Last news in Fakti

18 Септември, 2017 11:45 59 201 55

10-те най-велики коли от Германия

  • автомобилостроене-
  • класация-
  • германия

Люлката на автомобилостроенето е дала на света безброй забележителни коли от всякакви класове и категории. Да се изберат само няколко от тях е трудно, но опитът си струва. Без тези 10 модела светът надали щеше да бъде същият.

10. NSU Ro80


Днес е трудно да се повярва, че това е сериен седан отпреди половин век. Дизайнът на Клаус Люте изпреварва времето с поне десетилетие. Той обаче не е най-силната страна на Ro80, което печели титлата "Автомобил на 1968 година". Моделът има Ванкелов двигател и тристепенна механична трансмисия с автоматичен съединител. Скоростният лост превключва предавките по традиционния начин, но амбреаж липсва.

9. Volkswagen Golf GTi


Преди повече от четири десетилетия основоположникът на класа на горещите хечбекове доказва на всички, че далеч не е нужно спортният автомобил да бъде скъп, голям, мощен и със задно предаване. Днес 110-112 к.с. изглеждат смешно, но в средата на 70-те години на миналия век осигуряват на GTi повече от прилична динамика. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 9.2 сек., а настройките на шасито и управляемостта будят възхита и днес.

8. Porsche 956


956 не може да се похвали със славните победи на батко си 917, но пък притежава рекорд без аналог. Болидът с мощност 635 к.с. е най-бързият автомобил на Северната дъга на "Нюрбургринг" в продължение на 34 години (20.8 км за 6:11 мин.). Инженерите на Porsche изпробват скоростна кутия с два съединителя (прототипът на днешната PDK) именно в този автомобил, който ще стане основа на непобедимия 962.

7. Mercedes-Benz S-Klasse (W126)


Един от най-сполучливите модели в историята на Mercedes-Benz дава началото на истински прелом в луксозния клас. След появата на W126 през 1979 г. всички решават, че могат да произвеждат лимузини от висш клас. За никого не е тайна, че именно "Пурата" вдъхновява японските производители да опитат късмета си с новосъздадени луксозни марки и в частност Toyota да се пробва с Lexus. Още през 80-те S-Klasse предлага ABS, стабилизираща система, еърбегове, седалки и волан с електрически настройки и памет.

6. Audi Quattro


Представеното през 1980 г. Quattro променя из основи автомобилните спортове. Още през следващата година Мишел Мутон става първата (и засега единствена) жена, спечелила кръг от Световния рали шампионат, доказвайки предимствата на двойното предаване. Победите в легендарната Група Б превръщат купето на Audi в икона на немското автомобилостроене.

5. BMW M5


"Вълк в овча кожа", "Убиец на суперколи"... M5 има много прякори. Спортните седани дължат съществуването си до голяма степен именно на баварката с редови шестак с 286 коня от купето M1. След него се появяват AMG Hammer, Lotus Omega и т.н., но оригиналът си остава един.

4. Mercedes-Benz 300 SL


Ако не се брои разположеният отпред двигател, Gullwing спокойно може да се нарече първата суперкола в света. Всичко в неговата конструкция е създадено с цел постигане на максимална скорост. Шасито представлява пространствена рама от тънки тръби (именно заради нея вратите се отварят нагоре), а благодарение на системата за впръскване на горивото двигателят развива 215 к.с. Днес запазен 300 SL струва седемцифрена сума.

3. Porsche 911


Купето със заден мотор се превръща в икона още с появата си през 1963 г. Писано му е да стане първият масов автомобил с турбокомпресор (макар че BMW 2002 turbo се появява малко по-рано). 911 побеждава и на писта, и на пресечен терен. Архитектурата с разположен отзад двигател изглежда остаряла и неподходяща за спортна кола, но си върши чудесно работата вече 54 години.

