27 889 66

Щутгартски съд забрани дизела от 2018 г.

Немската екологична организация(DUH) спечели делото си за по-малко замърсяване на въздуха в Щутгарт

Снимка : Туитър
Снимка : Туитър
Александър Петков

Администравният съд в Щутгарт отсъди в полза на природозащитниците, които изискват предприемането на радикални мерки относно замърсяването на въздуха, съобщи немското информационно издание „Велт“. От 1-ви януари 2018 г. влиза в сила забраната за движение на дизелови автомобили. Все още съществуват правови мерки, с които решението да бъде оспорено.

Съдът изисква спирането от движение на дизеловите превозни средства, определяйки това за единствената реална възможност за редуцирането на азотните оксиди в града, след като реши, че предложеното от автопроизводителите модифициране на колите не е достатъчно ефективно. Според съдията по казуса Волфганг Керн отсъждането е абсолютно легитимно, защото опазването на здравето на хората е с приоритет пред правото на собственост и свободна търговия.

Жалбата е подадена от немската екологчина организация(DUH) през 2015 г. Природозащитниците са се аргументирали с факта, че допустимата граница на азотни оксиди в Щутгарт е прекрачвана с близо 100% през последните години. Според тях единственото решение на проблема е генерална забрана за движение на дизелови автомобили.

От министерството на транспорта в Баден-Вюртемберг заявиха, че ще разгледат внимателно постановлението на съда преди да предприемат каквито и да било действия. Говорителят на министерството Винфрид Херман отказа да даде оценка за възможността на решението.

Повече от 12 от големите градове в Германия, притиснати от евентуални санкции от Европейския съюз и жалби от DUH, трябва да решат как да се справят със замърсяването на въздуха. Това е поредния случай, който нажежава въздуха преди срещата за дизеловия скандал на 2-ри август.

Германия


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Пеньо
    Отговор
    1 15:45  28.07.17
    Сега някой съпричастен другар на Цеко ще каже: "Но това е зелен рекет!"
  • Петър
    Отговор
    2 15:51  28.07.17
    Давайте така! След 1000 години и в България ще ги забранят дизелите. След 2000 години в Перник ще забранят дизелите, след 3000 години и фолксвагените.
  • Гост
    Отговор
    3 16:11  28.07.17
    Междувременно в България, всякакви избушляци без филтри и катализатори, чипосани и засилени, пушат като комини. Минаваш пеша до някой голям булевард и едва дишаш. Гледаш далечината и я видиш другия квартал я не, зависи дали има силен вятър.

    Коментиран от #9

  • Tir
    Отговор
    4 16:22  28.07.17
    Бензинови ТИРове има ли?

    Коментиран от #12, #13


  • тракторист хулиган
    Отговор
    5 16:31  28.07.17
    ами там забраниха ли кюмюра дървата и старите гуми за отопление.
  • гост
    Отговор
    6 16:44  28.07.17
    Еее , това беше ! Честито , можем да кажем , че 28.07.2017г ще бъде датата на смъртта на дизела . Хващам бас , че до края на годината и останалите градове ще решат същото , а на тия дето си въобразяват , че в България тая не ги лови , чакайте изненади ! И то много по-скоро и по-големи , отколкото си представяте !

    Коментиран от #8

  • дизелист
    Отговор
    7 16:44  28.07.17
    На тия от DUH ще им кажа ДА ГО ДУХ.Т
  • дизелист
    Отговор
    8 16:45  28.07.17

    До коментар #6 от "гост":

    Върви ли колелото бе swag?

    Коментиран от #11, #14

  • дизелист
    Отговор
    9 16:48  28.07.17

    До коментар #3 от "Гост":

    Че в БГ можеш ли да бъдеш пешеходец, такива като госта превърнаха тротоарите във велоалеи!
  • КОК
    Отговор
    10 16:48  28.07.17
    по евтини дизелови коли за ганьо ве далавера вратнах
  • гост
    Отговор
    11 16:52  28.07.17

    До коментар #8 от "дизелист":

    Скоро тука един колега ви припомни , че американците минаха от файтони на автомобили за има няма 15 г , ама в случая срока ще е поне наполовина и то само за по-новите ,15- 20 годишните след нова година почвайте да ги "дислоцирате" на село , че после пътна помощ ще трябва , щото спряно от движение МПС знаеш какво значи !
  • Гост
    Отговор
    12 16:54  28.07.17

