5 773 15

Dacia работи над евтина електричка

Георги Касабов

Забраната на коли с бензинови и дизелови двигатели във Франция от 2040 г. явно ще повлияе на продуктовата политика на Renault и в чужбина. Dacia се подготвя усилено за електрическата революция в автомобилостроенето.

Румънската дъщерна компания на Режията разработва евтин модел на ток. Бюджетният електромобил ще бъде натоварен със задачата да стори с развиващите се пазари това, което постигна Logan.

"Най-актуалната тенденция в автомобилната индустрия са комуникациите, електромобилите и автономните коли", заявява пред Digi 24 търговският директор на Renault Romania Хаким Бутера. "Dacia е част от тази трансформация. 2040-а е още далеч, но вече работим по планове в тази посока".

За бъдещата евтина Dacia на ток все още не се знае почти нищо. Най-логичният донор за подобен модел е най-продаваният електромобил в Европа за миналата година Renault Zoe Z.E. Не е изключено обаче румънците да предпочетат за основа Sandero или Logan.

Още преди четири години босът на алианса Renault-Nissan обяви, че не вижда пречки Dacia да пусне изцяло електрически модел, стига на пазара да има достатъчно търсене. С ценовата политика на румънската компания перспективите изглеждат повече от обещаващи.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Кобрата
    Отговор
    1 13:32  11.07.17
    С българските мизерни заплати и най-евтиният нов автомобил е скъп за масовия българин...

    Коментиран от #2, #9

  • Иван
    Отговор
    2 13:40  11.07.17

    До коментар #1 от "Кобрата":

    Ей затова хората излизат да работят в чужбина,заради ниските заплати.И май който излезе вече не се връща.
  • Що така
    Отговор
    3 13:55  11.07.17
    А, защо не използвахме специалистите на "Балканкар" да направим нещо, а все в двора на комшиите гледаме? Нямаш промишленост, нямаш нищо.
  • гост
    Отговор
    4 14:09  11.07.17
    Един подпомаган старт-ъп с добри специалисти може да задейства подобна ниша и у нас. Имаме инфраструктура, местоположение и производители на авточасти. Защо не се ориентира фирма да преоборудва стари коли с електрически установки и рециклирани батерии, за да може да се предложи един рециклиран голф 4 например с пробег от 200км на цена от 10х.лв? Няма да плащат данъци и ще зареждат безплатно.

    Коментиран от #6


  • Random
    Отговор
    5 14:13  11.07.17
    Боли ме. П10 Примера 2.0, Галант 8 или Е34 520?
  • гост
    Отговор
    6 14:49  11.07.17

    До коментар #4 от "гост":

    То първо трябва да се седне, мисли, измисли, обсъди и тогава. Нашите управници първите 3 неща не могат да ги направят. За тях е само сделки, фирми, проценти и накрая нищо не е направено както трябва. Вижда се с НДК, вижда се в Уолтопия, вижда се по държавните поръчки, пътищата и санирането. Няма как да се получи без план, а на Запад нормативната им уредба за стимулиране е променена преди десетки години и макар, че сме в ЕС, при нас е пълен мрак в това отношение под предтекст, че хората били бедни. Бедни са на хартия, бедни са на доходи, но всеки има книжка, кола и пари за цигари. Аз не пуша, не пия и карам основно колело, но съм дискриминиран спрямо "уж" бедните с 20г. дизелови коли, защото те плащат 20лв данък, а аз 300лв, макар колата да ми отговаря на последните еко-норми. В развитите и мислещите страни не е така.

    Коментиран от #11

  • 123
    Отговор
    7 15:31  11.07.17
    Евтина ще е - 30 - 40 хил. лева. Много ще се търси във Франция след 2040-та година. До тогава сигурно автомобилите ще се захранват с автономни клетки или някаква друга технология, а нищо чудно да няма и автомобили.
  • Никола
    Отговор
    8 21:08  11.07.17
    Румънците това , румънците онова , а бе румънците нямат думата ,те са само изпълнители !
  • гост
    Отговор
    9 00:58  12.07.17

    До коментар #1 от "Кобрата":

    Като нямаш пари си разкарай логото с което се опитваш да показваш просперитет !
  • auto
    Отговор
    10 11:54  12.07.17
    pravilno s balgarskite zaplati vseki nov automobil dori i nai evtiniq e mnogo skap za balgarina taka che balgarite she si karat 20 godishnite brichki i tova e dokato nese izmisli neshto :))))
  • ГГггг
    Отговор
    11 13:04  12.07.17

    До коментар #6 от "гост":

    Много си прав. Но те не го осъзнават. Спокойно!!! Управниците видяха статистиката че 75% са стари коли, а плащат по 20лв. Скоро ще се излезе със закон старите да плащат двойно и тройно за да може повече пари да отиват в хазната
  • Хорст
    Отговор
    12 13:35  12.07.17
    Глупава статия без никаква информация. Renault-Nissan са втората компания, която произвежда сериозно и възприема сериозно електрически автомобили, но те не са "мечтатели" като Tesla Inc. и действат разумно и според пазара - ако има кой да купи Dacia на ток, ще я пуснат. Имат и пари да си разработват няколко модела съотношение цена/мощ/качество и т.н.

    Коментиран от #13

  • Рину
    Отговор
    13 09:31  13.07.17

    До коментар #12 от "Хорст":

    Хорст рено са пластмасови кенефи. Точно те да възприемат сериозно нещо дълбоооооооко се съмнявам. Повдигат клио (каптур) и му викат джип, правят електричка ама без прозорци... айде стига глупости и си карайте рената ама ги дръжде на сухо, че гният бързо

    Коментиран от #14

  • БЪЛГАРИН
    Отговор
    14 09:00  14.07.17

    До коментар #13 от "Рину":

    А теб кой те накара насила да купиш Рено/Дачия/каквото и да е? Или си сърбал попарата на някой дарак на 600 000 км, без нормално подържане и убит от експлоатация? Няма как хем кола за 2000 лв, хем и да е нова. Вадил съм от магазина и скъпа кола и евтина. Мнение ще дам ако ме питат дали скъпата си заслужава парите....Но ако се взема с цел прибавяне на сантиметри към мъжествеността - тогава да, кола като Рено няма да свърши работа...

    Коментиран от #15

  • Рину
    Отговор
    15 01:31  19.07.17

    До коментар #14 от "БЪЛГАРИН":

    Пенсия :)

Напиши коментар:


Публикувай