6 246 19

Трик ли са премиите за стари дизели от VW?

Остра критика срещу плановете на VAG

Снимка : БТА / АП
Снимка : БТА / АП
Александър Петков

Премии за стари дизели (от Euro 1 до Euro 4) до 10 хиляди евро при закупуване на ново VW предложиха във вторник от Волфсбург. Въпреки на пръв поглед атрактивната и екологична възможност, много експерти от областта на политиката, науката и държавната администрацията разкритикуваха хода на автоконцерна.

За тях това е чист маркетинг, който нито носи предимства за купувачите, нито редуцира замърсяването на въздуха. Критиците подозират, че това е поредната хватка, чрез която Volkswagen се опитва да избегнe забраната за движение на дизеловите автомобили.

Акцията е валидна до края на годината. Според експерти това е прекалено кратък период, в който не могат да се достигнат видими резултати в намаляването на азотните окиси в градовете. Класифицирането на малкия брой заменени дизелови коли през въпросния времеви интервал като успех на срещата за дизела в Берлин ще бъде просто една измама.

Освен това повечето хора карат стари дизелови автомобили, защото не могат да си позволят нови. Премия в размера на 2 000 евро няма да промени особено цената на автомобил, който струва десетки хиляди. Други смятат, че отстъпките в такива размери са често използвана практика на автоконцерните, за да увеличат продажбите си. Просто в този случай тя е прикрита зад идеята „екология“. Дори и преди Дизелгейт след преговори с търговците на коли еквивалентно големи отстъпки бяха абсолютно постижими.

От Немската екологична организация (DUH) твърдят, че премиите трябва да бъдат премахнати веднага, защото не са обвързани със закупуване на автомобили с алтернативно задвижване.

Съмненията има и около смисъла на премиите. Превозните средства със стандарт за емисии на изгорели газове от Euro 1 до Euro 3 вече са забранени в повечето градове в Германия. Изтеглянето от движение на автомобилите с Euro 4 е логичният ход на събитията и без плащането на премии.

Дали предприетата от VAG акция ще доведе до реални резултати предстои да разберем. Безспорно е, че във всеки случай с тази маневра концернът ще стабилизира разклатените си от Дизелгейт продажби.

Германия


Още по темата

  • VW против хардуерни промени по дизелите

    VW против хардуерни промени по дизелите

    След критиките на Федералния министър на околната среда Барбара Хендрикс относно решенията взети на дизеловата среща в Берлин от VW се обявиха срещу ...
    24.08.2017
    4 297
    8
  • Автопроизводителите наддават за стари дизели

    Автопроизводителите наддават за стари дизели

    Концернът Volkswagen предлага премии от 2 до 10 хиляди евро при смяна на стар дизелов автомобил с нов. Сумата се определя в зависимост от модела на ...
    9.08.2017
    11 592
    29
  • VW плаща до €10 хил. за стар дизел

    VW плаща до €10 хил. за стар дизел

    От Волфсбург правят атрактивно предложение на собствениците на дизелови автомобили. Притежателите на дизелови коли със стандарт за емисии на изгорели ...
    8.08.2017
    33 933
    46

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Пламен
    Отговор
    1 09:32  11.08.17
    Имаше статия преди месеци, със снимани изтеглени от Щатите и чакащи транспорт на склад ЧИСТО НОВИ Фаувета
  • Пламен
    Отговор
    2 09:41  11.08.17
    https://fakti.bg/avto/230107-120-000-dizelovi-vw-ta-gniat-pod-otkrito-nebe - това, за което съм писал по-долу
  • Honda vtec
    Отговор
    3 12:45  11.08.17
    VW I AUDI SA NAI-GOLEMITE KOSHNICI NA SVETA.NIKOGA NE BIH KUPIL VAGINA.SAMO BALUK MONE DA SE IZLUJE

    Коментиран от #5

  • 123
    Отговор
    4 13:06  11.08.17
    Не няма никакви предимства за купувачите. За учените и политиците 10 000 евро отбив от цената на автомобила не се брои. Друго си е за безумно скъпа електричка държавата да субсидира с 2500 евро и да си паркираш безплатно в центъра. Това вече е далавера.

    Коментиран от #8


  • ВАГ
    Отговор
    5 16:03  11.08.17

    До коментар #3 от "Honda vtec":

    Само неграмотник (виж си написаното) би си купил китайски автомобил с японско име втора употреба за 3 бона.
  • ВАГ
    Отговор
    6 16:09  11.08.17
    ВАГ автомобилите + Мерц и БМВ си остават най-добрите в света защото са немски . Много ми е смешно като видя Хонда,Мазда или друг китайски автомобил с японско име(с изключение само на Тойота Ланд крузер) с дюзи и електроника Бош или Сименс.

    Коментиран от #18

  • Марио
    Отговор
    7 16:30  11.08.17
    Дано да се избегне премахването на дизела.Нямате си работа и сега се чудите с какво да се занимавате.Само глупости.Оставете ни да си караме дизела.Просто премахнете всички под евро 4. Така пак ще се намали замърсяването.А плюс това да не цапат само колите.Ами влаковете печките и др??
  • Марио
    Отговор
    8 16:37  11.08.17

    До коментар #4 от "123":

    И какво става сега??Аз трябва да си купя електричка(боклук който те върви и се зарежда повече от 30 минути)защото ще паркирам безплатно в центъра ли???Ххахахаха а .Много си заблуден.То и да е така като е без пари паркирането няма да има места.😂😂

    Коментиран от #16

  • Георги
    Отговор
    9 17:01  11.08.17
    "Най-добри са защото са немски" ха-ха !Явно триковете им действат щом балъците се връзват на номерцата и рекламките им.Какво като са немски,мога да ти кажа ,че немеца е 50 години назад от японеца във всичко (не само автомобили).Просто жълтурите са адски стриктни и дисциплинирани а вече в германия предимно бачкат турци и араби.Не че и немеца е свръх интелигентен.А колкото до ВАГ -никога.

