Компанията на Илон Мъск успя да постигне успех със своите автомобили, но конкуренцията изобщо не спи. Там се намира един от производителите, създаващи ужасно бързи автомобили - германците от Porsche, като за последно го доказаха с 911 GT2 RS, което разби всичко, съществуващо на Нюрбургринг. Там в момента се провеждат тестовете и на първия им изцяло електрически автомобил - Mission E, който има за цел да бъде тежък конкурент на Model S. Моделът на Porsche обаче ще може да спира и завива и ще има значително по-качествен интериор, за който са хулени моделите на Tesla. Всички знаем колко пищна е вътрешността на Panamera. За модела очакваме мощност от над 600 конски сили и пробег от минимум 500 километра.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Shmeker
23:47 28.10.2017
2 Антиелектрика
Коментиран от #8
00:22 29.10.2017
3 ГОСТ
или черния хайвер с препечена филия
на баница и боза?
може да си мечтаем за хаивера и поршето
ама сутринта гризваме баницата
и на работа с опела
07:35 29.10.2017
4 незнайко
08:48 29.10.2017
5 Електрика
За всичко са прави, с изключение на спирането.
Tesla е една от колите които спира най-бързо от 200 до 0км/ч и никой не оспорва това. Ще се радвам, ако поне спирането на на Поршето е по-добро, за разлика от ускорението.
Това ще е нормално, предвид добрите спирачки на конвенционалните модели на марката. При електромобилите това се комбинира с допълнителен спирачен момент от двигателя, който в случая е доста мощен.
Помага също 800 волтовата батерия с възможност за 15 минутно зареждане от която съм впечатлен. Тя е способна да поеме два пъти по-голяма мощност от регенерацията отколкото нормална батерия.
За цените също Не сте прави. Porsche е по-евтино от Тесла. Искрено им пожелавам успех и бърза реализация. Ще се радвам да има още един електромобил който да харесвам, за да не ме обвиняват, че съм заслепен последовател на Илон Мъск.
Неведнъж съм заявявал, че концепцията на Порше ми харесва много повече. В тази статия са пропуснали най-важното предимство - 15-минутното зареждане, което поне за мен има по-голям практически смисъл отколкото ускорението до 100 за под 3 секунди.
09:44 29.10.2017
6 Не съм електрика
Коментиран от #7, #9, #12
09:51 29.10.2017
7 Shmeker
До коментар #6 от "Не съм електрика":
Принципно си прав, но тук варианти много. Ще повдигнат крилото при спиране, ще вкарат моторна спирачка в режим генератор, карбонови дискове, яки накладки...10:14 29.10.2017
8 Рекуператор
До коментар #2 от "Антиелектрика":
Като заври акумулатора, да изхвърля газовете!12:34 29.10.2017
9 Неясно съм се изразил
До коментар #6 от "Не съм електрика":
Съгласен съм с тебе. Сега прочетох и видях че малко неясно съм се изразил. Не сравнявам спирането с Тесла.Струва ми се доста странно, ускорението на електрическото Porsche да е по-бавно отколкото на бензиновите. Ще се радвам ако успеят да подобрят още повече спирачния път благодарение на рекуперацията, която дава допълнителни възможности. Дай Боже да видим нови рекорди. Та ако Порше не може, кой?
От марката имам личен опит само с Кайен, но дори този голям автомобил е с отлична управляемост и спиране. Няма нищо общо с доста по-леки автомобили от други марки.
Следователно, физичните закони просто ни дават някакви граници, които не можем да минем, но дали дори ще се доближим до тях, е въпрос на възможности на конкретния автомобил.
13:29 29.10.2017
10 вижся
15:26 29.10.2017
11 Електрика
Тесла зададе стандарта за ускорение и пробег с едно зареждане, а другите ги следват и се опитват да ги стигнат.
Сега Порше ще зададат Стандарт за 800 волтови батерии и 15-минутно зареждане, като другите ще ги последват.