2. Benz Patent-Motorwagen


Патент №37435, регистриран през януари 1886 г., променя завинаги света, а Карл Бенц спазва обещанието си да "качи човечеството на колела". Първата му триколка с двигател с вътрешно горене развива едва 16 км/ч, но се смята за първия пълноценен автомобил. След поява му нищо вече няма да бъде същото.

1. Volkswagen Käfer


За 65 години на поточните линии от Костенурката са произведени 21 500 000 екземпляра, което говори достатъчно за инженерния талант на Фердинанд Порше. В историята на Käfer има тъмни петна (например съдебните спорове с Tatra, след които Volkswagen изплаща обезщетение на чехите), но това не променя факта, че това е един от най-великите автомобили на всички времена.


Поставете оценка:
Оценка 1.5 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 леген

    84 191 Отговор
    ненадеждни,чупливи автомобили...

    Коментиран от #2, #5

  • 2 Никой

    110 7 Отговор

    До коментар #1 от "леген":

    История и успехи не се правят с надеждност и залагане на сигурно, а с иновация и експериментиране.

    Коментиран от #6

  • 3 onq s konq

    138 42 Отговор
    Беенвето на петата снимка е същото като моито само къде моито е черно и има багажник на тавана от винкелчета и летви за дъно!Отделно това не го виждам отзаде ама моито има и теглич та да дърпам комшията прес зимата с това умрело субару импреса къде се затъва в снега !

    Коментиран от #4, #17, #51

  • 4 Алфа Ромео

    66 14 Отговор

    До коментар #3 от "onq s konq":

    Ха-ха, гоуем си бе коньо! Имаш плюс от мен.
  • 5 Ярослав Станчев

    85 40 Отговор

    До коментар #1 от "леген":

    Не знам колко са чупливи ама един колега до скоро караше Голф 2.За 6 години му смени свещите и една гарнитура за капака на клапаните.От време на време,като се сети,му сменяше и маслото.Продаде го за 800 лева на някакви ловци,още го карат.

    Коментиран от #48

  • 6 Не точно

    45 88 Отговор

    До коментар #2 от "Никой":

    иновации и новости в немските автомобили няма.Едни и същи,тракащи и шумни дизели.
    Иновацията идва по-скоро от японските с прилагането на хибридната система.
    А,успех се гради със здравина и надеждност,а от там идва имиджа,какъвто го имат примерно Мерцедес или Тойота.

    Коментиран от #9, #35

  • 7 656

    68 5 Отговор
    W123, W124 също
  • 8 Sus

    9 20 Отговор
    хахахах запърви пъ чувам за голф със задно предаване

    Коментиран от #11, #15

  • 9 Ярослав Станчев

    96 13 Отговор

    До коментар #6 от "Не точно":

    Абе ти нищо не каза.Японците още са чукали мечове,сгъвали са икебана и са паткали с дървените налъми по калдъръма,когато дедо Фердинанд Порше е направил и карал хибриден автомобил.Още през 1899 г. Фердинанд Порше първи в света построява хибриден автомобил,даже на състезания е участвал с него.

    Коментиран от #16, #28

  • 10 Пазарен Либерализатор™

    35 8 Отговор
    G wagen са пропуснали.
  • 11 Я пак прочети

    31 1 Отговор

    До коментар #8 от "Sus":

    Я пак прочети текстчето за голфа и тогава коментирай.
  • 12 Ташунко

    28 49 Отговор
    Липсва Опел и катуна ще е пълен.
  • 13 filo

    64 36 Отговор
    И преди и сега немските автомобили винаги са били с най-добро качество и това е ясно на почти всички

    Коментиран от #50, #52

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Ташунко

    14 4 Отговор

    До коментар #8 от "Sus":

    То защото се е прецакало предното.
  • 16 ХОРЕЙШО

    13 8 Отговор

    До коментар #9 от "Ярослав Станчев":

    То и ние бяхме на три морета,ама сега граничим с едно.Това не са доводи.
  • 17 007

