20 629 36

Норвегия въвежда данък "Tesla"

Георги Касабов

Проектобюджетът на Норвегия за 2018 г. включва нов налог за електромобили, който местните журналисти бързо кръстиха "данък Tesla". С него ще се облагат електромобили с тегло над 2.5 тона, което означава, че ще засегне предимно собственици на Model S и Model X, съобщава Verdens Gang.

Детайли за новия данък все още не се знаят, но по неофициална информация за най-леката версия на Model S 75D ще се плащат около 7 000 норвежки крони (€747), а за топ версията P100D и Model X - 70 000 (€74 700). Най-евтината Tesla Model 3 ще избегне данъчната секира, тъй като тежи под 2 тона.

"Данък Tesla" веднага предизвика недоволството на норвежката автомобилна федерация (NAF), според която въвеждането му ще попречи на осъществяването на програмата за намаляване на вредните емисии до 2025 г. От организацията се опасяват също, че покупката на електромобил ще стане неизгодна.

През юни 2016 г. Dagens Næringsliv обяви, че норвежките власти смятат да забранят автомобилите с ДВГ до 2025-а. През август тази година делът на електромобилите и плъгин хибридите в страната достигна 35%. Tesla Model X и Model S се подреждат на осмо и петнайсето място в класацията на най-продаваните автомобили в Норвегия.



Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 16:00  12.10.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Норвежците
    Отговор
    2 16:03  12.10.17
    не са добре много с главите....първо години наред безумни отстъпки и облекчения за да могат хората да купуват хибриди, а сега данък за хибридите...норвежците с които аз имам работа до един имат и бензинова кола освен тоя кенеф тЕсла,, предполагам сповечето е така и ми е чудно дали просто мотиката няма да стане излишна в този случай,
  • Пурко
    Отговор
    3 16:05  12.10.17
    Поредната шизофрения от Норвегия, смучат здраво нефта и го продават а после щели да намаляват вредните емисии ама в тяхната си кочина сякаш са оградени със сапунен мехур. И после субсидии, реклами един куп облекчения и после обратното здрави налози. Където държавата се намеси брутално нищо добре не се е родило само шизофрения. Когато купиш нова кола трябва да плащаш еко такса, за ел. автомобилите примерно да е по-малка. Данъкът трябва да отива само за пътищата така че трябва да зависи от пробега и теглото какви са тези еко глупости???? Ама мощна била ама стара била ама незнам ко си това как влияе на пътищата аз питам ??? Ама беден си бил е аз ли да правя пътища заради теб щото аз карам примерно 10 км а ти 10 000км?
  • Име
    Отговор
    4 16:16  12.10.17
    Втората цифра в статията е неточна не е 74 хиляди евро, а 7 хиляди

  • Един
    Отговор
    5 16:22  12.10.17
    И кво стана дригаре електричаре :) Фалехте се как електро-каруцата била без данъци и кви икономии си правел.. а те взеха че ви набримчиха данък... и това другаре помнете и ако искате си го запишете е първия от много! Щото първо тая инфраструктура трябва да се поддържа и второ държавата независимо коя е тя трябва да взима пари от някъде ай честит ви ПК4+1К койт е ходил в казарма ще се сети кво е тва :D
  • Един
    Отговор
    6 16:24  12.10.17
    ааа и въпросче... кога можеш да си купиш новата Т'сла 3? :) Лето господне двеилядо и койо ;) 21во 31во 101во :D
  • Morgoth
    Отговор
    7 16:34  12.10.17
    От Тесла ще изкарат специален модел за Норвегия. Той ще тежи 1999кг. задните седалки към него ще се водят допълнителна екстра.
  • Гост
    Отговор
    8 16:40  12.10.17
    Това показва, че скудоумието витае не само по нашите ширини...

    Коментиран от #9

  • Един
    Отговор
    9 16:50  12.10.17

    До коментар #8 от "Гост":

    Гостенино, ще ни светнеш ли защо е скодоумие? Или да обясниш по какъв начин 2.5 тона каруца разрушава пътната инфраструктура по-малко само щото била електрическа от да речем нормално тон и четири семейно хечебекче? Предварително ти благодаря много за просветлението ;)

    Коментиран от #10, #11

  • Гост
    Отговор
    10 16:58  12.10.17

    До коментар #9 от "Един":

    Отговора са Ви го написали хората от NAF и е добре внимателно да четете. Защото покупката на тези автомобили следва да се СТИМУЛИРА! По-добре да вдигнат данъка на дизелите, на автомобилите с голяма кубатура, които бълват огромно количество отровни газове, а и които като % са много повече. Поне докато броя им значително намалее. Надявам се ме разбрахте правилно

