27 510 40

Бъдещето на дизеловите коли в Германия и у нас

Радослав Славчев

Милиони автомобили в Германия ще бъдат засегнати от бъдещите мерки за забрана на дизеловите двигатели в Европа. Немското правителство свика среща с представители на големите автомобилни производители в страната, за да обсъдят и вземат спешни мерки за справяне с по-високите емисиите от вредни газове. Причината - германското правителство обмисля страната да се присъедини към останалите големи европейски държави в ограничаването на дизеловите коли, а автопроизводителите са готови на всичко, за да не се стигне до забрана на тези превозни средства.

След срещата с политиците, в която взеха участие топмениджъри от Volkswagen, Audi, Porsche, BMW, Mercedes-Benz и Opel, се взе решение дизеловите коли, отговарящи на екологичните стандарти euro 5 и 6, да бъдат преоборудвани с нов софтуер. Към момента не е ясно какво точно ще е програмното обезпечение, но според автомобилните производители то ще доведе до намаляване на емисиите азотен окис с 25-30%. Съюзът на автомобилната индустрия смята, че така емисиите ще бъдат намалени достатъчно, за да забавят драстичното замърсяване на въздуха в големите градове.

Средно преоборудването на един автомобил ще струва около 100 евро, като основно разходите трябва да се поемат от автомобилните производители, но ще бъде отпусната и немалка държавна помощ. Засега не е ясно и дали на оборудване с новия софтуер подлежат само автомобили регистрирани в Германия. Дизеловите коли с еко стандарт euro от 1 до 4, към момента не са приоритет. Такива обаче масово се карата у нас.

Министерството на пътищата пък предвижда създаването на фондове за пречистване на въздуха и по-модерно движение в градовете. От германското правителство настояват в тази програма, която ще струва няколкостотин милиона евро, финансово да участва и автомобилният бранш. В германските медии се прокрадват и схващания, че спешните мерки, които идват по-малко от два месеца преди изборите за Бундестаг, са колкото от екологична гледна точка, толкова и от политическа.

Така, немското правителство се подготвя за мащабно отзоваване на дизелови коли, които подлежат на доработка, за да отговарят на новите екологични стандарти. Най-вероятно кампанията ще започне от септември тази година, като за нея ще бъде похарчена сума в размер на 12 млн. евро. Не всички дизели обаче подлежат на доработка. Според експертите в бранша останалите просто ще бъдат обявени за продан и ще се изнесат в страни като нашата.

Първи, строгите мерки по отношение на "мръсните" дизели ще бъдат приложени в Мюнхен. Там, градската управа е с намерение да забрани на автомобили, неотговарящи на стандарта euro 6 да се движат по улиците на града. И докато в Германия мерките по отношение на дизеловите коли се затягат все повече и повече, то у нас няма достатъчно категорична позиция по въпроса, касаещ предприемането на мерки за ограничаване на автомобилите с дизелови двигатели, неотговарящи на еконормите. И ако това бездействие продължи, то вносът на стари и замърсяващи дизели у нас не само ще продължи, но и ще се увеличи, при това драстично.



Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Володя Руснака
    Отговор
    1 07:41  03.08.17
    Защо пишете само тези скучни новини за разни дизели в германия. Ние нямаме общо с тях. Дайте някой готини статийки за руски коли или бмвта
  • Баце
    Отговор
    2 07:57  03.08.17
    Да им имам проблемите. Ние пътища нямаме те с евро 4 и евро 5 норми ни занимават.

    Коментиран от #35

  • 3 08:24  03.08.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Морски
    Отговор
    4 08:29  03.08.17

    До коментар #3 от "Да го духнат":

    Хората да използват градския транспорт, автомобила не е гарантирано човешко право....

  • Палко
    Отговор
    5 08:39  03.08.17
    Абе защо ни занимавате с глупости бре? Има си алтернативни горива като пропан-бутан и метан! Там е бъдещето! Да се стимулира купуването и използването на такива автомобили! Защо само за ел. автомобилите има привилегии, да се направи същото и за колите които са "газифицирани"!!! Тези коли са по-евтини с по- голям пробег и са " по джоба" на българина в сравнение с електомобилите!

