3 683 25

Новото Porsche: малко новости, но изненадата ще е голяма

Радослав Славчев

В едно интересно изявление, дадено от шефа на руското подразделение на Porsche Томас Щерцел пред auto.mail.ru, се казва, че към момента информацията за новото Porsche е малко, но работата над него върви с пълна сила.

Доктор Щерцел говори за модела Porsche Mission E, който за първи път беше показан като концепция през 2015 година. Според него в началото на следващата година компанията ще покаже завършен сериен модел, който ще разполага с впечатляващи характеристики.

Мощността на колата ще е над 600 конски сили, а капацитетът на батериите ще позволява пробег от над 500 километра. Още нещо любопитно е, че зареждането на колата ще става за само 15 минути.

Това ще е възможно до 80% от новите зарядни станции Porsche Turbo Charging, които работят с напрежение от 800 волта. Иначе колата разполага с два електромотора, отговарящи за предната и задната оси.

Така предаването на момента става и към четирите колела. Вратите и пасажерските места са по четири, а за да достигне 100 км/ч на Mission E ще са необходими 3.5 секунди. Заради ниския общ център на тежестта поведението на колата в завои също ще е отлично, като Щерцел твърди, че на Нюрбургринг тази кола ще завърти обиколка за под 8 минути.

Ще припомним, че продажбите на първия сериен електромобил на Porsche ще започнат в края на 2019 г. на цени от $85 000. Това обяви шефът на компанията Оливер Блум. Сумата е по-малка не само от тази за Panamera, а и от по-мощните версии на основния конкурент Tesla Model S.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • гост
    Отговор
    1 12:09  06.10.17
    С ускорение до 100 за 3,5 малко са я склопили за да не конкурира прекалено бензиновите модели.
  • Хорст
    Отговор
    2 12:13  06.10.17
    Това, докато не го видя пред като ценова листа и да не е да поръчаш за след 2-3 години, не го вярвам.

    Коментиран от #4, #6

  • Електрика
    Отговор
    3 12:41  06.10.17
    Вярваш не вярваш, това е бъдещето! Поредното доказателство, че електрическите автомобили ще станат по-евтини от фосилните. Немците се оказаха доста по-практични от американците и вместо да залагат на бързо ускорение, са заложили на бързо зареждане като цялостна концепция. Батерии на 800 волта са много по-практични, като за тях се изискват по-малко материали за кабели, защото токовете са по-малки за една и съща мощност.
  • Електрика
    Отговор
    4 12:42  06.10.17

    До коментар #2 от "Хорст":

    Цената е напълно реална, защото за 2020 година, се очаква цената на настоящите батерии да падне под 100 долара за 1 киловатчас. Също така, за тогава се очаква да излязат нови поколения батерии на няколко производители, които ще предлагат два пъти по-голяма енергийна плътност от сегашната. Това от своя страна означава два пъти по-голям пробег, без да се увеличава настоящия обем или тегло. В същото време, броя зарядни цикли е увеличен от 2000 на 5000, след които батерията все още има над 90% от първоначалния си капацитет. Последното да се чете, като милиони километри или че батерията ще надживее няколко пъти автомобила , като се ползва за съхранение на енергия.

  • Германец
    Отговор
    5 12:48  06.10.17
    Порше няма ли си централа в Щутгарт, че ни предлагат претоплени манджи от руски представител?
  • Не разбрах
    Отговор
    6 12:50  06.10.17

    До коментар #2 от "Хорст":

    Я пак обясни как токовете са по-малки апък за същият капацитет ще се заради по-бързо??? Ти нещо се обърка от статията се разбира че токовете за заряд ще са ОГРОООМНИ, така че ще трябва течен азот,здраво охлаждане и дебели ЖИЦИ. И стига с това ще ще ще когато стане тогава, дотогава земята трябва да спре да се върти и да чака ли?

