Last news in Fakti

6 Октомври, 2017 10:19 33 794 36

Volkswagen се уплаши от Skoda

  • volkswagen-
  • skoda

Ръководството на Volkswagen и синдикални организации разработват план за сдържането на конкуренцията от страна на... Skoda. Немците са притеснени от бурно растящите печалби на чешкия производител (€1.2 млрд. за миналата година), все по-добрите оценки на специализираните издания за продукцията от Млада Болеслав и все по-изострящото се съперничество между двете марки.

VW се бори с последствията от "Дизелгейт" и търси начини да намали разходите си със съкращения на работни места и орязване на финансирането на немските си заводи. Част от разглежданите варианти за възпиране на вътрешната конкуренция със Skoda са пренос на част от производството от Чехия в Германия и увеличаване на таксите за използване на технологиите на групата.

Във Волфсбург смятат "съчетанието от германски технологии и евтина работна ръка" за несправедливо предимство, с което ще се борят. Една от първите мерки, които немците смятат да предприемат, е увеличаване на заплащането за използването на модулната платформа MQB.

Министър-председателят на Чехия Бохуслав Соботка обяви, че в най-скоро време ще се срещне с ръководството на Skoda за изясняване на ситуацията. Премиерът се обяви твърдо против изнасянето на производството извън пределите на страната. Ако това все пак се случело, компанията щяла да бъде принудена да съкрати две трети от персонала си.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 123

    121 9 Отговор
    Нормално, не знам какво са очаквали. Същите технологий и качество, дори по добро, но с 15 /20 процента по ниски цени. Купувачите да не са балами и да робуват на емблемата като у нас.

    Коментиран от #5

  • 2 123

    71 3 Отговор
    Ами - демокрация. Като си по-добър, произвеждаш по-качествено, повече ти се търси продукцията - да сложим прът в колелата. По-евтина била работната ръка - ами намалете им заплатите на арабите и турците, които сглобяват Фолксваген.
    А, това за цените не е вярно. Последните години Шкода и Фолксваген са на почти еднакви цени. Но, има едно голямо НО..
    Шкода отдавна произвежда по-качествени автомобили от Фолксваген. Даже немските списания - например Ауто Билд постоянно ги слагат на първо място. Другото ОГРОМНО предимство на Шкода е, че от същата платформа правят огромно вътрешно пространство - широко купе и огромен багажник. Дизайна на Шкодите също е много по-добър - като се започне от С образните стопове до основните линии на автомобила.
    А Супърба от снимката е в пъти по-добър от нелошия Пасат....

    Коментиран от #20

  • 3 Фен

    63 6 Отговор
    Skoda има перфектно качество !
  • 4 Кузмич

    28 5 Отговор
    Къде го прочете това Касу? Дай линк. Шкода е собственост на VW, какво заплащане за платформа бълнуваш?
  • 5 Буфон

    38 9 Отговор

    До коментар #1 от "123":

    Пише се технологии. Никъде в българския език, множествено число не завършва на Й. Не сме русия.

    Коментиран от #14

  • 6 321

    36 4 Отговор
    За цените определено не е вярно, защото разликата между Пасата и Субърба в БГ е най-много 1000 лева. По ценова листа разликата е по-голяма, но като дадат отстъпките, реалната разлика е толкова. Е не бих избрал Пасат - грозен, даже изглежда тромав, 2 пъти и отгоре по-скъп за поддръжка. Интериорът му е като от Пасат 5 - сивите елементи са като от салона на автобус. По разни класации - винаги динамичните показатели на Шкодите са по-добре. Не знам как го правят ползвайки великите немски технологии.
  • 7 Пазарен Либерализатор

    66 8 Отговор
    Шкодите са по-здрави и по-красиви от вагените, факт. Дано не прецакат качеството на шкода за да "вдигнат" продажбите на голф и пасатор.
  • 8 123

    48 4 Отговор
    Фолксваген винаги са ограничавали Шкода. Иначе до сега да са задминали майката. Да сте се замисляли защо нямат пикап, като старата Фелиция, или друг лекотоварен, или микробус, или защо чак сега след толкова години имат СУВ. Последният вероятно вече издухва от класациите разни Туарези и Кю7-ци.
  • 9 Автомобилист

    74 9 Отговор
    В заводите в Чехия, работят чехи с традиции в автомобилостроенето.
    В Германия в заводите на VW, работят - трето и друго поколение турци.
    Преценете сами къде е качеството!!!

