10 706 46

BMW 5er (F10) - дизел или бензин?

BMW 520i срещу 520d

Александър Петков

С цел по-нисък разход на гориво специалистите от Мюнхен заложиха на ефикасни четирицилиндрови двигатели. Вън от всякакво съмнение, без значение бензин или дизел, качеството на BMW от пета серия остава доста над средното ниво, но въпросът е друг: Дизел или бензин да изберем? Представяме ви едно сравнение между две аналогични BMW-та - бензиново и дизелово или иначе казано - 520i и 520d:

Имаше времена, в които под капака на BMW 520i работеше престижен шестцилиндров двигател. За него бяха присъщи високите обороти, приятен звуков пейзаж и безпроблемно функциониране. Въпреки това дискусиите относно CO2-емисиите принудиха BMW да спрат да използват известния агрегат. Именно поради тази причина, подобно на предшественика си (Е60), 520i(F10) работи с 2,0-литров четирицилиндров двигател с директно впръскване. Надграждането в по-новата генерация се състои в Twinscroll-Turboloader.

BMW 520i

Наистина липсва класическият звук на шестцилиндровия двигател, но мощността и въртящият момент са запазени. Все пак разхода на гориво напомня на версията с два цилиндъра повече: 9,5 литра на 100 км при тестването. Заводските данни от 6,2л/100км са силно занижени.

Еквивалентно мощният четирицилиндров дизелов модел също заслужава нашето внимание.

BMW 520d

Не може да се отрече по-слабото представяне на 520d в студено и натоварено състояние. Моделът обаче компенсира този свой недостатък чрез по-високия си максимален въртящ момент със 110 нютон метра (380 Нм от 1750 до 2750 оборота; бензинов двигател: 270 Нм от 1250 до 4500 оборота). В ежедневието, например по наклоните на магистралите, 520d сърфира върху вълната на въртящия момент и по този начин създава много по-малко работа на 8-степенната автоматична скоростна кутия, отколкото 520i.

Освен това при тест дизеловият модел показва разход от 6,7 литра на 100 километра, което е почти с 3 литра под бензиновия. Тази икономичност гарантира на 520d едно зареждане на 1000 километра пробег. Препоръчително за шофьорите на дълги разстояния е динамичната система за окачването DDC, която, адаптирайки се автоматично на пътните условия, осигурява по-голям комфорт.

Иначе, с оглед на ценовите параметри дизеловата версия излиза далеч по-изгодна най-вече благодарение на по-ниския разход. Според приблизителни изчисления шофирането на 520d излиза по-евтино от това на 520i след изминаването на средно 8000 километра на година.

Технически данни

Бензин

Дизел

Модел

BMW 520i

BMW 520d

Цилиндри/клапана на цил.

4/4; Турбо, Директно впръскване.

4/4; Турбодизел, Partikelf.

Разпределитен вал

верига

верига

Работен обем

1997 cm³

1995 cm³

Мощност

135 кВт/184 к.с. при 5000 – 6250 оборота

135 кВт/184 к.с при 4000 оборота

Максимален въртящ момент

270 Нм при 1250 – 4500 /мин

380 Нм при 1750 – 2750 /мин

Скоростна кутия

8-степенна, автоматична

8-степенна, автоматична

Предаване

задно

задно

Тегло

1742 кг

1760 кг

0 - 100 км/ч

7,8 с

8,2 с

Максимална скорост

233 км/ч

225 км/ч

Спирачен път 100-0 км/ч при студени спирачки

37,0 м

35,3 м

Спирачен път 100-0 км/ч при топли спирачки

35,5 м

35,2 м

Разход на гориво(тест)

9,5 л / 100 км

6,7 л / 100 км

CO2-емисии (тест)

225 г/км

178 г/км

Обем на резервоара

70 л

70 л

Обсег с един резервоар

736 км

1044 км

Разход на гориво(заводски данни)

6,2 л / 100 км

4,5 л/100 км

CO2-емисии(заводски данни)

144 г/км

119 г/км

Еконорми

Euro 6

Euro 6

Резултат:

В случай, че се интересувате от по-динамично представяне и по-голям звуков комфорт, но искате малък четирицилиндров агрегат, то 520i е вашият модел. Търсите ли обаче по-изгодното предложение, разликата в разхода на гориво наклонява везните в полза на 520d.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • onq s konq
    Отговор
    1 09:04  10.08.17
    Естествето не нафтовя е по добър!Особено ако си имате комшия тракторис като мене та да ви дава ефтино навта си е пей сърце!
  • ЕКСПЕРТ
    Отговор
    2 09:05  10.08.17
    БЕНЗИН!!!
  • Morgoth
    Отговор
    3 09:20  10.08.17
    Независимо дизел или бензин на това 520 ми се губи една десятка.
  • 520zender
    Отговор
    4 10:01  10.08.17
    И двете са добри.Но имат един недостатък.Липсват им два цилиндъра.