    Коментиран от #30, #40

  • гостенин
    Отговор
    6 09:02  03.08.17
    Не виждам нищо лошо, да се внесат старите дизели от Германия у нас! Все пак това са добре поддържани машини с минимум Евро 3 и 4 сертификат! Така ще се поднови, малко, автопарка у нас с по-добър, което ще рефлектира и на околната среда и въздуха, към по-добро!
  • Петролен шейх
    Отговор
    7 09:07  03.08.17
    Голяма глупуст! Много прости са политиците и както виждам не само българските ами и германските, френските и английските. При преработката на нефта се получават битум/асвалт/, нафта, керосин, бензин, пропан бутан. Дизела/нафтата няма да изчезне, тя е съпътстващ продукт/отпадък/ от нефтопреработването. Щом има нужда от бензин и пропан-бутан, неминуемо ще остава нафта и човечеството трябва да открие за какво да я използва. И когато спрат дизеловите автомобили, какво ще я правим тази нафта. Ще трябва да я складира или изгаря, т.е. пак въглероден двуокис.

    Коментиран от #18

  • гост
    Отговор
    8 09:17  03.08.17
    Много професори ей!!!
  • МЖВГН
    Отговор
    9 09:28  03.08.17
    НАЙ ГОЛЕМИТЕ ИКОНОМИКИ В СВЕТА НЕ ПОДПИСИХА ДОГОВОРИТЕ ПРОТИВ ЗАМЪРСЯВАНЕТО.ОСОБЕННО КИТАЙСКАТА ИКОНОМИКА БЪЛВА ОТРОВИ В МИЛЯРДИ ПЪТИ НАД ДИЗЕЛИТЕ В ЦАЛ СВАТ.ПОСЛЕ КАТО СЕ РАЗБЕРЕ И ЧЕ БАТЕРИИТЕ НА ЕЛЕКТРОМОБЕЛИТЕ СА НАЙ-ГОЛЯМАТА ОТРОВА А СУРОВИНИТЕ ЗА ТЯХ СЕ ДОБИВАТ В АФРИКА С РОБСКИ ДЕТСКИ ТРУД КАКВО СТАВА С ПРИРОДОЗАЩИТНИЧЕСКИТЕ ФАНТАЗИИ.
  • Гого
    Отговор
    10 09:54  03.08.17
    Ако във България субсидираха поставянето на газови уредби нямаше да има толкова дизеляци при нас държавата е свикнала да взема. За дизела с две думи вече се е изчерпал!
  • Рядка птица
    Отговор
    11 09:59  03.08.17
    Мойто турбо дизелче вАрви кат самолет, само наливам, гумите една с друга са различни, зимни, летни, по двайс лева парчето, части зимам ефтини, няа проблеми, данъкът съм го "упрайл". Винетката са разлепя, де да зная що тей? Одя на рабУта, дават шестин леА и туйто. Мисля да бягам по чужбина, ама щА видим.
  • Lexus
    Отговор
    12 10:23  03.08.17
    Има твърде много суровина за батерии и се чудят какво да я правят.
  • 13 10:35  03.08.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Киро
    Отговор
    14 10:41  03.08.17
    Явно ще казваме чао на дизела при леките коли. И без това последните дизели са толкова капризни, проблемни и скъпи за поддръжка, че май по-добре да се минава към хибрид. Следващата ще ми е хибрид или бензин.
  • иван
    Отговор
    15 10:57  03.08.17
    Идеално, едно Ауди А6 3.0 ТДИ quattro за мен на половин цена моля. Ако едно читаво такова сега струва около 20-25 хиляди като ги забранят в Германия нашият пазар ще се наводни и ще са на половин цена :)

    Коментиран от #17, #19

  • бързо решение
    Отговор
    16 11:06  03.08.17
    Бързо решение - просто да сложим по една газова и на дизелите и готово - всички коли ще са в евро нормите - между другото, защо не се приеме със закон, при слагане на газова уредба да се промени и евро нормата на автомобила
  • Киро
    Отговор
    17 11:12  03.08.17

    До коментар #15 от "иван":

    Идеално, тогава един хубав данък от 4 цифри за тебе специално, че такива като тебе си мислите, че ще тровите другите безнаказано!
  • Петролен Инженер
    Отговор
    18 11:58  03.08.17