    До коментар #4 от "Tir":

    Няма проблем да има турбобензин в ТИР. Особено ако махнат акциза върху бензина и оставят само този за дизела
  • гост
    Отговор
    13 17:00  28.07.17

    До коментар #4 от "Tir":

    Първо "ТИРове" в града работа нямат ! Второ ако си въобразяваш , че няма по-икономично задвижване от дизел , просто са ти много бедни познанията и трето само за сведение всички големи производители от години предлагат влекачи на метан и това е само един от възможните варианти

    Коментиран от #20, #38

  • гост
    Отговор
    14 17:12  28.07.17

    До коментар #8 от "дизелист":

    Между другото , ако толкова ти е мила "дизеларката" , мога да ти препоръчам поне пет фирми за монтаж на метанова уредба за 100% преминаване на метан , ама ценичките почват от 3 бона да знаеш !

    Коментиран от #63

  • НЯКОЙ
    Отговор
    15 17:13  28.07.17
    очаквайте цената на бензина да стане двойна и газта също.Но радвайте се има решение на проблема - конче с каручка а така ще е по евтино и за бойко няма да строи магистрали а направо ще взима парите
  • гост
    Отговор
    16 17:29  28.07.17
    ТУК ОЩЕ СИ ПАЛЯТ КЮМБЕТА В АПАРТАМЕНТИТЕ. Живеем в миналия век.
  • Немеца
    Отговор
    17 17:42  28.07.17
    Всички в БГ са на газ, това е пример за ЕКО държава!!!
  • Немеца
    Отговор
    18 17:42  28.07.17
    Всички в БГ са на газ, това е пример за ЕКО държава!!

    Коментиран от #19

  • гост
    Отговор
    19 17:59  28.07.17

    До коментар #18 от "Немеца":

    Е не всички , но да кажем тези които карат редовно , а не два пъти в месеца до село . И на 90% от тях пробега с едно зареждане не надвишава 300-400 км , а някои тука ореваха орталъка , че 300 км на ток били ужасно малко , а разликата ще бъде най-много 10 минути повече за зареждане
  • Atilla
    Отговор
    20 17:59  28.07.17

    До коментар #13 от "гост":

    Първо върви в Щутгарт и тогава приказвай имат,или нямат работа в града.Второ да има влекачи на метан,но пробега им не надвишава 300км,а в задръстванията на Щутгарт няма да има и 150км.,като не знаеш и не разбираш нещо не се обаждай

    Коментиран от #21

  • гост
    Отговор
    21 18:45  28.07.17

    До коментар #20 от "Atilla":

    Като си толкова "разбиращ" , трябва ли да ти обяснявам , че точно в Щутгард съдебно решение не се обсъжда от никой , а се изпълнява веднага и безпрекословно ? А относно къде да "вървя" , можеш да си сигурен , че съм бил на доста повече места от теб !

    Коментиран от #23

  • Трактор пее на ливада
    Отговор
    22 18:50  28.07.17
    Тръгвай народе за Щутгарт!!! Дизелови беемвета и мерцедеси за по 100 Евро и са на по 4-5 години!!! Пчелите и Грифовете са безплатни даже може и някое Евро за нафта да ти дадат хората
  • Чивас Регал
    Отговор
    23 18:58  28.07.17

    До коментар #21 от "гост":

    Къде точно се намира ЩутгарД, че не се сетих? Явно, освен да ходиш на повече места от някого и четеш повечко, та си посетил някой от градовете във "Властелинът на пръстените". Ех, къде ли не е надничал този народ....

    Коментиран от #24

  • гост
    Отговор
    24 19:03  28.07.17

    До коментар #23 от "Чивас Регал":

    Ейй , добре че намери една буквичка , че иначе какво ли щеше да съчиниш в "дълбокоумния" си коментар "как да не забелязваме , че от съдебно решение мърдане няма "

    Коментиран от #27

  • Густо Майна
    Отговор
    25 19:05  28.07.17
    Като четете такива статии нали се сещате, че в Джърмани-то са "гъз до гъз"! Все едно ние да сме 25-30 млн. на нашата територия. И ние тогава ще запеем (Анти)Моторни песни! Хората се отказаха от атома, та някакъв дизел ще им се опре. Започнаха всяка подходяща повърхност да я "опаковат "с фотоволтаици - естакади, пътни детелини и др. Така че - нищо ненормално не е това, еле пък за Щутгарт, където има екоограничения за МПС от "преди новата ера"!
  • КИРОВЕЦ
    Отговор
    26 19:58  28.07.17
    ЕДНО Е СИГУРНО ТРАКТОР НА ТОК НЯМА ДА ПУСНАТ.

