3 382 11

A7 Sportback: Презареждане

Георги Касабов

Audi представи официално второто поколение на A7. Формално хечбекът е позициониран под флагмана A8, но двата модела споделят обща платформа и практически цялата електроника.

Новата A-седмѝца прилича доста на батко си. Дизайнерски сходства се забелязват както в огромната радиаторна решетка и фаровете, така и в светодиодната ивица на стоповете по цялата широчина на каросерията.

Стилистите на Audi са успели да съхранят всички характерни черти на предишния модел. Силуетът със скосена линия на покрива, късите надвеси, дългия преден капак и издутите задни калници са запазени.

Габаритите също не са променени особено. Автомобилът е дълъг 4 969 мм (-5 мм), широк 1 908 мм (-3 мм) и висок 1 422 мм (+2 мм) при междуосие 2 926 мм (+12 мм). Пространството за краката на пътниците отзад се е увеличило 21 милиметра.

Новото A7 е изградено на платформата MLB Evo с двулостово окачване отпред и петзвенно отзад. Купувачите могат да избират между четири варианта - стандартно със стоманени пружини, спортно с 10 мм по-малък клиренс, пневматично с автоматично нивелиране и същото, но с адаптивни амортисьори. Задният диференциал е активен.

Адаптивната кормилна уредба с вълнов редуктор се предлага още в базовата версия. Срещу допълнително заплащане може да се поръча система с четири управляеми колела. Тя позволява на задните да завиват обратно на предните с до 5 градуса и намалява радиуса на обратен завой с 1.1 метра. След 60 км/ч двата моста завиват в еднаква посока и така се подобрява стабилността.

Втората генерация на модела дебютира само с един двигател. Трилитровият бензинов V6 TFSI развива 340 к.с. и 500 Нм. Съчетан е със седемстепенна преселективна скоростна кутия S tronic, с която хечбекът ускорява до 100 км/ч за 5.3 секунди. На някои пазари ще се предлага 2.0-литрова турбоверсия с 245 коня.

Всички модификации на новото A7 Sportback ще бъдат т.нар. "меки" хибриди (MHEV) със стартер-генератор, 48-волтова електрическа инсталация и компактна йон-литиева батерия. При скорост между 55 и 160 км/ч двигателят с вътрешно горене ще може да се гаси и колата да се движи по инерция, спестявайки по 0.7 литра гориво на 100 км. Друга новост е "умната" старт-стоп система, която ще стартира двигателя щом предният автомобил потегли.

Интериорът на новия хечбек не е точно копие на A8, но сходства се забелязват и тук. На централната конзола има два сензорни дисплея. Долният дава контрол върху управлението на климатика и настройките, а горният е завъртян към водача и отговаря за мултимедийната система.

Приборният панел е изцяло цифров, с диагонал 12.3 инча. Може да се поръча прожекционен дисплей и сензорен блок за управление на светлините. Както и A8, новата седмѝца разпознава гласови команди с произволна форма. Електрониката разпознава по-абстрактни фрази като "Затопли малко" и усилва парното.

Аналогии с A8 предизвиква и автопилотът. A7 разполага със същия бутон AI, която би трябвало да активира автономен режим на движение със скорост до 60 км/ч, но засега това е забранено от законите навсякъде. Някои държави планират да легализират автономни системи като тази още догодина или през 2019 г.

На първо време обаче новата A-седмѝца ще може да използва само част от уменията си - например да паркира и маневрира самостоятелно след подаване на команда през приложение за смартфон. За да работи всичко това, автомобилът е снабден с пет радара, също толкова камери, 12 ултразвукови датчика и лазерен скенер.

Второто поколение на A7 Sportback ще се произвежда в завода на Audi в Некарзулм. Продажбите започват в края на февруари 2018 г., а базовата версия ще струва €67 800.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • цвп (гост)
    Отговор
    1 12:29  20.10.17
    Пореднста конфекция. :P
  • Ввв (гост)
    Отговор
    2 12:30  20.10.17
    Vorsprung durch facelift...VAG пак са се "постарали"
  • Ервин (гост)
    Отговор
    3 12:55  20.10.17
    Визуално и технически страхотна, но започват да прекаляват с електрониката. Все по-привлекателни ми се струват колите произведени 2010-2015.
  • мм84 (гост)
    Отговор
    4 14:36  20.10.17
    Генерално не харесвам А7 модела, но тук хората са се постарали. Формата е много по-добра от предходното поколение, има много по-спортен вид, изчистена е от всякакви излишни елементи и задницата е оформена добре, за разлика от старата , която все едно беше взета от друг автомобил.
    Интериора - въпрос на вкус. Лично аз не харесвам много тъч дисплеите, които много разсейват шофирането. Един за мен е ОК, но два са малко прекалено, но всичко май е тръгнало към тотална дигитализация :(
  • Иван Господинов (потребител)
    Отговор
    5 14:48  20.10.17
    Прекрасен дизайн. Просто всичко си е по местата.
  • Ловеца на поршета (гост)
    Отговор
    6 15:41  20.10.17
    Не е лоша количката , но за простолюдието!
    За нас умните, красивите и преуспелите в живота немският технически гений е създал BMW!

    Коментиран от #7

  • ЛЕ ЛЕ (гост)
    Отговор
    7 16:17  20.10.17

    До коментар #6 от "Ловеца на поршета":

    Пха ха ха ... хах ха ха ха ....
    Пропусна "скромните"
    Това с БМВ - тата трябва да го диагностицират като психично заболяване !!!
  • ккк (гост)
    Отговор
    8 21:29  20.10.17
    Лично аз мисля, че тези автомобили- агресивно изглеждащи спортни 4+ седани, трябва "вече" да се отделят в отделен самостоятелен сегмент.
    Погледнете един от пионерите в него -Опел Инсигния 2008, после /не в хронология, но доста показателните/ Форд Мондео 2014, Ауди А7 2014, Мазда 6 2014.

    Вече и с новите супер попадения и идейни продължения : Форд Мондео 2018, Хонда Акорд 2018, A7 Sportback 2018, VW Arteon 2018, Пежо 508 2018.

    А сега чакаме и новата вълна от тези марки с техните супер прототипи от 2019-2020-2021.

    Лично за мен тази категория автомобили е олицетворения на най-голямото постижение в хармоничните, съвършени, автомобилни форми, функции и дизайн. Но!

    Но откакто излезе новият SUBARU XV 2018, вече знам, че и в SUV сегмента ще има голям препрочит и разместване на пластовете. Така както Опел Инсигния 2008 преобърна представите ни, то днес може би това го прави SUBARU XV 2018 . Но само времето ще покаже дали съм прав!
  • 123 (гост)
    Отговор
    9 22:00  20.10.17
    KIA ли? Стингер ли? Пфу! Аматьори!
  • Бла бла бла (гост)
    Отговор
    10 23:42  20.10.17
    Новия cls ще го сложи това в малкия си джоб
  • вижся (гост)
    Отговор
    11 18:02  21.10.17
    еййй, не се научиха да спрат да слагат ФАЛШИВИ ИЗХОДНИ ТРЪБИ ЗА АУСПУСИ ОТЗАД НАЧИ

Напиши коментар:


Публикувай