    Коментиран от #10

  • ВАГ
    Отговор
    10 20:18  11.08.17

    До коментар #9 от "Георги":

    Не отричам японците ,че са техническа нация ,но фактите говорят друго : виж на всички сателити руски,американски и пр.каква им е електрониката и защо. Сигурен съм ,че колкото замърсява един VW толкова замърсява и една Тойота. Всичко е политика : удрят Меркел чрез този измислен дизелгейт и правят огромна реклама на " японските " и корейските коли а в замяна тези две държави дават зелена светлина и безусловна помощ на САЩ срещу С Корея. Убеден съм ,че до 4–5 години Кия и Хюндай ще изместят Тойота по продажби в САЩ (на Кия рекламата е убийствена на държавно ниво).

    Коментиран от #12

  • Бай Иван
    Отговор
    11 00:50  12.08.17
    До 3 защото никога не можеш да си го позволиш .
  • Антон
    Отговор
    12 06:51  12.08.17

    До коментар #10 от "ВАГ":

    Неможеш да си сигурен мой човек.За таз работа си има измервателни уреди.И на скоро като си минавах прегледа на една от колите Хонда сивик човека ме пита на истински 140000хил.км. е колата и аз му казах да,и защо пита.Човека ми каза,че съм бил в долната граница на отделяне на вредни емисий.Викна колегата и му вика гледай 2008г.японският автомобил какво показва.Аз го попитах после какво толкова чудно има,а той ми отговори,че доста нови автомобили на по20-30хил.км. са зле от към вредни пушилки.Каза ми също че и Франсетата се държали добре от към замърсяване.

    Коментиран от #17

  • Жожо
    Отговор
    13 11:23  13.08.17
    Ситуацията е мнооого проста: Ще ви изкупим старите димящи таратайки които сме ви продали и ще ви направим остъпчица да си вземете нова пак от нас.Или иначе казано,да дадете малко парици за глобата покрай Дизелгейт. Тези огромни мега компании имат акционери,а заради такива гафове акции коте падат,а никой не обича да губи.Така уважаеми ученици работи капитализма ;)
  • Роман дизел
    Отговор
    14 14:10  13.08.17
    Що искат Тея от раята не знам, всяка печка си има комин та да пуши и аз пуша ама по- добре да свърша от пороците си отколкото от работа.
  • волен сидеров
    Отговор
    15 15:50  13.08.17
    Така се прави по Белите държава.Хората са с добри доходи,с някаква сигурност и спокойствие са и тази възможност е идеална.Кога ли ще ги стигнем германците -никога-докато имаме огромна мафия от 240 гълфона ,която провежда вече 26 години геноцид върху собственият си народ във всички нива -особено в доходите -така прокуди младите-особено в здравеопазването-така изтребе народа си-особено в образованието -така умъртви духа на на народа си....да изброявам ли още-Калпав народ-Смотана държава и това си е гьостерица и винкело им требе на управниците ни ама де го тоз народ проЗТ ....да не помислите нещо ей-това е за да си остъклят терасите управниците ни ,че мръзнат от студ и ще имат изолация за летните горещини....

  • 123
    Отговор
    16 12:03  14.08.17

    До коментар #8 от "Марио":

    Марио, майна, като гледам какво си разбрал, се плаша вече да пиша. Нали същото казвам, че трябва да си луд да си вземеш електричка с 2500 бонус плюс безплатно паркиране. Отстъпката на ФауВе е супер и трябва да си луд да караш ютия.
  • 123
    Отговор
    17 12:06  14.08.17

    До коментар #12 от "Антон":

    Веднага ще ти обясня защо, макар да ти разваля кефа. Защото твоя таралясник отговаря най-много на евро 3 и спрямо тези показатели е добре, а новата кола за да влезе в евро 6 има една камара допълнителни системи - на ръба е от как е произведена. Но, това не променя, че твоята изхвърля с пъти повече от новия автомобил с високите спрямо стандарта показатели.
  • Найдобрите
    Отговор
    18 12:10  14.08.17

    До коментар #6 от "ВАГ":

    Най-добри в смисъл, колко унижения харчи на 100 км селско ли? В смисъл колко въри ли? Или на мутромера дали показва 666 от 666 оценка? Защото ако говорим за изтеглени коли и производствени дефекти последните 2 3 години, може би трябва да попрочетеш малко за какво са изтегляли коли от ВАГ групата поради фирмени дефекти.. :) И после го съпостави с кучи марки като рено да кажем или пежо, а за Лексус примерно да не говорим, защото фирмени дефекти от тази марка и изтеглени автомобили просто няма. Така, че да, ВАГ са най-добрите... ама по какво...
  • адеве
    Отговор
    19 11:40  15.08.17
    фолксваген да си правят наденичките и да не се занимават с коли

Напиши коментар:


Публикувай