63 848 58

2.1 млн. километра без основен ремонт

Георги Касабов

Ускорение от 0 до 100 за 17.6 секунди и максимална скорост при спускане с попътен вятър 165 км/ч може да не са мечтата на уличния състезател. Този Mercedes-Benz S124 обаче има други достойнства.

Откакто е слязло от конвейера през далечната 1986 г., сервизното комби е помогнало на безброй други закъсали автомобили без да изисква почти никаква поддръжка. Четиринайсет години по-късно километражът му е превъртял първия си милион, а през 2015 г. - втория.

Макар да е един от първите "бенцове" с 2.5-литров петцилиндров турбодизел, двигателят работи като часовник, няма течове или шумове от кардана, които предвещават неприятности. Сервизната документация е попълвана изрядно и колата има валиден технически преглед до края на декември 2018-а. Цена: €2 499.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • гост
    Отговор
    1 13:31  13.07.17
    Поредното доказателство , че 124-ката си остава най-коравия Мерцедес. Надали тия новите Мерцове ще изкарат толкова км пробег и години.

    Коментиран от #12, #27

  • Гоу©т
    Отговор
    2 13:32  13.07.17
    Като се поддържа ще може и още толкова.
  • Татко ти
    Отговор
    3 13:40  13.07.17
    124 е "грешка",която Мерцедес никога повече няма да повторят.
  • Бай Тошо
    Отговор
    4 13:44  13.07.17
    Де да можеше и пасатчето да навърти толкова, ама не му достигат 1600000км само, бих се гордял с такъв пътен кръстосвач, а в бг като видя кола на 10 г и изписано 160000км ми става зле за това че са разбъзикали км на колата, колите по Европа да речем, изминават между 30000 - 100000км на година така че съвсем нормално е навъртял тия километри

    Коментиран от #7


  • копеле
    Отговор
    5 13:47  13.07.17
    Да си вземат поука от Мерцедес какво са правили на времето и какво правят сега. Тези коли са наистина "бетон". Но рекорда държи едно такси Мерцедес W123 220D от Солун което сега е на 5.000.000 км. и все още вървяло перфектно но е в авто музей. Е ми само поклон мога да кажа.

    Коментиран от #58

  • майната
    Отговор
    6 13:52  13.07.17
    ...еми Бенца си Бенц...,е има и други коли,но.........

    Коментиран от #9

  • тадд
    Отговор
    7 13:56  13.07.17

    До коментар #4 от "Бай Тошо":

    не се коси, както сам си забелязал,.. доста по-малко не му достигат.... ;)

    Коментиран от #52

  • Buhalov
    Отговор
    8 14:07  13.07.17
    Респект за такива автомобили, само дето снимания телерапорт показва 1 102 611 км към 29.06.2017. Освен ако междувременно не е навъртял 1 000 000 км за един месец :-)

    Коментиран от #16

  • Минало бешело
    Отговор
    9 14:09  13.07.17

    До коментар #6 от "майната":

    Бенца е бил бенц, сега е като всички други. Чупят се като останалите, имат неща, които ги има и в останалите и са скъпи и трудни за ремонт. Вярно, като повечето хубави коли, докато е в ред е приятен за ползване. След това обаче е отврат.
  • ИМАМ БМВ И МЕРЦЕДЕС
    Отговор
    10 14:11  13.07.17
    Има само две марки автомобили

    Коментиран от #15, #35, #45

  • YAMAHA
    Отговор
    11 14:12  13.07.17
    Мдааа и техническите характеристики за чист дизел 250 петак който е 90 коня т означава че е комби така че има какво да се пооправи в статийката!
  • Господин Г
    Отговор
    12 14:14  13.07.17

    До коментар #1 от "гост":

    Браво на такива коли.Аз се чудя Как е възможно чак.Защото с3 взех през 2015 Mercedes s 350 2010 Godina и след 1 година каране (20000 км горе долу)му замина двигателя и трябваше да го сменя
  • Ники
    Отговор
    13 14:16  13.07.17
    Поддържат си го хората ... технически опростен модел , особено от сегашна гледна точка , качествено направен , пък и е фирмена колата имат достъп до оригинални части ...
  • Георги
    Отговор
    14 14:18  13.07.17
    Определено Мерца го е карал и поддържал някой както трябва. Личи си отдалеч. Ако не е и претапициран, спокойно бихме му дали 250000 реални км :)
  • гостенин
    Отговор
    15 14:32  13.07.17