    До коментар #7 от "Петролен шейх":

    Виж последният IMO анекс за корабните горива - яко ги удариха там. Корабите ще се движат на бленда от нискосернист дизел и котелно гориво. И шейхче... дизел и нафта са две различни неща :)
  • Ауди на половин цена
    Отговор
    19 13:03  03.08.17

    До коментар #15 от "иван":

    Ще има да почакаш поне още 5-6 години за такова Ауди да стане 10000лв. То е с евро 5 и ще му сменят софтуера безплатно. Няма кой да ти го даде без пари.
  • гост
    Отговор
    20 13:19  03.08.17
    Не знам защо си въобразявате , че тия коли могат да дойдат само в България ? Май забравяте , че бившите соц. страни въобще не са най-големия пазар за втората употреба на западните страни . Вече е предостатъчно развит пазара и в Азия и в Африка и в арабските страни и точно за по-запазени коли между 5 и 10 години , у нас идват точно моргите за които транспорта на повече от 2000 км ще бъде прекалено голям разход , та не се точете толкова , хората си имат много по-платежоспособни клиенти за по-новите "дизеларки"
  • Мазна шваба
    Отговор
    21 14:06  03.08.17
    Въпросът не приключва с ново програмиране ,защото това пак е манипулация...Иска им се на концерните,защото не им струва много, но без допълнителен агрегат няма да стане.Това е разумния и по-скъпия вариант...Но понеже политиците са също толкова мазни ,колкото и нашите,ще предпочетат първото...Така...това за обща култура...а сега към човека с кичозно-ориенталския вкус:Audi няма да загуби цена както и другите,защото разходите поема производ....

    Коментиран от #24

  • Тряс
    Отговор
    22 14:23  03.08.17
    Да си купиш дизел днес е все едно да си набуташ парите в КТБ три дена преди да фалира! После пак ще ревете, че държавата е виновна и трябва да обезщети лакомията и неграмотността ви!

    Коментиран от #23

  • гост
    Отговор
    23 14:30  03.08.17

    До коментар #22 от "Тряс":

    Нека , нека , те от друго не разбират , да им изгорят паричките , че да им се секне мерака . Като гледам , след 4-5 години ще има голям бум на фирми за газови уредби за "дизел" , ама това за по-скъпите , тия до 3-4000 лева директно в Надин
  • Мартин
    Отговор
    24 14:35  03.08.17

    До коментар #21 от "Мазна шваба":

    При положение, че даден Euro 5 дизел разполага заводско с SCR-катализатор с AdBlue (но той досега е работил на 30% от възможностите си), точно фърмуерен ъпдейт е това, което е нужно за постигане на по-добра обработка на отработение газове. Но това разбира се за сметка на повишаване на потреблението на карбамид. А собствениците на Евро 5 дизелите, които имат само обикновен Speicher-Kat, са автоматично 1500 Евро назад за инсталация на SCR-катализатор и резервоар за карбамид (ако производителя не колата не покрие част от разходите). Чисто теоретично и Евро 3 дизел е напълно пригоден за покриване на Евро 6c. Но като имаме предвид нуждата от влагане на около 3000 евро за ДПФ и AdBlue-катализатор, едва ли това ще се случи. Макар че от TwinTec вече са готови с конкретните решения за преоборудване на по-старите дизели.
  • onq s konq
    Отговор
    25 14:36  03.08.17
    Кво и да напраите язе със беенвето се не разделям да знаете

    Коментиран от #26

  • БУМ
    Отговор
    26 14:50  03.08.17

    До коментар #25 от "onq s konq":

    Има и по-евтини варианти от БеЕнВето - напр. скок от Аспаруховия мост води до същия резултат безплатно!
  • ЕКО
    Отговор
    27 15:05  03.08.17
    Само чакам момента да си внеса един поевтинял мръсен дизел от германия!!! :D :D :D

    Коментиран от #28

  • БАМ
    Отговор
    28 17:41  03.08.17

    До коментар #27 от "ЕКО":

    И веднага да си махнеш запушения DPF филтър срещу 500 кинта, нали? За да върви яко, да харчи 5 на 100 и да пуши като крематориум... А догодина да се бръкнеш за нов филтър срещу 2000 евро, за да не ти остане барутника на трупчета... Или да ревеш като всички останали, че държавата пак те е прецакала...