От Тесла изградиха и продължават да изграждат мрежа от бързи зарядни станции като целта им е да ги закръглят на 10 000 до края на годината. Преди малко четох, че само една от тези станции ще има 42 колонки за бързо зареждане supercharger. Дано и останалите ги последват.
По този начин, съвсем скоро ще има различни видове електромобили, които да удовлетворяват различни потребности на потребителите.
По един начин изглежда, когато продавач-консултанта на любимата ти марка ти предложи избор между малък градски автомобил, седан, кросоувър, джип, комби, "баничарка" , микробус и т.н.
А след като си избере,ш те попита с какво задвижване искаш да бъде, бензин, дизел или електрическо и да преминете на модела и цвета.
Съвсем друго е да го питаш имате ли еди какво си с електрическо задвижване, при положение че няма. Разбира се че ще ти наговори глупости за електрическото задвижване и ще ти предложа бензин или дизел "който е точно за тебе". Нали затова му се плаща.
Тогава ще трябва да избираш дали да си лоялен към марката или сляпо да се довериш на някаква американска марка с името на дърводелски инструмент, която дори няма изградена сервизна мрежа!
Коментиран от #13, #21
16:07 29.10.2017
12 гост
До коментар #6 от "Не съм електрика":
Така казано е голяма глупост , ако имаш предвид при една и съща спирачна система , да , но при различни може по-тежката да спре два пъти по-бързо , теглото е само част от уравнението ! Има товарни бусове , които празни са 1,5 тона , а са високи два метра . Искаш да кажеш , че ще спират и завиват дори близко до Тесла , айде моля ти се , да не говорим за , че Тесла има център на тежестта и разпределение на масите , дето 90% от петролните не могат и да сънуват !Коментиран от #17
16:42 29.10.2017
13 гост
До коментар #11 от "Електрика":
Още малко ако повтаряш за "нови стандарти " и може някой да ти повярва ! Порше нищо няма да задава , това е международен стандарт приет за второ поколение батерии и зарядни станции , който ще се разпространява след 2021 г и ВСИЧКИ производители ще минат на него , а Порше просто ще се включат направо в него , щото и без това по-рано няма да пуснат нищо , не сънувай неща дето ги няма ! И ако смятат до тогава да си стоят с тия показатели и "бюджетните" модели ще ги стигнатКоментиран от #14
16:49 29.10.2017
14 Електрика
До коментар #13 от "гост":
Приеми "задава Стандарт", като "вдига летвата" , а не буквално Стандарт.Освен това, стандарта е 350 киловата 800 волта за зарядна станция.
15-минутно зареждане не е стандарт!
Коментиран от #15
17:36 29.10.2017
15 гост
До коментар #14 от "Електрика":
Ами при този стандарт на зареждане дали ще е 10,15 или 20 минути зависи единствено от капацитета на батерията и можеш и сам да си го сметнеш , така че "рекламата" на Порше се базира просто на показателите на батерията която предвиждат , при по-малка може и по-малко време да отнема , пак нищо по-различно и което няма да го има и при другите !19:08 29.10.2017
16 Електрика
Че Nissan Leaf със своята 40 киловатчаса ще се зареди за 6 минути?
Ама ти наистина ли си вярваш?
Тези зарядни станции са предвидени и за зареждане на камиони и автобуси.
Трябва да си абсолютен малоумник, за да зареждаш от такава станция с "обикновен" електромобил, който така или иначе не може да се възползва от потенциала за зареждане какво беше Спиш ли да ядем Ела да ядем, предвид цената на минута или киловатчас.
Тези зарядни станции използват и буферна батерия, и ресурса на батерията също е включен в себестойността на зареждането.
Такива станции се ползват само в краен случай, когато наистина бързаш и 20 минути за обикновено зареждане са ти наистина ценни.
Коментиран от #22
20:17 29.10.2017
17 Не съм електрика
До коментар #12 от "гост":
Ти наистина си безнадежден случай, ти до кой клас си ходил на училище???Да теглото е най-важно, на второ място са гумите. Ако имаш гуми от Ф1 може и да спреш два пъти по бързо да.