    31 25 Отговор

    До коментар #3 от "onq s konq":

    А ти ко прайш в БМВ-то като има сняг ?
    Пушиш и пиеш кафе пред вас ,нали?
    БМВ и сняг - "невероятна комбинация"
    ХА ХА ХА

    Коментиран от #18

  • 18 Гост

    22 11 Отговор

    До коментар #17 от "007":

    И магарцедес са със задно, пък не съм чул да се оплакват???
  • 19 киа

    7 46 Отговор
    Най-чупливите трошляци!
  • 20 LADA

    47 18 Отговор
    Който не е карал немска кола по добре да не пише глупости.
    До този момент съм имал около десет автомобила, само три от тях не бяха немски. Първата беше ЗАЗ, втората Рено и третата Волво. По големи боклуци/без ЗАЗа, той си е боклук по спесификация/ не съм карал. След това имах Опел 2броя, Фолксваген също два броя, БМВ, АУДИ и вече девет години Мерцедес W211. За мерцедеса няма да пиша, не се нуждае от реклама. WV -та бяха железни. То не беше каране, няма чупене. АУДИ-то също е отличен автомобил, за БМВ не мога да кажа лоша дума. Немските коли имат свои характер. Много здрави ако се отнасяш с тях както трябва. С подходяща подръжка могат да ти бъдат полезни много години. На единият WV стигна до 230000 км. и вървеше като "пушка"Дори го продадох с печалба на един от автосервиз.
    Така че за немските коли или добро или нищо!

    Коментиран от #21, #26, #53

  • 21 Герберасите на власта

    48 0 Отговор

    До коментар #20 от "LADA":

    Истината е че навремето автомобилите са правени от инженери,а сега се месят и икономисти, който искат да сме в ролята на консуматори ,няма ги онези сглобки който само със смяна на консумативи си работеха безпроблемно,сега се набляга на електрониката на която не дават гаранция и която ако не сработи при нова кола може да си я подменяш всяка година ,за турбото няма да пиша те вече си го пишат консуматив в гаранциите.

    Коментиран от #23

  • 22 Yoda

    14 60 Отговор
    Абе ни Мерцедес,ни БМВ могат да бият тойота.Японците са номер 1 в света по продажби.

    Коментиран от #24, #25, #32

  • 23 LADA

    32 1 Отговор

    До коментар #21 от "Герберасите на власта":

    Е, тук съм съгласен с теб на 100%. Наистина изброените коли са плод на инженерна мисъл или по скоро инженерно изкуство. За това ще бъдат показвани ощи след години, за да видят поколенията какво са творили някои хора.
  • 24 Зозо

    40 10 Отговор

    До коментар #22 от "Yoda":

    Скрий се с тия тънколамаринести варели. Бройката не прави качеството мой човек!
  • 25 japan hi end

    35 8 Отговор

    До коментар #22 от "Yoda":

    Я си заври джедайския меч някъде с твоите ефтинджоски тойоти.
  • 26 146-ца

    15 11 Отговор

    До коментар #20 от "LADA":

    230000 км?! Не е чак толкова много. Взех алфа ромео 146 на 255 000 км, сега е на 303 000, и все така си върви, без някакви оосбени ремонти, само консумативи и една сменена водна помпа... купих по нова и не я карам но разни искат да я купуват... хах

    Коментиран от #27

  • 27 LADA

    12 4 Отговор

    До коментар #26 от "146-ца":

    Вярвам ти, но аз имах пред вид нискобюджетен автомобил.
  • 28 НикиД

    21 16 Отговор

    До коментар #9 от "Ярослав Станчев":

    в много голяма грешка си мой човек за японците! дори и коването на мечове, което цитираш е високотехнологичен за времето си процес, който преминава през повече от 15 отделни етапа. никоя друга цивилизация не успяла да създаде по съвършено хладно оръжие от японския меч. Япония става водеща световна сила още в началото на 20 век. по време на войната Мицубиши правят едни от най-добрите и маневрени изтребители, а пак японците създават двата най-големи и мощни бойни кораби Ямато и Мусаши, които нямат аналог дори и в американския флот. когато решават, че ще правят коли, за нула време догонват и изпреварват американците и повечето европейски производители. цитираните тук модели отдавна нямат нищо общо със съвременните германски автомобили.

