41 326 41

Две коли, които промениха света на автомобилите

Радослав Славчев

Няма как да не сте забелязали, че пазарът на нови автомобили у нас и по света все повече се насища с т.нар. кросоувъри. Този тип леки автомобили, приличащи на всъдеходи, отвори една пазарна ниша, с която се съобразяват почти всички автомобилни производители. Сегментът бележеше ръст дори когато автомобилната промишленост беше в сериозен застой преди няколко години. За раждането на кросоувърите обаче трябва да благодарим на два основни модела.

Toyota RAV4. Тази кола се появява през 1994 година, като обединява в себе си най-добрите страни на леките автомобили и на всъдеходите. Колата предлага отлична видимост, повече свободно пространство, а достъпната 4х4 система и относително високият клиренс я превръщат в идеално превозно средство, както за града, така и за лека пресечена местност. Фактически RAV4 стана толкова популярен, че не само продължава да се произвежда, а и отвори гигантска пазарна ниша на т.нар. компактни кросоувъри.

Три години след появата на RAV4 на сцената излиза и M-Klasse на Mercedes. Въпреки че и Range Rover, и Jeep Wagoneer отдавна са на пазарите, то според специалистите именно M-Klasse се смята за първия луксозен кросоувър, който също като RAV4 отваря огромна пазарна ниша и впоследствие всички премиум производители започват да правят подобни коли. Първоначално от Mercedes се опитват да преработят G-Klasse, после за малко M-Klasse ад започне да се прави на платформата на Mitsubishi Pajero, но в крайна сметка германците решават да поемат по свой собствен път и макар многото проблеми в началото, той се оказва правилен.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Караиванов
    Отговор
    1 10:56  14.08.17
    Това е поредният пример, служещ за доказателство, че тойота и мерцедес са движещите сили в автомобилния свят. Всички останали са копи-пейстъри.

    Коментиран от #2, #34

  • Еколог
    Отговор
    2 11:20  14.08.17

    До коментар #1 от "Караиванов":

    Напълно съм съгласен. Тойота имаха хибриди още години преди да се усетят всички да правят такива коли и факта, че започнаха да ги купуват промени играта завинаги. Мерцедес са също много напред в играта, защото си сътрудничат много близко с Тесла моторс, давайки им привилегия откъм качество на батериите. И ето отново са най-напред 2те марки, както с технология така и по най-малък брой серийни дефекти!
  • хуенов
    Отговор
    3 12:02  14.08.17
    И двата модела са боклуци - първият ML W163 e тотален провал за марката, а първия Рав4 е върха на тъпотията - само с един скапан бензин с разход 15/100, носачите му са като солети, висок и къс е като ролкова кънка и се клати и люлее ужасно, при скорости над 70км имаш чувството, че си с 200

    Коментиран от #6, #7

  • Стефан
    Отговор
    4 12:04  14.08.17
    Първият кросоувър е Лада Нива! Далеч преди Тойотата.

    Коментиран от #9, #11


  • Random
    Отговор
    5 12:05  14.08.17
    Заради тея боклуци сега всички мутреси и мутри се возят на SUV-ове. И хората напират да си взимат тея смотани паркетници. Едно Subaru Outback/Forester е много по-добро във всичко освен да изглежда скъпо. А сега на пазара вече има и Audi Allroad, VW Passta Alltarck, Mercedes All-Terrain и други.

    Коментиран от #35

  • Герберасите на власта
    Отговор
    6 12:05  14.08.17

    До коментар #3 от "хуенов":

    Така е но всяко начало е трудно след изглаждане на повредите сега Тойота RAW е доста надежден и предпочитан автомобил.
  • до хуенов
    Отговор
    7 12:15  14.08.17

    До коментар #3 от "хуенов":

    Никой не ти говори за качество, става въпрос за промяна на парадигми в автомобилостроенето. Иначе и аз съм съгласен, че на тези 2 модела не е мега якото дет съ вика.
  • Jeson
    Отговор
    8 12:52  14.08.17
    Два автомобила , е по-добре да променят автомобилния свят !!
  • Алфа Ромео
    Отговор
    9 13:26  14.08.17

    До коментар #4 от "Стефан":

    Така е, това е истината ако трябва да гледаме реално.

