8 477 18

Сбогом, Scirocco!

Георги Касабов

Volkswagen прекрати производството на спортното купе Scirocco, съобщава сайтът на немския производител. Поръчки за модела повече няма да бъдат приемани, но ще продължи да се продава до изчерпване на складовите наличности.

Предвестникът на Scirocco бе представен автосалона в Париж през 2006 г. Прототипът Iroc бе оборудван с 1.4-литров бензинов турбодвигател с мощност 210 к.с. Серийната версия дебютира две години по-късно.

Купето, построено на платформата на петото поколение Golf, се предлагаше с четири бензинови и два дизелови мотора с мощност от 138 до 200 к.с. През 2009 г. се появи напомпаната версия R с двулитров турбодвигател с 265 коня и 350 Нм.

През 2012 г. гамата се обогати с модификацията GTS с 210 к.с., която се различаваше от стандартната версия по плоския преден капак и покрив, червени спирачни апарати, новите брони и спойлера от R.

По данни на сайта Car Sales Base от 2007 до 2016 г. от модела са произведени над 177 000 екземпляра. Най-силната година на Scirocco е била 2009-а, когато са подадени 45 248 бройки.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Todar (гост)
    Отговор
    1 16:46  12.10.17
    Нормално. Дори и непретенциозните фенове на ВАГ не искат да карат Гоуф с по-висока цена :)
  • Ттт (гост)
    Отговор
    2 17:46  12.10.17
    Тгтттттт
  • ккк (гост)
    Отговор
    3 19:18  12.10.17
    До колкото си спомням преди време имаше добри показатели в сравнителните тестове. Но то и Форд Фокус RS имаше, но колко да се продават такива автомобили. Малко.

    Те като цяло са бутикови и имат поддържащ имиджов характер. Дори автора дава статистика кога са най-търсени - когато двата края са отпуснати. До срива от 2009 край и по време на световна стагнация вече няма как. Още повече, че фирмите са декапитализирани, пазарите се са под огромен източноазиатски натиск, електрикова истерия, дизелгейт, хаос. Пари излишни нема. То е ясно.

    Ще има нова еманация, но вече като друг Scirocco- вече практичен и икономичен. Това беше златната ябълка на VW и едва ли ще се откажат от нея. Почти съм сигурен.

    Коментиран от #4, #6

  • ккк (гост)
    Отговор
    4 19:26  12.10.17

    До коментар #3 от "ккк":

    Само да допълня, като казах златна ябълка-Scirocco, то тя бе наравно с проекта на VW със СС моделите и видяхме как те еволюираха в уникалният Arteon-но вече като премислени и узрели концепции. Браво!

    Коментиран от #10, #14

  • sddd (гост)
    Отговор
    5 19:41  12.10.17
    НЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕ
  • Японеца (гост)
    Отговор
    6 20:36  12.10.17

    До коментар #3 от "ккк":

    Каква златна ябълка бе калъф, само 117 000 броя.
    Виж справка колко голфа се продават на година, смешко.

    Коментиран от #8

  • Въййййй (гост)
    Отговор
    7 21:04  12.10.17
    Някой ден и Фолксваген ще е част от корпорации като "Great wall" или "Geely".

    Коментиран от #18

  • ккк (гост)
    Отговор
    8 21:22  12.10.17

    До коментар #6 от "Японеца":

    А знаеш ли в автомобилният свят на жаргон "златна ябълка" какво означава. Явно не. Личи отвсякъде, дори и по нескопосаните обидни думи които не е хубаво да употребяваш- признак доста отявлен и показателен за теб самия.

    Коментиран от #9

  • Японеца (гост)
    Отговор
    9 22:31  12.10.17

    До коментар #8 от "ккк":

    Не знам за златната ябълка в автомобилостроенето, знам за Златната ябълка и Змея.
    Знам и за италианската награда !

    Давай инфо, че не мога да заспа от мисли за ваг-*ната!
  • Гост (гост)
    Отговор
    10 00:43  13.10.17

    До коментар #4 от "ккк":

    "Уникалния" Arteon го докарва само на външен вид.Предполагаше се,че трябва да замести Phaeton-a и CC-то,но в действителност не притежава нищо,което напопмня за качеството на phaeton-a.Arteon не е нищо повече от добре преоблечен пасат.

    Коментиран от #11, #12, #16

  • ШмъркАн (гост)
    Отговор
    11 01:01  13.10.17

    До коментар #10 от "Гост":

    И качество на Лада от онези времена.

    Пиша това като нескрит фен на голф(не спорта).
    Ваг, МБ, БМВ всички доста, доста снишиха качеството. За това от тук нататът така и така ще е боклук - Кия, Сузуки, Хонда и т.н измислени марки. Не ми се плаща за емблема

    Коментиран от #17

  • ккк (гост)
    Отговор
    12 08:00  13.10.17

    До коментар #10 от "Гост":

    Може и така да е, но почти съм сигурен, че ще грабне няколко награди. Ще видим.
  • Йордсн (гост)
    Отговор
    13 09:07  13.10.17
    Сега е време за Корадо
  • гост (гост)
    Отговор
    14 16:57  13.10.17

    До коментар #4 от "ккк":

    ходих му на тест драйв на Аертона...ми, съгласен съм с мнението по-горе, че е преоблечен Пасат. Не бих си сменил СС-то с него.
  • Autofan (гост)
    Отговор
    15 21:15  13.10.17
    То пък щото СС-то не е преоблечен Пасат - ама хайде ...
    Добре, че беше да Силва да им направи дизайна - че иначе с тези дървета редовите VW-та само профани си ги купуват за лични цели ;)
  • Марио (гост)
    Отговор
    16 22:49  13.10.17

    До коментар #10 от "Гост":

    Престани да говориш без да си карал такъв автомобил ARTEON не е уникален само на дизайн.Уникален е и като качество на материалите,сигурност и вървеж.Върви много.Аз вече го тествах.
  • Марио (гост)
    Отговор
    17 22:52  13.10.17

    До коментар #11 от "ШмъркАн":

    Говориш пълни глупости.Изобщо имаш ли книжка и автомобил?? 😂😂Карал ли си кола от класа на Phaeton,или по-нискоARTEON.И карал ли си френски или китайски.Съветвам те да тестваш за да видиш разликата и като качество и като вървеж и като здравина.
  • ВАГ (гост)
    Отговор
    18 21:50  14.10.17

    До коментар #7 от "Въййййй":

    Това показва ,че хората предпочитат (както беше казал един колега тук из форума) сирене от 3 лв.

Напиши коментар:


Публикувай