14 Август, 2017 10:52, обновена 23 Юни, 2022 14:41 48 506 46

Две коли, които промениха света на автомобилите

  • кросоувър-
  • mercedes-benz-
  • m-klasse-
  • toyota-
  • rav4
Две коли, които промениха света на автомобилите - 1

Няма как да не сте забелязали, че пазарът на нови автомобили у нас и по света все повече се насища с т.нар. кросоувъри. Този тип леки автомобили, приличащи на всъдеходи, отвори една пазарна ниша, с която се съобразяват почти всички автомобилни производители. Сегментът бележеше ръст дори когато автомобилната промишленост беше в сериозен застой преди няколко години. За раждането на кросоувърите обаче трябва да благодарим на два основни модела.

Две коли, които промениха света на автомобилите

Toyota RAV4. Тази кола се появява през 1994 година, като обединява в себе си най-добрите страни на леките автомобили и на всъдеходите. Колата предлага отлична видимост, повече свободно пространство, а достъпната 4х4 система и относително високият клиренс я превръщат в идеално превозно средство, както за града, така и за лека пресечена местност. Фактически RAV4 стана толкова популярен, че не само продължава да се произвежда, а и отвори гигантска пазарна ниша на т.нар. компактни кросоувъри.

Две коли, които промениха света на автомобилите

Три години след появата на RAV4 на сцената излиза и M-Klasse на Mercedes. Въпреки че и Range Rover, и Jeep Wagoneer отдавна са на пазарите, то според специалистите именно M-Klasse се смята за първия луксозен кросоувър, който също като RAV4 отваря огромна пазарна ниша и впоследствие всички премиум производители започват да правят подобни коли. Първоначално от Mercedes се опитват да преработят G-Klasse, после за малко M-Klasse ад започне да се прави на платформата на Mitsubishi Pajero, но в крайна сметка германците решават да поемат по свой собствен път и макар многото проблеми в началото, той се оказва правилен.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Караиванов

    123 109 Отговор
    Това е поредният пример, служещ за доказателство, че тойота и мерцедес са движещите сили в автомобилния свят. Всички останали са копи-пейстъри.

    Коментиран от #2, #34

  • 2 Еколог

    68 59 Отговор

    До коментар #1 от "Караиванов":

    Напълно съм съгласен. Тойота имаха хибриди още години преди да се усетят всички да правят такива коли и факта, че започнаха да ги купуват промени играта завинаги. Мерцедес са също много напред в играта, защото си сътрудничат много близко с Тесла моторс, давайки им привилегия откъм качество на батериите. И ето отново са най-напред 2те марки, както с технология така и по най-малък брой серийни дефекти!
  • 3 хуенов

    105 44 Отговор
    И двата модела са боклуци - първият ML W163 e тотален провал за марката, а първия Рав4 е върха на тъпотията - само с един скапан бензин с разход 15/100, носачите му са като солети, висок и къс е като ролкова кънка и се клати и люлее ужасно, при скорости над 70км имаш чувството, че си с 200

    Коментиран от #6, #7, #46

  • 4 Стефан

    159 28 Отговор
    Първият кросоувър е Лада Нива! Далеч преди Тойотата.

    Коментиран от #9, #11

  • 5 Random

    62 27 Отговор
    Заради тея боклуци сега всички мутреси и мутри се возят на SUV-ове.
    И хората напират да си взимат тея смотани паркетници.
    Едно Subaru Outback/Forester е много по-добро във всичко освен да изглежда скъпо. А сега на пазара вече има и Audi Allroad, VW Passta Alltarck, Mercedes All-Terrain и други.

    Коментиран от #35

  • 6 Герберасите на власта

    21 46 Отговор

    До коментар #3 от "хуенов":

    Така е но всяко начало е трудно след изглаждане на повредите сега Тойота RAW е доста надежден и предпочитан автомобил.
  • 7 до хуенов

    45 5 Отговор

    До коментар #3 от "хуенов":

    Никой не ти говори за качество, става въпрос за промяна на парадигми в автомобилостроенето. Иначе и аз съм съгласен, че на тези 2 модела не е мега якото дет съ вика.
  • 8 Jeson

    9 6 Отговор
    Два автомобила , е по-добре да променят автомобилния свят !!
  • 9 Алфа Ромео

    24 8 Отговор

    До коментар #4 от "Стефан":

    Така е, това е истината ако трябва да гледаме реално.

