13 Юли, 2017 11:11 7 750 7

Най-опасните шофьори... сте вие самите

  • катастрофи-
  • автомобили
Най-опасните шофьори... сте вие самите - 1
Снимка:Shutterstock

Този парадокс е потвърден от изследване, проведено от американската агенция ААА, която анализира причините за всички катастрофи през последните две години, станали на територията на САЩ и завършили със смъртни случаи.

Изследването показва, че 62.9% от смъртните случаи вследствие на ПТП-та са резултат от т.нар. соло катастрофи. Обикновено, катастрофите с участието на един-единствен автомобил се случват по няколко причини.

Най-характерните от тях са невнимание, заспиване, несъобразена скорост и шофиране в нетрезво състояние. Още една, доста съществена причина за соло катастрофите е свързана с грешките при опит да се избегне ПТП.

Според данните на ААА участниците в соло авариите се удрят в дърво или стълб край пътя, убиват пешеходци или велосипедисти. И още нещо, което трябва да се знае - 70% от авариите завършили със смърт се случват, след като водачът е пресякъл неправомерно непрекъсната линия от пътната маркировка.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мартин

    22 1 Отговор
    Така е за съжаление. Просто трябва да сме по-внимателни, но има много от нас, които надценяват възможностите си или подценяват обстановката. Вследствие на тези действия загиват и невинни. Повече такива новини трябва да се пишат, та барем някои от нас се осъзнаят.
  • 2 MasterBoy

    12 2 Отговор
    В България и същото. Но тук за неспазване на пътната маркировка не глобяват никой. Винаги се посочва несъобразена скорост за която трябват камери. Така с камерите МВР-то намира начин да се финансира, а неговите служители да работят по-малко.
  • 3 Марто

    12 0 Отговор
    Има и една нова причина- сърфиране в нета докато се шофира. Млади шофьори го правят това и катастрофите са повече от колкото след употреба на алкохол.
  • 4 Красо Зелето

    10 1 Отговор
    Самата истина. Надценяването е един от факторите са Птп.
    Взел книжка през 2006г. и до 2013г. няма нито едно Птп и вече се има за най-добрия шофьор и на него видиш ли, няма как да му се случи да направи Птп, не заради друго, а защото владеел обстановката, владеел колата до съвършенство !!! Но никой не се замисля, че няма как да владееш обстановката около самия теб, около самия автомобил. А това са; Хора, коли, животни, и т.н.
    Ще дам прост пример. Катерех подбалкански път с много завои. Карах сравнително бавно, все пак толкова позволява колата /около 80км/ч! И преди един десен завой на има няма 20 метра пред мен, пресякоха от нищото 6 диви прасета. Ако карах примерно със 100, 120км/ч нямаше да мога да реагирам при появата им. Ето защо при такова Птп куките пишат ''несъобразена скорост'' с пътните условия. Защото скоростта за това трасе си беше 60, до 80км/ч макс, което си е пак рисково. Но понякога колкото и да се пазиш, ако не преценяваш обстоятелствата около теб, и го подценяваш ти изиграват лоша шега.
  • 5 гост

    11 0 Отговор
    Те у нас изискването за колани, маркировка, мигачи, телефони и детски седалки ги нямат за нищо. Нито КАТ следи, нито някой ги мисли, че са забранени и си има изисквания. Всеки трети е зависнал на телефона, оттам не държи волана с две ръце и не включва мигачи. Никой не казва при катастофи дали са имали поставен колан. На Запад по предаванията като се снимат в коли всички са с колани, а у нас всички са без колани, а снимат на живо от колата. Пълна смешка за КАТ, ако следят за тези неща ще е доста по-възпитателни и безопасно, отколкото само едната превишена скорост.
  • 6 Трифонов

    8 1 Отговор
    До 1989 г. до всички по-големи предприятия, включително тези, разположени в централни части на градовете, включително до всички предприятия из София, имаше прокаран железен път. Суровините за производството постъпваха в самите заводи с влакови композиции, а готовата продукция напускаше заводите по същия начин. Замислете се и ще се сетите колко пъти сте попадали на части от влакови трасета из градовете - буренясали, изоставени. Това са части от тези пътища. След 1989г. цялата тази инфраструктура беше изоставена по поръчение на новите ни братя и преминахме изцяло на камиони... И това е също един от аспектите на проблема с несигурността по нашите пътища. Един от тях, но много важен. Представете си за секунда, че цялата икономика на страната разчита на добре развит железопътен транспорт, а не на автомобили, камиони и автобуси. Разсипия и малоумие. Цената... цената е нашата и на децата ни сигурност!
  • 7 анонимен

    2 0 Отговор
    Българинът е крайно време да се научи да се застрахова - здравето си, имуществото си, колата, близките. Не може да се разчита само на случайността, защото много хора така останаха без нищо. Важно е и да се направи добро проучване на предложенията на застрахователите и да се изберат най-добрите опции.