15 372 31

Качествени ли са ламарините на японските коли?

Радослав Славчев

Един от големите япоски производители на черни и цветни метали Kobe Steel призна за фалшифицирани от компанията данни за качеството на продукцията. Става дума за вътрешен одит, последвала проверка на който показва, че част от администрацията на Kobe Steel умишлено е лъгала за резултатите от изпитанията на металите.

По този начин от компанията са искали да съкратят сроковете за доставка. Другото, което е любопитно в случая е, че Kobe Steel е предал несъответстващата на качествените стандарти продукция на автомобилни компании като Toyota Motor, Mitsubishi, Subaru и Mazda. Toyota е един от най-големите клиенти на Kobe Steel.

След разкритието от компанията обявиха, че нямат информация за изменени показатели за безопасност в автомобилите, сглобявани с техни метали. Производителят твърди, че вече всички продукти са в норми и продължава да работи с всеки от клиентите си, като се надява скандалът да не ескалира. Проблемът обаче поставя под въпрос качеството на металите в голяма част от японските автомобили.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • AMG (гост)
    Отговор
    1 15:29  09.10.17
    Затова градушките ги правят на мармалад.
  • 123 (гост)
    Отговор
    2 15:30  09.10.17
    Пльос!
  • Гост (гост)
    Отговор
    3 15:35  09.10.17
    Проблемният материал не е доставян само на автомобилния бранш . Използван е и при високоскоростните влакове Шинкансен , а също и при самолетите на Боинг !!!

    Коментиран от #16

  • Дикембе Мутомбо (гост)
    Отговор
    4 15:47  09.10.17
    Имахме Мазда 3 допреди миналата година. Това как гниеше...

    Още като видях заглавието се сетих, че ще са намесени Мацуда вътре. Щото не всички японки гният ;-)
  • тадд (гост)
    Отговор
    5 15:59  09.10.17
    не си внесат от Китай малко...
  • Гост (гост)
    Отговор
    6 16:26  09.10.17
    От кога разправям, че немското и японско качество са просто мит?!
    Едните лъгаха за дизелите, другите са еърбезите и ламарините!
    И като започнат някои да ги възхваляват, а да плюят по българите, най-много ме хваща яд!
    Всички хора по света са еднакви - лъжат и мамят в името на печалбата!

    Коментиран от #13

  • ккк (гост)
    Отговор
    7 19:08  09.10.17
    Нещо извън темата : от преди много, много години назад във времето за първи път се търсят най-добрите икономически модели за управление на производствата в редица сектори. И още по онова време се развиват идеите за стоки заместители и за минимизиране на разходите- в някои европейски икономически лаборатории.

    Но това съвсем не винаги е значело нещо лошо. Напротив. Така се спестяват ценни суровини, труд и време, а и се минимизират вредните за климата отпадъци - търсят се все повече рециклируеми и безвредни компоненти с минимален компромис , а понякога и по-добри от оригинала. Та това е и част от автомобилната, не, световната - вече "глобална индустрия". Но.

    Ако въобще има нещо за укор, то по-скоро е в това- да се намалява броя на продадените автомобили, като се увеличава степента на технологизирането им /вкл. с добри дизайнерски политики/. Давам пример. АБС е създадена от преди много години но навлиза бавно срещу доплащане през дълги периоди до масовото им вграждане- първо на премиум моделите, чак след години -като базово оборудване за всички автомобили. После Traction Control,ESP, ESC, сега AEB и ще чакаме след 10 г., да е в базовото оборудване на всички. А това може да стане и сега. НАЛИ?! Но сами разбирате.