    Коментиран от #28

  • Чивас Регал
    Отговор
    27 20:18  28.07.17

    До коментар #24 от "гост":

    Коментарът ми не е свързан с дълбокомислие или дали е възможно неизпълнение на съдебно решение и кога влиза в сила то. Просто се държиш като много пътувал, страшно много свят видял и изръшкал, повече от всеки друг, дори и да не го познаваш, пък нещо толкова просто като Щутгарт не ти е известно! Какво да си мисля?! Пътувал си ти с Билбо Бегинс и това си е!

    Коментиран от #29

  • гост
    Отговор
    28 20:21  28.07.17

    До коментар #26 от "КИРОВЕЦ":

    Вече пуснаха , че скоро се очаква и без тракторист , представяш ли си , кво ша праим тогава , малеййй ! http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/2069-elektricheski-traktor-tovarach-kramer-5055e
  • Гост
    Отговор
    29 21:06  28.07.17

    До коментар #27 от "Чивас Регал":

    Остави го, той си има проблеми с възприятията и вярва още в етера и глупостите на Никола Тесла, като навярно не е чувал за Айнщайн и Теорията на относителността. Иначе за едно е прав - у нас е пълно с кретени, които си мислят, че са по-важни от здравето на околните и карат дизели задимяващи всичко след себе си. Типични дебили, които нямат нищо в празните си кратуни и не осъзнават, че автомобила трябва да е изправен и чист за околните. Такива заслужават да ги натикаш в гараж в собствената им бракма и да ги оставиш само 5 минутки затворени, иначе няма как да проумеят, че тровят невинни хора и деца по улиците!

    Коментиран от #31, #45

  • Зорлем
    Отговор
    30 21:13  28.07.17
    Еха, 15-20 години здраво насърчаване на покупката на дизели и сега изведнъж - изненада! Ей, добре, че не си падам по теориите на конспирациите, че иначе кой знае какво щях да си помисля...

    Коментиран от #41

  • гостТРОЛиращ празнословец
    Отговор
    31 21:52  28.07.17

    До коментар #29 от "Гост":

    Що не се криеш някъде, на всяка манджа мерудия. Компетентен си по всичко, от теми за коли, през географски воаяжи, та чак до политика. На такива специалисти по всичко мнението им не тежи, словесните им пръдни се приемат с насмешка от околните:)

    Коментиран от #33

  • Benzin forever
    Отговор
    32 22:06  28.07.17
    Dewa i nafteni pechki samo trakat
  • Гост
    Отговор
    33 23:24  28.07.17

    До коментар #31 от "гостТРОЛиращ празнословец":

    Аз нямам вина, че ти липсва мозък и не може да прецениш, че ник "Гост" очевидно не се ползва само от мен! Географски воаяжи и политика не коментирам, г-н пълноглавец! Пък на кой как се приемат мненията, едва ли точно ти може да кажеш! Ако имаш нещо конкретно да кажеш по мнението ми - ок, но капацитетът явно не ти позволява да проумееш написаното от мен и за това се изходи с толкова нелепо мнение!
  • Гого
    Отговор
    34 23:44  28.07.17
    Ако държавата субсидираше газовите уредби нямаше да има толкова пушещи нафтови печки!
  • Нормалният човек
    Отговор
    35 23:59  28.07.17
    Тези са малоумни!!!Толкова години никой не се сети как да бъде защитено занапред сега група от вживяващи се на добросъвестни защитници се е сетила.Това за мен е с цел друг пазар за коли на ток.Има много други фактори за замърсяването,но хайде и така да е!
  • onq s konq
    Отговор
    36 00:15  29.07.17
    Не може да се съпоставя пътната интензивност на България с Германия.От една страна плачем че БГ се топи,а от друга се вглеждаме в непрекъснатото увеличение на германското население,съпроводено от нарастващия брой МПС-та.Въпросът за нас специално не е в дизеловите или бензинови двигатели,А В ТЯХНОТО НЕПОДДЪРЖАНЕ от собствениците!И е логично -изключено е някой да си купи примерно Голф или БМВ за 1500лв примерно и да даде още толкова за да направи основен ремонт или да смени сегментите на буталата поне.Така че изходът е единствено в спирането от движение на подобни коли,което е възможно чрез затягане на проверките при годишния преглед.А ако кат установят подобна неизрядна кола,следва да се търси съответната отговорност от пункта,който е извършил проверката и е издал документ за техническия преглед.
  • bai mangal
    Отговор
    37 00:32  29.07.17
    tyrgovski trikove samo.
  • Ghost
    Отговор
    38 00:38  29.07.17