    Коментиран от #12

  • Гост
    Отговор
    11 17:04  12.10.17

    До коментар #9 от "Един":

    Отделно, данъка няма нищо общо с разрушаването на пътната настилка! Разрушаването на пътната настилка има връзка единствено и само с пробега на автомобила. Ако аз имам Тесла и изминавам 5000 км. на година, а Вие, със семейното хечбекче, навъртате 50000 км. на година, дали аз разрушавам настилката повече или Вие?! Друг е въпроса и къде се изминават тези километри - градско, извънградско или магистрала.

    Коментиран от #13, #18, #24

  • Един
    Отговор
    12 17:10  12.10.17

    До коментар #10 от "Гост":

    И защо трябвало да се стимулира покупката на електроавтомобил? Пазара нали е свободен и конкурентен! Ако покаже преимуществата си пред дизеловите и бензиновите двигатели потребителите ще го купуват, ако не защо ще се харчат пари от моите данъци, за да можело някъв тарикат да си купи електричарка?! Събираш си кинт, кихаш я на Илон Мъск и караш! Аз не карам никой да ми дава пари за това, че съм си купил кола или че съм я конвертирал на LPG, което пък е признато и от ООН като екологично гориво без вредни газове! Кихни и на мен 7 бимки, щото мойта газ е по-еко от твойя ток... или не искай да те субсидирам!

    Коментиран от #14

  • Един
    Отговор
    13 17:16  12.10.17

    До коментар #11 от "Гост":

    данъчната система почти навсякъде е една и съща и не взима под внимание колко караш... би следвало всички такси, да са начислени в горивото, за да е честна и справедлива, но не са - тъй че имаш 2.5 тона каруца за 100 бимки значи може да платиш и 7000 евро без да те сринат!

    Коментиран от #16

  • Гост
    Отговор
    14 17:24  12.10.17

    До коментар #12 от "Един":

    Съгласен съм за LPG-то. Не съм казал, че то Не трябва да бъде стимулирано. Както едно време, щом си с газова уредба, допълнителен данък - това не е ли скудоумие?! В конкретния случай е същото.
  • Антиелектрика
    Отговор
    15 17:24  12.10.17
    Какво стана с екодиктатурата и електрофашизма? Май ми ви туриха по една клема на задната букса - хахахахха Ама от кога го разправям това - беше въпрос на време да се спука балонът! Тц, тц, тц. очаквам ритуално скубане на коси и вайкане на фотоволтаичната и ВЕИ мафия у нас!
  • Гост
    Отговор
    16 17:27  12.10.17

    До коментар #13 от "Един":

    По Вашата логика, оправдавате политиката на държавата ни, че щом карате нова кола, можете да платите по-висок данък, а тези с евтините коли, които бълват отрова, ще плащат по-малък данък, защото така или иначе нямат пари?!

    Коментиран от #17

  • Един
    Отговор
    17 17:39  12.10.17

    До коментар #16 от "Гост":

    1. Одобрявам политиката на високи данъци за новите автомобили, защото цялостното ми виждане е, че данъците трябва да бъдат прогресични. 2. Не се сещам за човек, който да казва бе искам да карам 20 годишна трошка дето ми прави само проблеми, ако има възможност всеки ще си купи нова или най-малкото по-нова кола. Политиката трябва да е на доходи не на стимули 3. Новия автомобил не е непременно по-екологичен, не знам защо никой не смята замърсяването което причинява при производство 4то. Приемам че трябва да има контрол над техническото състояние на старите таралясници и винаги съм питал защо се позволява внос на жестоко ударени автомобили за без пари които се ремонтират и после стават ковчези - после ревем много жертви... това е по-опасно от газовете и 5. когато живееш в бедна държава се примиряваш с много неща, мисля че калпавите храни и калпавото здравеопазване самного по-опасни от атомобилите!
  • Пурко
    Отговор
    18 17:54  12.10.17

    До коментар #11 от "Гост":