    Коментиран от #29

  • 29 LADA

    24 6 Отговор

    До коментар #28 от "НикиД":

    За мечовете си прав, и за корабите също. Така е. Митцубиши имат едни от най добрите мотори/двигатели/ и дизели и бензинови. Спор няма. Но за колите нещата са малко по различни. Сравнително евтини автомобили за сметка на брутално скъпи авточасти. Бързо амортизиращи се, съответно и бързо обезценяващи се. Ръководим се от тази логика. Иначе разбира се не е коректно да се омаловажават инженерните постижения на който и да било в дадена сфера стига да носи обществена полза.
  • 30 Запознат

    35 0 Отговор
    Всички марки от преди 20 години са произвеждали по здрави и надеждни коли от сегашните им "модерни"боклуци,които след 5 години експлоатация не стават за нищо
  • 31 тракторист хулиган

    7 3 Отговор
    голф3 тди синхро 200000 km.по черно нафта от туби части от моргата.до тук е трябвало да спре еволюцията на нафтовите печки.
  • 32 John Doe

    26 18 Отговор

    До коментар #22 от "Yoda":

    Да най-продавани са, но това далеч не ги прави най-добрите! Тойота е един грозен и скучен автомобил, който е създаден за най-низшите хорица нуждаещи се от средство за транспорт(най-вече в Щатите). Ще направя сравнение с алкохола по магазините - ако ти си беден алкохолик, закъсал за пукница, като влезеш в магазина какво ще си купиш? Шише черен коч може би, то ще свърши работа, ще покрие нуждите ти на малка цена. Да ама ако искаш да си купиш нещо качествено за пийване, което да ти достави някакво удоволствие ще си купиш в най-лошия случай Джим Бийм, пък ако искаш нещо наистина добро ще си вземеш я Чивас, я Мейкърс Марк. В случая черния коч е Тойотката (или може би някоя Хондичка), Джим Бийма е Фолксваген, а Чиваса и Мейкърса са Мерцедес и БМВ. И в крайна сметка ако влезеш в кварталната бакалийка и питаш кой е най купувания алкохол то той ще бъде черния коч, ще има тук таме някоя купена бутилка Джим Бийм, а Чивас и Мейкърс може и вобще да не присъства в асортимента, въпреки че са най-добрите от дадените.

    Коментиран от #39, #41

  • 33 Патриот

    17 2 Отговор
    Рядко се съгласявам с драсканиците на българските жуналя. В тази статия обаче има доста добри попадения за "Най-великите автомобили".
    А кой ли от тях не може да се нарече велик?
  • 34 Брутос

    9 9 Отговор
    Нещо май го позабравихте BMW-то мисе струва ааа !!
  • 35 ЖАПАНШИТ

    14 10 Отговор

    До коментар #6 от "Не точно":

    Ти си карай на великите хибридки с дръпнати очички , пък ний ша са мъчим с шумните немски дизели хахаха
  • 36 станишев

    12 7 Отговор
    А какво стана с BMW 7-ма серия вариант Е32 например?
  • 37 Ташунко

    10 15 Отговор
    Някой да е карал 31годишна Тойота терцел 4wd. И ще я карам, защото не е немски боклук, макар че имам и от тях, но не и голф, все едно ядеш каракуда и бързаш за влака.

