10 437 69

VW: Tesla са позьори и прахосници

Георги Касабов

В светлината на скандалите с подправяни данни за вредните емисии от последните две години Volkswagen няма особени основания да критикува други производители за липсата на "социална отговорност". Шефът на немския концерн Матиас Мюлер обаче обвини Tesla Motors именно в безсмислено пилеене на огромни ресурси с едничката цел да гради имидж.

В реч на форум за бъдещето на автомобилната индустрия в германския град Пасау Мюлер отправи тежки обвинения към американския производител. Босът на VW избухна в отговор на реплика на водещия дискусията, според когото Tesla "удивява света с електромобилите си".

"Наистина трябва да кажа няколко думи за Tesla. При цялото ми уважение, има истински световни шампиони по гръмки обещания - не искам да споменавам имена. Има компании, които едва продават по 80 000 коли годишно. Има и компании като Volkswagen, която продава по 11 млн. автомобила и отчита печалби от по 13-14 млрд. евро. Ако не бъркам, Tesla троши трицифрени суми в милиони всяко тримесечие и в същото време уволнява работници. Социална отговорност? Моля ви! Хайде да не се занасяме и да не сравняваме ябълки с портокали", не скри гнева си Мюлер.



Още по темата

  • Стийв Возняк: Tesla е медиен балон

    Стийв Возняк: Tesla е медиен балон

    Съоснователят на Apple Стийв Возняк смята, че Tesla Motors получава прекалено много внимание от страна на медиите, а всяко изказване на Илон Мъск се ...
    26.10.2017
    7 274
    24

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Гост
    Отговор
    1 15:39  24.10.17
    Ами прав си е човека... Тесла е един надут балон, който скоро ще гръмне...

    Коментиран от #69

  • 123
    Отговор
    2 15:42  24.10.17
    Браво, много добре го е казал. От Тесла по-голяма тесла няма.
  • Зорлем
    Отговор
    3 15:50  24.10.17
    Е, сигурни сме, че "мъско-поклонниците" ще кажат, че говори така, защото го е страх и яд заради изставането им от Тесла. Инвестиции, инвестиции, обаче цифрите, които въпросният г-н. Мюлер цитира са верни, срещу (абсолютни) цифри трудно се спори.

    Коментиран от #11

  • Американопиканте
    Отговор
    4 16:04  24.10.17
    Порше иска да съди Ауди !? Моля Ви ! Във ВАГ всичко е розово .

  • ко каза ко
    Отговор
    5 16:05  24.10.17
    Само където докато компанията на този изкуфелник "разработва" революционен фейс лифт за новият ГоУф, позьорчетата от Тесла изстрелват също така ракети в космоса и планират мисия до Марс.

    Коментиран от #39, #49

  • Ввв
    Отговор
    6 16:13  24.10.17
    Ахахаха,този пенсионер вярва ли си?ВАГ-.ните бълват по 11 млн.боклуци,идентични един с друг

    Коментиран от #7, #36

  • 123
    Отговор
    7 16:34  24.10.17

    До коментар #6 от "Ввв":

    Щото другите марки имат модели, които са коренно различни един от друг? Да бе! Ей, голям трън е VW за всички, затова ще му скачат. Ама хората си го купуват и им дреме на шапката за измислени форумни корифей, които са се качвали в немски автомобил преди 20 години.

    Коментиран от #32

  • гост
    Отговор
    8 16:48  24.10.17
    Е нормално е 100 годишна компания да има отдавна изграден, огромен производствен капацитет. Тесла няма нищо, тепърва строи заводи. Много ясно, че парите и отиват непрекъснато в нова инвестиция. Само си представяте, че не бяха почнали огромния завод за батерии а си купуваха от Панасоник само за 80 000 model S и X годишно. Щяха да имат статици милиони печалба, но нямаше да растат.
  • Ото
    Отговор
    9 17:03  24.10.17
    Оставете излишните спорове - кой, как кога. На мен ми е интересно друго. Провят Дизелгейт - падат акциите на компанията моментално. Намират някаква повреда и Тойота отзовава милиони автомобили. Пак веднага падат акции. С всички е така. Става нещо и акциите падат. А при Тесла интересно - продават някакви бройки, а в същото време строят мега заводи за не знам си колко милиарда. След това уволнява не знам си колко процента от персонала. Пак няма проблеми акциите растат. След това, произвеждат в пъти по-малко от заявеното, пак няма проблеми. Така ли стават нещата в реалност и без намесата на цяла една държава зад едно име???!!! Според мен Тесла ще се развива и за в бъдеще. Все едно аз ей сега да спретна едно проектче за кравеферма и да каже, че ще правя най-био еко мляко в света. Да построя ферма незнам си колко голяма и на край ето ви моето мляко. Само 20 литра на ден е, но е много био. Не знам. Всичко противоречи на нормалната пазарна кономика, но хората са си вървежни.
  • Alex
    Отговор
    10 17:07  24.10.17
    Tesla и VW покриват различен сегмент. В абсолютни цифри може да говори популист - манипулатор или малоумна невежа. Приемам че е първото. Ако се сравнят продажбите на електрически VW-та със съответните модели на Tesla тогава цифрата е съвсем друга.
  • Да, ама не!
    Отговор
    11 17:27  24.10.17

