Модерните електронни системи, в които германските луксозни марки като BMW и Mercedes-Benz влагат огромен ресурс, са "глупави", обяви шефът на спортното поделение на Hyundai N Алберт Бирман пред австралийското издание Drive. Преди да премине на работа при корейците инженерът ръководеше M-дивизията на BMW.
"Ние нямаме пневматични окачвания, активни стабилизатори или камери, които "чувстват" пътя. Това са пълни глупости. За сметка на това разполагаме със здрави платформи, тонове високоякостна стомана, макар че заради нея колите ни са по-тежки, и регулируеми амортисьори", заявява Бирман.
Според мениджъра повечето технологии в луксозния сегмент са "маркетинг" и "повод да се шуми из медиите". "Много от тях не се използват, повреждат се и се превръщат в тежко бреме за собственика", смята шефът на Hyundai N.
В корейската компания са на мнение, че е по-добре усилията да бъдат съсредоточени върху прости, но надеждни технологии, вместо във все по-сложни електронни системи. "Навъртаме по 30 000 км на тестовия полигон на развойния център в Намянг и още по 10 000 на "Нюрбургринг". Не мисля, че някой друг производител прави същото. Може би само Ferrari и Porsche", допълва ветеранът с 30-годишен стаж в BMW.
Миналата седмица Genesis - луксозната марка на Hyundai - представи нов спортен седан от среден клас. G70 ще се бори за купувачи с Audi A4, BMW 3er и Mercedes-Benz C-Klasse.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Един
ПРАВО КУМЕ ТА В ОЧИ!!!
110% истина! джунджурии, които освен, че никой не ползва ами са и трън в з**ника като почнат да се трошат!
16:55 20.09.2017
2 Иван
16:55 20.09.2017
3 НемецО
16:56 20.09.2017
4 HF Integrale
Коментиран от #76
16:57 20.09.2017
5 onq s konq
Коментиран от #25, #80
16:57 20.09.2017
6 незнайко
16:57 20.09.2017
7 Швабен зи битен айне порше
Коментиран от #53
17:06 20.09.2017
8 борат
17:09 20.09.2017
9 САМО КОРЕЙСКО
КАРАМ ВТОРО ДЕУ НУБИРА,НЯМАМ ДУМИ КАКВА ЖЕЛЯЗНА КОЛА И КАКВИ ЕВТИНИ ЧАСТИ,КАКВО ДА КАЖА ЗА ХЮНДАЙ СОНАТА,КИА МАГЕНТИС,СТРАХОТНИ ЛИМУЗИНИ,А НОВИТЕ МОДЕЛИ ВЕЧЕ ПРОСТО ИЗБИВАТ РИБАТА!ЗАЛОЖЕТЕ НА КОРЕЙСКОТО,НЯМА ДА СБЪРКАТЕ!
17:10 20.09.2017
10 Темида
Ел стъкла
Климатроник (не климатик)
Централно заключване
Евентуално ABS - не е задължителна
Радио с Bluetooth за hadsfree разговори ( а не като батките с S-class да говоря докат карам щото е гъзария)
Коментиран от #28
17:10 20.09.2017
11 Sst
Коментиран от #13, #23
17:11 20.09.2017
12 дойче техника гут техника
17:12 20.09.2017
13 Един
До коментар #11 от "Sst":
SSTКомфорта на возена на S-клас W126 или W140 не е драстично по-лош от този на W221/2 и човека не казва, че не трябват иновации и технологии, а че magic ride е ненужен, както и екстра като magic sky control както и още куп глупости.
Всъщност имаш нужда от едно единствено бутонче комфорт/спорт, и не е нужно да имаш 250 настройки като при БМВ - добре настроено от специалистите на фирмата ще прави правилният шпагат между двете.
Нямаш нужда от 67 мисля бяха цвята на амбиентното осветление като в Мерцедес и още ред простотии които просто пълнят касичката.
Всъщност ако някой се осмели да разкара инфотенмънт системите от колите и идиотите почнат да шофират вместо да си ъпдейтват статуса във фейса и та текстват на поредната кифла 90% от "сейфти" системите също стават ненужни!