    До коментар #10 от "ИМАМ БМВ И МЕРЦЕДЕС":

    бухалов,кратуно, на 1 млн километража се превърта,затова пише 1 029 на километража.А реално е на 2,но едва ли имаш потенциал да го разбереш
  • Гост
    Отговор
    16 14:33  13.07.17

    До коментар #8 от "Buhalov":

    Това е вторият милион, през 2000 е бил първият ;)
  • 1А1
    Отговор
    17 14:50  13.07.17
    Не е само той, 123, 126, 115 и 201 със същия мотор, окачване и диференциали и прочие!
  • ЦСКА ВЪВ В ГРУПА ВИНОВЕН Е ЛУПИ
    Отговор
    18 14:55  13.07.17
    Всеки ден е навъртал по 200 км за да го постигне това нещо,и то без почивен ден,малко не ми се връзват нещата!!!

    Коментиран от #28, #29

  • Андрей Николов
    Отговор
    19 15:09  13.07.17
    За съжаление вече не правят такива коли а боклуци, евтини, грозни и с мижав ресурс, скъпа поддръжка и рабира са не по-евтини! Никой няма изгода да си купиш кола и тя да те закопае! Не случайно запазени екземпляри от този модел се търгуват като топъл хляб за 5 хил евра и нагоре! Който разбира си купува такива коли.
  • Грую
    Отговор
    20 15:20  13.07.17
    Домързяло го е някой да превърти километража назад иначе в сайтовете за автомобили в България е пълно с коли на горе - долу същия километраж , но хората са се потрудили да ги превъртят на към 150000 или 200000 километра и да ги опишат като закупени от първи собственик пенсионер 1927 набор, който ходел с нея само до магазина и то само в събота.

    Коментиран от #30

  • Никой
    Отговор
    21 15:25  13.07.17
    Разбира се, че ще е надеждна. 2.5 90 к.с чист дизел - оставаше да не е. Не знам какво толкова го сравнявате с нови Мерцедеси. През 80те е било приемливо 90 коня в голямо комби. Еми сега не е. Разбира се, че могат да направят подобен мотор и сега, въпроса е че никой няма да го купи, защото хората които плащат 100 бона за такава кола искат лукс, бързина, рафинираност и ефективност, в които модерните двигатели са наистина добри. Разбира се, че са по-сложни и ще се чупят повече, но се съмнявам някой от вас, който пише тука "Най-великата кола" би предпочел бавна 124ка пред нова Е класа за всекидневно каране. Въпреки това, винаги е имало надеждни и ненадеждни коли, просто старите по някаква странна причина свързана с носталгията, са издигани в култ. И сега има сполучливи двигатели на всички марки, който обаче не са имали достатъчно време да се докажат заради хората, които постоянно милеят по миналото.

    Коментиран от #23

  • Шофьор
    Отговор
    22 15:30  13.07.17
    Престанете с тези термини "уличен състезател" , състезателите карат на постата, по улиците се кара нормално съобразено с позволената скорост. Трябва да забранят на медиите занимаващи се с автомобили да подкокуросват младите към скоростно каране, вие носите голяма вина за това да има толкова жертви на пътя.
  • Бачо Кольо
    Отговор
    23 15:36  13.07.17

    До коментар #21 от "Никой":

    2,5 литров 5 цилиндров турбо дизел не е чист
  • бай Иван
    Отговор
    24 15:39  13.07.17
    https://scontent.fsof3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/18951365_470266456648953_1230067654208805996_n.jpg?oh=a81b7ccacf4dc9692bf2bfc8bbd4a650&oe=59C9D98D
  • Гостуващ
    Отговор
    25 15:48  13.07.17
    Карам 1.9 тди 110 2015 го закупих внос от италия, 2013 минала преглед 398 978 км аз имам 22к , предполагам , че е минала 500к работи безупречно :)
  • Георги
    Отговор
    26 16:04  13.07.17
    Днешните технологии и материали,наред с развитите инженеро-спомагателни софтуери,могат да създадат автомобил,които да издържа 100г без да се разваля и да не изисква смяна на квакито и да било части по окачването и ходовата част.Просто се създават части,които се преоразмерени няколко пъти и сглобките са им с много ниски коефициенти на триене и износване,абсолютно постижимо е...НО така се ликвидира най-голямата печалба-продаването на автомобилни части...