    Коментиран от #49

  • 38 Vtx

    9 0 Отговор
    Ако не е човека с коня, тия рубрики ще изчезнат
  • 39 Не си прав все пак

    6 4 Отговор

    До коментар #32 от "John Doe":

    Ако е така най-продаани трябва да са Фият, Рено и другите боклуци, но не са!

    Коментиран от #45

  • 40 Един

    16 2 Отговор
    След 2000 година само скраб!
  • 41 12345

    5 2 Отговор

    До коментар #32 от "John Doe":

    Мейкърс Марк и Джим Бийм са бърбън, не скоч. А понятието "черен скоч" не съществува.
    Разликата е поне колкото между леката кола и автобуса :)

    Коментиран от #44

  • 42 #Confused

    12 10 Отговор
    Както винаги по български се говори само наизуст. Ясно е, че по нашите ширини се кланяме на Голфо, макар всичко след 2ката да се разваля под път и над път и монтьорите им става лошо като видят 3ки и 4ки,които са и въпреки всичко най-масови при нас. А ако видим старо Ауди или БМВ 3ка на газ ехееее този човек е гъзе!
    Някъде да сте чули за Голф минал 1000000 км... Не!? Тойотите обаче си ги минават от воле, минават си ги и Хюндаите таксита :Д
    В Щатите е нормално една кола да има над 500000 навъртяни км и затова карат основно японки, въпреки, че техните за по-евтини.
    Замислете се за това. Факт е, че днес всичко е направено да се износва по-бързо, особено европейските, особено VW!
    Ясно защо се удивявате, че една кола е минала... 200 000!!!уааау ами знам поне няколко човека с голфове с основен ремонт на двигател след 200000,което е абсурдно!
    Погледнете какво правят хората в големите държави с култура на каране и пътуване от 50те насам. Нашите села, Лади и дупки не са критерий, нито автопарка ни, който е боклука на западнярите!

    Коментиран от #47

  • 43 Иван

    10 1 Отговор
    Доста по малко са! Според мен е само една Мерцедес 123 240 Д!
  • 44 John Doe

    5 0 Отговор

    До коментар #41 от "12345":

    Грешно четеш. Пише черен КОЧ. Така казвам на Блек Рама, не че той е бърбън ма как да е.
  • 45 Ффф

    1 0 Отговор

    До коментар #39 от "Не си прав все пак":

    Я виж коя марка вече е най-продавана в света!
  • 46 Боби

    0 0 Отговор
    Поздрав за всички които ги е люляла люлката....
  • 47 Запознат

    1 0 Отговор

    До коментар #42 от "#Confused":

    200 000 изобщо даже и не са километри за гледана правилно кола и докато в бг не разберем че нд километрите а състоянието на автомобила е важно джамбазите ще връткат километри и ще хвърлят сервизни книжки .А по въпроса немски японски или френски няма никакво значение къде е произведена колата а какъв материал е вложен в нея и каква продължителност на живот са заложили инженерите.
  • 48 L7S90

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Ярослав Станчев":

    Спирачки Масло Антифриз не сменяш ли
  • 49 Бенца

    2 0 Отговор

    До коментар #37 от "Ташунко":

    W124 ,w126 ,w201,w202 това са най здравите масови немски автомобили доказали се с времето!!!
  • 50 Човек от Смолян

    4 2 Отговор

    До коментар #13 от "filo":

    Цял живот карам немски коли ,но тази ще е последната.Качеството падна доста
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 АЛФА Q4

    0 1 Отговор

    До коментар #13 от "filo":

    УЖАС
  • 53 АЛФА Q4

    0 1 Отговор

    До коментар #20 от "LADA":

    ЗА УМРЯЛИТЕ ИЛИ ДОБРО ИЛИ НИЩО
    БОГ ДА ПРОСТИ
  • 54 Стефан

    2 0 Отговор
    Ами clk gtr
  • 55 Селанина д колелото

    0 0 Отговор
    Как да знае мангала кое е скоч кое е бърбън. Да живее ракията и гоуфо.