АБС, ЕСП, клима, ел стъкла и свясна музика е всичко от което имаш нужда! От там насетне са само добро окачване и и двигател и надеждност! ... а въобще да не говорим, че всички тия "екстри" качват по 200-300 кг тегло което винаги убива кефа от шофирането и носи само негатив!
... но пък хоратаса идиоти по дефиниция и производителите го ползват да трупат пачки!
Коментиран от #38
17:28 20.09.2017
14 Uber Alles
Коментиран от #29
17:31 20.09.2017
15 HF Integrale
17:32 20.09.2017
16 за мерцедесите
17:50 20.09.2017
17 гост
17:51 20.09.2017
18 HF Integrale
17:52 20.09.2017
19 Комплекс И
Затова немския "премиум", ще го бъде защото Бай Мутрьо иска, Кифлата и тя!
18:05 20.09.2017
20 Стар Мерцедес милионник без ръжда
Коментиран от #84
18:05 20.09.2017
21 123
18:05 20.09.2017
22 Един
Колегата "За мерцедесите" го е написал и аз четох подобно нещо, че след първоначалния интусиазъм едва около 10% от електрониката се ползва в ежедневието - но с пакетите от екстри те клатят да платиш още за една кола, щото не можеш да поръчаш нужните екстри индивидуално.
А друг колега вече отбеляза за непрекъснатото пищенде пибипкане светкана и куп дразнещи щуротии "бонус" от новите електроники.
Страхотен фен съм на Мерцедес специално... но с всеки изминал ден се убеждавам, че си струва само до 96та айде 2000. Ако трябва да сме честни напоследък дори американците почнаха да правят не по-лоши коли от швабите, но на драстично по-ниски цени, особено пък при първорманс машините.
18:14 20.09.2017
23 ??!?$?$?$_$%
До коментар #11 от "Sst":
пред другите,защото никой не ги доближава като имидж,престиж,продажби,лукс и всичко което днес се гледа в премиум класа.Тея след жалките опити на тойота,хонда и нисан да влезнат в този клас,не разбраха ли че хората плащат за емблемата.ЕДИНСТВЕНО СИ ПРАВ ЗА ТОВА ЧЕ СИЛАТА ИМ Е В ЕМБЛЕМАТА.
18:15 20.09.2017
24 Бай Мутрьо
Коментиран от #30
18:15 20.09.2017
25 копеле
До коментар #5 от "onq s konq":
Каруцата ти има ли подгрев на седалките ве мой и тази екстричка си я бива18:15 20.09.2017
26 Алфа Ромео
18:23 20.09.2017
27 333
Коментиран от #34, #36
18:24 20.09.2017
28 Алфа Ромео
До коментар #10 от "Темида":
Според мен ABS e най-важното от всички глезотии които си изброил, но всеки си шета на акъла.Коментиран от #32, #93
18:28 20.09.2017
29 Алфа Ромео
До коментар #14 от "Uber Alles":
Абе тия немските премиуми кат ги видя по-тъмно с тези светлини и се чудя тва коледна украса ли е, стопове ли са, мигачи ли са, фарове ли са....Коментиран от #31
18:36 20.09.2017
30 Заза
До коментар #24 от "Бай Мутрьо":
Каква смелост се искала да караш тези марки ве ? Да не се разпаднат в движение ли ? Оди се прегледай18:38 20.09.2017
31 123
До коментар #29 от "Алфа Ромео":
Така е. Не е ли като дадеш мигач и да се сметне светлината за задно скорост, ич не ми го хвали:)Коментиран от #41
18:40 20.09.2017
32 Един
До коментар #28 от "Алфа Ромео":
В интерес на истината от 20 години карам кола АБС ми е сработвал сигурно 2-3 пъти и то без опасност от удар просто зима и сняг - не карам бавно, но винаги ама винаги пазя дистанция до сега кола с ЕСП не съм имал ама не ми и трябва... кола не ми е "бягала"18:46 20.09.2017
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 ЧЕСТНО
До коментар #27 от "333":
НЕ оТ ЛЕБЕРКЕЗ АМА ОТ ТЕНИКИЯ ЗА КОНСЕРВИ ПЛЮС ТООООНОВЕ ПЛАСТМАСА.19:04 20.09.2017
35 Патриот
Още по-вярно това изказване е, че до скоро е бил инженер на БМВ и му е ясно за какво иде реч. Ако не беш сигурно щяхте да му кажете да създаде нещо тогава да пише.