    До коментар #3 от "Зорлем":

    Вярно срещу цифри трудно се спори! Хайде сега да кажем цифрите? Знаеш ли ги? Колко електромобила има продадени с марката Volkswagen? Ти чувал ли си ги някога в класациите? Нали са голяма марка и имат огромен производствен капацитет? Защо НЕ МОГАТ да продават? Отговорът е ясен. Защото НЕ МОГАТ ДА ПРОИЗВЕДАТ, дори приблизително копие на Тесла.

    Коментиран от #14, #15

  • Гост
    Отговор
    12 17:30  24.10.17
    Намери се кой да го каже. Значи Тесла си прахосват парите за фабрики за батерии, Volkswagen Какво прави по въпроса? После пак ще има оправдания .Ще Ще Ще Ще Ще Ще Ще ще ще Ето какво знаят от миналата година нищо не правят: В най-скоро време автомобилната индустрия ще усети остър недостиг на батерии за електромобили, освен ако не бъдат построени нови производствени мощности. Притеснителната информация идва от Volkswagen, като германският гигант се насочи сериозно към електрификация на гамата си, за да се дистанцира от глобалния скандал „Дизелгейт”, който нанесе тежък удар по реномето и финансите на компанията. Още през юни миналата година шефът на направление Изследване и развитие Улрих Айхорн прогнозира, че компанията няма да има откъде да купува батерии за бъдещите си електромобили и хибриди, като критичният момент ще настъпи още през 2025 година. Според него, производителите на батерии трябва да осигурят на пазара продукция с капацитет 150 гигаватчаса, а това означава, че трябва да бъдат построени поне 40 нови фабрики за батерии. Сега Айхорн коригира прогнозата си и обясни, че всъщност ще са нужни батерии с общ капацитет 200 киловатчаса или „дори повече”. Според неговите сметки, ако всеки от големите автомобилни производители заложи на това 25% от моделите му да са електрически или хибриди до 2025 година, това ще доведе до осигуряването на батерии с общ капацитет 1,5 тераватчаса. И тук идва още едно уточнение – над 40 нови фабрики за батерии, като

    Коментиран от #13, #44

  • Гост
    Отговор
    13 17:33  24.10.17

    До коментар #12 от "Гост":

    И тук идва още едно уточнение – над 40 нови фабрики за батерии, като всяка една от тях трябва да е с капацитета на Гигафабриката на Tesla в Невада, САЩ." Край на цитата. Фабриката на Тесла балова батерии, а Фолксваген са как беше "истински световни шампиони по гръмки обещания" Ще ще ще ще ще ще направим това ще ще ще ще направим другото.
  • 123
    Отговор
    14 17:37  24.10.17

    До коментар #11 от "Да, ама не!":

    Не че не могат, а не искат да произведат! Има мааалка разлика. В момента си има налични Голфове на ток, ама то кой да чете, важното е да се плюе.

    Коментиран от #16

  • 333
    Отговор
    15 17:56  24.10.17

    До коментар #11 от "Да, ама не!":

    Е, ти по глупав въпрос не можа ли да измътиш? Защо не попиташ Тесла колко дизела е продала,а? Абе хора, не се съвсем...

    Коментиран от #17

  • Да, ама не!
    Отговор
    16 18:02  24.10.17

    До коментар #14 от "123":

    Би ли публикувал тук техническите данни на това недоразумение е-Golf? Нали искаше да говорим с цифри, Нека сравняваме! Сигурен съм, че от срам няма да ги публикуваш. Много добре знам, че произвеждат такъв електромобил, след като те питам къде са в класациите. Нека да те улесня с отговора - намират се в дъното на класациите.
  • Да, ама не!
    Отговор
    17 18:08  24.10.17

    До коментар #15 от "333":

    "Е, ти по глупав въпрос не можа ли да измътиш? Защо не попиташ Тесла колко дизела е продала,а? Абе хора, не се съвсем... " "Моля ви! Хайде да не се занасяме и да не сравняваме ябълки с портокали", не скри гнева си Мюлер." Хайде да се придържаме към съвета на Мюлер. И Тесла и Фолксваген произвеждат ябълки. Само Фолксваген произвежда и портокали. Хайде да сравняваме ябълките на двамата производителя, за да се направи коректно сравнение! Все едно аз да те питам колко ракети е произвел Фолксваген. Нещо цифрите и фактите не говорят в полза на Фолксваген, нали! Фолксваген може да са лидери в производството на дизели, чисти дизели, но са една кръгла нула при производството на електромобили! Съгласен ли си?

