18 Октомври, 2008 12:23 10 238 0

KIA Mohave 3.8 24V V6 EX

  • kia-
  • mohave-
  • kia mohave-
  • kia mohave 3.8 24v v6 ex

След суперуспеха на модела Sorento и преди излизането на новото му поколение, корейците от KIA извадиха на пазара нов SUV, който е още по-голям и агресивен, а целта му е да се намеси сериозно в горния клас на автомобилите с повишена проходимост. Този нов продукт от съвсем скоро се предлага и на нашия пазар и естествено попадна в обектива на рубриката ни. Тестът, който направихме, третира единствената засега модификация с мощен бензинов агрегат - Mohave 3.8 24V V6 EX. Името идва от пустинята в Калифорния и цели да бъде асоциирано със суровите условия там. Първите впечатления са за сериозен, добре направен и доста луксозен всъдеход, който залага на качество, сигурност и динамика, като това по никакъв начин не влияе на атрактивната му (за този сегмент) цена.

Екстериор

Погледнат отдвън новият “Пустинен вълк” е доста впечатляващ. Основна причина за това са габаритите. Ползвайки опита от Sorento инженерите са направили още една стъпка в развитието на т.нар. кросоувъри. Mohave е по-дълъг с 290 мм, по-широк с 30 мм и по-висок с 5 мм от Sorento, като и междуосието му е доста по-голямо - 2 895 мм. Самите линии са по-изсечени и леко грубовати, но стилният външен вид е запазен. Специалистите ще забележат доста прилики от външността на Mohave с някои от известните европейски и японски марки, но цялостният облик е различен. Mohave определено има собствена визия, но бяга малко от новия фирмен стайлинг на компанията. Според маркетолозите именно този външен вид ще се хареса на мъжката част от потенциалните клиенти, които си падат по големи, но същевременно луксозни и комфортни всъдеходи.

Интериор

Що се касае до салона на новия Mohave, подобренията са повечко. Дървените декорации са качествени и семпло дозирани, седалките са големи и ергономични, а списъкът с базовото оборудване е доста дълъг. Допълнителните сгъваеми седалки в багажника също се характеризират с подобрен комфорт. Единственият недостатък по отношение на салона са малко по-тесните седалки на предните две кресла. Облегалките са големи и удобни, страничната поддръжка също, но долната им част ще се стори леко тесничка, особено за по-едрогабаритни мъже. Иначе материалите и самата сглобка са на отлично ниво. Скърцания и паразитни шумове няма, а шумоизолацията на купето е на върхово ниво. При обороти под 2 500 водачът и пасажерите имат чувство, че се возят в електромобил. Багажното пространство е огромно, като наред с това е и доста функционално. Дори и при разгънат трети ред седалки място за багаж има предостатъчно. Високата позиция на водача пък прави видимостта отлична. Уредите са информативни и са компилация от електронни дисплеи и аналогови циферблати. Леко неудобство причинява навигацията на борд компютъра, защото бутонът за смяна на информацията е позициониран на самото табло, леко вдясно и зад волана. Всичко останало е без забележка.

Двигател и ходови характеристики

Може би се питате: “Какво се крие под капака на тази тузарска машина?” Отговорът на този въпрос няма да ви разочарова. Сърцето на Mohave е шестцилиндров, 3.8-литров V-образен агрегат с мощност 233 к.с. Натиснете ли доволно чувствителния педал на газта ще усетите силата на мотора, въпреки голямата маса. Ускорението от място, както и доускорението направо очароват. Минус се явява по-мудният кик-даун на автоматичната трансмисия, но предвид последващото доста добро ускорение, това не е съществен недостатък. Возията може да се определи по-скоро като мека. Тя е и основната причина за отличния комфорт. За наша приятна изненада обаче кренът в завоите е малък и типичното за подобен род автомобили подмятане на задницата отсъства. Причината за това се крие в иновационното пневматично окачване, което може да регулира клиренса в три положения - за пресечен терен, за нормално шофиране и за превоз на тежки товари.

Сервото на волана е добро, като единствено при маневриране на място има още какво да се желае. Пътното поведение на Mohave е отлично, независимо от условията и средата на шофиране. Това важи с пълна сила и за пътища без асфалтово покритие. Автомобилът с висока проходимост използва електронно-управляемо постоянно зацепено 4х4 задвижване от типа, който е най-популярен в този клас. При корейците то се нарича Torque on demand или иначе казано разпределяне на момента между двата моста при необходимост. Mohave разполага и със заден диференциал с ограничено приплъзване, който значително повишава възможносттите му в пресечена местност. С други думи Mohave e типичен SUV от високия клас. Не на последно, по важност, място, трябва да обърнем внимание и на разхода на гориво на този “звяр”. Ако десният ви крак е по-дълъг, образно казано, то разходът често ще надвишава 20 - 22 литра на 100 километра пробег. Ако се кара по-спокойно обаче, той може да бъде свален и под 14 литра.

Цена

Преките алтернативи, оборудвани с подобен бензинов агрегат, които се продават у нас, не са много, но все пак ги има. Сравнявайки го с Land Cruiser, например, цената на Mohave е доста атрактивна, като в същото време автомобилът не отстъпва по качество и надеждност.

Радослав Славчев


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА