11 500 30

Тест на новия Ford Fiesta

Радослав Славчев

Порторож, Словения. Наш екип от мястото на събитието.

Един от най-силните играчи на европейските пазари най-накрая се сдоби с наследник. Продаваната от 2008 година Fiesta вече е изпратена в заслужена пенсия, а сега на ход е новото, осмо поколение на модела. С него се запознахме отблизо по време на обстоен тест драйв, организиран от европейското подразделение на Ford. Ето и впечатленията ни от новата Fiesta, която ни бе показана в три разновидности - луксозната Vignale, стилната Titanium и спортната ST-Line.

През последната година от своя живот досегашната Fiesta успя да се задържи в тройката на най-продавани автомобили в Европа. Сега новата генерация се появява със слогана Feel the difference ("Почувствай разликата") и въпреки многото критики още преди да е излязла разлика наистина има. Упреците са за това, че автомобилът е построен на старото, но леко модернизирано шаси и се оборудва със същите двигатели, но това, че става дума за ново поколение, е пределно ясно. Колата е по-голяма, по-качествена, по-комфортна и по-безопасна. Ходовите ѝ характеристики също впечатляват, най-вече с подобрена стабилност и прецизност, а външният вид не е радикално променен, но измененията са точно на място.

Екстериор

Можем спокойно да кажем, че моделът прилича доста на предшественика си. Разлики се забелязват във формата на фаровете и стоповете, които вече са хоризонтални. Новата генерация не е създадена от бял лист хартия и от седмото поколение са заимствани доста детайли, което обаче не омаловажава достойнствата на Fiesta 2017. Новият субкомпактен Ford е по-дълъг и по-широк от досегашния със 71 и 13 мм, съответно, а междуосието е разтегнато с 4 мм.

Това скромно нарастване се отплаща със значително по-балансиран външен вид и с оптимален простор в салона (+16 мм пространство за краката на пасажерите отзад). Не са малко и измененията, които не се виждат от пръв поглед. Те обаче не са за пренебрегване, като най-основните са съкратен спирачен път и усилена якост на купето. Последното е в основата и на по-добрата стабилност на колата в завои - кренът е намален без това да се отразява на комфорта заради по-твърда возия.

Интериор

Като цяло най-големи изменения новата Fiesta отбелязва в салона. Твърдите пластмасови детайли са значително по-малко, а големият сензорен дисплей с висока резолюция, подобно на Citroen C3 и Hyundai i20, е разположен в горната част на арматурното табло. Под него е управлението на климатика. По този начин приборите на Fiesta вече са модерни и същевременно практични. Багажният отсек също е оптимален - 292 литра за тривратата версия и 303 литра за модификацията с пет врати. Като допълнителна екстра можете да се сдобиете и с кора, която прави пода на товарното пространство равен с отвора на задната врата. Като цяло можем спокойно да заявим, че моделът окончателно се е избавил от лаконичния интериорен дизайн на предшественика си. Това определено е сериозен плюс в актива на Fiesta, защото тези промени определено не са тенденция в автомобилостроенето и нови модели като SEAT Ibiza, например, все още залагат на морално остарял интериор и ниско качество на материалите в купето.

Ходови характеристики

След като ви запознахме с основните интериорни и екстериорни изменения, ще насочим поглед и към ходовите характеристики на новата Fiesta. Практичността на колата не се крие само в по-оптималното разпределение на салона, а и в нейната управляемост. Тя се кара леко, воланът е прецизен, видимостта от мястото на водача - отлична. Когато дебелите задни стойки се окажат проблем при паркиране, на помощ идват опции като парктроници, камери и дори автоматична система за паркиране. Fiesta е успяла да съхрани и превъзходната си фитнес форма. В най-наточените си изпълнения масата е малко над 1 200 килограма, което помага на колата в много области, в това число икономичност и управляемост. Инженерите на Ford са успели да направят автомобил, който е с 200 килограма по-лек от преки конкуренти, като новото Suzuki Swift, например.

Двигатели

Всички двигатели, които се предлагат за новата Fiesta, впечатляват с икономичност и с прилична динамика. Последната обаче съвсем не е силата на колата. За тези, които предпочитат повече темперамент, Ford подготвя и версия ST, но към момента все още не е представена. Наборът от двигатели включва три варианта на трицилиндровия еднолитров EcoBoost - 100, 125 и 140 к.с., както и 1.1-литров атмосферен двигател с две мощностни версии - 70 и 85 коня. Наличен е и 1.5-литров турбодизел, разполагащ с мощ от 85 или 120 конски сили. Турбомоторите работят съвместно с шестстепенна механична трансмисия или с автоматична скоростна кутия, а 1.1-литровото моторче разполага само с кутия с пет предавки.

В заключение

Нашето мнение е, че най-добрият избор от всички мотори си остават EcoBoost. Тези двигателчета са напористи, икономични и сравнително динамични. Шумни са, но пък за сметка на това купето на новата Fiesta впечатлява с доста по-добра шумоизолация. А що се отнася до различните модификации на новата Fiesta - Vignale, Titanium и спортната ST-Line, екипът ни е на мнение, че Vignale е най-забележителна, различна и луксозна. Тя също така ще допадне на любителите на качествения саунд, защото разполага с аудио система от Harman - B&O Play, разработена от небезизвестните Bang & Olufsen. И така, след всичко казано до тук може да се предположи, че въпреки някои недостатъци новата Fiesta има всички шансове да се превърне в бестселър не само на марката, а и като цяло на пазарите в Европа.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Ivan
    Отговор
    1 11:50  11.09.17
    Страхотна
  • Марто
    Отговор
    2 11:55  11.09.17
    Много е добра колата. Мисля, че ще стане отново бестселър.
  • Роман Маверика Ценов
    Отговор
    3 11:57  11.09.17
    Форд са много добри. Жена ми и аз имаме много сме доволни. Сина ми има бмв и иска да го продаде, че много проблеми и се чупи постоянно но никой не иска до го купи. Иска да вземе нещо по-добро КИА или Форд
  • 004130
    Отговор
    4 12:02  11.09.17
    Боклук с предно.

  • 314
    Отговор
    5 12:08  11.09.17
    Според друг БГ сайт: "новият Suzuki Swift е отслабнал с колосалните 120 кг! Базовата версия тежи само 840 кг". Според горния текст Ford Fiesta тежи 200кг по-малко!? Как си ги пишете само:-)
  • Lexus
    Отговор
    6 12:12  11.09.17
    След 5 10 години ако не седи в гараж ще работят половината от фаровете, екрана за тъча ще има неработещи пиксели и цялата ще е в ръжда.. просто абсолютно всички марки са така, освен тези които си цинковат колите и самия модел е с най-малко електроника по възможност...
  • Бай Тошо
    Отговор
    7 12:18  11.09.17
    прекрасна градска кола. заедно с новата мазда 2 делят първото място в класа.
  • гост
    Отговор
    8 12:27  11.09.17
    1200кг за субкомпактен автомобил и да се каже, че е лек? Моята бивша 12г. кола беше горен-среден клас и тежеше 1350кг., а фиеста е 2 нива надолу. Нищо против да се слъгва, но горното твърдение за лекота не е вярно. Дизайнът е много зле. Защо ли? Защото малка кола е направена с черти на голяма, което я загрозява, не е пропорционална. Тези линии стоят добре на фокус, не на фиеста, задницата й е прекалено много отсечена за подобна линия.
  • Гост уригинала
    Отговор
    9 12:39  11.09.17
    Тъча не е ли китайски и залепен със секундно лепило,пак неговото магаре е по-голям инат от другите.На мен лично ми харесва и то много но е вжно мнението и на госта дето е със стар леш.
  • 123
    Отговор
    10 13:28  11.09.17
    Тия журналисти какво са пили тази сутрин? Ако 140 коня бензин или 120 дизел не са динамични то сигурно му трябват поне 200?!? Или са карали с дръпната ръчна спирачка.
  • Марио
    Отговор
    11 13:40  11.09.17
    Не е лошо кола за градско.Предимно за жени (и то тези които не искат да дават много пари или да си вземат ро-читава марка)е.Все пак е форд и е нисък клас автомобил.Пластмаса и куп други некачествени материали.Слаби двигателчета и така.Щея видим като почнат да я карат но все си е форд(с изключение на mustang и там новото им сув).
  • Гоуст
    Отговор
    12 14:10  11.09.17
    Към всички хейтъри, които явно не са карали ФОРД от 1998 нагоре или от Мондео МК2, защото ако бяха, нямаше да имат такова мнение: Не случайно форд печелят три пъти двигател на годината - нещо, което никоя автомобилна марка не го е правила, както и фиеста, фокус и мустанг са от най-продаваните коли в своя клас!

    Коментиран от #29

  • гост
    Отговор
    13 14:23  11.09.17
    Форд са много добри коли, особенно предпоследното поколение на Мондео, страхотно е с ниво Титаниум. Няма спор. Ала този дизайн не отива на малка кола, повече прилича на корейска сглобка. Отред предницата е добре в известна степен, но всичко назад не си ходи с нея.
  • alex666
    Отговор
    14 15:21  11.09.17
    най добрата кола за града а извънградско каране разхода засрамява и дизелите карам 1.25 с 75ps и ако имам възможност взимам новата без колебания
  • фиеста 120 коня
    Отговор
    15 15:36  11.09.17
    Аман от разбирачи с "премиум"марки на по 20 години...Фиестата е страхотна кола...Еко буста печели 6 години за най добър мотор...
  • СССР
    Отговор
    16 17:51  11.09.17
    ПЛАСТМАСОВ БОКЛУК ОТ ГЕРМАНИЯ! ГРОЗОТИЯ И СКУКА!

    Коментиран от #22, #25

  • босе
    Отговор
    17 20:34  11.09.17
    Европейското подразделение на Форд,след 2002 год. започна да прави добри коли наистина...съвместното производство с Мазда им се отрази много добре-просто си купувате немско-японска кола,сглобявана "някъде си".Наточените им модификаций са наистина с перфектен саунд- Мазда озвучава с BOSE , Форд с Harman Kardon и купеното от тях B & O.
  • ккк
    Отговор
    18 20:46  11.09.17
    Браво! Забележките са незначителни спрямо добре формирания общ пакет, предназначен за типичният градски автомобил. Очакваме с нетърпение и новият Фокус, след това и Мондео -където всъщност се крие големият световен автомобилен залог. Интригата най-вече ще се състои с грандиозните концепции на Форд Фокус-Мондео, Хонда Сивик-Акорд и Мазда 3-6 през 2018 и сюблимните им концепти за през 2019 г. Уникални автомобили.
  • Алфа Ромео
    Отговор
    19 21:02  11.09.17
    Колата е хубава, това с килограмите не ми стана много ясно, искате да кажете че Суифт тежи 1400 кг ли, на мен и 1200 ми се струват много за малка кола.
  • sososo
    Отговор
    20 21:10  11.09.17
    Чудесна е :-) Имал съм 3 Форда за последните 12-13 години. Последният е Мондео МК4. Надеждни и непретенциозни автомобили. Никакви особени драми с никой от тях. Мондеото МК2 беше изключително здраво и сеашният и собственик все още си я ползва и пътува с нея из БГ.
  • Гост 29
    Отговор
    21 21:12  11.09.17
    Форд от години правят отлични автомобили.Статистиките не лъжат.Със 120 к.с. колата е супер динамична.Знам от опит.Какво се има предвид с критиката към моторите,нямам идея.Този двигател беше награждаван 6 г.поред,за номер едно.Уникален е.Извън премиум марките,за мен са най-добрите автомобили,равни с Вагените.
  • 22 21:21  11.09.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • какка
    Отговор
    23 21:49  11.09.17
    МИ той пасата ми комби е 1250 кила бре как тая въшка е 1200? ми тя цялата ще се събере в багажника на пас-ко
  • Имах два форда , единият нов
    Отговор
    24 00:52  12.09.17
    Боклук !!!!
  • СубаруЛеворгВарна
    Отговор
    25 00:54  12.09.17

    До коментар #16 от "СССР":

    За първи път виждам возило производство 9.2017г. модел 2018 г...без декоративния-пластмасов капак! - Четирите неща които ме влудяват в съвременни антомобили 2017г. е да няма амортисьор на предния капак - да няма задни ел.стъкла за 4-5 врати МПС....да няма духалки климатика на задните седалки. И последното абсолютно задължително за ръчна ск. кутия 6 ст.....изумявам се че има все още и возила за 35 000 лв. с първобитна 5 ст. ръчка произведени 2017 година!

    Коментиран от #28

  • Пострадал
    Отговор
    26 07:32  12.09.17
    Форд и циганин зимата не работят.

    Коментиран от #27


  • Хитрото
    Отговор
    27 08:51  12.09.17

    До коментар #26 от "Пострадал":

    Правилно - платена статия за кенефи
  • Харито
    Отговор
    28 08:55  12.09.17

    До коментар #25 от "СубаруЛеворгВарна":

    Има един глупак "СУБАРУТО" му викат пий ракия сяка вечер на един павилион купил си субаро и само го ремонтирал цял ден и оттам субарото ти да не си някой такъв глупак и да имаш субару имъче коментара е правилен
  • До Гоуст
    Отговор
    29 09:49  12.09.17

    До коментар #12 от "Гоуст":

    Фокус е много далече от най продавана кола в своя клас ! Много хляб има да изяде докато достигне до продажбите на Голф ... :)

    Коментиран от #30

  • просто инфо
    Отговор
    30 20:11  12.09.17

    До коментар #29 от "До Гоуст":

    Най-продаваната кола в тоя клас винаги е била Тойота Корола. Това голфаджийте странно защо не го знаят. Преди няколко години за първи път бе обявено че точно Фокус е станал най-продаван за годината, но мисля че имаше някакъв спор между двете фирми за това. НО голф никога не е била най-продаваната кола в света в този клас и точка!

Напиши коментар:


Публикувай