Спирачките са на трето място, всяка модерна и изправна спирачн система може да закове ГУМИТЕ на място обаче не и колата.
Между другото на Тесла гумите са 245 което си е като на голям джип или на спортен автомобил. Сигурно знаеш колко струват такива гуми нали?
Казвам ви и на двамата не вкарвайте Теслата при спортистите защото там е като слон в стъкларски магазин, тя си има друго предназначение.
Коментиран от #24
21:14 29.10.2017
18 гост
Коментиран от #19
21:14 29.10.2017
19 Електрика
До коментар #18 от "гост":
Каквото и да говориш, ако Порше наистина излезе на пазара с цена по-ниска от Тесла и 15 минутно зареждане, ще има голям потенциал за пазарен успех.Малко съм учуден Тесла да преговаря с доставчици на батерии, при положение, че вече не се доверяват и на доставчиците на седалки и смятат да си ги правят сами заради предишни проблеми. Би ли дал източника си на информация?
Tesla сами си произвеждат батериите и по-скоро биха построили втори завод, отколкото да разчитат на доставчици. Засега за модел S и Х все още се доставят от Панасоник и са старите батерии.
Предполагам, когато започнат да смогнат с капацитета на собственото производство, да оборудват и тях с новите батерии. Заради по-голямата енергийна плътност, при същите размери и тегло на батерията, предполагам че капацитета ще е около 130 киловатчаса на същата цена или по-ниска.
Това би означавало около 700 Реални километра пробег.
Коментиран от #23
21:58 29.10.2017
20 Електрика
22:00 29.10.2017
21 Чичу Ади
До коментар #11 от "Електрика":
Надявах се, че поне за "Електрика" името на американската марка няма да е име на дърводелски инструмент, но уви. Китайците готвят конкурент на Тесла, ще го кръщават Длето.....00:08 30.10.2017
22 гост
До коментар #16 от "Електрика":
Искам да кажа , ако са от следващото поколение на 800 волта , ДА ! Сегашните не естествено , защото са предвидени за 400 волта зарядни , но новите станции ще работят и на двата стандарта , само на стария ще е по-бавно зареждането . Пак повтарям след три-четири години ВСИЧКИ производители ще предлагат този стандарт , включително другите от ВАГ , наистина ли си въобразяваш , че Порше са измислили нещо което другите няма да имат ?Коментиран от #25
00:11 30.10.2017
23 гост
До коментар #19 от "Електрика":
Цената която толкова ти харесва е не заради Тесла , а заради собствените им "петролки" за да не се конкурират и ще е по изпитаната рецепта "гол като пушка" с екстри на цената на златото ! И понеже никой не поръчва базово Порше , с няколко "задължителни" пакета веднага ще се окаже горе-долу двойна , тия филми сме ги гледали достатъчно . По-добре си представи какво ще стане като се окаже , че "спортното" Порше пак е ПО-БАВНО от семейната Тесла ??00:21 30.10.2017
24 гост
До коментар #17 от "Не съм електрика":
А ти къде вкарваш "любимеца" си , много интересно ??? Да не би за него да ми обясняваш , че ще бъде 1,5 тона ??? С тая батерия и с тая каросерия ?? Ако си въобразяваш , че ще е повече от 50-60 кила по-лек от Теслата , наистина си в голяма грешка !! И на тая цена сигурно ще му сложат карбонови спирачки от Ф1 , а ?? Я се събуди малко и виж за какво говориш , това ще е кола която произвеждат за пръв път и няма да ползва никакви компоненти от "майката" ! Всички части ще са поне два пъти по-скъпи , отколкото на Тесла , да не говорим за най-скъпата част - батерията . Как я виждаш тая хем да е евтина , хем да "може" повече , тия глупости за спирането и завиването има само да ги сънуват , за интериора може и да го напудрят , но това ще значи едно - МНОГО ПАРИ !Коментиран от #28
00:31 30.10.2017
25 Електрика
До коментар #22 от "гост":
Ти май не вдяваш, че това за колко време ще се зареди батерията на електромобила не зависи от напрежението.Една батерия на електромобил се състои от хиляди малки батерии. Тези батерии се свързват паралелно за да се получи необходимия капацитет, а след това последователно, за да се получи желаното напрежение.
