2 288 10

ДНК от McLaren F1 в новия TVR

Георги Касабов

Култовият британски производител на спортни автомобили TVR пусна снимки на първия си нов модел от 11 години насам. Автомобилът със заводски индекс T37 възражда името Griffith, под което се продаваше едно от най-популярните купета на марката в периода 1991-2002 г.

Новият TVR е проектиран по технология, разработена от създателя на McLaren F1 Гордън Мъри. В основата на конструкцията лежи платформа от въглеродни нишки и стомана.

Griffith T37 ще се изработва по системата iStream, при която автомобилът се сглобява от предварително произведени части като каросерийни панели, шаси и двигател. Автор на технологията е Именно Гордън Мъри, който я представи съвместно с Yamaha преди две години.

Според британското сп. Autocar новият TVR е дълъг 4 314, широк 1 850 и висок 1 239 милиметра. Теглото от 1 250 кг е разпределено в идеалната пропорция 50:50 между предния и задния мост.

Griffith ще се оборудва с 4 951-кубиков V8 Ford Coyote, доработен от Cosworth и монтиран зад предния мост. Мощността от 506 к.с. се предава към задните колела през шестстепенна ръчна трансмисия Tremec.

Класическият спринт от място до 100 км/ч отнема на британския атлет по-малко от 4 секунди. Максималната скорост надхвърля 320 км/ч.

Оборудването на новия Griffith включва регулируеми амортисьори, електрически усилител на волана, 370-милиметрови вентилирани спирачни дискове отпред и 350-милиметрови - отзад. Предните гуми са 19-цолови, а задните - 20.

Първата партида от възродения TVR ще бъде от 500 екземпляра. Англичаните приемат поръчки за Griffith Launch Edition от март, като капарото е £5 000 (€5 450). Базовата цена на модела е £90 000 (€98 140), а първите готови автомобили ще бъдат доставени на купувачите догодина.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • ЖОСИ
    Отговор
    1 13:25  08.09.17
    Много добре изглежда.
  • Лудака
    Отговор
    2 13:32  08.09.17
    Предните гуми са взети директно от форд фиеста 1.1 бензин, модел '86, все пак са БРУТАЛНИТЕ 13 !!! цола...замо не знам, що са св изхвърлили така с тея, 20-ки отзад, като можеше едни 14, от ескорт и да спи градО...😁😁😁
  • ЯЯЯЯ
    Отговор
    3 14:04  08.09.17
    *TREMEC
  • Руски олигарх
    Отговор
    4 15:22  08.09.17
    Тая марка трябваше да си седи умряла! Няма да я бъде! Гарантирам!

  • гост
    Отговор
    5 15:48  08.09.17
    Хубава кола, но доста съпа. Надявам се да се продава добре и да се харесва на богаташите, защото на цена от почти 100х.евро си е за тях. Предните модели са били доста по-евтини, горе-долу на 60% от тази цена и са харесвани, защото са били чисти спортисти, без системи и електроника.
  • Никой
    Отговор
    6 18:16  08.09.17
    Ах както винаги златни коментари като "няма да го бъде", "не е истински спортист" и т.н от нашите топ инженери и маркетинг и бизнес специалисти. Направо се чудя как не сме станали суперсила.
  • хахх
    Отговор
    7 18:39  08.09.17
    Дизайна лично на мен ми допада доста.Предполагам че на писта ще разплаче доста суперкари а и цената не е никак лоша.
  • Драйвър
    Отговор
    8 20:47  08.09.17
    Дизайна никога не е бил проблем на TVR ,а качеството на изработка,по тв предаванията се разпадаха чисто нови,по време на теста салона се разпада,а окачването са просто части поставени на тръбно шаси изработено от дилетанти в областта и са не възможни за управление,та въпроса е защо да си купиш фибропластова кола сглобена от селяндури във хале нейде из полята на Англия,която вози като каруца и се управлява като шейна на цената на Porshe 911?
  • Еколог
    Отговор
    9 22:34  08.09.17
    Тъкмо се зачудих къде са готините ауспуси които винаги правят и видях снимките в средата уааау! якоо
  • Shmeker
    Отговор
    10 23:09  08.09.17
    Браво. Обаче имам няколко теми за размисъл тук: 1. Вътре що е толкоз недодялан? Да не са сменили дизайнера? 2. Гуми AVON??? Ще има да ги върти докато тръгне яката.

Напиши коментар:


Публикувай