    Освен км. е важно и теглото особенно сезона на валежите като подгизне пътя и като минат няколко камиона и дупката готова, да не говорим ако вече асвалта е тръгнал тогава ефекта се мултиплицира. Най честно+лесно е данъкът да бъде в акциза на горивата като макар и не винаги но има някаква тенденция по-тежките да горят повече гориво. Еко таксата трябва да си е отделно, както сега се плаща за рециклиране може да се сложи и някакъв коефициент за различните видиве гориво но да не е обвързана с данъкът койта да отива само по предназначение.
  • Никой
    Отговор
    19 19:19  12.10.17
    Предполагам всички от вас дишат и ценят въздуха повече от пътната настилка. Та такъв данък е просто точене на пари от многобройните Тесли в Холандия. По вашата логика трябва да има данък и за сувовете защото и те са тежки. Трябва да има стимули за електричките, защото без тях хората ще продължават да си тровят собствения въздух и само да мислят кое им е по-изгодно и как могат да спестят докато си карат димящите бараки. Не отричам, че има зелена мафия, която се опитва да точи на гърба на идеи за екологията, ама и вие помислете малко с главите си бе, хора. Отидете в центъра на Софето или в Амстердам и си дишайте спокойно. Разликата е само някое друго заболяване на белите дробове.

    Коментиран от #20, #22

  • Антиелектрика
    Отговор
    20 19:28  12.10.17

    До коментар #19 от "Никой":

    Какъв Амстердам, каква Холандия? Ти прочете ли статията или за теб Холандия и Норвегия е една и съща държава??? И защо по дяволите, трябва да има електрички, а не коли на газ? И аз нямам газ, но смятам, че е много по-екологично и рентабилно от скъпите и недоказани електрички! Май ти си този, който трябва да помисли!
  • Ярослав Станчев
    Отговор
    21 19:31  12.10.17
    Фанаха на тислътъ дръжката норвежците.Ще кярят от държавата,а?!Ще кяряр.....ама друг път.
  • Пурко
    Отговор
    22 19:42  12.10.17

    До коментар #19 от "Никой":

    По тая логика предлагам парите от здравните вноски да отиват за субсидия на собстениците на ВЕИ а парите от пенсионните вноски за субсидия на велосипедистите. Сериозно Винетка, данък МПС и акциз на горива трябва да отива само за пътища и инфраструктура(включително паркове).
  • Кибик
    Отговор
    23 19:42  12.10.17
    Идеята е че в Норвегия луксозните автомобили като Мерцедес Ес класа и БМВ 7 серия се облагаха с жестоки данъци, а Теслата беше освободена от тях. Теслата беше на цената на Е клас без никакви екстри и затова много хора ги предпочитаха. Сега като се вдигнат налозите кой е луд да купи Тесла???
  • Зорлем
    Отговор
    24 20:01  12.10.17

    До коментар #11 от "Гост":

    Ми, да ти кажа, аз с "хеджбек"-чето мога цяла година да си бръмча по улицата без да спирам и нищо няма да й стане. Обаче, само един път да мине по нея някой пълен 30-40-тонен самосвал и преасфалтирането е сигурно. Е, в такъв случай кой от двама ни хаби повече пътната инфраструктура?
  • Aleko
    Отговор
    25 22:45  12.10.17
    Еееех Ганя, Ганяяя! В смрад се будиш, в смрад заспиваш, СМОГ дишаш, СМОГ издишаш, СМОГ дишат децата ти, жена ти, кучето и ... тъщата дори! В газова камера живееш, обаче рупаш ли рупаш срещу колите на ток, глупако световен!

    Коментиран от #26

  • Антиелектрика
    Отговор
    26 23:25  12.10.17

    До коментар #25 от "Aleko":

    А статията чете ли, празнодумецо световен? А смогът на ТЕЦ-а забрави ли глупецо галактичен? Истината лъсна, лъжецо циничен!

    Коментиран от #27

  • Гост
    Отговор
    27 01:13  13.10.17

    До коментар #26 от "Антиелектрика":