    Излишно е да Ви давам пример за двигателите, от кога те се разработват и какви добри образци остават за "премиумите" и за "шир" потребата, както и ВЪОБЩЕ има ли смисъл от двигател с повече от 130+160 к.с.ВЪОБЩЕ?! А за технологиите с водоро
  • ккк (гост)
    Отговор
    8 19:09  09.10.17
    водород, ел енергия, и мн.др.
  • Крушка v-tak (гост)
    Отговор
    9 19:10  09.10.17
    Къде е онзи v-tell да обясни колко е велика хондата
  • Ярослав Станчев (потребител)
    Отговор
    10 19:24  09.10.17
    Всеки гони маржа,никой не базари качество вече.Търси се бърза и лесна печалба.Беше едно време немско и японско качество.Всичко вече е леш.5 години и в кофата за разделно събиране.Няма го Ауди 80 което не гние 30 години и изкарва 500000 км. с една смяна на гумички.Имам приятел,който караше Мазда 323 произведена 1988г. Верно беше поръждясала ама двигателя беше на 800 000 км.,"реални" и беше с една смяна на гарнитура на глава,и толкова,повече не беше барал нищо.Айде сега някоя японска или немска найвисокотехнологична бангия да изкара толкова.И половината не може без да сменят поне един двигател или скоростна кутия.

    Коментиран от #11, #14

  • Гост (гост)
    Отговор
    11 20:01  09.10.17

    До коментар #10 от "Ярослав Станчев":

    Само, че тук изобщо не става дума колко ще изкара една нова кола, а това, че в новата има материали с неверни данни за качество. Едното е маркетинг, другото е престъпление!
  • Hmm (гост)
    Отговор
    12 20:35  09.10.17
    След вътрешен одит да се стигне до там...шапка им свалям.
  • 13 20:51  09.10.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Данаил (гост)
    Отговор
    14 21:17  09.10.17

    До коментар #10 от "Ярослав Станчев":

    Познавам богат човек с Тойота Ленд Крузер 3.0 дизел-2013 г.модел.В момента е на 920000 км.На 450000 км.само е сменил 3 от нафтовите дюзи,друго нищо.Автоматика е безупречен също.Така,че не съм сигурен за новите,че са по- скапани от старите.Доста повишиха качеството в последните години.Ауто Билд правиха тест с Мерцедес 1.8 бензин.На 400000 на финалното разглобяване ДВГ не показва износване(а там са много педантични в Германия).Вярно,че старите са железни,не го отричам,но мисля новите за много по-добри.

    Коментиран от #17, #21, #23

  • 15 21:34  09.10.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Ужас (гост)
    Отговор
    16 22:22  09.10.17

    До коментар #3 от "Гост":

    И при Боинг !
  • 123 (гост)
    Отговор
    17 22:32  09.10.17

    До коментар #14 от "Данаил":

    Пльос.
  • Един обикновен. (гост)
    Отговор
    18 23:04  09.10.17
    Оризаджиите правят качествено само Сони и гейши.Подобията им на автомобили,се правят от изхвърлените в цял свят консервени кутии.Затова нищо не става от оризаджииските подобия на автомобил.

    Коментиран от #20

  • Смях (гост)
    Отговор
    19 23:09  09.10.17
    Щото немските са само "уникати" :/
  • Смях (гост)
    Отговор
    20 23:13  09.10.17

    До коментар #18 от "Един обикновен.":

    Браво бе г-н инж. "Х" много ги разбираш, ще почакаме ти да измислиш идеалните ламарини и тогава да си купим японско чудо.
  • Не реално ми се вижда (гост)
    Отговор
    21 23:13  09.10.17

    До коментар #14 от "Данаил":

    ?! ако правилно съм разбрал 920 000 км, от 2013 за 4 години, прави по 230 000 км за година, което е 630 км за ден !?

    Като се има предвид, че колата е спирана за и обслужване.
    Това реално ли е???

    Коментиран от #26

  • bibendum (гост)
    Отговор
    22 23:20  09.10.17
    Друго си е 3,5 т. пикап с 3мм ламарина и 200kWh батерия.
  • Рав4 за нови дюзи (гост)
    Отговор
    23 01:22  10.10.17

    До коментар #14 от "Данаил":