Аз лично сериозно се замислям дали новите "немски автомобили" си заслужават цената или не. Защото с престижа се заплаща освен със скъпа покупка и съответно скъпа подръжка. А до преди това немските автомобили бяха само със скъпа покупна цена. Подръжката беше рядка, но за сметка на това евтина. Вече не е така.
Кой ще отрече, че новите автомобили нямат качеството и духа на старите - Голф 2, Ауди 80, Мерцедес 123, 124, 126, W140?
Тогава автомобилте се правеха да се борят с времето, а сега ги правят да се борят с гаранцията. Защо да плащам скъпо и прескъпо.
Еми ако колата ми е фикс - идея,да работя аза нея като нямам друго с какво да изпъкна, това ми е само варианта - лъскав автомобил, над който да треперя - да не ми откраднат дистроника или да не се повреди.
19:09 20.09.2017
36 Един
До коментар #27 от "333":
Баварците изляха милиарди за разработка на карбонови шасита, и в крайна сметка самите те видяха, че няма полза, че е твърде сложно и се оскъпява продукцията и в общи линии зарязват въглеводородните рами в полза на високоякостни стомани и алуминий...та дет се вика - от леберкез го правеха швабите - да :)
19:10 20.09.2017
37 Гост 2 оригинала
Коментиран от #39
19:12 20.09.2017
38 Иван
До коментар #13 от "Един":
Точен коментар. От новите екстри харесвам технологиите за управление на матричните фарове. Винаги ми се е искало да не щракам къси/дълги нощем, а колата да изключва част от фара за да не заслепява насрещните. Карах за малко новичка мазда шестица 2017 с такава екстра, няма такъв кеф.Иначе човека е много прав - телевизорите в колите трябва да ги забранят със закон. Нагледах се на шофери, които бърникат нещо по таблото по време на движение, не си гледат светофарите, а на завой изпускат лентата и навлизат в насрещното.
19:22 20.09.2017
39 Един
До коментар #37 от "Гост 2 оригинала":
Гостенино - чети, човека си казва, че имат регулируеми амортесьори, но те работят на простичък принцип - натискаш копчето и "втвърдяваш" амортесьора и си готов за завоите, натискаш и омекотяваш и си караш меко и леко по магистралата.няма камера, която да снима пътя пред теб след което мощен процесор да изчислява неравностите дриг на сибира данни от джи-пи-еса и да мери кога ще скочиш в дупката, за да "стегне" индивидуалното колело за нея - така илии иначе швабите дупки нямат, а в българия това не работи :)
Азиятците предлагат техника, но много по-опростена, което я прави по-евтина и по-надеждна.
Коментиран от #43
19:23 20.09.2017
40 123
19:30 20.09.2017
41 Алфа Ромео
До коментар #31 от "123":
Ако имаш проблеми с ел. инсталацията познавам много добър електротехник.Коментиран от #45
19:32 20.09.2017
42 хуйндай
19:33 20.09.2017
43 Гост 2 оригинала
До коментар #39 от "Един":
Аха, значи да търся копчето по волана и да чакам да се задейства системата. Ок, а какъв е проблема да го прави процесор? Същия, който преценява че следва сблъсък и ти задейства спирачките. Значи корееца може да използва автономна система против сблъсък и колизия, ама не иска да направи автоматично ниво на колата, защото е глупост и търговски трик. Стига де, наистина ли вярвате? Брътвежите на този немец са много коректно режисирани с цел реклама.19:39 20.09.2017
44 Shmeker
19:41 20.09.2017
45 123
До коментар #41 от "Алфа Ромео":
Цъ, лед светлините са ми ок и не цъкат като дискотека, ако ме разбираш. Запази си контактите за твоите проблеми:)19:43 20.09.2017
46 Шляс
19:44 20.09.2017
47 Без крайности
Има наистина много електронни системи, които са рекламен трик - просто не си ги поръчвайте. Има обаче и безспорно полезни такива- автоматични чистачки, темпомат, контрол на стабилността, автоматично управление на късите и дълги светлини на фаровете, автоматично включване на фаровете при мрак, асистент за мъртва точка, климатроник, хедс ъп дисплей, разпознаване на знаците за скорост... Списъкът може всеки сам да си го продължи.