    Коментиран от #31, #32

  • Смях у каруцата на оня с коня
    Отговор
    27 16:22  13.07.17

    До коментар #1 от "гост":

    Реално погледнато, самият двигател на Запад е консуматив и смяната му не е задължителна за отразяване в документите на колата. Поръчваш си нов и все си "корав", "железен" и "бетон"! Мерцедесяците ще идват да се учат от тебе как разполагаш с автомобил на над 10 млн. километра, ти пък няма да им издаваш, че си си поръчвал нов двигател направо в Германия. На Запад можеш да сложиш какъв да е мотор и от каквото и да е, стига монтьорът да е съгласен на трансплантацията. Нищо не пишеш никъде, трябва само да си в рамките на емисиите. Е, онзи ден гледам двигател от Х5 3-литров дизел за 2,000 лева - не само, че можеш да го шибнеш отдолу под капака, ами трябва само да ти отговаря на вредните емисии и колата спокойно си се кара...
  • Magapasa
    Отговор
    28 16:23  13.07.17

    До коментар #18 от "ЦСКА ВЪВ В ГРУПА ВИНОВЕН Е ЛУПИ":

    Какво са 200км за Германия и то с тези пътища като магистрали? :D Даже са малко.
  • Бад Херсфелд и Горно Междуречие
    Отговор
    29 16:32  13.07.17

    До коментар #18 от "ЦСКА ВЪВ В ГРУПА ВИНОВЕН Е ЛУПИ":

    Живея в Германия и трябва да те осведомя, че разстоянията тук са големи! Често самите работодатели субсидират пристигането на работа с автомобил, а да изминеш 300-400 км за един ден, за да отидеш и се върнеш от работа, това не е нищо особено. Аз лично изминавам всеки ден около 115 км до работа, но това е, защото искам да съм си близо до семейството, а на тях ще им е трудно да се преместят по-близо, след като на едно място ходят на училище или пък жената на работа в местен магазин. Взел съм си скромен японски автомобил с газова уредба, за да не ме удря по джоба и наистина, почти не се чувства наличието на консуматор като автомобила в семейството. Няма какво да ремонтирам, ако нещо излезе - ще го продам и ще си взема друг. Те така...
  • Анонимен
    Отговор
    30 17:19  13.07.17

    До коментар #20 от "Грую":

    Забрави, че само в гараж е седяла.
  • Никой
    Отговор
    31 17:23  13.07.17

    До коментар #26 от "Георги":

    Колкото по-сложна е техниката, толкова повече ще се разваля. А сложността в този случай е неизбежна за прогреса. Всеки по-нов двигател трябва да отговаря на дадени критерии, като да бъде по-мощен от предния, да отговаря на емисии и т.н. Отделно трябва характеристиките да са съпоставими с на конкуренцията. Това довежда до направата на части, които са на прага на своя живот. С цел по-ниско тегло и триене, което да доведе до повече мощност. Не мислиш ли, че ако някой беше правил постоянно коли с железна репутация щеше да си спечели повече клиенти? Според мен грешките идват от целия този стремеж всяко следващо поколение да е по-добро, отделно и краткото време на разработка през което би трябвало да се изпитат тези технологии.
  • Татко ти
    Отговор
    32 17:32  13.07.17

    До коментар #26 от "Георги":

    Това се казва планирано остаряване и е измислено от американците още през 20-те години на 20-ти век.С няколко думи означава следното-да си купиш нещо малко по-ново,малко по-скъпо,малко по-рано отколкото ти трябва.Тази идея работи перфектно и е издигната в култ от големите корпорации,като Мерцедес например.Естествено не са само Мерцедес,всички са така,заради печалбите,както си посочил.Единствено през комунизма нямаше планирано остаряване на вещи и машини,правеше се да векува.Имам познати в завод Старт в Добрич,където се правят акумулаторите Монбат и Старт.Инженерите могат да изчислят как един акумулатор с 3 години гаранция да работи 3 години и 3 месеца и да умре от раз,за да не ползваш гаранцията,а да си купиш нов.Много са добри в това занимание.А също така могат да направят акумулатор,който да работи 15 години без проблем,но фирмата няма интерес от него.Същото е и с колите,с техниката,с всичко.

