14 391 27

Евтини VW-та с марка Aleko?

Радослав Славчев

В миналото името Aleko се използва от руснаците за експортната версия на Москвич-2141 и именно с това название са познати тези Москвичи и у нас. Всъщност наименованието ALEKO идва от Автозавод ЛЕнинского КОмсомола.

Тези коли, произвеждащи се през периода 1986 - 1998 година в "Автомобильном заводе имени Ленинского Комсомола" (АЗЛК) вече са позабравени, въпреки че у нас все още се срещат обяви за продажба.

Знаете ли обаче, че правата върху марката Aleko принадлежат не на кой да е, а на... концерна Volkswagen и германците пазят правата върху марката Aleko със завидно упорство.

Даже има спекулации по темата, че когато през 2019-а VW пусне планирания нов бранд за нискобюджетни автомобили за развиващите се страни, той ще получи именно названието Aleko. Дали това ще се случи обаче, предстои да разберем.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Миро (гост)
    Отговор
    1 12:09  25.10.17
    Ех, разчувствах се. Бих си купил такава кола, производство на VW
  • Гост (гост)
    Отговор
    2 12:23  25.10.17
    Ех спомени . На моя "КОПАЧОВ" задната седалка ако можеше да говори малиииии....
    А сега Е класа кожа ама не става вече.

    Коментиран от #11

  • Кобрата (псевдоним)
    Отговор
    3 12:30  25.10.17
    Ей тва е колата! Екстра е
    Няма електроники, няма датчици и скъпи компоненти...
  • Random (гост)
    Отговор
    4 12:57  25.10.17
    Абе аз от 3 месеца повтарям това, вие сега се сетихте.
  • Тинки Уинки (гост)
    Отговор
    5 13:00  25.10.17
    На 'Калеко Алеко' колата...
  • Къньо (гост)
    Отговор
    6 13:03  25.10.17
    Това е един тотален барутник и нищо повече!
  • onq s konq (гост)
    Отговор
    7 13:08  25.10.17
    Е тва беше първата кола с 5 скорости която карах :D
  • filo (гост)
    Отговор
    8 13:26  25.10.17
    Това изобщо няма общо с понятието кола. Не разбирам защо въобще се пише за тази кочина, която отдавна е в историята и там ще си остане, като един от най-жалките опити да се направи превозно средство.
  • Кракра (гост)
    Отговор
    9 13:45  25.10.17
    Уникален боклук. Даже мужикът се усети, че за нищо не става, и накрая взе да им слага двигатели от Лада, та поне малко да зариличат на нещо.

    Коментиран от #18

  • Дедо Мраз (гост)
    Отговор
    10 13:47  25.10.17
    Айде на Алекото!

    Коментиран от #13

  • Гост (гост)
    Отговор
    11 13:51  25.10.17

    До коментар #2 от "Гост":

    Много точно казано.И малко гореше и много въреше, ивсе пак беше с БМВ двигател.

    Коментиран от #12

  • Random (гост)
    Отговор
    12 13:59  25.10.17

    До коментар #11 от "Гост":

    Нямат нищо общо.
    https://www.drive2.ru/b/654430/
  • Кобрата (псевдоним)
    Отговор
    13 14:07  25.10.17

    До коментар #10 от "Дедо Мраз":

    Може да е Aleko, ама вози меко!
  • Станой (гост)
    Отговор
    14 14:16  25.10.17
    И аз имах такъв алеко,купен от Мототехника.Още в магазина имаше 4 различни свещи-българска,полска,руска и чешка,а едната не работеше.Уникален боклук.На 10000 км блокира скоростната кутия.Спирам дотук.Не мога да повярвам,че някой може да харесва такава кола,освен ако не е платен трол.

