В края на 80-те години на миналия век за немските инженери няма непостижими цели. Парите за развойна дейност са в изобилие, а автомобилите се проектират и изработват така, че все още вървят.
В Mercedes-Benz работят усилено над наследника на остарялата S-Klasse W126, но този път задачата им е доста по-сложна. До този момент в Щутгарт не са имали сериозна конкуренция в луксозния клас, но през 1987 г. BMW пуска нова седмѝца с първия в следвоенната история на Германия 12-цилиндров двигател.
Пред конструкторите на бъдещия W140 стои една-единствена задача. Те трябва да създадат най-добрия автомобил в света, а баварската конкуренция вече е вдигнала летвата със 750i и усилено се говори, че изпробва 16-цилиндрова модификация на E32.
Инженерите на Mercedes-Benz просто няма как да останат по-назад и през 1988 г. също започват работа над лимузина, която по план ще се казва 800 SEL. Под предния ѝ капак ще се монтира 16-цилиндров 8.0-литров двигател с индекс M160.
Моторът има атмосферно пълнене и развива мощност 540 к.с. По информация от немската автомобилна преса от онези години са изработени общо 35 тестови мулета с такъв агрегат и по всичко личи 800 SEL ще стане бъдещият флагман на марката.
За съжаление плановете на Mercedes-Benz се провалят. През 1991 г. германското законодателство е променено и са въведени много по-строги екологични норми, които поставят на карта не само бъдещето на 800 SEL, а дори и на 12-цилиндровия 600 SEL, чиято мощност е намалена от 408 на 394 к.с. Проектът на BMW за 16-цилиндрова седмѝца също е прекратен.
Говори се, че от 35-те прототипа на 800 SEL до днес е оцелял поне един. Автомобилът се съхранява в хангарите на един от изпитателните полигони на Mercedes-Benz. За разлика от баварците, които активно рекламират 16-цилиндровата си E32-ка, в Щутгарт предпочитат да работят дискретно по проекта и за него продължава да се знае малко.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Random
Коментиран от #2
16:31 08.09.2017
2 onq s konq
До коментар #1 от "Random":
Ама не пали като моита дтс каКоментиран от #6
16:51 08.09.2017
3 Mercedes-Benz
17:31 08.09.2017
4 Lili
Коментиран от #5
18:32 08.09.2017
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Гост
До коментар #2 от "onq s konq":
Да щото твойта не пали хахаха18:42 08.09.2017
7 СLS 320 CDI
18:48 08.09.2017
8 фонзи
19:39 08.09.2017
9 MercedesBenz
19:48 08.09.2017
10 Гост
Но пък не им пречи 20 години по-късно да приемат с охота същества, които изхвърлят в атмосферата 100 пъти повече канцерогенни вещества под формата на изгорели дърва и въглища в гетата!
Германия умря ВСВ - тези нямат нищо общо с германците и сами се затриват!
20:21 08.09.2017
11 Ииии
21:17 08.09.2017
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Shmeker
Е, много ясно, че VAG, все пак Фердинанд Порше като инженер на Ауди е конструирал за Ауди W16 мотори още преди Втората световна война.
Коментиран от #14
23:03 08.09.2017
14 Гост
До коментар #13 от "Shmeker":
Що за простотии пишеш? Фердинанд Порше е работи само и единствено за Мерцедес, като след това основава своя собствена фирма:"От 1923 до 1928 г. заема длъжността главен инженер в щутгартската компания Даймлер АГ (Daimler AG), оглавявайки отдел за разработка на състезателен автомобил с двулитров бензинов двигател.
Най-знаменитите модели на Мерцедес, построени под ръководството на Фердинанд Порше, стават спортните модели S и SS.
В съвместна работа с Ауто-Унион Порше конструира и легендарните „Сребърни стрели“ с първоначалното име „П-вагон“, които се оказват изключително успешни.
На 6 март 1931 г. в Щутгарт се открива конструкторско бюро „Порше“, занимаващо се с конструирането на всякакъв вид двигатели с вътрешно горене."