    До коментар #13 от "гост":

    Абе ти си много изостанал,по икономично и мощно от дизела никога няма да има или не в близките 20 години. И камиони на метан “ТИРОВЕ“ се предлагат от 2-3 години Ивеко имат такива СКАНИЯ също напраниха както и ВОЛВО... Но са страхотни боклуци и производителите го знаят заради ниския въртящ момент харчат като лами с тонажи по 30-40 тона и пъплят буквално като на батерии.Да не говорим,че в баир сега са като кустенурки а на метан е още по плачевно...

    Коментиран от #40

  • ba4kator
    Отговор
    39 09:38  29.07.17
    Днес забраняват дизелите за да ти опазят здравето, утре ти забраняват да излизаш на повече от 5 км. от домът или работата ти за да ти опазят здравето, в други ден камера ще те следи 24/7 за да ти опази здравето.
  • гост
    Отговор
    40 10:42  29.07.17

    До коментар #38 от "Ghost":

    https://nikolamotor.com/ Това как ти се струва , а ? Сигурно е слабичко или неикономично ? И само за сведение , щото сигурно имаш "трудности" с английския , до края на годината почват доставките , първоначалната вноска е 5000 долара , а месечния лизинг включва БЕЗПЛАТНО гориво и обслужване за 1600000 км. ! Вече има двама българи с транспортни фирми в Щатите които са поръчали и не по един !
  • гост
    Отговор
    41 16:32  29.07.17

    До коментар #30 от "Зорлем":

    Ами всъщност е доста показателно , че в един ден се случват това и официалната премиера на Тесла Модел 3 , не мислиш ли?
  • Shmeker
    Отговор
    42 17:04  29.07.17
    Искам да знам какво ще я правят нафтата, дето артисва.
  • Shmeker
    Отговор
    43 17:04  29.07.17
    Искам да знам какво ще я правят нафтата, дето артисва.
  • Кюмбе
    Отговор
    44 17:06  29.07.17
    ВОДОРОД И ТОК!

    Коментиран от #46

  • МАК
    Отговор
    45 17:19  29.07.17

    До коментар #29 от "Гост":

    Еййй разкарай се с твойте посредствени глупости за екологията и теорийте ти за колите без катализатор неграмотник такъв оня с коня по долу е написал много хубав отговор за такива некадърници като теб!! Хайде отивай да се переш цветно!!

    Коментиран от #47

  • Shmeker
    Отговор
    46 17:21  29.07.17

    До коментар #44 от "Кюмбе":

    Няма как да стане, защото затварят АЕЦ-овете, а те освен тока правеха и водород.
  • Гост
    Отговор
    47 17:52  29.07.17

    До коментар #45 от "МАК":

    Господин селянин, виждам че освен въпиюща неграмотност, притежаваш и страхотна посредственост! За мен е чест да бъда наречен неграмотник от човек, който не знае как се пише "теориИте" и който не знае какво е запетая. А апотеозът на ентропията в ниско интелигентния ти словестен маскарад е "ходи се пери цветно"! Уникално, фамозно, брилянтно! Когато най-накрая ЕС наложи забрана за катафалки като твоя пушещ дизелов курник, лично ще се явя да съдействам на ченгетата и съда да ти шибнат най-високата глоба. Явно такива самогъзници като теб, не проумяват, че не живеят сами в градовете и за това държавата трябва да ви стъпи на гушите докато се научиш да плащаш за ремонт на колата си, както правят нормалните хора! Дано никога не гледаш онкологично болен роднина, за да проумееш за какво става въпрос