    Коментиран от #19

  • Колев
    Отговор
    18 18:12  24.10.17
    Между е-голф и тесла по-разумния избор разбира се е е-голф. А най-разумния - нисан лийф. Обаче никой не гледа технически характеристики в днешно време, всеки гледа кое е по-лъскаво и селското "кое набира по-бързо"...
  • 333
    Отговор
    19 18:22  24.10.17

    До коментар #17 от "Да, ама не!":

    И да, и не. Германците тепърва прохождат с електричките, това не им е основния бизнес модел. От друга страна, това е основния бизнес на Тесла. Съвсем нормално е да продават повече коли, та те затова са основани. Иначе, повярвай ми, скоро Тесла ще бъде издухана много скоро от този пазар по ред причини. Първо цената, после пригодността и накрая чрез интериора си. Много скоро корейците ще си пробутат електричките напред и всичко ще отиде по дяв.....ите, като единственото спасение на Тесла ще е бюджетен модел за 25000 долара. Това за американския пазар, на европейския ще има други лидери и със сигурност ФВ ще е един от тях, след време разбира се. Само си представи технологията на електрическия Голф сложена във UP? Направо ще пребият 'градския' пазар. Въпрос на време е!

    Коментиран от #20

  • Да, ама не!
    Отговор
    20 18:32  24.10.17

    До коментар #19 от "333":

    И каква е технологията на е Голф, която да сложат в up? Дай някакви параметри да видим дали има някакъв шанс? Според мен технологията е мъртвородена. Дори в многото ще на Фолксваген за 2022 година дори не се приближават до технологиите на Тесла от преди две години. Ако не вярваш, погледни какви параметри обещават за тогава

    Коментиран от #21

  • 333
    Отговор
    21 18:51  24.10.17

    До коментар #20 от "Да, ама не!":

    От къде да знам детайли за технологията на ФВ? Влез и виж в сайта, там има данни, като толкова разбираш ще се оправиш. Еб....и, каква ли ще е извънземната технология на батерия и електромотор? Май трябва Тойота да питаме. И какво значение има ФВ колко Голфа на ток ще продаде? Хора, не само сравняваме ябълки с круши, а и се опитваме да даваме акъл на една от най-големите автомобилни компании! Вие да не мислите, че други на мислят като този немец, просто на него му е дошло до гуша ох тези въпроси, а и честно казано, има доста истина в тях. Аз, чисто икономически разсъждавам така: Колко е пазара на електрически автомобили в света и в Европа? Хмммм, 100, 200 000? Аре бегай бе, че аз си продавам толкова дизела и бензини за седмица!! Не ме интересува, все още не! Като нарасне пазара и почне да ме притеснява ще сменям политиката. Това е. Дотогава ще си тествам, развивам лекичко и те така. И когато дойде момента нали всички сме наясно за колко време мастодонта ФВ ще си преобърне портфолиото?

    Коментиран от #22

  • Да, ама не!
    Отговор
    22 19:19  24.10.17

    До коментар #21 от "333":

    Е точно това е проблема! Мастодонта не е пъргав. В бизнеса не важи правилото, че голямата риба изяжда малката. В бизнеса бързата риба изяжда бавната. Точно защото се интересувам от тези технологии, мога отговорно да заявя, че Фолксваген са поне 10 години назад технологично. Предвид това, че до 12 години няма да имат право да продават дизели, ще трябва много ама много бързо да наваксват, а Тесла няма да стои на едно място през това време. Както купи сегашната си фабрика от Toyota, на безценица, точно така ще купува фабрика по фабрика от Фолксваген. Мастодонтите тепърва има да плащат милиарди обезщетения, та ще им е трудно да влагат в нови технологии. Не е невъзможно, но както съм си забелязал, просто нямат желание. За сегашните директори е точно както за нашите политици. Гледат да изкарат тази и следващата година с огромни печалби, за да си вземат бонусите. Въобще не ги интересува какво ще стане след 10 години. При Тесла е обратното. Сега инвестират за печалби след 10 години. Инвеститорите нямат нищо против дотогава да няма печалба. Така или иначе печелят от пазарната капитализация.