    Коментиран от #33, #37, #48, #56, #57

  • Иво
    Отговор
    33 18:08  13.07.17

    До коментар #32 от "Татко ти":

    Не е точно така. В случая с акумулатора - ако проклетото нещо умре 1 седмица или няколко месеца след края на гаранционния период, смяташ ли, че аз отново бих си купил акумулатор от тази фирма? Губят клиент. А в сегашния дигитален век дори само 1 автомобил, който започне да се троши прогресивно след края на гаранцията би докарал само главоболия на производителя му - благодарение на всички онлайн медии и форуми, побеснелият собственик ще има широка трибуна, от която да разкаже за изживяванията си с конкретната марка. Отлива на клиенти дори само при няколко подобни случая ще бъде повече от осезаем. При тази ожесточена конкуренция в автоиндустрията, никоя компания не може да си позволи да се води само по принципите на планирано остаряване. Защото винаги отнема много години да се изгради реноме и да се спечели доверието на хората. А само секунда да се загуби почти безвъзвратно. Питайте борда на директорите на VAG дали ще им бъде лесно да накарат акционерите и клиентите отново да им повярват.
  • Татко ти
    Отговор
    34 19:17  13.07.17
    Абе да ти кажа,баш така си е.Специално за акумулаторите на Монбат говоря.Навремето си купувах само Старт и последния акумулатор,който си купих от тях през 2007 ме изкара 5 години и няколко месеца,без никаква поддръжка,като го слагах на 2 коли.Следващия който взех беше на Монбат,правен в Добрич,точно 3 години и половина изкара и край.
  • Кожо
    Отговор
    35 19:19  13.07.17

    До коментар #10 от "ИМАМ БМВ И МЕРЦЕДЕС":

    Така е, нови и стари ;)
  • ГОСТ
    Отговор
    36 19:20  13.07.17
    Какво толкова му се чудите. Всяка една кола е способна на този пробег ако се поддържа спрямо предписанията на производителя, с оригинални консумативи, и от правилния шофьор, а не като тукашните състезатели от светофар до светофар газ-спирачка, обслужване по разни гаражи с калпави части и масла ......
  • турбо
    Отговор
    37 19:23  13.07.17

    До коментар #32 от "Татко ти":

    Правил съм грешката да си купя МОНБАТ , за 2 години гаранция го смених два пъти . Общо с три акумулатора изкарах 2г и 8месеца . Не бих повторил тази грешка . Относно 124-ката , това е "грешка" на Мерцедес , която няма да повторят , същото е и с Голф 2 - вечни машини , от които компаниите не печелят достатъчно , защото не могат да си продават частите . Те просто не се чупят :)
  • Едни
    Отговор
    38 19:42  13.07.17
    В Немечко цената на 5л. Хубаво масло в фирмен сервиз е 200-300€ тука е 100лв всеки сам да си смята и сервиза дава 30000км пробег до смяна
  • Кобрата
    Отговор
    39 20:50  13.07.17
    Ей това е здрав звяр, ЕВАЛА! Дойч машина!
  • FenasiKerim
    Отговор
    40 21:11  13.07.17
    Като гледам външното състояние и отвътре,няма скъсано и протрито - колата е подходяща за НОВ ВНОС на 95 000 РЕАЛНИ километра с един собственик 35 година набор - УНИКАТ!
  • Мерц
    Отговор
    41 22:20  13.07.17
    Имам cls 320 cdi. 2006 г. Трошка отвсякъде:(
  • Тарабойша Хитранов
    Отговор
    42 22:31  13.07.17
    Грозно и смешно светът се развива
  • Шаран БГ
    Отговор
    43 22:53  13.07.17
    До Втората война в Европа все още не е навлязъл американският ламтеж /бизнес/ за печалба на всяка цена. Голяма част от производителите все още не са се отърсили от манталитета на авторитетния занаятчия, който държи на думата си, на името си , на честта си ! Този стремеж към създаване на най-доброто, най-здравото, / на"вечното" / остава тук-там и след ВСВ. И тук може би, не става дума за преклонение пред "старото". А просто 124 -та вероятно е била правена съвестно, без алчни пресмятания и изчисления да се самобракува за 5 години, че немеца да си купи нова каруца.Сегашните ,отговаряйки на стотици условия, натъпкани със електроника и екстри, са изключително усложнени, почти невъзможни за ремонт. Само гориво, гуми, течности -спирачна и за чистачки, хидравлично масло и климатика да духа хладинка. След 5-6 години, "чисто нов внос" у България !!!!
  • 124 forever
    Отговор
    44 23:32  13.07.17
    Имах такава , седан ! Велика! Сега , ако един ден мога да си позволя ще си купя за около 20 х , уникална !
  • Vasik Atanasova
    Отговор
    45 01:57  14.07.17