    Коментиран от #10

  • 10 Миро

    23 5 Отговор

    До коментар #9 от "Алфа Ромео":

    но ладата не променя нищо. не отваря нова пазарна ниша. това го прави рава, както и МЛ при премиум кросоувърите. Иначе, както пише в статията, и МЛ не е първия
  • 11 Пазарен Либерализатор

    32 17 Отговор

    До коментар #4 от "Стефан":

    1951 Toyota Land Cruiser.
    1977 Лада Нива.

    Коментиран от #15, #17

  • 12 Г-н

    26 15 Отговор
    И suzuki samurai и vitara са преди тез двете
  • 13 ХаХа

    25 17 Отговор
    Да ви пикая на колите!!! Сто пъти! Тия и двете не могат да се сравняват с G класата на Мерцедес от ръбатия грозен вид.

    Коментиран от #37

  • 14 Рав4 собственик

    49 12 Отговор
    Rav4 е като камък. Харчи много, ужасна аеро динамика, клати се в завой, шуми като трактор, изобщо не е практична, много не удобна, на магистралата се люшка като люлка.

    Rav4 е като камък. Изключително здрава, няма дупки, няма каманаци, няма асфалт, няма язовири, реки, поляни, снегове... 200 000 километра, сменям масло, ремъци и филтри. Слагам бензинец и карам. 0 проблми, 0 аварий, 0 оставяния на пътя. Всичко е оригинално, само си сложих ново касетофонче.

    Винаги мога да разчитам, че ще ме закара от А до Б без проблеми.

    П.С. Смених и свещи.
  • 15 бай Иван

    22 6 Отговор

    До коментар #11 от "Пазарен Либерализатор":

    Land Cruiser-а не е със самоносеща конструкция, с купе върху рама е.
  • 16 ситроен

    10 54 Отговор
    Ситроен са най - добрите

    Коментиран от #30

  • 17 гоУст

    20 11 Отговор

    До коментар #11 от "Пазарен Либерализатор":

    1940 Jeep Willys - оригиналът на всякакви там Лендкукурузери и прочие

    Коментиран от #38

  • 18 Гост

    30 11 Отговор
    Витара е много преди рав4!
  • 19 Shmeker

    17 19 Отговор
    Това е супер пресилено. Вместо RAV4 е Lada Niva. А вместо ML е RANGE ROVER.

    Коментиран от #20

  • 20 Автопроизводител:)

    6 20 Отговор

    До коментар #19 от "Shmeker":

    Защо вместо Лада Нива не кажеш Фиат 123?

    Коментиран от #22

  • 21 ние

    16 4 Отговор
    помним и фиат панда от 1980,а раиндж роувърът си е луксозната класика!Вярно не са толкова масови ала рав4 и мл!
  • 22 бай Иван

    10 5 Отговор

    До коментар #20 от "Автопроизводител:)":

    Фиат 123 има ли?
    124 и Нива нямат нищо общо.
    124 и 2101 имат над 800 разлики, вкл. двигател, окачване, съединител, ключалки, дръжки, стъкла, механизми, гредите на предния и задния капак са различни и др.
    124 и 125 също нямат много общо- 125 е базиран на по-стар модел(1300/1500) с по-дълго междуосие, но купето от 124 е напаснато отгоре. Имат разлики в панелите поради различното междуосие.
  • 23 гостенин

    9 14 Отговор
    Дефендер, драги, това е пра-родителят на всички съвременни паркетници!

    Коментиран от #24

  • 24 всички

    19 6 Отговор

    До коментар #23 от "гостенин":

    казват някаква истина,но ти не! Дефендер определено не е паркетник и многото години служба в армията са го доказали/да не споменаваме Африка и Австралия/.
  • 25 лъчезар танев

    5 4 Отговор
    Имам Дискавъри и не мисля да го сменям скоро . Да не забравяме Land Rover Series -1946 г.
  • 26 Зелено човече

    8 3 Отговор
    Добре че понатрупаха годинки тези коли, та вече можем да си ци позволим. В България колите от западна Европа заживяват втори живот. Имам го същия МЛ и въпреки годините си е доста добре
  • 27 Селския джип

    5 3 Отговор
    Сузуки Витара 2.0 128кс. 8/100 газ. И си свиркам, евтина поддръжка, заменими части от Лада Нива и т.н. И в гората няма грешка, върви прилично и по асвалта.
    Пс. Тойота Рав4 2.0 136кс. Под 14 газ не можех да я бутна
  • 28 Селския джип