    Коментиран от #23

  • Радо (гост)
    Отговор
    15 14:36  25.10.17
    Абе колеги, швабите са закупили марката АЛЕКО - кой Ви е казал, че ще произвеждат същите боклуци?...може би ще направят същото, което направи Рено под марката Дачия, и удари конкуренцията яко под кръста...дай боже да подкараме нови фосквагени под марката Алеко на достъпна цена от 14-15К лева...иначе старото Алеко си беше чист боклук!!...баща ми го купи нов от Мототехника през 1989г. на баснословната цена от 12250лв, на третата година изби ръжда по купето, предните амортисьори течаха като лейки, нова скоростна кутия купихме и т.н...но в случая за друго иде реч.
  • Данаил (гост)
    Отговор
    16 16:01  25.10.17
    На моя му смених предните амортисьори с нови и всички синхронизатори на ск.кутия и заспа.По равно с пълна газ и дълга засилка-по стрелка 175 показваше.Поне 150 са били.Много добро пътно поведение в сравнение с лада,както и добри спирачки.При зверски натоварвания не пипаше масло грам.На дълго 10 газ гореше в града до 15.За онова време му се радвах.
  • Някой (гост)
    Отговор
    17 16:16  25.10.17
    Алеко беше възможно най долното творение на инжинерните мисли комшиата като го измиеше и се пълнеше с вода.
  • айтозлия (гост)
    Отговор
    18 16:20  25.10.17

    До коментар #9 от "Кракра":

    въобще не сте информирани КРАКРА .ОЩЕ ОТНАЧАЛО СЕ ПРОИЗВЕЖДАХА С ДВАТА ДВИГАТЕЛЯ.в ловеч имаше двигатели за м 412 и затова се продаваха масово от тях 12 250 лв.бяха в мототехника.1992г.алеко беше 89 000лв.-4 000 $.с двг лада 1600.още го имам на 60 000км.наистина няма нищо общо с например вектра а 1.6 .но това е НОСТАЛГИЯ по младите години .между другото тогава имаше и едно списание АВТОМОБИЛЕН МАГАЗИН БЕДА ЧЕТЯХ ГО С УДОВОЛСТВИЕ.

    Коментиран от #19

  • Гого (гост)
    Отговор
    19 17:58  25.10.17

    До коментар #18 от "айтозлия":

    Аз пращах рисунки на коли и печелих състезания в Автмобилен магазин Беда :)
  • стоян (гост)
    Отговор
    20 18:26  25.10.17
    Това руско творение е открадено или купено копие на СИМКА =без двигатела

    Коментиран от #21

  • Random (гост)
    Отговор
    21 20:10  25.10.17

    До коментар #20 от "стоян":

    Защото са разработвали друг модел, и накрая партията ги е отсвирила и им купила една симка да копират.
  • qwerty (гост)
    Отговор
    22 20:11  25.10.17
    На такава си взех шофьорския изпит преди 24 години......
  • PST (гост)
    Отговор
    23 20:54  25.10.17

    До коментар #14 от "Станой":

    Аз продължавам - нови скорости -1100лв. ..на 30 000км нов съединител-фер.и претис. диск...в движение се отвори предният капак и завъртян но пантите се лепна на стъклато....на екскурзия на черен път се ОТКЪСНА ВОЛАНА ...остана ми в ръцете и слязох със него !!!

    Коментиран от #24, #25

  • ВАГ (гост)
    Отговор
    24 00:01  26.10.17

    До коментар #23 от "PST":

    продължавам и аз :) (баща ми имаше такава и ми беше първата която съм карал) : та ,при опит за обратен завой ми се откачи полуоската , веднъж се запали инсталацията , няколко пъти ми е хвърчала капачката на водата (когато се понатисне) , накрая го предадохме за скрап на 78 000 км:) ... иначе си беше голям мерак
  • Алфа Ромео (гост)
    Отговор
    25 00:11  26.10.17

    До коментар #23 от "PST":

    Ха-ха, ти направо ме разби, посмях се доста.

    Коментиран от #26

  • PST (гост)
    Отговор
    26 01:15  26.10.17

    До коментар #25 от "Алфа Ромео":

    Сега идва смешното - Когато слязох с волан в ръце. навих една контрагаика на кормилният болт...взех лула 17 ...сложихя на гаиката и въртеики лулата наляво и надясно управлявах до София ..около 80км.....като ватман !
  • Николай (гост)
    Отговор
    27 13:39  26.10.17
    Големи гороломници имало тук, щети се откъсне полуоската и кормилото, ай де бе, ако не си по подръжката, естествено че то ще стане

Напиши коментар:


Публикувай