В миналото името Aleko се използва от руснаците за експортната версия на Москвич-2141 и именно с това название са познати тези Москвичи и у нас. Всъщност наименованието ALEKO идва от Автозавод ЛЕнинского КОмсомола.
Тези коли, произвеждащи се през периода 1986 - 1998 година в "Автомобильном заводе имени Ленинского Комсомола" (АЗЛК) вече са позабравени, въпреки че у нас все още се срещат обяви за продажба.
Знаете ли обаче, че правата върху марката Aleko принадлежат не на кой да е, а на... концерна Volkswagen и германците пазят правата върху марката Aleko със завидно упорство.
Даже има спекулации по темата, че когато през 2019-а VW пусне планирания нов бранд за нискобюджетни автомобили за развиващите се страни, той ще получи именно названието Aleko. Дали това ще се случи обаче, предстои да разберем.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Миро
12:09 25.10.2017
2 Гост
А сега Е класа кожа ама не става вече.
Коментиран от #11
12:23 25.10.2017
3 Кобрата
Няма електроники, няма датчици и скъпи компоненти...
12:30 25.10.2017
4 Random
12:57 25.10.2017
5 Тинки Уинки
13:00 25.10.2017
6 Къньо
13:03 25.10.2017
7 onq s konq
13:08 25.10.2017
8 filo
13:26 25.10.2017
9 Кракра
Коментиран от #18
13:45 25.10.2017
10 Дедо Мраз
Коментиран от #13
13:47 25.10.2017
11 Гост
До коментар #2 от "Гост":
Много точно казано.И малко гореше и много въреше, ивсе пак беше с БМВ двигател.Коментиран от #12
13:51 25.10.2017
12 Random
До коментар #11 от "Гост":
Нямат нищо общо.https://www.drive2.ru/b/654430/
13:59 25.10.2017
13 Кобрата
До коментар #10 от "Дедо Мраз":
Може да е Aleko, ама вози меко!14:07 25.10.2017
14 Станой
Коментиран от #23
14:16 25.10.2017
15 Радо
14:36 25.10.2017
16 Данаил
16:01 25.10.2017
17 Някой
16:16 25.10.2017
18 айтозлия
До коментар #9 от "Кракра":
въобще не сте информирани КРАКРА .ОЩЕ ОТНАЧАЛО СЕ ПРОИЗВЕЖДАХА С ДВАТА ДВИГАТЕЛЯ.в ловеч имаше двигатели за м 412 и затова се продаваха масово от тях 12 250 лв.бяха в мототехника.1992г.алеко беше 89 000лв.-4 000 $.с двг лада 1600.още го имам на 60 000км.наистина няма нищо общо с например вектра а 1.6 .но това е НОСТАЛГИЯ по младите години .между другото тогава имаше и едно списание АВТОМОБИЛЕН МАГАЗИН БЕДА ЧЕТЯХ ГО С УДОВОЛСТВИЕ.Коментиран от #19
16:20 25.10.2017
19 Гого
До коментар #18 от "айтозлия":
Аз пращах рисунки на коли и печелих състезания в Автмобилен магазин Беда :)17:58 25.10.2017
20 стоян
Коментиран от #21
18:26 25.10.2017
21 Random
До коментар #20 от "стоян":
Защото са разработвали друг модел, и накрая партията ги е отсвирила и им купила една симка да копират.20:10 25.10.2017
22 qwerty
20:11 25.10.2017
23 PST
До коментар #14 от "Станой":
Аз продължавам - нови скорости -1100лв. ..на 30 000км нов съединител-фер.и претис. диск...в движение се отвори предният капак и завъртян но пантите се лепна на стъклато....на екскурзия на черен път се ОТКЪСНА ВОЛАНА ...остана ми в ръцете и слязох със него !!!Коментиран от #24, #25
20:54 25.10.2017
24 ВАГ
До коментар #23 от "PST":
продължавам и аз :) (баща ми имаше такава и ми беше първата която съм карал) : та ,при опит за обратен завой ми се откачи полуоската , веднъж се запали инсталацията , няколко пъти ми е хвърчала капачката на водата (когато се понатисне) , накрая го предадохме за скрап на 78 000 км:) ... иначе си беше голям мерак00:01 26.10.2017
25 Алфа Ромео
До коментар #23 от "PST":
Ха-ха, ти направо ме разби, посмях се доста.Коментиран от #26
00:11 26.10.2017
26 PST
До коментар #25 от "Алфа Ромео":
Сега идва смешното - Когато слязох с волан в ръце. навих една контрагаика на кормилният болт...взех лула 17 ...сложихя на гаиката и въртеики лулата наляво и надясно управлявах до София ..около 80км.....като ватман !01:15 26.10.2017
27 Николай
13:39 26.10.2017