5 107 29

Renault-Nissan изпревари VW и Toyota

Радослав Славчев

Статистическите данни, касаещи продажбата на нови автомобили за първото полугодие от 2017-а са истинска изненада за мнозина, но според специалисти това бе очаквано. Данните показват, че алианса Renault-Nissan е успял да изпревари дългогодишните лидери Volkswagen и Toyota.

Така за първите шест месеца от годината френско-японският алианс е най-големият автомобилен производител с продажби от 5 267 791 автомобила. Лидерът от 2016-а - Volkswagen е успял да продаде за първите шест месеца от годината 5 155 600 нови коли, а японците от Toyota са реализирали на пазара 5 130 000 возила.

Четвъртото място е за продължаващия да губи позиции General Motors. Продажбите на американците за първото полугодие на 2017-а се изчисляват на 4.7 млн автомобила. Успехът на Renault Nissan се дължи и до голяма степен на присъединяването през миналата година на марката Mitsubishi.

Иначе, продажбите на Renault са нараснали с 10.4% (1 879 000 коли) спрямо аналогичния период на 2016-а (в това число влизат и автомобилите с емблема на Dacia), а тези на Nissan - с 5.6% (2 894 488 коли). За първото полугодие на годината са продадени и 494 303 автомобила Mitsubishi, което е ръст с 2.4%.

Генералният директор на Алианса Карлос Гон заяви, че амбициите са този ръст да продължи и Renault-Nissan да запази лидерската си позиция и в края на годината. През миналата година Renault-Nissan зае третата позиция след VW и Toyota, а до 2008-а, в течение на 70 години, неизменният лидер беше GM.

След това японците от Toyota успяха да изпреварят General Motors, като задържаха лидерството до 2016-а, като отстъпиха на GM само през 2011 година заради проблеми с производството си, следствие от земетресенията в Япония. През 2016-а VW, въпреки грандиозния дизелов скандал в края на 2015-а, успя да заеме лидерската позиция.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • кроко
    Отговор
    1 11:48  08.08.17
    Мицубишито им помогна много, дръпна ги напред !
  • Megane
    Отговор
    2 11:55  08.08.17
    Dacia-та ги дърпа по-скоро
  • 3 12:53  08.08.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Lancera
    Отговор
    4 12:53  08.08.17
    Единственото свестно митсубиши - лансър ево, веч го няма.

    Коментиран от #5, #6


  • гост
    Отговор
    5 13:16  08.08.17

    До коментар #4 от "Lancera":

    Мицубиши беше купено заради електрическите му модели , колкото и да ти е неприятно . Това е единствената японска компания , която като Нисан залагаше на електромобилите . Тойота и Хонда заложиха на хибриди и водородни автомобили , което ще им коства между 7 и 10 г изоставане , което в най-добрия случай ще означава сериозно намаление на продажбите , а такива като Мазда , Субару и Сузуки , дето си мислеха , че още 50 г ще правят ДВГ вече единствения изход е да се оглеждат за това кой ще ги купи .

    Коментиран от #15

  • Бай Киро
    Отговор
    6 13:48  08.08.17

    До коментар #4 от "Lancera":

    Не съм съгласен аз съм много доволен от този модел. Mitsubishi SRK-100ZR-S / FDC-100VNP
  • 7 13:51  08.08.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • RAV4
    Отговор
    8 13:53  08.08.17
    Нищо не може да бие технологиите на Тойота. Направете сравнение между автомобилите на Тойота и Нисан ВЪВ ВСЕКИ ЕДИН КЛАС и тогава пишете. Пълни глупости!
  • 9 13:59  08.08.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Радко
    Отговор
    10 15:40  08.08.17
    Дай да ми обясниш за технологиите на тойота, че нещо явно съм много задръстен?? На европейския пазар са пълна нула по продажби, смешниците. Не могат да покрият евро 6 нормите за дизелов двигател та им се наложи да монтират в Авенсис двулитровия дизел 135KW на БМВ да могат да съществуват на европейския пазар! На същия пазар предлагат не особено атрактивните Ярис, Аурис/Корила, Авенсис. Рено предлага по добри коли в споменатите класове. Талисман безспорно е по-добър от Авенсис, Меган от Аурис и Клио от Ярис. Освен това в Европа едва ли ще видиш много Крузери 150 и 200, ако имат продажби все още..

    Коментиран от #13

  • Рину
    Отговор
    11 15:53  08.08.17
    Много е файско, а да попитам по колко унижения на 100 гори тази ш****а конфекция?
  • Рено
    Отговор
    12 17:19  08.08.17
    Плюйте си колкото искате, цифрите са факт! Рено попаднаха на прекрасен мениджър, да им е жив и здрав. Работят хората и вървят напред, пожелавам им успехи и в бъдеще.

