Last news in Fakti

8 Септември, 2017 16:22 38 878 30

16-цилиндровата S-Klasse, която не се сбъдна

  • mercedes-benz. s-klasse-
  • w140-
  • m160-
  • 800 sel

В края на 80-те години на миналия век за немските инженери няма непостижими цели. Парите за развойна дейност са в изобилие, а автомобилите се проектират и изработват така, че все още вървят.

В Mercedes-Benz работят усилено над наследника на остарялата S-Klasse W126, но този път задачата им е доста по-сложна. До този момент в Щутгарт не са имали сериозна конкуренция в луксозния клас, но през 1987 г. BMW пуска нова седмѝца с първия в следвоенната история на Германия 12-цилиндров двигател.

Пред конструкторите на бъдещия W140 стои една-единствена задача. Те трябва да създадат най-добрия автомобил в света, а баварската конкуренция вече е вдигнала летвата със 750i и усилено се говори, че изпробва 16-цилиндрова модификация на E32.

Инженерите на Mercedes-Benz просто няма как да останат по-назад и през 1988 г. също започват работа над лимузина, която по план ще се казва 800 SEL. Под предния ѝ капак ще се монтира 16-цилиндров 8.0-литров двигател с индекс M160.

Моторът има атмосферно пълнене и развива мощност 540 к.с. По информация от немската автомобилна преса от онези години са изработени общо 35 тестови мулета с такъв агрегат и по всичко личи 800 SEL ще стане бъдещият флагман на марката.

За съжаление плановете на Mercedes-Benz се провалят. През 1991 г. германското законодателство е променено и са въведени много по-строги екологични норми, които поставят на карта не само бъдещето на 800 SEL, а дори и на 12-цилиндровия 600 SEL, чиято мощност е намалена от 408 на 394 к.с. Проектът на BMW за 16-цилиндрова седмѝца също е прекратен.

Говори се, че от 35-те прототипа на 800 SEL до днес е оцелял поне един. Автомобилът се съхранява в хангарите на един от изпитателните полигони на Mercedes-Benz. За разлика от баварците, които активно рекламират 16-цилиндровата си E32-ка, в Щутгарт предпочитат да работят дискретно по проекта и за него продължава да се знае малко.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Random

    17 19 Отговор
    има и Е38 767il

    Коментиран от #2

  • 2 onq s konq

    18 19 Отговор

    До коментар #1 от "Random":

    Ама не пали като моита дтс ка

    Коментиран от #6

  • 3 Mercedes-Benz

    36 24 Отговор
    Най-добрите!
  • 4 Lili

    33 30 Отговор
    Mercedes-Benz всичко останало е прототип

    Коментиран от #5

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Гост

    9 10 Отговор

    До коментар #2 от "onq s konq":

    Да щото твойта не пали хахаха
  • 7 СLS 320 CDI

    32 16 Отговор
    Мерц форевер:)))))
  • 8 фонзи

    9 19 Отговор
    Аз пък имам в гаража си 1000 SEL !!!
  • 9 MercedesBenz

    31 17 Отговор
    Това е щяло да бъде най-великият Мерцедес Бенц в история на цялото човечество!
  • 10 Гост

    37 5 Отговор
    "Публикувано във факти.бг: За съжаление плановете на Mercedes-Benz се провалят. През 1991 г. германското законодателство е променено и са въведени много по-строги екологични норми"
    Но пък не им пречи 20 години по-късно да приемат с охота същества, които изхвърлят в атмосферата 100 пъти повече канцерогенни вещества под формата на изгорели дърва и въглища в гетата!
    Германия умря ВСВ - тези нямат нищо общо с германците и сами се затриват!
  • 11 Ииии

    5 17 Отговор
    bmw 767 e32 е брутално 16 цилиндрово чудовище щеше да е още по добре на платформа е38
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Shmeker

    5 28 Отговор
    Явно само VAG успяват да направят работещ 16 цилиндров мотор, но е W образен, при това в момента 3 пъти по-мощен от този на швабите.
    Е, много ясно, че VAG, все пак Фердинанд Порше като инженер на Ауди е конструирал за Ауди W16 мотори още преди Втората световна война.

    Коментиран от #14

  • 14 Гост

    20 5 Отговор

    До коментар #13 от "Shmeker":

    Що за простотии пишеш? Фердинанд Порше е работи само и единствено за Мерцедес, като след това основава своя собствена фирма:
    "От 1923 до 1928 г. заема длъжността главен инженер в щутгартската компания Даймлер АГ (Daimler AG), оглавявайки отдел за разработка на състезателен автомобил с двулитров бензинов двигател.
    Най-знаменитите модели на Мерцедес, построени под ръководството на Фердинанд Порше, стават спортните модели S и SS.
    В съвместна работа с Ауто-Унион Порше конструира и легендарните „Сребърни стрели“ с първоначалното име „П-вагон“, които се оказват изключително успешни.
    На 6 март 1931 г. в Щутгарт се открива конструкторско бюро „Порше“, занимаващо се с конструирането на всякакъв вид двигатели с вътрешно горене."
    https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A4%D0%B5%D1%80%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%B0%D0%BD%D0%B4_%D0%9F%D0%BE%D1%80%D1%88%D0%B5

    Коментиран от #20, #21

  • 15 гост

    3 9 Отговор
    BMW 767iL E32 V16 Goldfish- 6,651 cm 3. и 408 к.с.
  • 16 Иван

    8 7 Отговор
    И бенве имат 16 цилиндров които не е пуснат в производство разликата е че на мерцедес е 140 коня по мощен 16-цилиндровия. А на бмв е 408 коня също колкото 600 V12.
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Т.о.ш.и.б.и.я.н

    5 6 Отговор
    Що нема с 50 цилиндъра?

