25 861 43

Финландец навъртя 400 хил. км с Tesla Model S

Георги Касабов

Таксиметров шофьор от Финландия измина 400 000 км със своята Tesla Model S за по-малко от три години, съобщава Helsingin Sanomat. За целия този пробег единственият по-сериозен проблем с американския електромобил е бил свързан с акумулатора.

Ари Ниисосеста не уточнява с каква повреда се е сблъскал. Ако се изключи тази неизправност обаче, Model S е навъртял внушителния пробег без никакви други технически проблеми.

Ако се приеме, че средният пробег с едно зареждане е бил около 400 км, батерията на "тѐслата" е издържала 1 000 цикъла на заряд/разряд. Според професора от Технологичния университет в Лапенранта Юхи Пирхонен това не е никак много.

Съвременните йон-литиеви акумулатори понасят до 15 000 цикъла, а електромоторите могат да навъртат по 10 млн. км. Tesla Motors дава осемгодишна гаранция на двигателя и акумулаторите без ограничение на пробега.

Базовата цена на Model S в Европа е €66 700. Толкова струва модификацията с 75-киловатчасови батерии, която може да измине до 490 км с едно зареждане. Топ версията излиза €127 700 и има обсег над 600 км.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Перник
    Отговор
    1 09:47  30.08.17
    Чудо голямо ... То тука колите дето ги караме тръгват от 400 000 км и стигат до милион ....

    Коментиран от #5

  • ССС
    Отговор
    2 09:48  30.08.17
    Евтинджос бре .. после що сме карали стари бензинки и дизели ...
  • onq s konq
    Отговор
    3 09:52  30.08.17
    Тоя ако е имал почивни дни празници и отпуски е карал по над 500км.на ден. Наште бакшиши минат 200 и ореват орталъка

    Коментиран от #17, #18

  • Един
    Отговор
    4 09:55  30.08.17
    Дреме ми! Ако трябва ще си купя Форд КА 1вото поколение, но пак ще карам кола с двигател с вътрешно горене и механични скорости!!!

    Коментиран от #38


  • Pav
    Отговор
    5 09:56  30.08.17

    До коментар #1 от "Перник":

    Да, с няколко десетки ремонта. ДВГ не може да се сравнява с ел. мотор по надеждност.
  • не ги превъзнасяйте толкова
    Отговор
    6 10:08  30.08.17
    "...по-сериозен проблем с американския електромобил е бил свързан с акумулатора." Ама не казват какъв ??? Ако са му сменили акумулатора гаранционно това не е малък проблем, щот останалото какво е тенекия с колела !

    Коментиран от #10, #12

  • Един
    Отговор
    7 10:42  30.08.17
    този е прекарал близо 30 дена само в чакане за зареждане... и то ако е ползвал само бързи зарядни станции
  • Гост
    Отговор
    8 10:49  30.08.17
    за 400 000 км, такси ще си избие колата и ще е на + , само нашите как не са се сетили да стоят с една такава на експо центъра да зареждат безплатно :) отделно ако вкарат тесли за таксита, как ще вдигат цените при вдигането на бензина? :)
  • Basimu
    Отговор
    9 10:57  30.08.17
    ...кога е спал тоз юнак !!! 😁
  • гост
    Отговор
    10 10:58  30.08.17

    До коментар #6 от "не ги превъзнасяйте толкова":

    Нали има 8г гаранция без ограничение на пробега. Коя друга компания ти предлага това? Каквото и да стане се подменя сервизно и безплатно. Та добре се е усетил човека, след 4г. да пишете като чукне милион със същата кола или ако я видите в Горубляне на 100х.км.
  • Един
    Отговор
    11 11:08  30.08.17
    Това прави по 133 000 км на година при около 260 работни дни това са малко над 500 км на ден при 8 часа работно време са над 60 км/на час даже да не е спирал да взима клиенти и да чака клиенти ще направиш средна скорост 63 кога цъфнат налъмите поредната порция пропаганда за тоя *** дето му намаляха продажбите драстично :)

    Коментиран от #13, #14

  • гост
    Отговор
    12 11:13  30.08.17

    До коментар #6 от "не ги превъзнасяйте толкова":

    Теслите имат имат и стандартен 12-волтов акумулатор разположен под предното стъкло. Може би него имат в предвид защото пишат, че батерията е издържала.
  • Оффф
    Отговор
    13 11:26  30.08.17

    До коментар #11 от "Един":