    Коментиран от #39

  • безпартиен
    Отговор
    29 18:03  03.08.17
    И какво ще правим с камионите МАЗ,КрАЗ,Камаз,старите трактори и комбайни от СССР,стари камиони отЕС,които всички са с дизел?Та те харчат дизел като за 10 автомобила всеки!Половин България се топли с дърва и въглища.Там как ще се оправят?Всичко оправили,само това остана.
  • Смешко
    Отговор
    30 18:56  03.08.17

    До коментар #5 от "Палко":

    А искаш ли да ти дадът и привилегия да ходиш на паркинга в мола :). ЕЛ. коли ще субсидираме, на метан, на водород, на пропан а скоро очаквайте и на бензин :). Само субсидии и привилегии са ви в главата, а пазарът? Пазарът ... на кой му пука за него стига да има далавера и субсидии, нали един път взехме милионите от еко-дизела и рапицата в Добруджа после от перките сега е наред да отглеждаме крави за метан със евро субсидии.

    Коментиран от #31

  • гост
    Отговор
    31 19:42  03.08.17

    До коментар #30 от "Смешко":

    И за какво са ти крави , като предлагането на метан в момента е два пъти повече от търсенето и тепърва се разкриват огромни нови находища

    Коментиран от #32

  • Смешко
    Отговор
    32 20:14  03.08.17

    До коментар #31 от "гост":

    А за какво ти е рапица като има вече дизел? За да се крадът едни пари затова. Метана от родни крави не е като този от Газпром.

    Коментиран от #33

  • гост
    Отговор
    33 21:02  03.08.17

    До коментар #32 от "Смешко":

    Това вече е минало и не само рапицата , а всякакви хранителни продукти скоро ще бъдат забранени за производство на горива , но това не променя факта , че нафтата е най-мръсното гориво след въглищата и няма място във 21 век , както всъщност и всички които са производни на петрола

    Коментиран от #34

  • Смешко
    Отговор
    34 22:27  03.08.17

    До коментар #33 от "гост":

    Абе добре че в момента господар е САЩ, щото те не признават глобалното затопляне и CO2 емисиите. Обаче понеже дизелчете си гори малко а САЩ мислят за природата затова си карат V8 и V12 нали са на бензин, а той си е супер.И понеже е ясно че CO2 емисиите са само блъф що да не вземем да си отсечем Борисовата и Южен парк само място заемат тези дървета и да си направим едни чудни соларни паркове.
  • Бахбулгар
    Отговор
    35 00:30  04.08.17

    До коментар #2 от "Баце":

    Имаме пътища бре! Бате Бойко ни построи магистрали! С бонуси равномерно разпределени по дължина бабуни за да не заспивате, да не се убиете бре диванета!
  • purko
    Отговор
    36 06:13  04.08.17
    Щото то производството на батерии е супер екологично.А за зареждането на електромобилите нали трябва енергия. А като се сдухат батериите какво ще стане с ,,екологичните,, материали от които са произведени. Само дето не миришат,ама тя и радиацията не мирише

  • Николай
    Отговор
    37 06:28  04.08.17
    до Баце Колега проблема с дараците в Бг е огромен. Тръгни в събота или неделя по пътя Бургас - Созопол да видиш какъв пушиляк се носи от старите дизели, че и от по новите.
  • Мерк
    Отговор
    38 10:27  04.08.17
    ОМ606 300TD и да припадааааааааат
  • МАК
    Отговор
    39 16:27  29.08.17

    До коментар #28 от "БАМ":

    Ще пуши ако е зле подържан с грешните масла и евтини филтри! Ако всичко е наред без екобоклуците няма да пуши!!
  • Некъф луд
    Отговор
    40 19:14  10.11.17

    До коментар #5 от "Палко":

    Точно аз като съм само на газ и не горя масло грам какво? Електричките са еко така ли? Ами тока от какво се прави после къде отива ядрения отпадък?! Акомулатори литеовойонни химии а? Няма безплатен обяд май а.само водата е важна а ние серем в нея.

Напиши коментар:


Публикувай