    Коментиран от #10

  • Миро
    Отговор
    10 13:45  14.08.17

    До коментар #9 от "Алфа Ромео":

    но ладата не променя нищо. не отваря нова пазарна ниша. това го прави рава, както и МЛ при премиум кросоувърите. Иначе, както пише в статията, и МЛ не е първия
  • Пазарен Либерализатор
    Отговор
    11 13:55  14.08.17

    До коментар #4 от "Стефан":

    1951 Toyota Land Cruiser. 1977 Лада Нива.

    Коментиран от #15, #17

  • Г-н
    Отговор
    12 13:58  14.08.17
    И suzuki samurai и vitara са преди тез двете
  • ХаХа
    Отговор
    13 14:12  14.08.17
    Да ви пикая на колите!!! Сто пъти! Тия и двете не могат да се сравняват с G класата на Мерцедес от ръбатия грозен вид.

    Коментиран от #37

  • Рав4 собственик
    Отговор
    14 14:18  14.08.17
    Rav4 е като камък. Харчи много, ужасна аеро динамика, клати се в завой, шуми като трактор, изобщо не е практична, много не удобна, на магистралата се люшка като люлка. Rav4 е като камък. Изключително здрава, няма дупки, няма каманаци, няма асфалт, няма язовири, реки, поляни, снегове... 200 000 километра, сменям масло, ремъци и филтри. Слагам бензинец и карам. 0 проблми, 0 аварий, 0 оставяния на пътя. Всичко е оригинално, само си сложих ново касетофонче. Винаги мога да разчитам, че ще ме закара от А до Б без проблеми. П.С. Смених и свещи.
  • бай Иван
    Отговор
    15 15:28  14.08.17

    До коментар #11 от "Пазарен Либерализатор":

    Land Cruiser-а не е със самоносеща конструкция, с купе върху рама е.
  • ситроен
    Отговор
    16 15:35  14.08.17
    Ситроен са най - добрите

    Коментиран от #30

  • гоУст
    Отговор
    17 15:37  14.08.17

    До коментар #11 от "Пазарен Либерализатор":

    1940 Jeep Willys - оригиналът на всякакви там Лендкукурузери и прочие

    Коментиран от #38

  • Гост
    Отговор
    18 15:42  14.08.17
    Витара е много преди рав4!
  • Shmeker
    Отговор
    19 17:02  14.08.17
    Това е супер пресилено. Вместо RAV4 е Lada Niva. А вместо ML е RANGE ROVER.

    Коментиран от #20

  • Автопроизводител:)
    Отговор
    20 18:32  14.08.17

    До коментар #19 от "Shmeker":

    Защо вместо Лада Нива не кажеш Фиат 123?

    Коментиран от #22

  • ние
    Отговор
    21 19:07  14.08.17
    помним и фиат панда от 1980,а раиндж роувърът си е луксозната класика!Вярно не са толкова масови ала рав4 и мл!
  • бай Иван
    Отговор
    22 19:11  14.08.17

    До коментар #20 от "Автопроизводител:)":

    Фиат 123 има ли? 124 и Нива нямат нищо общо. 124 и 2101 имат над 800 разлики, вкл. двигател, окачване, съединител, ключалки, дръжки, стъкла, механизми, гредите на предния и задния капак са различни и др. 124 и 125 също нямат много общо- 125 е базиран на по-стар модел(1300/1500) с по-дълго междуосие, но купето от 124 е напаснато отгоре. Имат разлики в панелите поради различното междуосие.
  • гостенин
    Отговор
    23 19:58  14.08.17
    Дефендер, драги, това е пра-родителят на всички съвременни паркетници!

    Коментиран от #24

  • всички
    Отговор
    24 21:11  14.08.17

    До коментар #23 от "гостенин":