И ако караш Мерцедес, БМВ или Ауди на 300000+ километра, ремонтирано неизвестно къде, от кого и с какви части е нормално да останеш с впечатлението, че не е нещо кой знае какво и да се чудиш какво им хвалят толкова. А в България това е масовия случай. Вече ако си карал такава кола от поне среден клас (Е-класа, 5 серия, А6) под 100 000 км. няма как да я сравняваш с Хюндай.
19:56 20.09.2017
48 123
Тоя шпек, като е толкова добър, да направи седан конкурентен на М серийте или на АМГ-то и да се пуска. Да каже, че Хюндай са насочени към удоволствието от шофирането и никакви помощни електрически глупости не ги интересуват. Илиза на Дъгата, изправя се срещу немците и тогава да видим, кой кого. И ако ги победи, евала, супер кола си направил. БРАВО!
Но дотогава, тихо и без глупости!
Аре инженери, лека, ставам че ми се стопли уискито и трябва да пускам вградения охладител в покривката на масата, за който жената казва че е пълна глупост! Тя предпочитала уискито студено от камерата! Абе специалисти, кво да ви кажа...
20:11 20.09.2017
49 грух
Голяма част от глупавите електронни щуротии са опция за задоволяване на капризни глупаци.
Така че колко ще е оскъпяването зависи от добавките избрани от клиента и понякога това може да надвиши 1/3 от цената на базовия модел.
Проблем по-скоро е, че за да се разработят тези елекронни глупости производителя заделя огромни средства, които иначе биха били по-адекватно вложени в подобрение на базовите характеристики на автомобила.
Но е и факт, че няма как да се разчита само на механика в сферата на сигурността и икономичността например.
И накрая, които разполага с пари има право на избор как да ги харчи.
Кое било правилно се разбира обикновенно след време.
20:11 20.09.2017
50 Психо ди Агностик
20:21 20.09.2017
51 босе
20:50 20.09.2017
52 Никой
Коментиран от #56
21:00 20.09.2017
53 Марио
До коментар #7 от "Швабен зи битен айне порше":
Хюндай са едни от най-здравите авгомобили.Не коментирай без да си карал такъв автомобил или без да си чувал мнения от познат на когото може да се има доверие.Голям разбирач си.Тъпан.р такъв.Хюндай се издигнаха много и постигнаха мнаго.Не случайно новото Santa Fe е 100 хиляди лева с всички екстри.Защото е прекрасен джип.И като дизайн и като качество и като екстри.21:17 20.09.2017
54 дедо
21:25 20.09.2017
55 koko
21:40 20.09.2017
56 Трендафилов
До коментар #52 от "Никой":
Какво да кажем шофьорите на служебни автомобили, които разкарваме богати задници в немски премиуми - тези коли също не са НАШИ, обаче сме всеки ден, по цял ден в тях, ДАЛИ НЕ ЗНАЕМ, каква е разликата?! ОГРОМНИ РАЗХОДИ ЗА СЪМНИТЕЛЕН КОМФОРТ, най-вече ако се кара в България - няма как да ме убедите, че си струва в България да се купува премиум автомобил!!! Качеството на горивата е УЖАСНО, двигателят се мъчи - излезеш ли в чужбина и на 1-вата бензиностанция разбираш, че вече не си в АФРИКА. Всикчки проблеми идват от разбити улици и кофти гориво - какъв премиум въобще може да вирее в България????!!! По-добре си купи корейка, отколкото да съсипеш немец - потвърждавам, че това е по-мъдрият избор!21:47 20.09.2017
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 Разомен чувек
21:54 20.09.2017
59 Ввв
22:03 20.09.2017
60 123
22:03 20.09.2017
61 Гого
22:04 20.09.2017
62 От Перник с любов
22:11 20.09.2017
63 ВАГ
Абе Бош и Сименс са най-големите (справка :виж всички сателити,мателити,совалки,мовалки,летящи чинии и пр. с каква електроника са).
22:15 20.09.2017
64 Хахо
22:16 20.09.2017
65 Факт !
