2 338 1

Първата рожба на враждата с Енцо Ферари - Bizzarrini A3C

Ангел Харизанов

Случая, в който на инженерите им писва от корпоративните правила и стартират собствени проекти, е често срещан в автомобилната индустрия. Тук става въпрос за едни от най-култовите години на Ferrari - началото на 60-те и човек на име Джото Бицарини, който по това време е главен инженер на компанията, но бива уволнен, защото с още няколко човека не могат да понасят жената на Енцо Ферари, с която им се налага да работят. Това е първият човек, който иска да натрие носа на Енцо, като след това същото става и с Ford, както и "трактористите" Lamborghini. Речено - сторено, Бицарини много бързо създава машина, която кръщава 5300, която обаче разчита на американски V8 двигател - 5.3-литров Chevy. Купето е създадено от алуминий от Bertone, като през годините се произвеждат общо 133 коли. Тук обаче, става въпрос за състезателната версия, при която мощността скача от 365 на 400 конски сили, а двигателят бива преместен значително по-навътре в купето за по-добър баланс. От А3С се създават 29 автомобила, но не знаем колко освен този екземпляр са оцелели до момента. Автомобилът спечелва 24-те часа на Льо Ман през 64-та и 65-та, а след това идва хегемонията на Ford GT40.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Дон Тони
    Отговор
    1 07:02  28.10.17
    5.3литров двигател Chevy с който "спечелва 24-те часа на Льо Ман през 64-та и 65-та, а след това идва хегемонията на Ford GT40" ..... първият голям двигател на Шевролет е по-добър от тези на Ферари, а след това и този на Форд също

Напиши коментар:


Публикувай