  • Любо Кар
    Отговор
    5 10:07  10.08.17
    И двата двигателя са много проблемни. Ако искате автомобил, който да е надежден и да ви служи дълго, най-добре се ориентирайте към друга марка

    Коментиран от #8

  • Вихъра
    Отговор
    6 10:13  10.08.17
    Ако човек навърта 50-60 хил.км на година 520d е перфектна. Не те изморява при пътуването и харчи 5-6 на дълго + по-евтини данъци и разходи за поддръжка.
  • Бивш собственик на БМВ сега имам КИА
    Отговор
    7 10:15  10.08.17
    Нито един от двата. Валвтроници, скорости, електроника не ми се правят пак

    Коментиран от #10

  • Хаха
    Отговор
    8 10:17  10.08.17

    До коментар #5 от "Любо Кар":

    Добре разбирач, утре ще се разходя до Горубляне за някоя маздичка, не много изгнила. Да те питам за кисело мляко и сирене, кои марки препоръчваш?? ..
  • Не мерси
    Отговор
    9 10:19  10.08.17
    БМВ? Не мерси. Не съм мазохист

    Коментиран от #11

  • Стамен
    Отговор
    10 10:24  10.08.17

    До коментар #7 от "Бивш собственик на БМВ сега имам КИА":

    Ти си герой бе!! Като си го купил осма употреба на 10 години какво очакваш? да работи като нова, а ти да си караш и нищо да не пипаш? Да си беше направил сметката още тогава, че нямаш пари за 5er/7er и направо в шоурума на Киа, не сега да ревеш мойто момче. Мечтите са ти по-големи от възможностите..
  • няма защо
    Отговор
    11 10:27  10.08.17

    До коментар #9 от "Не мерси":

    Никой не те задължава Ганьо, за охлюви като тебе има японски марки със лоша динамика, евтини пластмаси и тапицерии и несъществуваща надеждност
  • ИМАМ БМВ И МЕРЦЕДЕС
    Отговор
    12 10:29  10.08.17
    Българина си е българин! Не знаете какво е да карате истинско БМВ. Като не можете да си го позволите поне не пишете смекки бе неграмотни тролове. Сега почвайте да хвалите разни рена мазди хонди и др. смешни неща.

    Коментиран от #33

  • BMW е магнит за селяндури
    Отговор
    13 10:32  10.08.17
    Бензин дизел има ли значение след като нещата са по този начин

    Коментиран от #14, #15, #18

  • Христо
    Отговор
    14 10:41  10.08.17

    До коментар #13 от "BMW е магнит за селяндури":

    Вервай си.. Колкото се кара Бенц от бизнес елита(световен, в бг няма бизнес елит) толкова и БМВ. 5er се продава повече от E class, сещай се кой ги кара..
  • Random
    Отговор
    15 10:42  10.08.17

    До коментар #13 от "BMW е магнит за селяндури":

    За мерцедес трябва да е мазен циганин с гол пъп, златни зъби и ланци по-тежки от него.
  • Храна
    Отговор
    16 10:45  10.08.17
    Не хранете троловете :D
  • Продавач на БМВта
    Отговор
    17 10:50  10.08.17
    Като чета коментарите на 8, 10, 11, 12, 14 какви яростни адвокати на БМВ имало тука . Трябва да те взема на работа при мене ;)

    Коментиран от #22

  • Аз съм
    Отговор
    18 10:53  10.08.17

    До коментар #13 от "BMW е магнит за селяндури":

    Само дето на този от ляво му липсва ключа за да си бърка в ушите,маратонките адибас и тена му е лабав.
  • Hallcat
    Отговор
    19 11:00  10.08.17
    Тези боклуци струват два пъти повече от един Hallcat и са само мечта на заспалите фенове на летни коли
  • БМВ е магнит за селяндури
    Отговор
    20 11:00  10.08.17
    до 15

    Коментиран от #23

  • Аз съм
    Отговор
    21 11:02  10.08.17
    Искам да попитам разбирачите,ако някой може да ми каже.Защо м....лите обичат мерц и бмв и защо си слагат на задните стъкла лепенки Мурат,Айнъз,Сунер,Байдън и т.н.А живеят в някви керпичени хралупи.