    До коментар #10 от "ИМАМ БМВ И МЕРЦЕДЕС":

    ДА И ТОВА СА АУДИ И ВСИЧКО ОСТАНАЛО
  • Гост
    Отговор
    46 07:55  14.07.17
    Скоро в БГ продаден, на 135 000 хиляди "Реални" километри "Уникат". Качваш се и......караш! :)
  • истинска история
    Отговор
    47 11:49  14.07.17
    Нито един не е написал и не е познал, защо този МБ е толкова добър. Причината е в далечната 1985 година, когато слизат първите бройки, които са наистина ГРЕШКА, много са НЕкачествени, бакшишите във ФРГ ревват и за да не пострада имиджа на МБ, те наливат милиарди в повишаване на качеството и това е резултата. Просто този МБ е резлултат от издънка, която една година по късно вече германците оправят и така се ражда легендата. Наистина този МБ е легендарен, с изключение на не добрата защита от корозия, но тогава не са използвали толкова химия на пътя.
  • Слез на Земята
    Отговор
    48 20:59  14.07.17

    До коментар #32 от "Татко ти":

    Планирано остаряване - добре , но планирано набутване ?Защо????????

    Коментиран от #49

  • Ярослав Станчев
    Отговор
    49 22:42  14.07.17

    До коментар #48 от "Слез на Земята":

    Елементарно Уотсън.Консуматорско общество.

    Коментиран от #51

  • Plam4o
    Отговор
    50 22:52  14.07.17
    Светът се развива но на къде когато е проектиран този автомобил инженерите са носели на икономистите папки за да направят цената на автомобила . Днешните маркитинг стратегии са обратни икономистите задават на инжинерите цената а от там идва и качеството и предопределена та смърт на на изделието от автомобил до смарт фон битова и офис техника и каквото се сетите за да сме Потребителско общество
  • Слез на Земята
    Отговор
    51 07:00  15.07.17

    До коментар #49 от "Ярослав Станчев":

    Да голяма Лакомия
  • Бай Тошо
    Отговор
    52 11:57  15.07.17

    До коментар #7 от "тадд":

    Нали :)
  • Shmeker
    Отговор
    53 15:59  15.07.17
    Само че не е турбо дизел.
  • Neco
    Отговор
    54 07:49  16.07.17
    http://www.guinnessworldrecords.com/world-records/highest-vehicle-mileage 4+ мил. км

  • Niki
    Отговор
    55 09:15  16.07.17
    Да не съм чул за бмв
  • Планирано остаряване
    Отговор
    56 13:52  16.07.17

    До коментар #32 от "Татко ти":

    Точно така! Т.нар. планирано или "програмирано остаряване" в индустрията е основният бич в днешните стоки. Купи-хвърли, замърсявай, обеднявай, пълни джобовете на алчните корпорации, а те ще те пълнят с тъпи реклами. Един наш производител на титанови бойлери отпреди 20-тина години познайте защо фалира. Останал само техен сервизен техник на частна практика - познайте що ми каза, че сменя нагревателите с нормални, а не с неръждаеми - щото щял да фалира и той! Имал съм 123-ка 300D редови петак - рядко издръжлив и дълговечен автомобил! 124-ката е същата работа - всичко е механика, няма 6-5.
  • Босия
    Отговор
    57 21:33  17.07.17

    До коментар #32 от "Татко ти":

    Тъй, ама нъл са сещаш, чи кат' умре на 2 г. и 3 месеца....нема си купа повичи монбатка, а?!
  • Гост
    Отговор
    58 20:36  08.08.18

    До коментар #5 от "копеле":

    240D е мотора!!!

Напиши коментар:


Публикувай