Last news in Fakti

25 Октомври, 2017 12:07 15 513 27

Евтини VW-та с марка Aleko?

  • aleko-
  • москвич-
  • volkswagen

В миналото името Aleko се използва от руснаците за експортната версия на Москвич-2141 и именно с това название са познати тези Москвичи и у нас. Всъщност наименованието ALEKO идва от Автозавод ЛЕнинского КОмсомола.

Тези коли, произвеждащи се през периода 1986 - 1998 година в "Автомобильном заводе имени Ленинского Комсомола" (АЗЛК) вече са позабравени, въпреки че у нас все още се срещат обяви за продажба.

Знаете ли обаче, че правата върху марката Aleko принадлежат не на кой да е, а на... концерна Volkswagen и германците пазят правата върху марката Aleko със завидно упорство.

Даже има спекулации по темата, че когато през 2019-а VW пусне планирания нов бранд за нискобюджетни автомобили за развиващите се страни, той ще получи именно названието Aleko. Дали това ще се случи обаче, предстои да разберем.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Миро

    38 6 Отговор
    Ех, разчувствах се. Бих си купил такава кола, производство на VW
  • 2 Гост

    47 8 Отговор
    Ех спомени . На моя "КОПАЧОВ" задната седалка ако можеше да говори малиииии....
    А сега Е класа кожа ама не става вече.

    Коментиран от #11

  • 3 Кобрата

    41 6 Отговор
    Ей тва е колата! Екстра е
    Няма електроники, няма датчици и скъпи компоненти...
  • 4 Random

    16 3 Отговор
    Абе аз от 3 месеца повтарям това, вие сега се сетихте.
  • 5 Тинки Уинки

    26 3 Отговор
    На 'Калеко Алеко' колата...
  • 6 Къньо

    31 46 Отговор
    Това е един тотален барутник и нищо повече!
  • 7 onq s konq

    42 2 Отговор
    Е тва беше първата кола с 5 скорости която карах :D
  • 8 filo

    24 44 Отговор
    Това изобщо няма общо с понятието кола. Не разбирам защо въобще се пише за тази кочина, която отдавна е в историята и там ще си остане, като един от най-жалките опити да се направи превозно средство.
  • 9 Кракра

    21 40 Отговор
    Уникален боклук. Даже мужикът се усети, че за нищо не става, и накрая взе да им слага двигатели от Лада, та поне малко да зариличат на нещо.

    Коментиран от #18

  • 10 Дедо Мраз

    8 3 Отговор
    Айде на Алекото!

    Коментиран от #13

  • 11 Гост

    9 26 Отговор

    До коментар #2 от "Гост":

    Много точно казано.И малко гореше и много въреше, ивсе пак беше с БМВ двигател.

    Коментиран от #12

  • 12 Random

    18 1 Отговор

    До коментар #11 от "Гост":

    Нямат нищо общо.
    https://www.drive2.ru/b/654430/
  • 13 Кобрата

    23 5 Отговор

    До коментар #10 от "Дедо Мраз":

    Може да е Aleko, ама вози меко!
  • 14 Станой

    36 17 Отговор
    И аз имах такъв алеко,купен от Мототехника.Още в магазина имаше 4 различни свещи-българска,полска,руска и чешка,а едната не работеше.Уникален боклук.На 10000 км блокира скоростната кутия.Спирам дотук.Не мога да повярвам,че някой може да харесва такава кола,освен ако не е платен трол.

    Коментиран от #23

  • 15 Радо

    20 7 Отговор
    Абе колеги, швабите са закупили марката АЛЕКО - кой Ви е казал, че ще произвеждат същите боклуци?...може би ще направят същото, което направи Рено под марката Дачия, и удари конкуренцията яко под кръста...дай боже да подкараме нови фосквагени под марката Алеко на достъпна цена от 14-15К лева...иначе старото Алеко си беше чист боклук!!...баща ми го купи нов от Мототехника през 1989г. на баснословната цена от 12250лв, на третата година изби ръжда по купето, предните амортисьори течаха като лейки, нова скоростна кутия купихме и т.н...но в случая за друго иде реч.
  • 16 Данаил

    18 2 Отговор
    На моя му смених предните амортисьори с нови и всички синхронизатори на ск.кутия и заспа.По равно с пълна газ и дълга засилка-по стрелка 175 показваше.Поне 150 са били.Много добро пътно поведение в сравнение с лада,както и добри спирачки.При зверски натоварвания не пипаше масло грам.На дълго 10 газ гореше в града до 15.За онова време му се радвах.
  • 17 Някой

    12 9 Отговор
    Алеко беше възможно най долното творение на инжинерните мисли комшиата като го измиеше и се пълнеше с вода.
  • 18 айтозлия

    16 2 Отговор

    До коментар #9 от "Кракра":

    въобще не сте информирани КРАКРА .ОЩЕ ОТНАЧАЛО СЕ ПРОИЗВЕЖДАХА С ДВАТА ДВИГАТЕЛЯ.в ловеч имаше двигатели за м 412 и затова се продаваха масово от тях 12 250 лв.бяха в мототехника.1992г.алеко беше 89 000лв.-4 000 $.с двг лада 1600.още го имам на 60 000км.наистина няма нищо общо с например вектра а 1.6 .но това е НОСТАЛГИЯ по младите години .между другото тогава имаше и едно списание АВТОМОБИЛЕН МАГАЗИН БЕДА ЧЕТЯХ ГО С УДОВОЛСТВИЕ.

    Коментиран от #19

  • 19 Гого

    6 2 Отговор

    До коментар #18 от "айтозлия":

    Аз пращах рисунки на коли и печелих състезания в Автмобилен магазин Беда :)
  • 20 стоян

    3 7 Отговор
    Това руско творение е открадено или купено копие на СИМКА =без двигатела

    Коментиран от #21

  • 21 Random

    4 2 Отговор

    До коментар #20 от "стоян":

    Защото са разработвали друг модел, и накрая партията ги е отсвирила и им купила една симка да копират.
  • 22 qwerty

    6 1 Отговор
    На такава си взех шофьорския изпит преди 24 години......
  • 23 PST

    7 5 Отговор

    До коментар #14 от "Станой":

    Аз продължавам - нови скорости -1100лв. ..на 30 000км нов съединител-фер.и претис. диск...в движение се отвори предният капак и завъртян но пантите се лепна на стъклато....на екскурзия на черен път се ОТКЪСНА ВОЛАНА ...остана ми в ръцете и слязох със него !!!

    Коментиран от #24, #25

  • 24 ВАГ

    2 3 Отговор

    До коментар #23 от "PST":

    продължавам и аз :) (баща ми имаше такава и ми беше първата която съм карал) : та ,при опит за обратен завой ми се откачи полуоската , веднъж се запали инсталацията , няколко пъти ми е хвърчала капачката на водата (когато се понатисне) , накрая го предадохме за скрап на 78 000 км:) ... иначе си беше голям мерак
  • 25 Алфа Ромео

    1 3 Отговор

    До коментар #23 от "PST":

    Ха-ха, ти направо ме разби, посмях се доста.

    Коментиран от #26

  • 26 PST

    3 3 Отговор

    До коментар #25 от "Алфа Ромео":

    Сега идва смешното - Когато слязох с волан в ръце. навих една контрагаика на кормилният болт...взех лула 17 ...сложихя на гаиката и въртеики лулата наляво и надясно управлявах до София ..около 80км.....като ватман !
  • 27 Николай

    3 1 Отговор
    Големи гороломници имало тук, щети се откъсне полуоската и кормилото, ай де бе, ако не си по подръжката, естествено че то ще стане