    казват някаква истина,но ти не! Дефендер определено не е паркетник и многото години служба в армията са го доказали/да не споменаваме Африка и Австралия/.
  • лъчезар танев
    Отговор
    25 06:48  15.08.17
    Имам Дискавъри и не мисля да го сменям скоро . Да не забравяме Land Rover Series -1946 г.
  • Зелено човече
    Отговор
    26 10:05  15.08.17
    Добре че понатрупаха годинки тези коли, та вече можем да си ци позволим. В България колите от западна Европа заживяват втори живот. Имам го същия МЛ и въпреки годините си е доста добре
  • Селския джип
    Отговор
    27 10:49  15.08.17
    Сузуки Витара 2.0 128кс. 8/100 газ. И си свиркам, евтина поддръжка, заменими части от Лада Нива и т.н. И в гората няма грешка, върви прилично и по асвалта. Пс. Тойота Рав4 2.0 136кс. Под 14 газ не можех да я бутна
  • Селския джип
    Отговор
    28 10:50  15.08.17
    Сузуки Витара 2.0 128кс. 8/100 газ. И си свиркам, евтина поддръжка, заменими части от Лада Нива и т.н. И в гората няма грешка, върви прилично и по асвалта. Пс. Тойота Рав4 2.0 136кс. Под 14 газ не можех да я бутна
  • Subaru
    Отговор
    29 11:01  15.08.17
    А субару къде остана..
  • Петко
    Отговор
    30 13:24  15.08.17

    До коментар #16 от "ситроен":

    Тва беше майтап нали

    Коментиран от #32

  • Атанасов
    Отговор
    31 18:28  15.08.17
    2ма мои приятели имат рав4 от 1то поколение 2.0 автомат и разхода е около 20 на сто в града и са тесни особено на късата база пространсрвото вътре е по-малко от сузики алто.Но,са практически неубиваеми.
  • Чоки
    Отговор
    32 18:30  15.08.17

    До коментар #30 от "Петко":

    Не бе Педко, не е майтап. Така е.
  • гого
    Отговор
    33 00:06  16.08.17
    Тая рав4 е най гадното нещо което съм карал някога!!!Емела е супер готин и удобен, върви яко и на асфалт и на сняг и в кал и в гората! В ю туб има няколко стотин клипа на МЛ така, че ако някой не вярва да ги гледа. А тва, че равката била много яка не е вярно, но и да е най яката и да харчи 1/100 пак няма да си я купя щото за нищо не става и е ужасно грозна и нестабилна!
  • гощо
    Отговор
    34 08:40  16.08.17

    До коментар #1 от "Караиванов":

    Ти па се изказа неподготвен!!! Тойота и Мерцедес били водещите ааахахахахахахахахахаххаа......развеселеи ме!!!!
  • Жоро
    Отговор
    35 18:21  16.08.17

    До коментар #5 от "Random":

    Подкрепям Random - Субару (Аутбек и особено Форестър) минават навсякъде и ще те извадят отвсякъде. Надежден и дуракоустойчив.
  • кольо
    Отговор
    36 15:42  17.08.17
    Аз не бих сравнил недоразумението ML с Rav4. Да, мутрафоните в края на 90-те буквално полудяха по него, отваряйки пазарната ниша за крос-овъри в булгаристан, но по-трошлив и калпав мерседес едва ли е произвеждан някога за тия пари.

    Коментиран от #39

  • Дино
    Отговор
    37 15:04  30.09.17

    До коментар #13 от "ХаХа":

    G-класата е военна разработка. Къде изобщо ги сравняваш?!

  • гоуст2
    Отговор
    38 21:56  30.09.17

    До коментар #17 от "гоУст":

    Гоуст,ти имал ли си Ланд Круйзер? Когато имаш,можеш да се изказваш така тъпанарски!
  • Недей така
    Отговор
    39 12:05  10.10.17

    До коментар #36 от "кольо":

    Дизеловите МЛ са абссолютни иноватори. Те поставят началото на нова пазарна ниша-джипове и автомобили,които тракат като камиони и харчат почти толкова.В БГ имат огромен брой фенове сред всички марки. Те са готови да умрат, но идеята за МЛ няма да предадат! :))))))
  • Тутьо
    Отговор
    40 09:25  10.01.18
    Малко ви е в грешка статията. Рав4 е първият СУВ, а първият кросовър е Субару аутбек. За Мерцедес Незнам защо говорим.,, може би заради немците, да не изостанат хахаха
  • Нейм
    Отговор
    41 16:24  10.01.18
    Jeep Cherokee и в последствие Grand Cherokee променят играта доста години преди тези грозотии. Гранда и в момента предлага мощност, лукс, проходимост и здравина, каквато днешните модели нямат. Една такава Тойота хвърли мотор насред язовира и се наложи да я извлача с Гранда + ремарке с лодка + един бус, който преди това се опита да я изкара и също затъна.

Напиши коментар:


Публикувай