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A4%D0%B5%D1%80%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%B0%D0%BD%D0%B4_%D0%9F%D0%BE%D1%80%D1%88%D0%B5
Коментиран от #20, #21
23:11 08.09.2017
15 гост
23:21 08.09.2017
16 Иван
01:26 09.09.2017
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Т.о.ш.и.б.и.я.н
Коментиран от #19
15:35 09.09.2017
19 123
До коментар #18 от "Т.о.ш.и.б.и.я.н":
От екологични съображения.19:07 09.09.2017
20 Shmeker
До коментар #14 от "Гост":
Работил е и в Мерцедес, но работи и за Ауто Унион (Ауди) през 30-те години, като V16 цилиндровите мотори ги прави той..Нали се сещаш, че неслучайно VAG купува правата на Ауди след войната и я спасява като марка, защото базата на Ауди остава в ГДР? Просто защото Фамилията Порше си държат на марката. А дядо ви Фердинад Пийх (внука на Ф.Порше) прави Ауди рали легенда, супер качествена изработка, икономичните ТДИ мотори, легендарните петаци, куатрото, алуминиевите шасита във А8 и т.н.
21:43 09.09.2017
21 Shmeker
До коментар #14 от "Гост":
Работил е и в Мерцедес, но работи и за Ауто Унион (Ауди) през 30-те години, като V16 цилиндровите мотори ги прави той..Нали се сещаш, че неслучайно VAG купува правата на Ауди след войната и я спасява като марка, защото базата на Ауди остава в ГДР? Просто защото Фамилията Порше си държат на марката. А дядо ви Фердинад Пийх (внука на Ф.Порше) прави Ауди рали легенда, супер качествена изработка, икономичните ТДИ мотори, легендарните петаци, куатрото, алуминиевите шасита във А8 и т.н.
Коментиран от #22
21:43 09.09.2017
22 Гост
До коментар #21 от "Shmeker":
Стига писа глупости! Нали уж Фердинант Порше правил 16 цилиндрови мотори за АУДИ, сега пък внук му намесваш?!Аз ти казвам, че пишеш пълни измишльотини и Фердинант Порше никога не е работил за АУДИ, а само за Даймлер. Дори съм ти постнал линк, а ти пак се напъваш да си измисляш!
Това, че караш някоя умряла А3-ка, не означава, че АУДИ е някаква кой знае каква марка, още по-малко пък Фердинант Порше да е работил за тях! Дори е добре да знаеш, че от 1958 го 1964 година, АУДИ е собственост на Даймлер! Чак 90-те години АУДИ официално започва да се конкурира във високия клас с Мерцедес и БМВ, което за сетен път идва покаже каква глупост си написал!
Коментиран от #23, #24
00:16 10.09.2017
23 Shmeker
До коментар #22 от "Гост":
След като е невъзможно да асимилираш целия текст, чети само първия абзац.07:56 10.09.2017
24 Shmeker
До коментар #22 от "Гост":
Буахаха научи се да пишеш без правописни, сематични и лексикални грешки! Имаш ли диплома за завършено основно образование?Това, което съм написал е вярно, а внукът е намесен за да ти светне, че фамилията Порше е ангажирана с Ауди от доста време, няколко поколения. Внуци, че и пра-внуци.
Факт е че Фердинанд Порше е разработил V16 двигател през 30-те години за Ауди, а и не само това. Вземи прочети.
Коментиран от #25
08:01 10.09.2017
25 Гост
До коментар #24 от "Shmeker":
Празнодумецо, по-неграмотен, по-лъжлив и по-нагъл от теб ще се намери доста трудно! Ако имаш да казваш нещо конкретно, казвай!Ако пък нямаш какво да правиш и се чудиш какви простотии да пишеш, едва ли тук е мястото!
Тръгнал да пише за неграмотност - крадеца вика, дръжте крадеца!
Дай линк за работата на Фердинанд Порше към АУДИ или цитирай една моя правописна грешка, защото така изглеждаш като пълен комплексар и лъжец!
Карай си А3-ката и избивай комплекси по пътищата, явно само това можеш!!!
Коментиран от #26
10:18 10.09.2017
26 Shmeker
До коментар #25 от "Гост":
Още малко и професор ще излезеш. Да беше прочел какви са били моторите, които Порше разработва за Ауто-Унион (старото наименование на Ауди). Аре ходи се гръмни някъде и недей ми обижда А3-ката, която можеше и да имам ако нямах друг модел на Ауди.Коментиран от #27
17:22 10.09.2017
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Shmeker
До коментар #27 от "Гост":
Муахахаа за 100 думи ме обиди 200 пъти. Аз не съм комплексар, поне не в такава степен както ти. Айде със здраве20:01 10.09.2017
29 Иван Господинов
01:17 11.09.2017
30 Този коментар е премахнат от модератор.