    Коментиран от #24, #33, #41, #42, #47

  • ПЕРАЛНЯ И ПЕЧАТНИЦА НА КИНТИ И НИИИЩО ДР
    Отговор
    23 19:35  24.10.17
    ЯВНО НЕ ВДЯВАШ ЧЕ ТЕСЛИТЕ БАЧКАТ НОН СТОП НА ЗАГУБА И ПАК СЕ ПЕРЧАТ С " ИНВЕСТИЦИИ" ЩОТ БЕЗ БЕЗВЪЗМЕЗДНОТО НАЛИВАНЕ НА КИНТИ ОТ ПЕЧАТНИЦАТА НА ЧИЧО САМ ТЕ СА ЕДНО ГООООООЛЯМО ЗЕРО.
  • smeh
    Отговор
    24 19:39  24.10.17

    До коментар #22 от "Да, ама не!":

    Кажи ми, че се шегуваш. Почти се просълзих на твърдението, че в бизнеса големите риби не изяждат малките. Затова ли в автобизнеса останаха няколко големи концерна, а който не е с тях фалира? Това дето четеш изобщо не го анализираш, а си го подкарал като Дявола-Евангелието. То е ясно, че от коли не разбираш, ама не нагазвай и в сферата на финансите, където отново да си проличи, че си гола-вода.
  • kick
    Отговор
    25 19:50  24.10.17
    От голф 2 насам няма един читав модел, тръгнал за другите да говори - vw поне да погледнат на изток да видят как се прави автомобил, а не кола

    Коментиран от #26, #55

  • 123
    Отговор
    26 20:00  24.10.17

    До коментар #25 от "kick":

    И за капак, разбира се, пристига поредната джапанка, вкарва гол в последната минута и отпрашва да играе NFS, нам коя версия. Оф, честно да ви кажа, до гуша ми е дошло от този шовинизъм срещу немците. Аз съм фен, обичам колите, всики модели и марки, но и съм реалист. Едните са добри в едното, други в друго. Аз не мога да ги категоризирам по начина по който дръпнатия се изказва. Ноооо, мога да категоризирам феновете. И голяма част са лаладжий, които нито са притежавали японски автомобил, нито са притежавали немски автомобил. Айде наздраве и лека!
  • Гого
    Отговор
    27 20:12  24.10.17
    Германците са доста изостанали от електрическите двигатели просто не искат да си го признаят двигателя с вътрешно горене му отминава времето а швабите нямат какво да предложат!
  • Гостенчето
    Отговор
    28 20:18  24.10.17
    Намерил тоя шваба да ми говори за позьорство.Най-големите позьори са ВАГ.
  • VAGen
    Отговор
    29 20:31  24.10.17
    Ахахахаха, точно пък тея ЦВАГЕН-МАГЕН да не плямпат много ! БългариНО си е проЗД и ще си кара ГОУФУ цЕл живот !

    Коментиран от #38

  • Язе
    Отговор
    30 20:42  24.10.17
    Не харесвам Ваг групата но този е прав.Едно позьорство от страна на Тесла.Уж много голями пък продажбите намаляват(особенно в Европа),съкращения,оплаквания за качеството.Тоя балон май започна много рано да издиша.Това какво могат VW е ясно.Докато тук си пишем някой там в немско работи и не спи.
  • Никой
    Отговор
    31 20:43  24.10.17
    Жалка работа са тези тромави наложили се автомобилни гиганти. Всичко при тях е "ще ще ще ще" и показват концепти за след 10 години. Те залагат на сигурно и почти никога не вземат рискови решения. А когато сгафят почват яко с обещанията и лъскавите концепции, докато плюят по останалите. Тесла може да са малък млад производител, но изглежда са голям трън в г*за на останалите. Истината е че техните продукти са над всички останали от същия сегмент и в момента нямат никаква конкуренция. И дори някой да извади конкурентен продукт, което ще се случи след като всички останали се осъзнаят, Тесла ще са построили инфраструктурата и мегафабриките за батерии и отново ще са няколко стъпки напред. А тези, които повтарят като развалени грамофони за държавните субсидии, явно не са чували, че това се е случвало в много по-големи мащаби в миналото при спасяването на производители от фалит. Разликата е че всичко това е вече изплатено и компанията се издържа от печалбите, договора с Даймлер и собствените средства на Мъск. Това е нещо, което Ваг явно не могат да разберат.