    Коментиран от #10

  • 10 Гост

    38 7 Отговор

    До коментар #9 от "Автомобилист":

    Брат в заводите на Шкода работят повече чузденци Поляци Българи Монголци Украинци Румънци Унгарци и Индици аз съм работил в един от заводите на Шкода
  • 11 Хорст

    48 0 Отговор
    В статията не се казва простата истина - немците не искат да плащат данъци в Чехия и Словакия (защото там основно се произвежда Шкода), а искат да си ги плащат в Германия или въобще не. Парите, които изкарва "Шкода", отиват в джоба на VAG, но преди това се плащат данъци. Ако се плащат лицензионни такси, парите пак отиват във VAG, но в Чехия те са разход за "Шкода" и се вадят от печалбата на компанията и не се плащат данъци върху тях, а във VAG в Германия са приход и там се плащат данъци върху тях. Няма друга причина министър-председателят Соботка да се интересува. В Чехия данък печалба е 28% - на 1,2 милиарда са 336 милиона - и като ти олекне бюджета дори и с половината сума, как ще плащаш заплати?!?
  • 12 3395

    46 4 Отговор
    Фв да внимават да не се прострелят в краката. Шкода е златната им кокошка.
  • 13 фау ве

    27 16 Отговор
    Тъпа статия, поради факта, че Шкода е собственост на Фолксваген. Явно според автора, Фолксваген са се изплашили от самите себе си, може би, като са се видели в огледалото.
    Пълни глупости!
    Иначе Шкода е супер, защото технологично си е Фолксваген.

    Коментиран от #30

  • 14 123

    19 4 Отговор

    До коментар #5 от "Буфон":

    Абе то и името на страна не се пише с малка буква , ама карай.

    Коментиран от #15

  • 15 Буфон

    18 61 Отговор

    До коментар #14 от "123":

    русия се пише с малка буква. Толкова за варварите.

    Коментиран от #27

  • 16 Гост

    11 39 Отговор
    Шкода е една крачка назад от ФВ. А и материалите са доста на по ниско ниво. Което се отразява на цената. Не знам какво друго предимство може да има това дърво.

    Коментиран от #18

  • 17 сойкаПРИСМЕХУЛКА

    34 6 Отговор
    Audi, Vw, Seat и Skoda са автомобили, които все се произвеждат от VAG. Ауди се има за най-луксозната и най-скъпата, но истината е, че всички те са едни и същи кои, произвеждани с различни емблеми, които се поставят върху купета с различни извивки и съответно, всяко едно от тях се продава на различни цени. Идеята е да се спечелят по-голям кръг от клиенти. С течение на времето обаче единственото народно във VW си остана само неговото име, защото цените му отдавна не са по джоба на всеки. Много ясно, че като Шкодите ги правят върху абсолютно същата платформа и със същите части, но на по-ниски цени, то хората ще предпочитат да купуват Шкоди. Малко са заблудените души, които все още плащат за емблеми.

    Коментиран от #19, #21, #32

  • 18 123

    11 4 Отговор

    До коментар #16 от "Гост":

    Ето така се получава, като сравняваш 120L с ФВ Голф 2. Вярно Голфът е една идея по-добър, съгласих се с теб.
    Ама по-новите модели си ги виждал само отдалеч, познах нали?
  • 19 Гост 2 оригинала

    11 5 Отговор

    До коментар #17 от "сойкаПРИСМЕХУЛКА":

    Ще ме прощаваш, ама не си прав. Предната кола ми беше Шкода, оборудването беше с много малка разлика от L&K. Сегашната ми е VW, доста високо оборудване, без някой допълнителни щуротии, с които дилъра само натоварва цената, но със сигурност неотстъпващо на L&K-то на Шкода. Сравнена със Superb, разликата по ценова листа е около 4 бона. Естествено, тя нараства защото Еуратек правят много добри отстъпки, за разлика от Порше. И това води до разликата в цената със сериозна сума,което кара човек сериозно да се замисли. От друга страна, това че някои си мисли че няма разлика между двете коли е абсолютна заблуда. Може и VW-то да е по скучно като дизаин, нооооо, качеството е очевадно. Шкодата е много добра, но другото наистина е по-добро. Малки, дребни нечица издават по високата класа на VW. Качеството просто се усеща в салона. Единствено Шкодата бие с по ниско тегло. Дали си струва? Ми, не знам, честно, защото с двете марки проблемите са ми били точно никакви. Но все пак, Шкода наистина е автомобил който е сериозна конкуренция на VW. Аз в моя случай държах на марката, а и новия Superb още не беше излязъл.
  • 20 Mercedes-Benz

    4 2 Отговор

    До коментар #2 от "123":

    Правиш ли разлика между демокрация и пазарна икономика?
  • 21 Голфон

    6 11 Отговор

    До коментар #17 от "сойкаПРИСМЕХУЛКА":

    И какво е общото на едно Ауди А4, А5, А6, А7 или А8 със шкода, сеат и фолкщайген?

    Отговор: Нищо.
    VAG има две основни платформи - MQB за коли с напречни мотори - на нея се прави всичката ширпотреба - голфове, пасатори, шкоди, сятове и Ауди А3.

    MLB е скъпата платформа с надлъжно разположени мотори - нея я използват Аудитата от А4 нагоре + порше и бентли.