    Коментиран от #48, #49

  • МАК
    Отговор
    48 18:01  29.07.17

    До коментар #47 от "Гост":

    некадърник като нямаш понятие какво съм постигнал с моя дизелов курник който не пуши поради високо ниво на подръжка нищи че е на 20 години не се обаждай и престани да пълниш с посредствени коментари! Да изказвам се селски защото си т..... селянин от горно нанадолнище нямащ грам понятие от дизелови двигатели!!трябва да забранят некадърници и подобни на теб да се изказват некомпетентно и да им се зачита мнението!!
  • МАК
    Отговор
    49 18:07  29.07.17

    До коментар #47 от "Гост":

    Понеже говориш за ремонти колата си поддържим на такова ниво каквото такъв като теб няма Да го направи никога ясно ли тие !! Предвид високо интелигентния ти абзац със сложни понятия със сигурност си някой от областа на хуманитарните науки или изкуството!!! Такива като теб не ги понасям!!!

    Коментиран от #50

  • Гост
    Отговор
    50 18:52  29.07.17

    До коментар #49 от "МАК":

    Омразата към лекари май говори доста за психичната ти нестабилност. Не бях чувал някой да се хвали, че е постигнал нещо с 20 годишния си дизелов автомобил - да не си спечелил "24-те часа на Льо Ман" - хахахахахахаха Всъщност наистина София не е най-доброто място за живеене, но не е село нанадолнище, което явно битува в изключителния ти речник. Апропо, ти да не си от Париж или Виена, г-н МАК? Не се тревожи, за такива като теб си има лечебни заведения, които разбираемо си намразил. Аз обаче нямам вина, че не си попаднал на читав психиатър и не сме длъжни да ти четем злобните, неграмотни и неуравновесени коментари! Заплахите си ги задръж за някой у вас!

    Коментиран от #51

  • МАК
    Отговор
    51 19:11  29.07.17

    До коментар #50 от "Гост":

    Нещо си се объркал личи си че си надут комплексар май нещо се засегна!! Злобен съм към такива като тебе и подобни на теб който се изказват без да са си цапали ръцете и да вникват в нещата! Напротива имам уважение към лекарите те са нашите ремонтни иженери за нас като биомашини!! Аз съм учил за транспортната техника достатъчно и съм си цапал ръцете за да се заяждам с право на базата на опит с мойте коли и рвзултатите са доста добри!! Ако си лекар не ти прави чест да се изказваш на тези теми тук!! Все едно дасе изказвам по медицински въпроси без да съм завършил това!!където не разбирам не се обаждам!!аа не пиша тука зада заплашвам няма никакъв смисъл от това, просто не понасям такива като теб дървени философи изказващи се по въпроси далеч от компетенция им!!!

    Коментиран от #52

  • гост
    Отговор
    52 19:49  29.07.17

    До коментар #51 от "МАК":

    Айде сега г-н МАК , стига глупости и дай по същество . Искаш да ни убедиш , че благодарение на "неземната" ти поддръжка , 20 годишната ти любимка , която и като нова е била най-много Евро 1 е в състояние да изпълни поне Евро 5 , да не говорим , че след година две влиза Евро 7 ? Или , че за тия 20 години не е изхвърлила достатъчно сажди да убие едно село народ , но понеже "обективното" ти око не ги забелязва , значи те не съществуват ?

    Коментиран от #53

  • МАК
    Отговор
    53 20:07  29.07.17

    До коментар #52 от "гост":

    Не бъркаш ти искаш да убедиш другите в твойте теории!!! Няма да обяснявам само ще спомена ме след подмяна на стоковия филтър със такъв от висок клас отзад съвсем няма никой!!! Нормите излязоха такива, че във пункта ми казаха че катализатора работел перфектно а то такъв отдавна няма така че това което съм постигнал много други като мен са го направили а какво съм направил няма да споделям доста грамотни промени съм направил и резултата е задоволителни норми далеч под нормите ако ги бях оставил тези екоглупости!!! Хайде гледай си работата няма да хабя думи за такъв като теб!! Който гое правил знае закакво става на въпрос!!!

    Коментиран от #54

  • гост
    Отговор
    54 21:44  29.07.17

    До коментар #53 от "МАК":

    Ако ще ми се "хвалиш" с резултати от български пункт за емисии , просто няма какво да коментираме , а това дето го били "казали" още повече потвърждава мнението ми . И сигурно ще ме убеждаваш , че на всеки 30-40 000 км ще даваш по над 1000 лева за филтър "от висок клас" , щото на българската нафта и толкова са му много да изкара ?