    Коментиран от #35

  • Ввв
    Отговор
    32 20:58  24.10.17

    До коментар #7 от "123":

    "Прав си"-ВАГ правят "най-емоционалните" и "завладяващи" щайги,пардон,автомобили

    Коментиран от #37

  • Труд и творчество
    Отговор
    33 21:01  24.10.17

    До коментар #22 от "Да, ама не!":

    ХаХа ама ти си доста ограничен човек: Биле назад 10 години за какво бе смешко: 1.Асинхронен двигател, ама моля те не се излагай. 2.Батерия, пак греда има много компании които са на пазара. 3.Инвертор, не ме разсмивай точно пък тесла напред с електрониката. 4.Знаели как да подредят батериите така че да се охлаждат, звучи смешно и наивно това всеки може да ти го сметне. 5.Каво остана един софтуер, еми за добри пари програмисти ще се намерят. Знаеш ли че всеки квартален техник с повече пари разглобява тази тесла и вижда че вътре няма нищо, абсолютно нищоооооо IGBT транзистори на инвертора, малко софтуер, батерии, асинхронен двигател и това е. Всеки студент може да я направи тази кола. Единственото различно между тесла и другите е ЦЕНАТААААААААА. А това за дизелите сме ги слушали тези неща, хайде първо да се случи в една единствена държава и после пак да говорим, ама вии само това говорите даже и сънувате ЗАБРАНА,ЗАБРАНА,ЗАБРАНА а къде е конкуренцията и свободният пазар.

    Коментиран от #46

  • Някой
    Отговор
    34 21:04  24.10.17
    Хора не се заблуждавайте, Тесла са бутикова компания , която се опитва да изпревари пазара. Тесла не са измислили нищо! Никаква технология , колата им се задвижва от електромори (измислени много отдавна) захранва се от батерии (отдавна произведени от някой друг). Истината е че в този бизнес нещата се контролират от големите производители vw,Toyota,Mercedes и т.н. пазар за електроавтомобили ще има когато те решат да наводнят пазара с такива коли. А те в никакъв случай не са назад технологично въпроса е кога ще им бъде достатъчно изгодно да използват технологиите които имат.
  • 333
    Отговор
    35 21:08  24.10.17

    До коментар #31 от "Никой":

    Не знам как се наричаше, но със сигурност имаше термин от психологията, който обяснява подобно поведение. Харесване, страх и респект, но въпреки всичко плюене и омраза. Аз не мога да проумея какво толкова ви пречи германската автомобилна индустрия. Ми при това сравнение, излиза че целия автомобилен свят за нищо не става, защото няма електричка. Не, просто Шефа на ФВ, знаейки какво представлява дава мнение. Освен него, има може би двама други, които имат такива топки, италианеца на Фиат и португалеца на Рено. Всички останали си мълчат. Разбира се, българските форуми дават квалифициран анализ относно качеството на немците и далновидната политика на американеца. Сутрин коментарите се четат по CNN, където сенатори ги анализират и коментират на тяхна база бъдещето та автомобилната индустрия.

    Коментиран от #40

  • Shmeker
    Отговор
    36 21:11  24.10.17

    До коментар #6 от "Ввв":

    Ами вярва си, нали се сещаш, че този ако трябва да обиколи Волфсбург, Хановер, Инголщад за 1 ден и да се върне във Волфсбург, Теслата ще го остави по средата на пътя.
  • 333
    Отговор
    37 21:17  24.10.17

    До коментар #32 от "Ввв":

    И ги сравняваш с кой? Тойота, Хонда, Субару? Леле, чакай да помисля...., аха сетих се! Една от иконите на източното автомобилостроене пусна турбиниран бензинов двигател има няма 12, 13 години след немците. Упсссс. И аааа, сетих се, още нямат автомат с 2 съединители....! Найс,а?

    Коментиран от #50

  • 333
    Отговор
    38 21:22  24.10.17

    До коментар #29 от "VAGen":

    Не, не си прав! Българина е прозд, защото дава компетентно мнение не на база собствен опит, а на база чуто на маса. Та в тази връзка, ти велики инженер специалист, от кои си май на?
  • onq s konq
    Отговор
    39 22:34  24.10.17

    До коментар #5 от "ко каза ко":

    Всеки може да планира мисии до Марс, никой не може да ги изпълни!
  • Никой
    Отговор
    40 22:35  24.10.17

    До коментар #35 от "333":

    Повечето от любимите ми модели коли са немски. Това не означава, че трябва да се кланяме на тях и да вярваме в това което те ни казват. Този шеф прави типични изказвания, за да защити своите интереси, защото вижда, че не са в изгодна позиция спрямо Тесла нито като имидж, нито като дял на пазара за електромобили. Не трябва да си част от сектата на Мъск, за да приемеш, че Тесла Модел С е най-добрата електричка на пазара и има сериозен успех въпреки високата ѝ цена и очевидната непрактичност на електромобилите в момента. Откъдето и да го погледнеш, бъдещето на автомобилната индустрия е в електричеството, а не в двг. Някой играчи "пилеят" пари, за да развият технологията, докато други седят и си правят двг моторите с минимални инвестиции.