    Коментиран от #27

  • Do 10
    Отговор
    13 18:04  08.08.17

    До коментар #10 от "Радко":

    Явно наистина си много след като правиш сравнение между тях. Доста време ще им трябва на французите да стигнат японските

    Коментиран от #14

  • гост
    Отговор
    14 18:53  08.08.17

    До коментар #13 от "Do 10":

    Явно вече ги минаха , ако прочете статията и на Нисан и Мицубиши французи ли викаш , май си зле с географията , освен другото

    Коментиран от #16

  • Гост
    Отговор
    15 19:48  08.08.17

    До коментар #5 от "гост":

    Ти нямаш спирка с тези електрички! Моля те, не ни занимавай постоянно с болестната си зависимост! Субару, Сузуки и Мазда търсели кой да ги купи - това е поредния ти бисер и опашата лъжа! Я виж в САЩ, че Субару чупят всяка година рекорд след рекорд по продажби: http://www.auto-press.net/a:SUBARU-OF-AMERICA-%D0%A1-%D0%9D%D0%9E%D0%92-%D0%9D%D0%90%D0%99-%D0%94%D0%9E%D0%91%D0%AA%D0%A0-%D0%A0%D0%95%D0%97%D0%A3%D0%9B%D0%A2%D0%90%D0%A2-%D0%92-%D0%9F%D0%A0%D0%9E%D0%94%D0%90%D0%96%D0%91%D0%98%D0%A2%D0%95-%D0%97%D0%90-2015-%D0%B3-%D0%97%D0%90-%D0%A1%D0%95%D0%94%D0%9C%D0%90-%D0%9F%D0%9E%D0%A0%D0%95%D0%94%D0%9D%D0%90-%D0%93%D0%9E%D0%94%D0%98%D0%9D%D0%90- И викаш завалиите са го закъсали "яко", че нямат нито един електрически модел, а? Честно казано, фенщината ти граничи с болестно състояние!

    Коментиран от #20

  • do 14
    Отговор
    16 19:50  08.08.17

    До коментар #14 от "гост":

    Радко малко четеш момчето ми https://fakti.bg/avto/249017-avtomobilna-karta-na-sveta
  • Уйчо
    Отговор
    17 21:34  08.08.17
    Айде сега плюйте-колко били зле рената,на какво им приличала емблемата.Ама те не лъжат като VAG-галфоните с емисиите,с продажбите и т.н.Сигурно сте чели,че са лъгали и за продажбите с едни 800 000 коли само във Франция/то едва ли е било само там,де/.Така,че евтините шмекерлъци ВИНАГИ се наказват.То като се замислиш колко нови ФВ виждаш по улицата...Ами много малко.Хората вече и Шкодилаци и Сеати не купуват както преди.

    Коментиран от #18

  • Гост
    Отговор
    18 21:36  08.08.17

    До коментар #17 от "Уйчо":

    Прав си,колега!Те ВАГените само проблеми правят.Вече са много зле...
  • Еха
    Отговор
    19 22:46  08.08.17
    Мене рено не ме кефи
  • гост
    Отговор
    20 11:48  09.08.17

    До коментар #15 от "Гост":

    Ще си поговорим пак след две три години , ако дотогава не се покриеш от срам де !

    Коментиран от #21

  • Гост
    Отговор
    21 11:59  09.08.17

    До коментар #20 от "гост":

    Върви при темата с номероложката, тук нямаш работа. Там си обсъждайте пророчествата. Единствения, който трябва да се скрие, си ти и твоите опашати лъжи. Човек, който не е чувал за Айнщайн и сънува етер, няма какво смислено да каже!!!
  • 333
    Отговор
    22 15:02  09.08.17
    Интересно е да се даде инфо къде се продават колите и съответно моделите. За японците е ясно че на европейския пазар не пеят в хора, а дърпат бройки в Америките. За Фауве е ясно, че основния пазар е Европа, но Рено как е? Щото те имат много силни продажби в Русия, знам ли от къде и с какво дърпат напред франсетата.

    Коментиран от #23

  • Рено
    Отговор
    23 17:33  09.08.17

    До коментар #22 от "333":

    Рено се кара в цяла Европа и най вече в бившите социалистически страни. Дачия много го дръпна напред. Карат се много и в арабския свят, а в Турция Рено е всяка втора кола. Също така и в латинска Америка. Вече почти в цяла Европа служебните автомобили са предимно Рено или Дачия.
  • гост
    Отговор
    24 18:41  09.08.17
    Аз карам рено от доста години и не мога да се оплача. Предпо1итам да карам нова кола рено вмесро стара и амортизирана ауди или друг уж премиум. Всеки си избира какви са му възможностите и какво може да си позволи. Но тези, които плюят по ползвателите и колите на рено, първо да се замислят дали човек с възможност за 30-40х.лв за автомобил е прост и глупав, за да се спре на марката.

    Коментиран от #25

  • 333
    Отговор
    25 08:45  10.08.17

    До коментар #24 от "гост":

    Рено има логика да е на 1 място. Причините са две, визия и цена. Не е качество, а визия и цена. Нека не се залъгваме, всеки нов автомобил изкарва 200- 300 000 без драми, или поне не без такива които гаранцията да не покрива. В диапазона 30-40 000 са може би едно от най-разучните предложения, комбинирано с добър лизинг и нещата се получават. За тези пари ФВ не може да вземеш а японеца си е дърво, с остарели технологии, което е просто здраво, поради последното. Просто вижте един Сивик колко струва и го сравнете с Мегана. Разликата е брутална в пари, за нещо което щу върши езнаква работа. Накрая остава емблемата и либидото....

  • guest
    Отговор
    26 13:57  10.08.17
    Да не прозвучи грубо, но преди две седмици, когато излезе тази информация в друг подобен сайт, беше с брой продажби на отделните марки в алианса. И Нисан /без Инфинити и Митсубиши /е с почти един милион повече продадени, отколкото Рено с Дачия заедно.
  • Уау
    Отговор
    27 17:20  10.08.17

    До коментар #12 от "Рено":

    а ти с тоя новия им мениджър да не сте си гадженца?

    Коментиран от #29

  • Toto
    Отговор
    28 21:29  10.08.17
    Абе да сте чули че субаро е собственост на хеви индъстри и затова го закъса и Тойота
  • 29 22:56  10.08.17
    Този коментар е премахнат от модератор

Напиши коментар:


Публикувай