    а да си чувал за двойна езда? или викаш - бакшишите там са с офисно работно време от 9 до 17? логика.....
  • ЦСКА ВЪВ В ГРУПА ВИНОВЕН Е ЛУПИ
    Отговор
    14 11:28  30.08.17

    До коментар #11 от "Един":

    Със сигурност е имал ортак,сам няма как да ги мине,аз карам такси и поне знам какви са възможностите на една смяна за пробег,макс 250-300 ако има работа,и то нощно време,иначе за двете смени около 450-500,Кадито ми е на две години и е на 250К км!!!
  • Един
    Отговор
    15 11:48  30.08.17
    Четете статията! Ари Ниисосеста - таксиметров шофьор от Финландия единствено число - не се съобщава за колеги, догадките ги оставяте настрана!
  • Гого
    Отговор
    16 11:52  30.08.17
    Като прибавим че не плаща на зарядните сами си направете сметка дали е на печалба по вероятно да е заработил за още една Tesla!
  • Оня с таксето
    Отговор
    17 11:57  30.08.17

    До коментар #3 от "onq s konq":

    На мен работата като бакшиш ми харесваше и " въртях" /преди кризата!/ по 500 км. на ден с мой автомобил и поне един инвънградски курс на пазарлък. Всеки месец сменях накладки, масло, филтри и т.н. Колицата чистичка, аз- също, подредена, без пушене. Клиентът доволен- и аз доволен. Реват тези, които след пускането на метрото не успяха да си намерят друго поприще или не им се работи, а искат кинти!
  • 18 11:58  30.08.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • гост
    Отговор
    19 11:59  30.08.17
    Голямо гадаене, за да се изкара лъжа. Не е тайна, че първите тесли търпяха подмяна на части по двигателя и акумулатора, основно причината е била конектори, но от сервиза сменят целия агрегат/батерия. Защо да му мислите, навъртял ги е километрите, може и по 12ч да е карал, а може и събота да е карал, може и ортак да е имал, а може и двама ортака на по 8ч. Важното е, че колата ги е врътнала безпроблемно и разполага с капацитет на батерията, за който много от песимистите твърдяха, че нямало да го бъде съдейки по батериите за телефони. Да, но Тесла имат най-добрата система за мениджмънт на батерията и ако една клетка даде дефект, то тя бива изолирана, без да оказва влияние на цяла редица или пакета.
  • Марио
    Отговор
    20 13:42  30.08.17
    Махнете тези непрактични елетромобили вече.Просто не стават.
  • Morgoth
    Отговор
    21 13:57  30.08.17
    Хиляда цикъла, ама друг път. Поне 5 пъти повече е направил - във всеки един свободен момент тази Тесла е била на зарядното и то на суперчарджера. 400км изкарва само най-добрата им батерия, при това с бабешко каране и без използване на климатик. Във Финландия зимата е леко студеничка, а електрическия двигател не те топли. Да не говорим, че ако ти остават 100км и си без клиент няма да я чакаш, защото можеш да изпуснеш дълъг курс. Като цяло това си е едно доста добро постижение и то не за колата - от нея се очаква, а за батерията.
  • Гост
    Отговор
    22 14:52  30.08.17
    Жив и здрав да е още 400 000 да навърти! факта - такси и тесла говори че сме много, много, много далеко от стандарт и желание.
  • ДДД
    Отговор
    23 17:56  30.08.17
    и влаковете преди бяха с ДВГ а електричеството както не става поне така твърдите :) сега странно ама всички влакове са на ток явно не се консултират с вас:)))))

    Коментиран от #24, #26, #43

  • Зорлем
    Отговор
    24 18:06  30.08.17

    До коментар #23 от "ДДД":

    Ами, то и тролеи има от 50-ина години (че и повече), но като гледам дизеловите автобуси не са изчезнали. С две думи - всяка жаба да си знае гьола!
  • Nnn
    Отговор
    25 18:18  30.08.17
    Има дизелови автобуси, защото досега нямаше батерии с прилична цена и тегло. Сега вече има и края на дизеловите автобуси се вижда. Засега градски, а после и до други градове. Само стой та гледай!

    Коментиран от #42

  • Гост
    Отговор
    26 18:49  30.08.17

    До коментар #23 от "ДДД":

    Рийли, ай стига. Я ни кажи кога влаковете са били на ДВГ? Ти в някаква паралелна вселена ли живееш?