    Коментиран от #43

  • Бесен Язовец
    Отговор
    41 22:37  24.10.17

    До коментар #22 от "Да, ама не!":

    Хахаха ти на 12 ли си? Момиче?
  • Коко
    Отговор
    42 22:47  24.10.17

    До коментар #22 от "Да, ама не!":

    Пич, има една малка подробност - електричките приличат на бъдеще сега, точно както мобифоните бяха №1 средата на 90-те. Чел ли си анализите какво ще стане ако всички минат на ток, консумация, проблемите, необходимите мощности? Става въпрос за такава колосална енергия, която НЯМА откъде да дойде в обозримо бъдеще. Все пак тока идва отнякъде, нали така? ВЕЦ, АЕЦ, възобновяеми, само че Германците не само я карат на руски газ, ами и питат за още, а САЩ скоро размразиха ветото върху въглищата... неща там екология, а у, приказките на политиците останаха леко кухи? Откакто САЩ излязоха от споразумението, а и от ЮНЕСКО, кой знае още кой ще ги последва и кога ще се срути кулата. Политиката се определя от икономиката, урокът върху арабите и Русия е едно, парите са друго. Друго - сещаш ли се за колко зареждаме сега като време и за колко ще е като е само на ток? Кой няма да си вземе "генератор" за всеки случай като има проблеми с опашки за зареждане или просто не иска да спира нон-стоп за часове? Именно затова хибридите са колите на следващите доста десетилетия, доколкото изобщо се случат сегашните тенденции.
  • 333
    Отговор
    43 22:56  24.10.17

    До коментар #40 от "Никой":

    Пич, никой не спори с това. Но да превъзнасяме технология на 2 години и да плюеме на еволюция на 100 години, не е ок. Сравнявайки немците с Тесла, сравняваме целия автомобилен свят с тях, защото никой на 100 процента не може да каже: моята кола е по добра от немската! Е, може би Ферари има само това право😉. Бъдещето е в тока, факт, но нека да не превръщаме днешните гиганти в измислени фирми. Защото там работят инженери, ама от тези с главно И!
  • Алфа Ромео
    Отговор
    44 23:06  24.10.17

    До коментар #12 от "Гост":

    Ми кво да прави ФВ, лъжи кат дърта циганка и бълва TDI кадилници.....
  • Алфа Ромео
    Отговор
    45 23:10  24.10.17
    .....на безумни цени, плащаш неоправдано повече за това което получаваш.....
  • Алфа Ромео
    Отговор
    46 23:22  24.10.17

    До коментар #33 от "Труд и творчество":

    Не ставай смешен!
  • Мартин
    Отговор
    47 03:47  25.10.17

    До коментар #22 от "Да, ама не!":

    Аман от тези Тесли вече! Това вече се превърна в новата Apple мания. Всички се държат като зомбирани полуидиоти в момента, в който се спомене думата Тесла. Ще кажеш, че тези тесли са проектирани и произведени от боговете на Олимп. Голямото чудо невиждано. Илънчо взе два AC-трамвайни двигателя, залепи с тиксо няколко хиляди батерии от Панасоник и плясна един multi-level инвертор да ги управлява. След това открадна няколко автобусни седалки, закова един таблет за таблото и положи всичката тая "нечувана прелест" в алуминиево купе и накара екип топ програмисти да му напише титаничко бъгав фърмуер за управление. И накрая разбираш ли излезе с твърдението, че е открил топлата вода. И за недоумението на шепа хора като мен - повечето льоковци му повярваха. Напук на това, че нито качеството му е качество, нито надеждността му е сила, нито пък цената му е дори наполовина конкурентна.

    Коментиран от #48, #53, #57

  • Гад
    Отговор
    48 06:31  25.10.17

    До коментар #47 от "Мартин":

    Опростенческото мислене е гибелен капан. Монитор е за интелектуалното ниво и себеоценка на индивида
  • Геро
    Отговор
    49 07:02  25.10.17

    До коментар #5 от "ко каза ко":

    Че то и аз съм правил проекти за полети до Марс:)) Доста по-ефективни даже. Инвестициите ми бяха много по-малки а и никого не уволних. Резултата ми е същия.
  • Гост
    Отговор
    50 09:18  25.10.17

    До коментар #37 от "333":

    То трябва да си много прост да сравняваш японците с Гоуф 2 тедеайка.