22:22 20.09.2017
66 ели
всичко това като потанциметър механично как да ви кажа нещо много елементарно обаче много осложнено.Много работи бесмислено усложнени., и напълно подкрепям горе казането.
22:25 20.09.2017
67 Спешно
22:28 20.09.2017
68 Учител по трудово
22:30 20.09.2017
69 Ники Кънчев
22:39 20.09.2017
70 GFS
22:45 20.09.2017
71 Този коментар е премахнат от модератор.
72 Vasik Atanasova
А ТЕЗИ КОРЕЙЦИ НЕМЦИ ЩЕ УЧАТ
ТЪПАЦИ ПЪЛНИ
НЕМЦИТЕ СА ИСТОРИЯ И ЛЕГЕНДА В АВТОМОБИЛОСТРОЕНЕТО
КОЙТО НЯМА ЛЕВ
ДА СИ ВЗИМА ХЮНДАЙ НА ЦЕНАТА НА ЧАСОВНИК
23:36 20.09.2017
73 Пазарен Либерализатор™
23:47 20.09.2017
74 ьаьа
23:59 20.09.2017
75 Msux
Нещата са прости, имаш пари караш каквото искаш, нямаш достатъчно пари - избираш си марка която е постна и надежна.
Карам Фокус и фиеста - ремонт 0, е, не ми е кеф стъклата да са тънки като хартия и да чувам всичко от вънка, колонките в 2006та година автомобил сигурно струват 20 лева и качеството на звука е под всякаква критика. Гледам си парите и ми е по-важно да нямам проблеми с колата. Имам ли много пари веднага скачам на премиум:)
00:35 21.09.2017
76 Брао
До коментар #4 от "HF Integrale":
Браво! Немското е боклук, за сега. Като имам пари друго ще говоря... БМВ мрази този, който го няма...Коментиран от #79, #83
00:40 21.09.2017
77 РАЗБИРАЧ
00:43 21.09.2017
78 Хф интеграле
00:49 21.09.2017
79 БМВ - Български Мутро Вагон
До коментар #76 от "Брао":
Който мрази чалгата - мрази и БМВ! Марката е компрометирана, поради афинитета на мутро-чалгари и турбо-простаци да си купуват БМВта. Справка в МВР ще ти покаже, че най-честите катастрофи стават именно с тази марка! Разбери ме правилно - БМВ са чудесни автомобили, но в БЪЛГАРИЯ се купуват само от чалгари и т@п@ци!!! Има една статистика за предпочитаните марки коли по интелигентност - Волво и Субару са признак за интелект, поради най-балансираният си характер, БМВ си е в групата на показността дори "навънка"...00:51 21.09.2017
80 Борис
До коментар #5 от "onq s konq":
Е тогава ние къде сме?02:59 21.09.2017
81 Dark fen
07:19 21.09.2017
82 Гост
Като говорите за ненужни екстри, знайте, че в луксозните коли дори "задължителните" екстри като фарове, чистачки и климатик се управляват от електронни блокове за да бъдат по-умни и и колата да може да ги диагностицира при проблем.
09:18 21.09.2017
83 HF Integrale
До коментар #76 от "Брао":
Ами не всъщност този, който няма пари е избрал Ланчия, защото харесва колите а не домашните потреби. Не може да парадираш с най-скъпия аеродинамичен тунел в света (260 млн. евро) и колите ти да са пълни легени, както те е коментирал №77 най-много катастрофи има с вашата премиум марка БНВ. А пък аз Ланчия Капа 2.4 JTD не можах с ръчна на лед да я завъртя. (с нови зимни гуми) Карай си скъпите БНВ-та щом имаш много пари а на мен остажи да карам колите.Коментиран от #85, #86
09:27 21.09.2017
84 Ивам
До коментар #20 от "Стар Мерцедес милионник без ръжда":
Ама и БМВ са правили тенджери. Това феновете на немските коли не си познават историята. Парвенюшка работа. Значи невежество и простотия в едно.09:47 21.09.2017
85 123
До коментар #83 от "HF Integrale":
А причината за катастрофите, е? Каква?А иначе Ланчията не ти се е завъртяла щот не и работи ръчната. Ти си дърпаш, ама нъцки.