    Коментиран от #7

  • Гост
    Отговор
    7 13:36  06.10.17

    До коментар #6 от "Не разбрах":

    Явно си имал предвид "електрика". Не му се връзвай, той не е виновен. Ей сега ще ти обясни набързо що е закон на Ом, какво е ток и напрежение и как Тесла вади 8000 к.с. на старта, защото за него няма разлика между електрическа и топлинна мощност. Пък да му прочетеш разсъжденията за електромагнетизма, направо ще ти падне шапката :)))))))))))))))))))))))) Остави бедния Нострадамус, той няма друго удоволствие в животеца си освен електрофилията си!
  • Електрика
    Отговор
    8 13:47  06.10.17
    Ами обяснявам. То това се учи в 9 клас, но щом си го пропуснал ще ти го припомня. За да заредиш до 80%100 киловатчаса батерия за 15 минути, ти е необходима мощност 320kW. Ако батерията е 400 волта както на Тесла, токът за зареждане ще е 800 ампера. Ако батерията е 800 волта, като на Порше, зарядният ток ще е два пъти по-малко или 400 ампера, за което съответно ще трябват по тънки кабели, които са по-евтини и се огъват по-лесно. Тези зарядни станции на Porsche работят от миналата година, а освен Porsche и ABB също предлагат 350 киловата зарядни станции, които започнаха да монтират по европейските аутобани. Това е настоящето. Това ,че ти живееш в миналото и постоянно се обръщаш към него, си е лично твой проблем. Вече има батерии които се зареждат за 6 минути и започнаха да изграждат производствени мощности за масово серийно производство. Освен бързото зареждане, тези батерии предлагат два пъти по-голяма енергийна плътност и над 5000 цикъла зареждане при запазване на 90% от първоначалния капацитет. Да, това е бъдещето, но близкото бъдеще 1~2 години. Това означава 6-минутно зареждане за 800 километра пробег след две години. Нали това чакаше? Ако се произведат наистина след две години би ли си купил?

    Коментиран от #9

  • Сега разбра ли
    Отговор
    9 14:19  06.10.17

    До коментар #8 от "Електрика":

    Добре де да предположим, че аз не съм ходил на училище ОБАЧЕ: Имаме батерия с капацитет 50Аh примерно за да я заредиш ти трябва ток 5 ампера 10 часа нали така? Ако я зареждаш 1 час обаче ще ти трябва.............о изненада 50 ампера. Сега светна ли къде грешиш или ти трябва да хидш на училище? И разбра ли разликата между напрежение на батерията и това на зарядната станция???? И накрая да бих си купил защото за разлика от теб не съм тесногръд и бих си купил винаги по-доброто без никакви сантименти.

    Коментиран от #21

  • Електрика
    Отговор
    10 14:45  06.10.17
    Ти май си мислиш че има един акумулатор 12 волта с който се захранват електромобилите и се измерва в ампер часове? В кой клас си всъщност? Капацитетът на батериите за електромобили се измерва в киловатчаса (kWh). Батерийните пакети, се състоят от хиляди батерии, които са свързани в паралел в групи, всички групи са свързани последователно. Следователно за един и същи капацитет в киловат часа, напрежението може да е различно. Всичко зависи от това колко групи са свързани последователно. В ампер часове се измерва капацитетът на всяка една батериика, защото тя има точно определено напрежение. Напрежението е 3,7 волта на капацитета около 3 ампера часа. Примера който си дал по-горе просто няма никаква, ама никаква връзка с реалността и темата по която говорим. Само за информация, на 800 волтовата зарядна станция на Порше, спокойно може да се зарежда и 400 волтовата Тесла. Автомобила комуникира със зарядната станция и и казва какво напрежение и колко ток е необходимо в зависимост от моментното състояние на батерията. Освен токът и напрежението, се следят и други параметри, като температурата например. Много още има да учиш моето момче. Светът не е само един закон на Ом и не се състои само от 12 волтови оловни акумулатори!

    Коментиран от #11

  • Пак не разбрал
    Отговор
    11 16:06  06.10.17

    До коментар #10 от "Електрика":

    Ти май си неграмотен обаче, ако ще и 10000 волта си сложи батерия под задника ама като се изтощи батерията дали пак е 10000V? А като е на 20 % колко ти е волтажа а многознайко. Навсякъде капацитет на батерия се мери с Ah само тесла използв kWh. Ама как тесла ги измери бе многознайко да не би да си върза електромер е да ама в къщи каквото и да става ти си имаш 220 V (понякога енергото лъже за волтажа нарочно). И накрая вземи си телефона и виж какво пише на батерията му???? Сега не ме занимавай повече с неграмотноста си и отиди си прочети учебника по ФИЗИКА.