    Коментиран от #28, #34

  • Дамян
    Отговор
    27 20:59  30.08.17
    Тесла модел с просто не може да не буди уважение . Невероятна кола е . В Мюнхен това е единствената кола ,която където и да се появи всеки се обръща да я погледне. Няма Ламбо, няма Ферари -не не правят никакво впечатление. Обаче Тесла - само дето не и ръкопляскат по улиците.

    Коментиран от #36, #39

  • ASA
    Отговор
    28 20:59  30.08.17

    До коментар #26 от "Гост":

    А какво са дизеловите локомотиви,не са ли ДВГ.

    Коментиран от #31

  • Фмп
    Отговор
    29 21:10  30.08.17
    Този пич ква кошница кара, на 3г и 400 000 километра, Ние в България си караме само новички колички на по 20 годинки и всичките ни са едни запазенички на по 100 - 150 хиляди километра. Нововноски и все баби са ги карали и все в гараж са си стояли . Дигаш капака хвърчат прилепи, поглеждаш отдоло бягат мишки, дигаш щеката вадиш катран ахх пак съм пре**ан (Иронично) :D
  • 30 21:14  30.08.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Гост
    Отговор
    31 21:27  30.08.17

    До коментар #28 от "ASA":

    Дизеловите локомотиви имат ДВГ, за да захранва електрически генератор, който да задвижва локомотивът - т.е. те са с електрическо задвижване. Ползват се там, където няма ел. мрежа. Първия електрически локомотив е създаден през 1879 година от германския инженер Вернер Фон Сименс - т.е. 10 години преди Рудолф Дизел да създаде дизеловия двигател. Така, че няма как дизеловите локомотиви да са преди електрическите, че да са изместени от тях. Но аз се чудя толкова ли е трудно да се чете, след като имаме цялата информация в интернет. Вместо това, винаги ще се намерят неуки хорица, които да бият тъпана, колко са невежи!
  • Таксиметров
    Отговор
    32 21:39  30.08.17
    Значи в чужбина тия километри за таксиметров автомобил са съвсем нормални ако е карана на двойна езда там хората използват такси имам познати които работят тази работа в чужбина и викат че цяла смяна не са спирали и там разстоянията са големи 400км на ден нищо не е за тях

    Коментиран от #33

  • Хаха
    Отговор
    33 21:44  30.08.17

    До коментар #32 от "Таксиметров":

    И всеки от вас може да провери в интернет колко на километра са немските таксита продават се доста в нашите авто къщи са пълни с такива боклуци на 140хил. Не реални километри всички са бежави в Германия ги продават на по 500хил. В България всички на 140хил
  • 34 21:45  30.08.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 35 21:52  30.08.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Гост
    Отговор
    36 23:07  30.08.17

    До коментар #27 от "Дамян":

    Точно така е...всички се обръщат...Работя за ТЕSLA и имах възможност да карам лично ТЕSLA модел Х ...Върха е...страхотно е когато слезеш и всички те гледат...

    Коментиран от #40

  • 37 00:26  31.08.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • МНОГО
    Отговор
    38 00:46  31.08.17

    До коментар #4 от "Един":

    Разбира се! Из полето мисля че ще ти върши добра работа фордчето - ще си като римейк на Луи дьо Финес с Renault 2CV. За там е идеално, но в града... трудна работа, незаконна...

    Коментиран от #41

  • Онзи
    Отговор
    39 14:49  31.08.17

    До коментар #27 от "Дамян":

    Вярно ли?Ехаааааа.Промиването на мозъци върви с пълна сила

  • Онзи
    Отговор
    40 14:58  31.08.17

    До коментар #36 от "Гост":

    Точно така е...всички се обръщат...Работя за ТЕSLA и имах възможност да карам лично ТЕSLA модел Х ...Върха е...страхотно е когато слезеш и всички те гледат... То ако слезнеш по прашки пак всички ще те гледат.Пак ще си върха не се безпокой
  • Онзи
    Отговор
    41 14:59  31.08.17

    До коментар #38 от "МНОГО":

    Мунчооо,рено 2CV няма,това в филма е ситроен 2CV.
  • Зорлем
    Отговор
    42 16:56  31.08.17

    До коментар #25 от "Nnn":

    Дай оферта да си купя поне две такива "евтини и държливи" батерии. P.S. Те да се научат първо да захранват лаптоп за повече от 2-3 часа с тези батерии, пък тогава да пробват да захранят нещо с "тяга".
  • Ponton
    Отговор
    43 14:08  01.09.17

    До коментар #23 от "ДДД":

    Прави разлика между батерия и външно захранване !

Напиши коментар:


Публикувай