09:57 21.09.2017
86 Гост
До коментар #83 от "HF Integrale":
Я ми напомни коя Ланчия след средата на 90-те не е "домашна потреба"? Марката има 3-4 славни модела от 70-те и 80-те, а всичките им сегашни Крайслерови коли са пълен леш и дори не се продават извън Италия. Значи вместо сравнително ново БМВ, истинските ентусиасти трябва да карат Интеграле на 25 години?10:18 21.09.2017
87 Fil
10:35 21.09.2017
88 HF Integrale
Коментиран от #89
10:44 21.09.2017
89 123
До коментар #88 от "HF Integrale":
Споко. И ние сме карали коли. И да ти кажа, ако не.можеш да си завъртиш варела с ръчна значи нещо не е наред. Ти сигурно като любител на старата школа си още с Нокиа 3310, а? Айде моля те!Коментиран от #90
11:00 21.09.2017
90 HF Integrale
До коментар #89 от "123":
Абе oт всякъде ти личи че не си чувал за центробежни сили както и център на тежестта и въобще и ти най-вероятно като колата ти си далеч от науката Физика. Вие с тия легени наистина не можете да повярвате, че има хора, които мислят когато правят коли.Коментиран от #91
11:39 21.09.2017
91 123
До коментар #90 от "HF Integrale":
Мунке, от твоя коментар разбирам няколко неща:- ти си физик, браво
- физиката не важи за Ланчиа
- центъра на тежеста на твоята кола е по добре разпределен от всички коли във вселената
- сам не можеш да си обясниш защо на лед не се въртиш
- ESP- то ти работи прекрасно
- ти си нарцис, ненавиждам и непризнаващ нищо по различно от твоя курник
Коментиран от #92
12:00 21.09.2017
92 HF Integrale
До коментар #91 от "123":
Нещо се изнерви! Ами да няма по-добра кола за мен. Само още нещо никъде досега не съм написал, че не харесвам БНВ. Ама ти ми се скарай няма проблем!12:47 21.09.2017
93 Темида
До коментар #28 от "Алфа Ромео":
Карам Миата (NB) спира доста по-бързо от повечето коли (разбира се с хубави 4 еднакви гуми) Както е писал колегата в отговор до теб прост в сняг и дъжд си карасх с 20 на 10м дистанция зад предната кола и си ти :)Шегата на страна просто изисква доста повече концентрация.
Коментиран от #96
13:19 21.09.2017
94 МРТ
15:08 21.09.2017
95 Иван
На кое се радвате бе....този прави някакви "лускозни" хюндаи/нещо като нищо но както и да е/..даже не става дума за вашите таратайки. ми какво искате да каже..сменил е господаря много ясно ще се подмазва и ще защитава това дето прави щото инак отде ще дойдат парите му...ей как не мислят поне 90% от хората четат нещо и почват да плюят или да се радват на нещо дето нито ще ги нахрани нито ще ги стопли.....
15:10 21.09.2017
96 Алфа Ромео
До коментар #93 от "Темида":
Съгласен съм че ако се кара съобразително може и да не ти трябва ABS, но има изненадващи ситуации в които помага. Системата държи колата ти в правилна траектория и помага да не се завъртиш докато натискаш спирачките, примерно ако ти изскочи нещо в завои без видимост и натиснеш рязко спирачки е трудно да удържиш колата да не се завърти, особено ако има дъжд или сняг.15:21 21.09.2017
97 БЕНЦА
Коментиран от #99
16:04 21.09.2017
98 Гост читател
17:11 21.09.2017
99 Дас ист айне гросе шайзе
До коментар #97 от "БЕНЦА":
Разкарай го, а ако не можеш директно за 'Надин'. Ще си отдъхнеш и доволен ще останеш.19:29 21.09.2017
100 СА57ззс
23:59 21.09.2017
101 Кольо Камиона
Коментиран от #102
20:58 23.09.2017
102 Колев
До коментар #101 от "Кольо Камиона":
Или може би ти не разбираш, след като не осъзнаваш предимствата при шофирането и поддръжката и спестените пари при избора на по-опростен автомобил с по-малко екстри и системи, за по-малко пари.22:33 28.09.2017