    Коментиран от #19

  • 19 123

    4 1 Отговор

    До коментар #18 от "Т.о.ш.и.б.и.я.н":

    От екологични съображения.
  • 20 Shmeker

    1 9 Отговор

    До коментар #14 от "Гост":

    Работил е и в Мерцедес, но работи и за Ауто Унион (Ауди) през 30-те години, като V16 цилиндровите мотори ги прави той..

    Нали се сещаш, че неслучайно VAG купува правата на Ауди след войната и я спасява като марка, защото базата на Ауди остава в ГДР? Просто защото Фамилията Порше си държат на марката. А дядо ви Фердинад Пийх (внука на Ф.Порше) прави Ауди рали легенда, супер качествена изработка, икономичните ТДИ мотори, легендарните петаци, куатрото, алуминиевите шасита във А8 и т.н.
  • 21 Shmeker

    1 10 Отговор

    До коментар #14 от "Гост":

    Работил е и в Мерцедес, но работи и за Ауто Унион (Ауди) през 30-те години, като V16 цилиндровите мотори ги прави той..

    Нали се сещаш, че неслучайно VAG купува правата на Ауди след войната и я спасява като марка, защото базата на Ауди остава в ГДР? Просто защото Фамилията Порше си държат на марката. А дядо ви Фердинад Пийх (внука на Ф.Порше) прави Ауди рали легенда, супер качествена изработка, икономичните ТДИ мотори, легендарните петаци, куатрото, алуминиевите шасита във А8 и т.н.

    Коментиран от #22

  • 22 Гост

    10 3 Отговор

    До коментар #21 от "Shmeker":

    Стига писа глупости! Нали уж Фердинант Порше правил 16 цилиндрови мотори за АУДИ, сега пък внук му намесваш?!
    Аз ти казвам, че пишеш пълни измишльотини и Фердинант Порше никога не е работил за АУДИ, а само за Даймлер. Дори съм ти постнал линк, а ти пак се напъваш да си измисляш!
    Това, че караш някоя умряла А3-ка, не означава, че АУДИ е някаква кой знае каква марка, още по-малко пък Фердинант Порше да е работил за тях! Дори е добре да знаеш, че от 1958 го 1964 година, АУДИ е собственост на Даймлер! Чак 90-те години АУДИ официално започва да се конкурира във високия клас с Мерцедес и БМВ, което за сетен път идва покаже каква глупост си написал!

    Коментиран от #23, #24

  • 23 Shmeker

    1 9 Отговор

    До коментар #22 от "Гост":

    След като е невъзможно да асимилираш целия текст, чети само първия абзац.
  • 24 Shmeker

    1 9 Отговор

    До коментар #22 от "Гост":

    Буахаха научи се да пишеш без правописни, сематични и лексикални грешки! Имаш ли диплома за завършено основно образование?
    Това, което съм написал е вярно, а внукът е намесен за да ти светне, че фамилията Порше е ангажирана с Ауди от доста време, няколко поколения. Внуци, че и пра-внуци.
    Факт е че Фердинанд Порше е разработил V16 двигател през 30-те години за Ауди, а и не само това. Вземи прочети.

    Коментиран от #25

  • 25 Гост

    9 3 Отговор

    До коментар #24 от "Shmeker":

    Празнодумецо, по-неграмотен, по-лъжлив и по-нагъл от теб ще се намери доста трудно! Ако имаш да казваш нещо конкретно, казвай!
    Ако пък нямаш какво да правиш и се чудиш какви простотии да пишеш, едва ли тук е мястото!
    Тръгнал да пише за неграмотност - крадеца вика, дръжте крадеца!
    Дай линк за работата на Фердинанд Порше към АУДИ или цитирай една моя правописна грешка, защото така изглеждаш като пълен комплексар и лъжец!
    Карай си А3-ката и избивай комплекси по пътищата, явно само това можеш!!!

    Коментиран от #26

  • 26 Shmeker

    0 9 Отговор

    До коментар #25 от "Гост":

    Още малко и професор ще излезеш. Да беше прочел какви са били моторите, които Порше разработва за Ауто-Унион (старото наименование на Ауди). Аре ходи се гръмни някъде и недей ми обижда А3-ката, която можеше и да имам ако нямах друг модел на Ауди.

    Коментиран от #27

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Shmeker

    0 3 Отговор

    До коментар #27 от "Гост":

    Муахахаа за 100 думи ме обиди 200 пъти. Аз не съм комплексар, поне не в такава степен както ти. Айде със здраве
  • 29 Иван Господинов

    0 2 Отговор
    "16-цилиндров 8.0-литров двигател" абсолютен скандал !
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.