    Коментиран от #23

  • 22 Георги Василев

    26 2 Отговор
    Аз работя в Млада Болеслав. Като цяло разликата между българи и чехи е, че чехите не направиха кредитни милионери с приватизацията, а дадоха заводите си на немците, които все още ги поддържат и хранят икономиката им. Ама ние сме си виновни,че само се примиряваме.
  • 23 1.9 TDI

    14 0 Отговор

    До коментар #21 от "Голфон":

    Прав си. Но Шкода се отказаха от надлъжните. И сега имат стоманено окачване навсякъде, макар, че алуминиево то е по-добро. Но е скъпо, а в момента VAGим продава механиката и платформата на много висока цена. Въпреки това чехите и словаците успяват да конкурират VW. Най вече защото в заводите все още работят бели хора. И си спазват дисциплина.

    Аз друго не мога да разбера - как тук в този форум пишещите казват че моторите на Ауди и vw са боклук, а на Шкода не са? В Шкода ги вадят готови от един сандък и ги монтират на шасито.
  • 24 Георги Славов

    4 1 Отговор
    Статията за деца ли е писана?!
    Skoda-Auto е собственост на Volkswagen Group.

    Коментиран от #36

  • 25 Вуйчо

    9 1 Отговор
    Така им се пада, колите им са по калпави ама нашите маркаджии не купуват колата а марката,volkswagen та пък една марка ум да ти зайде. Ако бяха толкова добри нямаше да им върнат хиляди коли от щатите /дизелгейт/.
  • 26 asdads

    7 0 Отговор
    А сега познайте къде се произвеждат ел. инсталациите за Шкода, фв и ауди ??
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 гощо

    5 1 Отговор
    Глупости!!!! Може ли да се уплашиш сам от себе си?!?!?!? То едно и също,дори WV слагат яко иновации!!!
  • 29 Хорацио

    12 1 Отговор
    Еднакъв инженеринг, еднакви части, дори в Шкода влагат малко по-стари двигатели, по-некачествени пластмаси и крайния резултат е?
    По-качествен продукт от Фолксваген! Защо? Някой не се ли пита защо при еднакви неща дори по-некачествени пластмаси и ламарини се получава по-качествен продукт? Отговора е- в Чехия няма маймуни както в Германия и на поточните линии работят бели хора, които влагат всичко в работата си, а не ходят надрусани и пияни на работа и не скатават. Същото нещо имаме при Дачия сравнявайки я с Рено сглобявано в Турция и други места с кафяви работници на конвейрите. Това е простата истина, това е и причината за спада в качеството на БМВ и Мерцедес последните 25 години- некачествената работна ръка дошла от джунглите. Също така, разликата в качеството на Тйота сглобявана в Япония и САЩ е драстична, защото в САЩ в завода на Тойота са само емигранти от долен калибър, а в Япония - японци.
  • 30 Oпелофоб

    4 0 Отговор

    До коментар #13 от "фау ве":

    Статията не е тъпа ....Да Фолксваген са уплашени от Шкода и то не е от вчера.Дори в Германия продажбите на Шкода Супърб са по-високи от на пасат.Преди около пет години шефа на Фолксваген се изказа че не може дъщерна фирма да продава повече от майката ,в което има логика, и ги почнаха да ги режат.
  • 31 Mein Fuhrer

    4 3 Отговор
    Какво караш ?
    - Фолксваген ...
    Пфффффф егати престижа с работна кола !
  • 32 tony ilchev

    1 0 Отговор

    До коментар #17 от "сойкаПРИСМЕХУЛКА":

    Така са се уплашили,че им треперят веждите.Та те притежават не само Шкода а и Сеат,Порше,Bentley,Audi ,Bugatti ,MAN AG ,Ducati Motor Holding..... и четете си сами че не ми се пише:
    https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A4%D0%BE%D0%BB%D0%BA%D1%81%D0%B2%D0%B0%D0%B3%D0%B5%D0%BD_%D0%93%D1%80%D1%83%D0%BF
  • 33 никога менте

    3 0 Отговор
    Skoda е Volkswagen за бедни! Вместо балъка да се набучи с нещо правено от дръпнати или скапан ford, opel, хората от VW му дават алтернатива и му прибират парите.
  • 34 Симпли клевър-просто умно

    3 0 Отговор
    Очарован съм от Шкода, просто е един страхотен автомобил. На достъпна цена..
  • 35 ВАГ

    5 0 Отговор
    Господа професори ,Шкода и Фолксваген са най-добрите коли цена-качество доказателство са продажбите ВЪПРЕКИ измисления целенасочен дизелгейт (може и да замърсяват ,но не повече от всяка друга марка кола).
    Били на една и съща платформа .... ами Ситроен,Пежо,Опел,Тойота,Лексус,Хонда,Мазда и много други като са на една та какво?!!!
    Както съм казвал много пъти VW-та по пътищата на милион км колкото щеш ,от други марки на толкова км не съм виждал (с изключение на Мерцедес).
  • 36 Shmeker

    1 1 Отговор

    До коментар #24 от "Георги Славов":

    Собственост, но VW им продава платформата и механиката както казах. И то на висока цена. Вероятно ще я повишат още за да им се вдигне цената на шкодите и да им паднат продажбите. Друго не могат да направят.