Минималното време за което може да се зареди целия батериен пакет, зависи единствено от минималното време за зареждане на една единствена батерия от които е изграден пакета.
Батерийни те клетки на Тесла се зареждат за минимално 40 минути. Ако свържеш 4 батерии за електромобил на Тесла които са по 400 волта и изградиш с тях батерия 1200 волта. Няма да успееш да ги заредиш три пъти по-бързо за 15 минути.
Скептичен съм, че всички производители ще произвеждат батерии способни да се заредят за 15 минути, предвид по-високата им цена. Цената за зареждане също ще е по-висока.
За 800 волтови съм съгласен, че е възможно да стане, но предвид инженерните предизвикателства за работа с високо напрежение, вероятно и цената им ще е по-висока, следователно за батерии под 100 киловатчаса няма да е рентабилно.
Над 100 киловатчаса ще е рентабилно, защото оттам нагоре токовете стават големи и се нуждаят от дебели и скъпи кабели, които струват пари.
Коментиран от #26
08:27 30.10.2017
26 гост
До коментар #25 от "Електрика":
Публикувано във факти.бг:Електрика
(гост)
Неутрално
7 15:00
06.10.17 ОТГОВОР
До коментар #2 от "gost":
Почти си прав. Само ако става въпрос за батерия над 100 киловатчаса
Една батерия 40 kW часа, например на Nissan Leaf, трябва да се зарежда с 320 kW мощност, за да се зареди за шест минути на 80%. Това спокойно може да стане на всяка една зарядна станция 350kW . При зарядно напрежение 800 волта , токът е 400A. Тези станции вече работят от миналата година.
За съжаление, зареждането на 100 киловатчаса батерия, ще отнеме "цели" 15 минути на това зарядно. Сигурен съм обаче, че ще излязат и по мощни зарядни станции, ако има какво да зареждат, защото сега зарядни станции има, но все още не са произведени автомобилите, които да могат да се зареждат толкова бързо.
09:55 30.10.2017
27 Електрика
Коректно беше да цитираш и въпроса, за да не изваждаш отговора от контекста:
"138 gost
(гост)
ОТГОВОР2 11:57 06.10.17
отделни елементи може и да се зарейдат за 6 мин, обаче цяла батерия на кола ще изисква ток >1000А, което означава огромни медни шини и големи загуби т.е. само на теория може
Коментиран от #7"
10:08 30.10.2017
28 Не съм електрика
До коментар #24 от "гост":
А ти защо се месиш в чужд разговор?Аз само споменах че щом е по-тежка няма как да спира по-бързо.
Затова са инженерите да преценят ако колата тежи 1300кг и вдига 160 няма нужда от големи и скъпи карбонови спирачки и гуми!!
Все пак смятам че ел. Поршето ще бъде като всички останали електрички. Няма с какво да се отличава освен с комфорт което е непонятно какво е за Тесла така че това Порше ще бъде по-скоро като Панамерата отколкото като Спайдера.
И накрая каква МАЙКА като Порше е БАЩА на спортните автомобили и по него се равнява дори Ферари и също че първият плъг-ин хибрид е на Порше????
10:57 30.10.2017
29 копеле
Коментиран от #30
15:20 30.10.2017
30 Ппп
До коментар #29 от "копеле":
Прав си! То няма нужда!16:32 30.10.2017
31 Калчо Василев
00:12 31.10.2017
32 Питанка
Спорно е дали производителите на автомобили трябва да бъдат и собственици на зарядни станции затова и другите се ослушват.
Всъщност някой знае ли дали на Тесла суперчарджърите могат да зареждат и други ел. коли като си заплатят.
Коментиран от #33
08:14 31.10.2017
33 гост
До коментар #32 от "Питанка":
Естествено че могат , АКО производителите са предвидили да отговарят на този стандарт и да имат нужните накрайници11:33 31.10.2017