    Коментиран от #26

  • Христо
    Отговор
    22 11:03  10.08.17

    До коментар #17 от "Продавач на БМВта":

    Защо? Трябва да си мизерник и да плюеш всичко добре направено, а в същото време да караш изгнил кош и да си много горд от себе си? Ей такива са най-опасни на пътя и извън него.
  • Аз съм
    Отговор
    23 11:06  10.08.17

    До коментар #20 от "БМВ е магнит за селяндури":

    Хаха,м....ла с много опънат екип Ню йорк сити а.Дай още малко матерял ако може.
  • Ловеца на поршета
    Отговор
    24 11:34  10.08.17
    Няма почивен ден за завистливите хейтъри на BMW! Къде сте тръгнали да плюете най-добрият автомобилен производител в света, като всяка сутрин ние, гордите собственици на BMW можем да ви видим да висите по спирките на градския транспорт или да въртите педалите на някое очукано колело с пласмасова щайга на багажника. А относно статията. И двата мотора са малко слабички за това купе и не стават с тях да се ловят Поршета. И все пак от бензина по-добро няма.

    Коментиран от #28

  • Един гост
    Отговор
    25 11:44  10.08.17
    До коментар #17 от "Продавач на БМВта": Едва ли ще имаш нужда от хора с опънати анцузи хахаха
  • гамена
    Отговор
    26 11:50  10.08.17

    До коментар #21 от "Аз съм":

    М....стите явно само от коли разбират а от къщи нищо
  • Гост
    Отговор
    27 12:02  10.08.17
    а защо след като дизела го дават по-вреден има по-малко емисии от бензина?Като и да го погледните,според заводски данни и тези от теста,дизела е в пъти по-щадят от бензина...
  • green
    Отговор
    28 12:04  10.08.17

    До коментар #24 от "Ловеца на поршета":

    Е не всички имаме очукани колелета , моето е по скъпо сигурно от колата ти (4800лв CANYON SPECTRAL) https://www.canyon.com/en-bg/
  • вес
    Отговор
    29 12:06  10.08.17
    Ха ха злоба българска )))) накрая ще пипнете рак и ще си отидете преждевременно. Язък за азиатските ви автомобили, които с толкова мъка сте си позволили, а някой друг ще ги кара. БМВ 5-та серия е най-продавания автомобил в бизнес класа, но за българските злобари всички успешни хора по света са тъпи и комплексирани селяни, които не могат да стъпят на малкия им пръст, защото българският злобар е непризнат талант в неясна сфера. Винаги съм се чудил защо в България имаме най-много раково болни хора на глава от населението?
  • mitko kulturista
    Отговор
    30 12:46  10.08.17
    Германците имат един лаф: Ако искам да се возя на звезда (мерцедес) ще си хвана такси! Ако искам да се возя в автомобил ,ще си купя БМВ.

    Коментиран от #31, #32

  • копеле
    Отговор
    31 12:56  10.08.17

    До коментар #30 от "mitko kulturista":

    Простоват израз
  • xxx
    Отговор
    32 14:49  10.08.17

    До коментар #30 от "mitko kulturista":

    Глупости пишеш... откровени глупости! 5-та серия с толкова малък като обем двигател е несериозно. Да ме прощават феновете на марката, но базов двигател тук трябва да е 2.5.

