48 454 20

Колите с най-евтина поддръжка

Георги Касабов

Американската автомобилна асоциация (ААА) публикува класация на автомобилите с най-евтина и най-скъпа поддръжка по класове. В изследването са включени 6 типа коли - компактни седани, компактни кросоувъри, хибриди, седани със среден размер, електромобили, миниванове, големи седани, кросоувъри със среден размер и пикапи.

Най-изгодни за бюджета на собственика се оказват компактните седани. За експлоатацията на такъв автомобил се харчат средно по $6 354 годишно. За сравнение средната сума за поддръжка на кола в САЩ е $8 469 на година или около $706 на месец.

Сметките на ААА включват както разходите за гориво и техническо обслужване, така и за застраховки, амортизация, такси за обслужване на кредити, данъци и обезценяване. Разчетите са базирани на данни за петте най-продавани модела във всеки сегмент при годишен пробег от 15 000 мили (24 135 км).

Тип на автомобила Разходи за поддръжка Тип на автомобила Разходи за поддръжка Компактни седани $6 354 Миниванове $9 146 Компактни кросоувъри $7 606 Големи седани $9 399 Хибриди $7 687 Кросоувъри със среден размер $9 451 Седани със среден размер $8 171 Пикапи $10 054 Електромобили $8 439 Средно за пазара $8 469

Най-скъпи за поддръжка са любимите на американците пикапи. Както отбелязват от ААА, работните коне на Америка удрят по джоба най-вече заради огромния разход на гориво.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • гост
    Отговор
    1 14:09  23.10.17
    Или превеждате с гугъл или откровено манипулирате читателите си !!! Това не са разходи за "поддръжка" , а за експлоатация , която включва и ЛИЗИНГА и зависещите от него застраховки на автомобила !!! Само за пример при 24 000 км пробег и среден разход 10 /100 , което е поне среден седан и цена около 0,5-0,6/л на бензина дава общо 1440 долара на година за гориво при показани 8171 долара . Дори другата поддръжка да е два пъти по 1440 , пак половината сума не излиза .

    Коментиран от #3

  • Гост123
    Отговор
    2 14:15  23.10.17
    Не ти излиза сметката, защото хората са включили в нея още: - застраховки - Данъци - обезценка на колата - обслужване Горивото в много от случаите е най-малко перо по един автомобил

    Коментиран от #4

  • 3 14:17  23.10.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • гост
    Отговор
    4 14:25  23.10.17

    До коментар #2 от "Гост123":

    Верно ли , добре че ми каза ! Айде сега да ми докараш 8439 долара на година за електромобил от данъци (освободени) и застраховки , щото за гориво е почти 0 (нула) , а обезценката за твое сведение е сметната в лизинга в Щатите и е поне два пъти по-малка от петролен автомобил !

    Коментиран от #6


  • WTF
    Отговор
    5 14:28  23.10.17
    Само не разбирам,за какво ни е информация за разходите за поддръжка на автомобили в Америка?!Не живеем ли в България,На другия край на света,или се бъркам нещо?!

    Коментиран от #7, #9

  • Питанка
    Отговор
    6 15:01  23.10.17

    До коментар #4 от "гост":

    Електричките са скъпи съответно каското е скъпо може би 1/3 от тази сума!!!! Тока не е почти 0 това е твоя измишльотина. Между другото понеже си признавам че не съм много навътре искам да те питам няколко въпроса понеже знам че ти се интересуваш. 1. Електрическите имат ли годишна поддръжка примерно ако я купиш нова за да важи гаранцията веднъж да ходиш на профилактика и да си платиш за това. 2.Вярно ли е че след края на годината в САЩ ще отпадне субсидията за закупуване на ел. автомобил?
  • 7 15:15  23.10.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Пикапски
    Отговор
    8 15:47  23.10.17
    Разходът за гориво не е разход за текуща поддръжка, уважаеми автори на дописки.
  • ВТФ Едно
    Отговор
    9 15:49  23.10.17

    До коментар #5 от "WTF":

    Мен ме интресува как е в Индия и Бангладеш, разбираш ли значи таковата...
  • 10 16:11  23.10.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Васил Кунчев
    Отговор
    11 16:17  23.10.17
    Изобще няма грешка в статията, особенно електрическите разходи. Много ми е интересно, как за гориво се смята 0, когато 100кВ дори в САЩ струват пари. Като добавим, че там електричките са 90% Тесла S/X, които не са никак евтини, а батериите им имат живот около 5-6 години при 15000 мили годишно... Тея батерии струват колкото един средноразмерен седан от Тойота примерно. Застраховките са скъпи, не като у бълХария. Ел. колите са екологични в града, но все още са далеч по-скъпи от ДВГ колите. Изместването на замърсяването извън големите градове, няма да реши проблема с глобалното затопляне, защото замърсяването си го има, дори да е в джунглата от производството на батерии и електроенергия.

    Коментиран от #13

  • майна
    Отговор
    12 16:24  23.10.17
    Боли ма фара за краварите
  • Гост номер 11
    Отговор
    13 17:40  23.10.17

    До коментар #11 от "Васил Кунчев":

    Батериите на Тесличките без проблем покриват 500 000 а не както ти си измисляш под 20% от реалното. Твоята Тесла на колко хиляди е?

    Коментиран от #14, #15, #16

  • тадд
    Отговор
    14 18:57  23.10.17

    До коментар #13 от "Гост номер 11":

    абе ти си кажи направо, че батериите на твоята Тесличка, са "покрили 500 000"... Или поне ти се ще да ги "покрий"... Евентуално ;)
  • Може и още как
    Отговор
    15 19:35  23.10.17

    До коментар #13 от "Гост номер 11":

    Те сигурно и 2 милиона могат да покрият ако е на инат ама ще трябва да ги зареждаш на ден по два пъти.
  • СссереМ
    Отговор
    16 20:47  23.10.17

    До коментар #13 от "Гост номер 11":

    А твоята?

  • Бааго
    Отговор
    17 09:21  24.10.17
    Безполезна статия! Няма място за сравнение между Щатите и България, най-малкото разстоянията там са огромни сравнение с България и се изисква повече обслужване да не говорим какви коли се карат там и тук...
  • filo
    Отговор
    18 11:20  24.10.17
    Най-евтините коли за поддръжка са опел кадет /астра ф/ и голф 2, 3.
  • Радо
    Отговор
    19 13:23  24.10.17
    Най-евтин за поддръжка ми беше Мустанга 2140Д - всичко сам си правех, но бях млад и ентусиазиран, че имам кола...съединителя му смених с един приятел, добре че имах първичен вал за дорник да натаманя феродовия диск, и спирачна помпа съм му сменял - жената на педала помпи, а аз обикалям да обезвъздушавам....но с течение на годините се омързеливих, и само ходя в сервизи на познати да ми сменят и една скоба, както се казва.
  • Дачи
    Отговор
    20 21:41  15.02.18
    На ладата ми е 27 лв съединителя. Сами си правете сметката

Напиши коментар:


Публикувай