    3 2 Отговор
    Сузуки Витара 2.0 128кс. 8/100 газ. И си свиркам, евтина поддръжка, заменими части от Лада Нива и т.н. И в гората няма грешка, върви прилично и по асвалта.
    Пс. Тойота Рав4 2.0 136кс. Под 14 газ не можех да я бутна
  • 29 Subaru

    6 6 Отговор
    А субару къде остана..
  • 30 Петко

    5 5 Отговор

    До коментар #16 от "ситроен":

    Тва беше майтап нали

    Коментиран от #32

  • 31 Атанасов

    7 1 Отговор
    2ма мои приятели имат рав4 от 1то поколение 2.0 автомат и разхода е около 20 на сто в града и са тесни особено на късата база пространсрвото вътре е по-малко от сузики алто.Но,са практически неубиваеми.
  • 32 Чоки

    3 2 Отговор

    До коментар #30 от "Петко":

    Не бе Педко, не е майтап. Така е.
  • 33 гого

    5 3 Отговор
    Тая рав4 е най гадното нещо което съм карал някога!!!Емела е супер готин и удобен, върви яко и на асфалт и на сняг и в кал и в гората! В ю туб има няколко стотин клипа на МЛ така, че ако някой не вярва да ги гледа. А тва, че равката била много яка не е вярно, но и да е най яката и да харчи 1/100 пак няма да си я купя щото за нищо не става и е ужасно грозна и нестабилна!
  • 34 гощо

    2 4 Отговор

    До коментар #1 от "Караиванов":

    Ти па се изказа неподготвен!!! Тойота и Мерцедес били водещите ааахахахахахахахахахаххаа......развеселеи ме!!!!
  • 35 Жоро

    5 2 Отговор

    До коментар #5 от "Random":

    Подкрепям Random - Субару (Аутбек и особено Форестър) минават навсякъде и ще те извадят отвсякъде. Надежден и дуракоустойчив.
  • 36 кольо

    6 6 Отговор
    Аз не бих сравнил недоразумението ML с Rav4. Да, мутрафоните в края на 90-те буквално полудяха по него, отваряйки пазарната ниша за крос-овъри в булгаристан, но по-трошлив и калпав мерседес едва ли е произвеждан някога за тия пари.

    Коментиран от #39

  • 37 Дино

    2 0 Отговор

    До коментар #13 от "ХаХа":

    G-класата е военна разработка. Къде изобщо ги сравняваш?!
  • 38 гоуст2

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "гоУст":

    Гоуст,ти имал ли си Ланд Круйзер? Когато имаш,можеш да се изказваш така тъпанарски!
  • 39 Недей така

    0 1 Отговор

    До коментар #36 от "кольо":

    Дизеловите МЛ са абссолютни иноватори. Те поставят началото на нова пазарна ниша-джипове и автомобили,които тракат като камиони и харчат почти толкова.В БГ имат огромен брой фенове сред всички марки. Те са готови да умрат, но идеята за МЛ няма да предадат! :))))))
  • 40 Тутьо

    0 1 Отговор
    Малко ви е в грешка статията. Рав4 е първият СУВ, а първият кросовър е Субару аутбек. За Мерцедес Незнам защо говорим.,, може би заради немците, да не изостанат хахаха
  • 41 Нейм

    1 1 Отговор
    Jeep Cherokee и в последствие Grand Cherokee променят играта доста години преди тези грозотии. Гранда и в момента предлага мощност, лукс, проходимост и здравина, каквато днешните модели нямат.
    Една такава Тойота хвърли мотор насред язовира и се наложи да я извлача с Гранда + ремарке с лодка + един бус, който преди това се опита да я изкара и също затъна.
  • 42 сойкаПРИСМЕХУЛКА

    1 1 Отговор
    С тая разлика, че конкретно тази Тойота е много здрава, а конкретно този Мерцедес супер ЧУПЛИВ!
  • 43 Коко

    1 0 Отговор
    Пак доста разбирачи са се събрали гледам!Може ли някой да се обоснове какво точно им се чупи на тия ML -и
  • 44 Ford

    1 0 Отговор
    Ford Kuga ги бие всичките !
  • 45 Bmw

    1 1 Отговор
    За мен BMW X5 m е най-добрият Suv !
  • 46 Рав4

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "хуенов":

    Рав4 е офроуд автомобил и е много здрав с едни добри гуми излиза навсякъде а возията може да я търсиш в лимузините.