3 400 10

Най-бързите BMW 7er и Mercedes S-Klasse от 70-те

Радослав Славчев

70-те години на миналия век вече утвърждават американските наточени седани, като едни от най-бързите коли по онова време. Mercedes-Benz и BMW се опитват да не изостават и през 70-те години също създават луксозни и изключително бързи седани. Сега ще ви разкажем за два от флагманите на тези марки, наложили се като еталон при европейските бързи седани. Става дума за 745i Turbo и за 450 SEL.

BMW 745i Turbo

Баварците вадят седана 745i Turbo, за да защити честа на марката. Това става през 1979 година с наточен седан от серията Е23. Става дума за версията 745i Turbo. Тази кола е дълга 4 860 мм, а масата и е 1.6 тона. Под капака и се крие редовият шестак М102, който е с работен обем 3.2 литра. Благодарение на високопроизводителен турбокомпресор от Borg-Warner, носещ индекса Н27, този агрегат достига мощност 252 конски сили и максимален въртящ момент 380 Нм.Пиковият момент се предава на задните колела посредством тристепенна автоматична трансмисия ZF (механична скоростна кутия не се предлага), което позволява ускорение от място до 100 км/ч за 7.8 секунди. Максималната скорост е 222 км/ч. През 1983 година автомобилът търпи рестайлинг и под капака му се появява мотора М106, който е с обем 3.4 литра.

Mercedes-Benz 450 SEL

Шедьовърът на немската инженерна мисъл - 450 SEL се появява на бял свят четири години преди BMW-то. Този автомобил разполага с атмосферен V-образен осмак, който е с работен обем от 6 834 см³. Агрегатът, който е с чугунен блок и алуминиева глава, има в наличност прецизната за онези години електромеханична инжекционна система Bosch K-Jetronic. Двигателят работи съвместно с тристепенна автоматична скоростна кутия и разполага с мощност от 286 конски сили.Пиковият момент е 549 Нм. Mercedes-ът е по-дълъг и по-тежък от BMW-то (5 060 мм и 1985 кг), но по-големите му въртящ момент и мощност го правят по-бърз от BMW-то. Ускорението от 0 до 100 км/ч. е 7.5 секунди, а максималната скорост е 225 км/ч. От 1975 до 1980 са продадени 7 300 такива коли.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • The King
    Отговор
    1 10:43  23.10.17
    Ето това са истинките коли, но както тогава, така и сега - Mercedes е с едни гърди пред баварците. Казах!

    Коментиран от #2, #4

  • ...........
    Отговор
    2 12:22  23.10.17

    До коментар #1 от "The King":

    Много си малък да казваш!
  • ГОСТ
    Отговор
    3 12:37  23.10.17
    https://www.youtube.com/watch?v=_IyLk30H4BE
  • Random
    Отговор
    4 13:09  23.10.17

    До коментар #1 от "The King":

    Ако не друго, то бмв поне могат да правят ръчни скоростни кутии. Половината мерцедеси са с баварски трансмисии щото заводските са изгърмели. Да не говорим за ръждата. Е55 АМГ 2001- на швейцарско сирене.

  • Сълза и смях
    Отговор
    5 19:21  23.10.17
    Мннооо грозни бееее, бенве и мерц, дизай от ушите си са вадели тея. Отвратителни фуги в мерца, още ги има в очиларките! Бенвето грохнало и увиснало от завода още, гледа натровено и тъжно. мерца безличен всичко правоъгълно и много лакоми и двете, под 30/100 не може да ги свалиш! 3.2 мотор с турбо и 252 магарета, смях в залата! 6.8 мотор с 286 магарета, рев и сълзи 50/100!

    Коментиран от #6

  • Никой
    Отговор
    6 20:54  23.10.17

    До коментар #5 от "Сълза и смях":

    Като не можеш да оцениш класически коли, поне не се излагай.

    Коментиран от #7

  • Театрални смехурии
    Отговор
    7 21:44  23.10.17

    До коментар #6 от "Никой":

    Какво да им оценям бре, тези коли са грозни! А мощността смешна!

    Коментиран от #9, #10

  • Гошо пистака
    Отговор
    8 08:14  24.10.17
    Само разбирачи тука. ... безличен, увиснал. .. ххаахаха
  • Хайл
    Отговор
    9 08:29  24.10.17

    До коментар #7 от "Театрални смехурии":

    Ха ти сигурно си бил пикня в пелените на баща ти,когато са ги правели тея коли...... Оценител.....
  • 10 21:53  24.10.17
    Този коментар е премахнат от модератор

Напиши коментар:


Публикувай