    Ами какво да я чете като е фалшива новина, Ето истинската: Норвегия планира намаляване на данъчния кредит за електромобили, благодарение на който страната стана третата в света по брой на захранвани от акумулатори коли. В четвъртък дясното правителство предложи в проектобюджета за 2018 г. да се ползва по-малка привилегия при регистриране и облагане на електромобил с тегло над два тона. Медиите кръстиха предложението "Данък "Тесла", тъй като то е насочено към модели от типа на луксозния Model X на едноименната американска компания. Изчисления на журналисти показват, че ако мярката бъде одобрена, цената на Model X в страната ще се повиши със 70 000 крони (почти 7500 евро). "Електрическите коли ще продължат да се ползват със значителни предимства спрямо тези на изкопаеми горива", се посочва в текста. Промяната няма да засегне намаленият ДДС и бонусите за нулеви въглеродни емисии. Миналата година електромобилите достигнаха 29% от новите регистрации. Далеч назад са Холандия (6.4%) и Швеция (3.4%). "Норвегия поема големи рискове с пазара на електрически коли", коментира пред "Ройтерс" Петер Хонеланд от Норвежката асоциация за електрически превозни средства. За първите 9 месеца на 2017 г. продажбите на "Тесла" се увеличиха с почти 90% до 4717 коли. През същия период на 2016 г. те бяха около 2500, сочи официалната статистика. Растат продажбите и на други компании - от "Нисан" до "Фолксваген". Министърът на околната среда Видар Хелгсен заяви, ч
  • Гост
    Отговор
    28 01:15  13.10.17
    Нерде намаляване на субсидиите, нерде ежегоден данък! Моля сменете преводача!
  • onq s konq
    Отговор
    29 05:25  13.10.17
    Тия норвежци за да дават добри пенсии на пенсионерите,дерат с яки автомобилни данъци/а и всякакви други/ ДЕЦАТА ИМ!А ако някои се изхитрят и подкарат ШЕЙНИТЕ С ЕЛЕНИТЕ,гарантирано ги чака данък "РОГА И КОПИТА".
  • Грую
    Отговор
    30 10:03  13.10.17
    Ама не сте ли разбрали как работи администрацията навсякъде. Психологията на бирника навсякъде е една и съща и тя е "Пешо има крава." това е информация. Бирникът "Какво Пешо има крава? Веднага въвеждаме данък крава" . "Гошо има магаре" това пак е информация и бирникът : "Какво Гошо има магаре? Веднага въвеждаме данък магаре. Всичко друго, за което не знаят няма "данък крава " и "данък магаре".
  • незнайко
    Отговор
    31 10:14  13.10.17
    Следващата стъпка ще е да си плащат тока ! Всичко е предвидено предварително, от тези които управляват СВЕТА !!!
  • норвежец
    Отговор
    32 10:48  13.10.17
    Лицемерието е чертата на норвежците. Евреина Столтенберг излъга преди 7-8 години народа за ползите от дизеловите коли ,като дизела беше на 50% от цената на бензина. Всички норвежци си купиха дизелови коли. Шкода продаваше 5000 дизели и само 1 бензинова. И като се обзаведоха всички , то хоп и данък на дизела, стана по скъп като бензина. Преди 3 години им дадоха цел до 2025 без фосилни коли. И ел колите са без данъци и безплатно паркиране с ток ,тол таксите фри за да влезат в градовете. Карат ел колите в лентите на автобусите.. Голям кеф стана с ел кола. . Тесла е адски скъпа. от 70 до 100 бона в евро,на цената на малко жилище. И сега хоп и нов данък, но е символичен и богаташите с тесла няма да фалират. Лукс кола е а и се изплаща много бързо от липсата на адски скъпите тол такси,паркиране и не стоене в задръстването. Кеф за ел колите, а данъка за лукс с цена 70 000 Е си е нищо все още.

    Коментиран от #33, #34


  • Денис Берген
    Отговор
    33 11:10  13.10.17

    До коментар #32 от "норвежец":

    Доста добре казано
  • Въздухар
    Отговор
    34 11:11  13.10.17

    До коментар #32 от "норвежец":

    Абе то така ама трябва да светне една лампичка че екото си е еко ама сиренето е с пари. Колкото повече се увеличават ел. колите толкова повече дефицитът на общини ще нараства. Колкото повече пада търсенето на петрола толкова повече националният бюджет ще олеква. Не е ли съмнително точно двете държави с най-много петролни платформи да имат най-много електрички???? И последно: 1.Ти ми казваш спри да караш този бензин тровиш ме, аз ти казвам абе ти къде се разхождаш те колите не ходят в парковете. 2.Аз ти казвам спри да да тровиш въздуха с ел. централите на въглища, ти ми казваш къде е Стара загора той въздуха не стига до София. 3.Аз казвам на Норвежците спрете се с този нефт да го продавате, те казват Германия е далече нашият въздух е добре.
  • Oltzi
    Отговор
    35 15:17  13.10.17
    По какъв курс ги смятат 74000евро. 70000 норвежки крони са 14500 лева, не че са малко но разликата е огромна.

    Коментиран от #36

  • не те интересува
    Отговор
    36 15:26  13.10.17

    До коментар #35 от "Oltzi":

    Може да са добавили 1 "0" в повече :)

Напиши коментар:


Публикувай