3 446 5

Най-бързият MINI Clubman - John Cooper Works

Ангел Харизанов

Новото поколение на Clubman бе представено преди близо две години и наистина показа голяма еволюция. Първото бе със сравнително малък вътрешен обем и не се различаваше много от хечбека, но тук имаме нормално комби с нормален втори ред седалки. Причината за промяната идва от новата платформа на автомобила, която използва и BMW X1. Clubman е увеличил размера си и на дължина и на ширина, но формата му не прави това увеличение явно от пръв поглед. Дизайнът му е повлиян от всички нови модели на компанията, като основната промяна в него са задните врати и стоповете, които вече са вградени в тях и съответно вратите предлагат пълен достъп до багажното пространство. Това са наистина важните нововъведения, но тук ще обърнем внимание на друго - най-емоционалната версия на модела - John Cooper Works.

Новото поколение на моделите доведе и до пълно обновление на двигателната гама и всичко премина към принудителното пълнене. Най-малкия двигател за One вече е 1.5-литров трицилиндров турбо, а другите два бензинови вече са двулитрови четирицилиндрови турбо, като S е с мощност от 198 конски сили, а JCW е с 231 коня и значително повече въртящ момент от 320 нютонметра в сравнение с предходния JCW. Новост е и осемстепенната автоматична скоростна кутия, която допринася за по-доброто ускорение и то в много по-голям диапазон от скорост на движение. Перата зад волана пък, са едно от нещата, които повлияват още повече в това JCW да се усеща като играчка в ръцете ви. Смяната на предавките е допълнително стимулирана и от звуците, които издава изпускателната система в спортен режим и директно ви изпраща по рали отсечките. Тя ви кара на напуснете дългите и комфортни пътища и да търсите завоите, в които са ви необходими чести смени.

Другото, което ви кара да търсите извити по склоновете пътища е цялостното поведение на автомобила. За мнозина увеличаването на размерите означава загуба на чувство и удоволствие, но не и тук. Увеличените размери означават увеличено междуосие и по-широка следа, като теглото не е нараснало особено чувствително. Управлението е остро, всъщност толкова остро, колкото искаме да се държи един състезателен автомобил, активното окачване става достатъчно твърдо, а завършека на рецептата е задвижването на четирите колела All4, което работи чудесно. Clubman JCW ви позволява да влизате и излизате от завои със скорост, с която трудно можете да си представите и лекотата, с която го прави постоянно ви предизвиква да надхвърляте себе си. Сцеплението е толкова голямо, че недозавиването е почти невъзможно дори и на мокра настилка колкото и груби да сте с волана и педалите на спирачката и газта. Това идва

Същевременно обаче, с напускането на завоите и минаването в Eco или Comfort режима, на магистралата автомобила става комфортно култивиран, като са много малко моментите, в които може да ви подразни твърдостта му, която основно идва и от 19-цоловите джанти с наистина нископрофилни гуми. Разхода на Clubman след изминати близо 1000 километра бе също адски поносим за подобна машина, която постоянно ви предизвиква - 8.4 литра на сто километра в натоварен режим и движение с ограничението на родната магистрала. Шумът в купето със същата тази скорост е минимален, но естествено не можем да го сравняваме с автомобилите на BMW.

Отличителните белези на John Cooper Works версията са явни още отдалеч - внушителни въздуховоди в предната броня, въздуховода на предния капак, същите тези 19-цолови джанти с пет двойни спици, които побират внушителните спирачки Brembo, двата единични накрайника на изпускателната система, спойлера на багажника, както и достатъчното количество значки с името на JCW. Отвътре цари типичната подреденост от новото поколение на моделите на компанията и наистина има достатъчно място за всички пътници - нещо, с което не можеше да се гордее предходното поколение. Багажното пространство също е добро за автомобил от подобен клас и както виждате може да побере дъски за сърф с дължина от 190 см. Както винаги посрещнахме с удоволствие надписите Harman Kardon върху говорителите на аудиосистемата, защото те допринасят за доброто пътуване.

MINI продължават да бъдат автомобилите с една от най-разпознаваемите и същевременно неподправени идентичности. Те определено показват на обикалящия свят, че зад волана седи човек, който иска да бъде различен и да се отдели от масите и то с голямо количество стил. Управлението и усещането продължават да са важни за създателите на MINI и ние определено оставаме с положително настроение след карането на машините им, особено ако става въпрос за тези със значката JCW.

Цената на тестовия автомобил е 94 462 лева с ДДС, но той бе с натъпкан с почти всички допълнителни екстри и пак ще повторим, че става дума за върховното изпълнение на Clubman. В мрежата обикалят слухове, че се задава Clubman с мощност от 300 конски сили и ние ще го приветстваме с удоволствие.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • коки
    Отговор
    1 13:27  03.08.17
    А бе тези хора парите съвсем ги взеха за хартийки, тоз дръгел 100 Бона то совалка да караш сигурно е по-евтино
  • Гост
    Отговор
    2 22:39  03.08.17
    100бона!!!.%@!.!?
  • Никито Иванов
    Отговор
    3 10:13  06.08.17
    копърка за 100 лева :)
  • Gibi p.s.a.
    Отговор
    4 15:44  06.08.17
    Това го видях въх Ахтопол когато правиха снимките хубаво е ама 100бона никога
  • Златка
    Отговор
    5 21:54  06.08.17
    Най бързия куфар ( СКЪП ГЕЙСКИ КУФАР)

Напиши коментар:


Публикувай