3 860 12

Rolls-Royce разкри новия Phantom

Георги Касабов

Осмото поколение на Rolls-Royce Phantom трудно може да се нарече премиерата на годината. Дебюта на този автомобил обаче окачваха както най-заможните купувачи, така и обикновените автолюбители.

Британската марка не изневери на стила си и представи новия си флагман на специално събитие, а не на някой плебейски автосалон. Phantom VIII е съхранил консервативния облик на предшественика си, а промените в дизайна са меко казано еволюционни.

Профилът на големия Rolls-Royce остава 100-процентово разпознаваем, но линиите са омекотени, а задницата е по-заоблена. Измененията не са много, но благодарение на тях Phantom изглежда по-елегантно от предишния модел.

От Rolls-Royce се хвалят, че Phantom VIII има най-високотехнологичните фарове в автоиндустрията. Диодните светлини "хвърляли" на 600 метра напред по пътя.

Моделът е запазил "самоубийствените" задни врати, които се отварят срещу посоката на движение. Те отново са с електрическо задвижване, но сега механизмът може да бъде активиран не само отвътре, а и отвън.

В интериора практически няма детайли от изкуствени материали. Пред очите на шофьора обаче вече свети екран с виртуални показателни уреди, а не аналогови циферблати.

Phantom отново разчита на исполинския 6.75-литров V12 с два турбокомпресора, но мощността е увеличена на 563 к.с., а въртящият момент е нараснал до 900 Нм. Автоматичната скоростна кутия се доставя от ZF и има осем предавки, които могат да се сменят в зависимост от показанията на спътниковата навигация.

Някогашната традиция на Rolls-Royce да спестява динамичните характеристики на автомобилите си отдавна е забравена. Новият Phantom ускорява от място до 100 км/ч за 5.3 сек (5.4 за версията с удължено междуосие).

Оборудването включва 360-градусово видеонаблюдение с четири камери, система за нощно виждане, активен круиз контрол и сензори, които предупреждават за всичко от пресичащи пешеходци до настъпване на маркировката.

От Rolls-Royce твърдят, че това е най-безшумният автомобил на планетата. При скорост 100 км/ч Phantom VIII е по-тих от предшественика си с 10%. Само за шумоизолацията са използвани 130 кила материали, а гумите са пълни със специална пяна.

Купувачите ще могат да си поръчват индивидуални седалки, сред които и такава за сън. Между двете кресла отзад се е появил хладилник за напитки и ниша за чаши за уиски и шампанско и декантер.

Отопляеми могат да бъдат практически всички повърхности в салона. Подгряване е достъпно за подлакътниците на предните врати, облегалката между предните седалки, всички подлакътници отзад и дори задните стойки на покрива.

Автомобилът е построен на нова алуминиева платформа, наречена "Архитектура на разкоша" и предназначена само за алуминиеви каросерии и пневматични окачвания с електронно управление.

Новото шаси обаче е достатъчно гъвкаво, за да може да се използва за всички бъдещи модели на Rolls-Royce независимо от размера, теглото и характеристиките. На тази платформа ще бъдат построени както всъдеходът Cullinan, така и следващите поколения на Ghost, Wraith и Dawn.

Британците по традиция мълчат по въпроса за цената и точните срокове за доставка на първите готови автомобили. Засега е известно единствено, че най-нетърпеливите купувачи ще получат колите си догодина.



Още по темата

  • Rolls-Royce: Bentley Bentayga е Audi Q7 под прикритие

    Rolls-Royce: Bentley Bentayga е Audi Q7 под прикритие

    Шефът на Rolls-Royce Торстен Мюлер-Йотвьост смята единствения пряк конкурент на бъдещия Cullinan за най-обикновено Audi Q7 с камуфлаж, съобщава ...
    10.08.2017
    7 545
    15

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • КЮНЕЦ
    Отговор
    1 11:48  28.07.17
    УЕЩА Е, какво да кажем...
  • Димитър Фотев
    Отговор
    2 11:52  28.07.17
    Уникална! Няма аналог!
  • onq s konq
    Отговор
    3 11:57  28.07.17
    Става за скрап щото е тешка

    Коментиран от #4

  • Иван Радев
    Отговор
    4 13:02  28.07.17

    До коментар #3 от "onq s konq":

    … или става за скрап, защото е BMW?

    Коментиран от #5


  • СКРАП
    Отговор
    5 15:11  28.07.17

    До коментар #4 от "Иван Радев":

    Ти и за скрап не ставаш... Кой си ти, че да определяш Ролс Ройс за какво става ? Дори не си виждал един на живо сигурно.
  • BILL
    Отговор
    6 15:44  28.07.17
    Ако един ден станете депутати, министри или партийни бизнесмени, и крадете усилено, един ден може и да си купите тази уникална кола.
  • Крис
    Отговор
    7 15:56  28.07.17
    Уникална изработка, дизайн и лукс няма Майбах няма S class
  • мм84
    Отговор
    8 16:23  28.07.17
    Една истинска класика, от която лъха престиж, лукс. Автомобилно бижу. Не знам дали на планетата има човек, на който да не хареса. Излъчва аристократизъм от където и да бъде погледната. Браво на Ролс , може да няма драматични промени в дизайна , но колата е един път!
  • Гост
    Отговор
    9 18:58  28.07.17
    Оставам със смесени чувства, защото по-скоро прилича на фейстлифт. Ако продължават така, може да последват съдбата на Майбах. Тях Мерцедес ги спря, защото изгубиха битката именно с Ролса, точно заради дизайна, който беше като S class, въпреки че чисто технически Майбаха го превъзхождаше отвсякъде Ролса. Пък това с аристократизма са приказки за деца, защото най-богатите, които могат да си закупят Ролс, нямат нищо общо нито с аристокрацията, нито с Нобеловите награди.
  • zlatkov
    Отговор
    10 19:43  28.07.17
    Пир , по време на чума.
  • Завалийчета
    Отговор
    11 00:59  31.07.17
    Айде поредния кашон на колела. Сплескан отпред сякаш са го мацнали в бетонна тиква. Каквито сигурно и без това са.
  • Обективен
    Отговор
    12 23:12  08.08.17
    Изгледах не малко ревюта на този автомобил. Мнението на всички допуснати журналисти и водещи допуснати за оглед на автомобила е еднозначно , в този клас на супер лимузини те ролс ройс2018 няма аналог. Това е положението, колкото и да харесвам мерцедес и специалните му варианти (майбах) не съм убеден , че са на нивото на новия фантом. Ролс е в друга лига.

Напиши коментар:


Публикувай