    Коментиран от #39

  • Мsux
    Отговор
    33 16:27  10.08.17

    До коментар #12 от "ИМАМ БМВ И МЕРЦЕДЕС":

    Имам познат с Е39 и винаги нещо ремонтира по него, за мене това не е кола, даде за него 3500 и още около 4000 (боядисва го+ една камара ремонти) и пак не мяза на кола. За тия пари щеше да си купи къде, къде по-хубава кола. Иначе ако го питаш БМВ са най-добрите, а на мене ми е жал за него :D

    Коментиран от #34, #40

  • Чуби
    Отговор
    34 17:09  10.08.17

    До коментар #33 от "Мsux":

    Е хубаво,но аз пък познавам двама(наистина)на които 39-ките има не им създават почти никакви грижи.Или викаш те са изключение.Айде малко по-сериозно.
  • сойкаПЕИСМЕХУЛКА
    Отговор
    35 17:22  10.08.17
    Разход на бензин според производителя 6,2 л / 100 км Разход на бензин при тестване в реални условия 9,5 л / 100 км

    Коментиран от #46

  • Т.о.ш.и.б.и.я.н
    Отговор
    36 17:28  10.08.17
    Тез дараци тежат 1800 кг а алди а 8 тежи толковаче и по малко а не са от класа на алди 8
  • BMW
    Отговор
    37 17:42  10.08.17
    При покупката на нова кола, дали ще е 520i или 520d, все ще е хубаво. Но при покупка на старо, икономически по-изгодна е покупката на бензиновата версия, защото дизелите дето ги внасят тук на старо са на по 500 000 километра иги връщат на 150 000... Като цяло дизелът е за хора, които пътуват на дълъг път и въртят повече километри...също и поддръжката на дизела е по-скъпа. Иначе ако е нова, дори и да е дизел, просто няма грижи...новичкото си е новичко.
  • Т.о.ш.и.б.и.я.н
    Отговор
    38 18:05  10.08.17
    Поговорката фани едното и удари другото тук важи с пълна сила
  • Димка
    Отговор
    39 19:36  10.08.17

    До коментар #32 от "xxx":

    Първо се повози, после говори! Двигателите са съвсем достатъчни за купетата си, друг е въпроса с Е класата с E200d ... 150 к.с. на това купе е несериозно.
  • Имам БМВ и мерцедес
    Отговор
    40 23:29  10.08.17

    До коментар #33 от "Мsux":

    Тук се говори за нови коли не за бабички
  • onq s konq
    Отговор
    41 00:34  11.08.17
    Да говорим за БМВ под 200 коня и 6 цилиндъра е ...просто загуба на време
  • Баварец
    Отговор
    42 03:18  11.08.17
    Аве само разбирачи тука BMW туи BMW онуи апак ако някой ги качи в някой М-ка са насерат вътре ши викат само бате намали лошо ми става

  • Kris Borislavov
    Отговор
    43 15:56  11.08.17
    Az imam E-46 benzin i ne namiram nito edin nedostatak .Shto se otnasq do5-cata e mnogo-zdrava i udobna komfortna i e ot klas avtomobili koito ne e za podcenqvane.Moga smelo da kaja, che BMW-to e adna ot nai-predpochitanite marki koli vav celiq svqt i go dokazvat sas vseki nov model koito izliza na pazara.
  • Мерцедеса
    Отговор
    44 20:02  11.08.17
    С тия бмв-та докато ми стигнете километрите на мерцедеса ще смените 1-2 двигателя.Мерцедеса ми е 2.7цди в210 внос Италия без грам ръжда на 450 000 км само два тампона на мотора подгревни свещи и това е..Пък баварските братя пукат бутала,чупят турбини падат вихрови клапи печете се на 103-108 градуса температура на мотора..
  • Язе
    Отговор
    45 23:56  14.08.17
    8 скорости и гори 9,5/100!!!!! И тия си мислят,че правят добри и икономични коли.
  • Зфг
    Отговор
    46 21:21  15.02.18

    До коментар #35 от "сойкаПЕИСМЕХУЛКА":

    Нищо по смешно няма от новите двигатели на БНВ!! ДИЗЕЛ ОТ АЛУМИНИЙ.... ХА-ХА-ХА . ТУК ЗА НИКАКВА НАДЕЖДНОСТ И РЕСУРС не МОЖЕ да става и дума!! ПО РАНО БЯХА НАДЕЖДНИ, СЕГА НЕ! А ЗА ДИНАМИКАТА_ ВСИЧКО ЗАВИСИ ОТ ГОДИНИТЕ И доколко е поддържан автомобила...Мн ясно че като е ново и вървИ. НО САМО първите 2_3 годинКи.. А МАЗДА И ХОНДА СА ДОСТОЙНИ МАРКИ, НЕ ОТСТЪПВАТ ПО НИЩО.. ОСОБЕННО СХ5- МОЖЕ ДА РАЗМАЖЕ доста БМВ та...

Напиши коментар:


Публикувай