    Коментиран от #52

  • Bre
    Отговор
    51 09:33  25.10.17
    Явно някой не се е пил лекарствата навреме. Интересно, защо не включва Ферари, Порше, Астън Мартин в тази група на малки компании? Ако не беше Тесла, едва ли сега щяхме да говорим за ел. автомобили, като нещо непосредствено близо и достъпно.
  • 333
    Отговор
    52 10:07  25.10.17

    До коментар #50 от "Гост":

    Аха, сигурно. Но поне следя мненията и дискусията, а не се изказвам е така, като да кажа нещо. Съветвам те да правиш същото. Смешко.
  • 444
    Отговор
    53 10:36  25.10.17

    До коментар #47 от "Мартин":

    А от Фолксваген толкова ли са прости инженерите, или е свършило тиксото с което да увият батериите, та пробега на Е-Голфо е само 120км официално. Ти би ли си купил такъв електромобил на по-висока цена от тази на Модел 3 изминаващ 500км? Това прави ли те Тесла фен или просто разумен човек? Сега ще кажеш, че не са искали да направят електромобил. Ами просто да не бяха го правили, вместо да направят това!

    Коментиран от #56

  • Ввв
    Отговор
    54 11:00  25.10.17
    Никога ВАГ-инов боклук!!!
  • Смешки
    Отговор
    55 11:19  25.10.17

    До коментар #25 от "kick":

    Абе господин експерт, в Азия ли се произвеждат най-колите?? оттам ли всички трябва да се учат?? Хаха Вчера един приятел истински експерт на тема коли(а не като повечето тука, източни поклонници без капка пълнеж в главите) беше на Златен волан където се тестват доста модели на производители и ми обясняваше как по-голям боклук от новото измислено джипче C-HR на Тойота няма. Евтино направено, мудно, но струващо 65к лева!! Така, че не ни обяснявай на нас кое какво е, карали сме, видяли сме, и всеки може да си направи сметката за качество на изработка и инженерна прецизност! Единствено Киа/Хюндай и Мазда към момента се доближават до европейските производители, другите са в графа лоша изработка..
  • Смешник
    Отговор
    56 12:58  25.10.17

    До коментар #53 от "444":

    Абе Гунчо отиди първо на училище и после ръси акъл. Официално е 125 обаче мили правиш ли разлика между км и мила а??? 125 мили е около 200км!!!!! И другото Гунчо неандерталски батерията е само 35.8-kWh(на Тесла е над 90) затова изминава и само 200км. И трето мистър килиино училище и това го запомни добре тази кола тежи 1115 кг !!!!! а не 2500!!!!! Колко е разликата а?????? И накрая мистър незнаико точно от това има нужда Европа а не от танкове по улицата на градовете си.

    Коментиран от #58

  • Скръндза
    Отговор
    57 13:05  25.10.17

    До коментар #47 от "Мартин":

    Ако клиентите имаха някаква по-евтина алтернатива, за приблизително подобни параметри, никой не би си купил Тесла. Най-малкото защото знаят, че нямат никакъв опит с производство на автомобили. За съжаление обаче, никой автомобилен производител, не предлага нещо дори близо до техническите параметри на Тесла, без въобще да говорим за цена. Сравнението с Apple не е много обективно. Всички знаем, че само две години след като Apple представи нов телефон, вече има много по-евтина алтернатива, понякога по-добра дори като технически параметри. Дали това е вярно при електромобилите? Попитай шефа на Volkswagen какво ще предлага 2022 година, ако въобще стигне до масово производство . Според обещанията им, това ще е нещо с по-лоши параметри от Nissan Leaf модел 2016 година. Това е само защото не влагат пари за глупости! В момента се продават дизелчетата и те това на това наблягат, защото от това се печели.
  • Палячо
    Отговор
    58 13:14  25.10.17

    До коментар #56 от "Смешник":

    Ами като точно такава кола е нужна, защо никой не иска да я купи? Тесла продава автомобилите си по интернет и продава повече електромобили отколкото Фолксваген с всичките си сервизни Центрове и дистрибутори! Пробегът който си дал за голфа е по Европейския цикъл. По същият този цикъл, Tesla изминава 635 км при реални 400. Сещаш ли се колко е реалният пробег на голфа? Тесла поне проектираха електромобил от нулата, въпреки че някои субекти обясняват за батерии увити с тиксо. Знаеш ли какво е е-Голф? Това е най-обикновен Golf на който са махнали двигателя , заменили са го с електромотор и са натъпкали батерии в багажника! Егати инженерната мисъл на прехвалените инженери със сто години традиции! Защо точно Тесла разби скалите на 2 различни и независими теста за сигурност, като получи повече от възможните точки? Защото инженерите със 100 годишни традиции дори не се предположили, че може да се проектира и изработи автомобил.