    Мерцедеса на Ауто билд на 100 000км беше изгорил 13л масло(долято, без смените). На 200 000км 39л(с натрупване,значи нови 26л). На 300 000км 92 или 94л(което си е 50л+). На 400 000км данни за долято масло липсваха, а на автомобили от маратонски тест винаги го пишат. Иначе го хвалиха, че километрите не му личали и че бил много надежден.
    Двигателя е 1.8 компресор 156к.с. Интересно ми е до кога ще го карат(теста стартира 2007 или 2008 и обещаха да го карат до отказ) и колко масло ще е изгорил мотора.
  • VIPER (гост)
    Отговор
    24 04:31  10.10.17
    Абе купете си едно Волво и стига сте мислили дали немци или японци са по-по-най! Фен съм на Мазда от хлапе, ама как да дам пари за кола, която ще стои паркирана, когато хвърлят луга? Нали в най-скапаното време колата ми трябва най-много. Японците ти рекламират колите като "носещи японския дух и традиции", но най-скъпите им саби се правят от шведска стомана. Word! ПП: На брат ми Акорда (2000г, V-Tec естествено, англичанка, 247 000 мили) го продадохме 2015г. без да е ръждясал, но Хонда не се споменават като пострадали от производителя на стомана. А и не си мислете, че пострадалите си нямат качествен контрол и че не забелязали гниенето на техните коли последните 16 години. ПРОСТО ИМ ИЗЛИЗА ЕВТИНО!!! Спете спокойно и си купете едно Волво!
  • ИВАН (гост)
    Отговор
    25 07:23  10.10.17
    МАЗДА 3 гние по бързо от ОПЕЛ
  • 123 (гост)
    Отговор
    26 08:44  10.10.17

    До коментар #21 от "Не реално ми се вижда":

    Естествено че не! Той колегата или нещо се е объркал или пуска фишеци да си пишем пръстите. При тези километри на ден и при средна скорост от 100 км., което си е доста, тоя пич е прекарвал в колата повече от 6 часа на ден, което е абсурдно ако не е някое супер оборотно такси:)
    А и да хвалеше кола, която на първата година е дала дефект м горивната си система е меко казано странно. Така го каза лежерно, три дюзи, сякаш антифриз са му сменили...

    Коментиран от #27

  • Радко (гост)
    Отговор
    27 09:44  10.10.17

    До коментар #26 от "123":

    Не трябва много обяснения, това тойотаджии и хондаджии са болни хора. Превъзнасят някаква смешна продукция все едно кой знае какво се произведжа. Един тон ламарина 1.4 бензин с ръчни скорости, обаче рев до небето.
  • filo (гост)
    Отговор
    28 16:51  10.10.17
    И малките деца знаят, че японските коли гният. Това не е никаква новина и всъщност това им е основният, но много съществен проблем, който всъщност ме отказа да си купя японски автомобил.
  • Антонн (гост)
    Отговор
    29 22:06  10.10.17
    Ламарината че има значение има,по важно е как е обработена.
    Всички гният няма значение какви са,само периода е различен.
    Ръждата тръгва от вътре,купето ако не е обработено и защитено се случва бързо.
    Тук голямо значение има климата на държавата,където се кара колата.
    Особено в БГ може да изгние и пластмасата,зимата сол и пясък до откат.
    От Австрия също колите са изгнили,там химикалите явно са СОЛ.
    Японките са със слаби ламарини но живеят дълго "не всички".
    Нещата са криворазбрани,повечето карат стари коли с недостижим пробег и време за новите.
    Това било за смяна,тука е изгнила а колата на 17г. е каква да е.
    Другите не си признават,колата ужким нова но припадаме по сервизите.
    Старите били кенефи,щайги,боклуци но много рядко ще те остави на път и можеш сам да импровизираш.
    Обикновено по магистралата репатраците прибират все хубавите и нови коли,старите се прибират на ход.

    Коментиран от #31

  • Изпатил (гост)
    Отговор
    30 12:03  14.10.17
    От 2007 до 2015 карах ново Mitsubishi Outlander, от магазина направо. Спеше в гараж и въпреки това на 6-тата година започна да гние. Направо не можех да повярвам. Мъчих се 1 година и го разкарах.
  • бръмм (гост)
    Отговор
    31 13:38  22.11.17

    До коментар #29 от "Антонн":

    прав си.Първо вижте състава на металите и тогава пишете глупости.До 2011 метал за Япония не издържаше в Европа.Защо - защото заради по мекия климат там снега се топи много бързо,а пътищата се чистят незабавно и денонощно,което прави използването на сол ненужно.Затова и японците започнаха да правят колите с ламарини на цинкова основа-тия за износ,което и качи цената малко.

Напиши коментар:


Публикувай