    Коментиран от #56

  • Кожо
    Отговор
    55 22:11  29.07.17
    Искам да попитам, като забранят дизеловите коли в Щутгарт, дизеловите мерцедеси как точно ще излизат от завода там? Нали и автовозите са дизелови? :)
  • МАК
    Отговор
    56 22:57  29.07.17

    До коментар #54 от "гост":

    хайде махай се от коментарите некадърнико!! какви 1000 лева изобще не се гледаш какво пишеш!!пълни глупости!!не,на 50000 филтъра със препарати се мие и продължава курса!!недей да се изказваш за коли изобще защото не си компетентен в тази област - хайде марш от тука комплексар

    Коментиран от #57, #59

  • Гост
    Отговор
    57 23:48  29.07.17

    До коментар #56 от "МАК":

    Пич, ти май не осъзнаваш, че пишеш с повече от един човек?! Я ни кажи какво си завършил и какъв ценз имаш, та само ти да имаш право да се изказваш за дизеловите печки, а ние да не можем?

    Коментиран от #58

  • МАК
    Отговор
    58 00:06  30.07.17

    До коментар #57 от "Гост":

    Изобще няма да ти казвам какво и как съм завършил. ами няма нужда да се изказваш некомпетентно за дизелите защото говориш глупости а гарантирано има още няколко посредствени като теб къде пишат глупости затова тъпите коментари отначало повечето са със минуси защо ли??хайде много ти здраве спирам да пълня излишно коментарите заради такива дървени философи като теб!!

    Коментиран от #60

  • гост
    Отговор
    59 06:11  30.07.17

    До коментар #56 от "МАК":

    Аха , и така до края на света ! Да не говорим , че дъртата ти печка , не е имала и не може да има фабрично такъв филтър , както и абсолютно необходимата за него електроника и управление , поради което на твоята "кола" той е все едно "на свинче звънче " , даже и по зле и не би изкарал и 5000 , да не говорим за 50000 и като си лафите с "аверчетата" сигурно много тарикатско звучи да си мечтаете за "филтри" дето "се миели с препарати" , ама ако влезеш в немски пункт за прегледи , ще те изгонят с ритници , а дригата ти ще замине за скрап без право на обсъждане !
  • 60 18:30  30.07.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Дууууууухай
    Отговор
    61 01:18  31.07.17
    Ще трябва да забранят и прелитането на самолети. Те също изпускат азотни окиси...

    Коментиран от #62

  • гост
    Отговор
    62 01:49  31.07.17

    До коментар #61 от "Дууууууухай":

    Ами да , как са пропуснали , то по улиците не можеш се размина от самолети , пък и ти редовно летиш зад тях , та ти се налага да ги дишаш директно от "ауспуха" .

  • GASDiesel
    Отговор
    63 10:20  31.07.17

    До коментар #14 от "гост":

    На хората дето обясняват за газо-дизел да им кажа че това не решава проблема с азотните окиси за които реват германците! Газо-дизел решава проблема само със саждите! Който не е малък! За да има по-малко азотни окиси трябва да падне температурата на горене и излишния кислород. Което става с по-малка компресия/ сгъстяване и дросел който да ограничава излишния въздух. За да паднат азотните окиси си трябва преработка на двигателя. Не е невъзможно но е скъпичко.

    Коментиран от #64, #65

  • гост
    Отговор
    64 12:07  31.07.17

    До коментар #63 от "GASDiesel":

    И кой ти говори за "газо-дизел" , май не четеш , пише 100% преминаване на метан !
  • гост
    Отговор
    65 12:11  31.07.17

    До коментар #63 от "GASDiesel":

    И не си много в час , метана издържа всякакви "дизелови" компресии , даже работи по-добре отколкото на "бензиновите"
  • Нов гост
    Отговор
    66 00:35  29.08.17
    Оставете немците,като в Бугарско въведат електромобили и всички започнат да бодът в контакта, един поглед на фактурата за ток и на човек му става ясно за какво опазване става въпрос ,при 42% участие на ТЕЦ на въглища!!!

Напиши коментар:


Публикувай