    Коментиран от #59

  • Клоун
    Отговор
    59 15:08  25.10.17

    До коментар #58 от "Палячо":

    батериите на Голфа са също на пода което е очевадно най-доброто място. Това ми напомня на Апъл фенщината че са изобретили правоъгълният телефон сякаш телефона може да бъде трапецовиден или ромбоиден? Проектирали от 0 еми всяка година има студентски състезания с ел. коли проектирани от 0, какво има да и проектираш както нашият правец това ти е проектирането, асемблиране!!!
  • Шефьор
    Отговор
    60 16:08  25.10.17
    Много скоро ще има пробив в акумулаторите и тога опита на TESLA ще недостижим. Не знам, дали някой е чел за новата литиево йонна батерия на Тошиба, която се зарежда 6 /шест/ минути. А, някой задавал ли си е въпроса с какви батерии се захранва Международната космическа станция при 20 /двадесет/ минутно слънцегреене върху слънчевите и панели? Двигателя с вътрешно горена след 20г. ще е история.
  • Патриот
    Отговор
    61 00:41  26.10.17
    Какво бъдеще има Теслата? Аз, както и много други българи живеем в апаратаменти. На мен, както и ан мното други българи демокрацията ни накара да живеем в беттоно гето, в което се борим за паркомясто. Някога паркирам пред съседен блок. Как тогава да си заредя Теслата? В събота сутринта ще рябва да я останя та станцията, за да мога да си взема привечер вече готова.

    Коментиран от #62

  • Патриот
    Отговор
    62 00:45  26.10.17

    До коментар #61 от "Патриот":

    Защо не помислите над това? Някъде може да е и много вървежна. Ама може ли така да бъде с единственият ви автомобил - цяла събота или неделя през деня на контакта, но не пред блока в ОМВ? Някъде може и да е переспективен автомобил, бъдеще дори. В България обаче и каквито и пробиви да има за батерията и 5000лв да стане целият автомобил - за огромна част от населенеито той ще е КРАЙНО НЕПРАКТИЧЕН.

    Коментиран от #63

  • Бъдещето на Тесла
    Отговор
    63 13:13  26.10.17

    До коментар #62 от "Патриот":

    И какво ви дава основание да мислите че бъдещето на Тесла зависи от живеещите в панелни блокове в Люлин?
  • КОМЕНТАР
    Отговор
    64 18:19  26.10.17
    https://fakti.bg/avto/266566-avtomobili-razvalashti-se-oshte-na-parvata-godina НАПИСАНО В СЪЩИА САЙТ МАЛКО ПО- НАДОЛУ ТА ТЕСЛИТЕ БИЛИ В ТОП 10 НА НАЙ ........ КОЛИ .

    Коментиран от #65

  • Гост
    Отговор
    65 21:04  26.10.17

    До коментар #64 от "КОМЕНТАР":

    Така е, има проблем със затварянето на задните врати на един от моделите. Следователно ще фалират най-много до година. Другите автомобилни производители имат къде по-малки и маловажни проблеми, които не създават толкова неудобства на собствениците си. На някой производител обикновено му блокира двигателя, на друг му отказват спирачките, трети има проблеми с кормилната уредба на автомобилите си, на друг производител му се трошат скоростните кутии. Все такива дреболии! Но проблемът със затварянето на задните врати е огромен! Това не са автомобили.

  • аха
    Отговор
    66 09:23  27.10.17
    Стига глупости . Признайте си колко от вас са карали немски автомобили . И колко са карали американски боклуци. Разбира се , че Тесла-електрички са балон . Няма начин , че дойде времето и на елелтромобилите . Само , че на хамериканците не им се чака да озрее момента , щото пак ще са го изтървали .

    Коментиран от #67

  • кирилица
    Отговор
    67 19:05  27.10.17

    До коментар #66 от "аха":

    *узрее и преди препинателни знаци не се слага интервал, само след тях. Ако и в CV-то така си ги наслагал, веднага го оправи! Който не харесва кола, която прави 0-100 за 2.4 сек, нищо не разбира от коли!

    Коментиран от #68

  • Колев
    Отговор
    68 17:59  31.10.17

    До коментар #67 от "кирилица":

    Който харесва безусловно коли, които вдигат 0-100 за 2.4 сек, САМО защото го правят за 2.4 сек, без да се интересуват от други характеристики, НИЩО не разбира от коли.
  • The Wolf of Wallstr
    Отговор
    69 00:43  30.11.17

    До коментар #1 от "Гост":

    А ти си елементарно-не-мислещ продавач на балони с хелий по градинките, дето се слага и кланя на един мерзавец, който отдавна, МНОГО ОТДАВНА трябваше да е следствен! Трябваше той и всичките му колеги да са зад решетките за реални измами и престъпления, вместо да си веят сега хайвера и да раздават пресконференции! Позьорът дето дава милиони за треклами на консервните си кутии да вика "дръжте позьора", е.ати цинизма! Tesla няма долар похарчен за реклама. Швабата обаче го е яд, че без пари имат такъв пиар. Тая работа не е като оная, яя яяя!

Напиши коментар:


Публикувай