    Коментиран от #13, #15

  • Пазарен Либерализатор
    Отговор
    12 16:07  06.10.17
    Поршето изглежда много по-истинско от вън и в интериора от теслата...
  • Електрика
    Отговор
    13 16:40  06.10.17

    До коментар #11 от "Пак не разбрал":

    Бях сигурен, че не си виждал или докосвал електромобил, защото пишеш от средата на 20-ти век, но май и мобилен телефон не си виждал на живо. "И накрая вземи си телефона и виж какво пише на батерията му????" Ако все пак има откъде да вземеш назаем някой телефон, вземи прочети какво пише на батерията му. 100% съм сигурен, че ако не на първия, то на втория телефон ще пише колко ватчаса е батерията. За по-лесно може да направиш едно търсене в Google "батерия wh" и с изненада да установиш как на почти всякакви устройства, капацитета на батериите е даден във wh. Освен това, би ли ми казал колко амперчаса е батерията на един-единствен електромобил по официални данни? Аз мога да ти кажа колко киловатчаса е батерията на всеки произведен по света електромобил.

    Коментиран от #16

  • Друга бирабира
    Отговор
    14 16:41  06.10.17
    Формата е като на автомобил от бъдещето не като останалите немски боклуци.
  • Гост
    Отговор
    15 16:42  06.10.17

    До коментар #11 от "Пак не разбрал":

    Не виждаш ли, че е изпаднал в ступор и е зациклил? Той дори си мисли, че всички са като него и пишат с различни никове, за по-голяма тежест на глупостите си. Изобщо не може да проумее, че с теб сме различни потребители и за това ти пише за закона на Ом, за който го хванах в много други теми, че не знае и отрича. Казах ти, че той не може да направи разлика между ток и напрежение, не може да проумее какво представлява електромагнетизма и електромагнитните вълни. Нали споменах какви глупости писа в една тема - Тесла вадела 8000 к.с. на старт!!! Просто няма смисъл да се спори с човек, който нищо не разбира от електротехника!

    Коментиран от #17

  • Пак не разбрал
    Отговор
    16 16:53  06.10.17

    До коментар #13 от "Електрика":

    Не ти ми кажи как напрежение зарежда батерия??:))) Напрежението е предпоставка за висок ток който зарежда батерията, обаче всяка батерия си има някакъв допустим мах ток вземи прочети малко стига се излага. Q = I*t и точка всичко зависи от тока. По голям ток по-бързо, по-малък ток по бавно, бавноразвиващ ли си или какво??? А това как авто производителите излагат информацията на краиният потребител не би трябвало да важи за човек който се казва електрика, вземи прочети как се измерва капацитета.
  • Електрика
    Отговор
    17 20:46  06.10.17

    До коментар #15 от "Гост":

    Ти отвори ли си телефона да прочетеш какво пише на батерията заедно с другото ти аз? Не вярвам да има двама малоумници които да пишат Без да са проверили нещо толкова лесно. За да се свърши определена работа(например движение със 100 километра в час), е необходима определена мощност (например 20kW) въобще няма никакво значение колко волта е захранващото напрежение, и съответно колко ампера е токът. Като умножиш токът по напрежението, винаги ще ти даде 20 000 вата. Ако се върнем на казаното от мен в третото мнение: "Батерии на 800 волта са много по-практични, като за тях се изискват по-малко материали за кабели, защото токовете са по-малки за една и съща мощност." За една и съща работа, токът при Тесла ще е два пъти по-висок отколкото при Porsche. За движение със 120 километра в час 20kW 25 ампера при Порше и 50 ампера при Тесла. 800х25=20000 400х50=20000 При пълна мощност 400kW 1000A при Тесла спрямо 500 ампера при Порше. По-малък ток, по-тънки кабели. Има ли нещо с което не си съгласен за сметките?

    Коментиран от #18, #20

  • 18 23:41  06.10.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Електрика
    Отговор
    19 05:13  07.10.17
    Абе ти в кой клас си? Въртящия момент при определени обороти, зависи от МОЩНОСТТА и въобще не се интересува дали я доставяш с ток, бензин, дизел или конски впряг. Бърз преглед показва, че ел. двигател с 750 оборота и мощност 200kW има въртящ момент точно 2581.00 , независимо от напрежението за което е проектиран двигателя - и при 400V и при 6000V захранващо напрежение. Хайде сега познай от първия път, колко е по-малък тока на 6kV-вия двигател и защо са толкова глупави да ги ползват в промишлеността, като нямат въртящ момент СПОРЕД ТВОЕТО МНЕНИЕ. АМАН ОТ КУХИ МНЕНИЯ БЕЗ ФАКТИ!!!
  • Гост
    Отговор
    20 09:35  07.10.17

    До коментар #17 от "Електрика":

    Пич, ходи се прегледай! Няма да ти падам на нивото да пиша с различни никове! Ако искаш, вярвай в дядо Мраз, все ми е тая, но не ме обвинявай в неща, за които нямам никакво отношение! В случая дори и да си прав, това не е мой спор! Не ме занимавай повече с тъпотиите си, моля те!
  • Гост
    Отговор
    21 12:08  07.10.17

    До коментар #9 от "Сега разбра ли":

    "Имаме батерия с капацитет 50Аh примерно за да я заредиш ти трябва ток 5 ампера 10 часа нали така? Ако я зареждаш 1 час обаче ще ти трябва.............о изненада 50 ампера. Сега светна ли къде грешиш или ти трябва да хидш на училище? И разбра ли разликата между напрежение на батерията и това на зарядната станция????" 100 киловата батерия е 800в. 125ач при поршето и 400в. 250ач при теслата. С какъв ток ще ги заредиш за 1час ???? Омръзнало ми е от ганьовски умници, които си мислят че занят повече от инженерите на порше и на всички производители на батерии лаптопи и телефони които не знаят как да си напишат капацитета по батериите. С 1/10 от капацитета дядо ти е зарждал акумулатора на москвича. сега си зареждаме телефоните и лаптопите за час.

    Коментиран от #22


  • Неразбрал Мангал
    Отговор
    22 15:31  07.10.17

    До коментар #21 от "Гост":

    Аз може да съм Ганьо ама ти си мангал с 5 клас най-много: Iphone 8 1821 mAh Iphone 8+ 2675 mAh Iphone 7 1900 mAh Iphone 7+ 2900 mAh 125 Ah за 1 час ти трябват 125 А 250 Аh за 1 час ти трябват 250 А (В идеален случай при постоянен ток което напрактика не е така). В зависимост от напрежението може да регулираш тока като всяка батерия си има Imaх ток. Капацитет на батерия винаги се мери с Ah защото закачаш даден товар за определен ток и измерваш. С Wh се мери енергия но тя зависи от напрежението което при батерията се мени и трудно се смята. Хайде бягай сега в махалата при събратята си Електрика(Гост).
  • IPhone
    Отговор
    23 16:48  07.10.17
    Не ви следя простотиите, на точно на iPhone на батериите Не пише колко амперчаса са , а само whr Държа такава батерия в ръката си в момента.
  • Електрика
    Отговор
    24 19:40  07.10.17
    "125 Ah за 1 час ти трябват 125 А 250 Аh за 1 час ти трябват 250 А (В идеален случай при постоянен ток което напрактика не е така)." В крайна сметка се оказва, че дори по твои думи, за един и същи капацитет 100kWh, зарядния ток в единия случай е 250 ампера при Тесла, а 125 ампера при Porsche. С други думи, в крайна сметка се съгласи, че за зареждане на Porsche са необходими два пъти по тънки кабели при една и съща мощност за зареждане. От което следва, че ако ползва същите кабели като при Тесла, при един и същ ток за зареждане, да речем 250 ампера, Porsche ще се зареди два пъти по-бързо. Тоест за половин час, защото заради два пъти по-голямото напрежение, мощността също ще е два пъти по-голяма, при едно и също натоварване на кабелите. Сега разбра ли защо се възхищавам на инженерите на Porsche? Помнете ми думата, че това ще стане Стандарт. Дори могат да вдигнат напрежението още.

    Коментиран от #25

  • гост
    Отговор
    25 05:34  08.10.17

    До коментар #24 от "Електрика":

    То вече Е стандарт , не си мисли , че само Порше ще има такава батерия , просто се опитват да прескочат направо на следващия етап . А всички зарядни станции на НОВИЯ стандарт 350 кв работят и на 800 и на 400 волта http://www.ecars.bg/blogs/techno-1/2240-abb-terra-hp-zarqdna-stanciq

Напиши коментар:


Публикувай