34 011 87

"Москвич" с фабричен металик!

Георги Касабов

Живелите по време на зрелия социализъм трудно биха приели Москвич-2140 за историческа или колекционерска ценност. Тогава абревиатурата АЗЛК неслучайно се дешифрираше като "Ах, защо ли те купих?!".

Ако сред тези паметници на съветската инженерна мисъл все пак има редки екземпляри, които представляват интерес за колекционерите, това несъмнено са малкото боядисани фабрично в т.нар. "рефлексен емайл". Така в АЗЛК наричат боята металик.

Продукцията на Московския автомобилен завод може да се похвали с всичко друго освен с качество, но именно там далеч преди ВАЗ и ГАЗ започват да боядисват колите в металик. Първите експериментални образци в цвят "Орфей" (златисто) и "Снежна кралица" (сребристо) са показани на изложението ВДНХ през 1974 и 1975 г.

Първоначално АЗЛК проучва възможността да купува рефлексните бои от американския гигант DuPont, който още по онова време разполага с технология за производство на всякакви цветове и нюанси. Руснаците обаче срещат трудности с бързата полимеризация, с която скоростта на поточната линия не може да се справи.

Ето защо за доставчик е избран немският концерн Herberts. Първите партиди Москвич-2140 с цвят "Алигатор" (зелено), "Садко" (синьо) и "Форел" (светлосиньо) слизат от конвейера в началото на 1977 г.

По този начин АЗЛК удовлетворява многобройните заявки на външнотърговските представителства за обогатяване на цветовата палитра на продукцията с металици. Част от боядисаните с вносни лакове автомобили все пак попада и на вътрешния пазар в СССР.

"Москвичът" на снимките е решен в цвят "Снежна кралица" или сребрист металик. Произведен е през 1984 г. и до момента е изминал едва 15 957 км.

От вътрешната страна на капака на багажника са се запазили три хартиени етикета с името на боята. На тях пише, че тя е доставена от немската компания Glasurit, част от концерна BASF. Това прави автомобила още по-рядък, тъй като по това време АЗЛК купува такива бои от югославската Helios.

Автомобилът е съхранен в прекрасно състояние най-вече заради допълнителната антикорозионна обработка, на която е подложен в началото на 90-те. Оборудван е с двигател УЗАМ-412Д, дефорсиран от 75 на 68 к.с., за да може да работи на евтин бензин А-76.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Кобрата
    Отговор
    1 16:22  31.10.17
    Чуден е звярът, ама купето е тежко, пък кончетата са малко и са доста мудни, с такъв като се наложи да изпреварваш на стръмно, трябва да слагаш на 2-ра, за да успееш по-бързо да се прибереш в платното... Иначе за кърска работа са екстра, товариш го яко и върви като катър!
  • 2 16:24  31.10.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • MMM
    Отговор
    3 16:29  31.10.17
    Имахме такъв 15г. Налегнаха ме два вида спомени: - много по-добре с нея, отколкото без кола, защото и това си спомням - уникален боклук. Баща ми, горкия, постоянно лежеше под нея. Случваше се да помагам. Направо ми се повръща като си спомня за нея...

    Коментиран от #5, #74

  • Гост
    Отговор
    4 16:47  31.10.17
    Най-добрата машина идеална за всеки път и всеки шофьор. Който може да кара Москвич може да кара всичко. Само хубави спомени имам от тази кола

  • Человек
    Отговор
    5 16:50  31.10.17

    До коментар #3 от "MMM":

    Боклук е бил майстора явно. И ние имахме и беше здрав като бик. Товариш,караш и не се боиш, че нещо ще се счупи. А като се счупи, всеки можеше да си го оправи пред блока.
  • ЕПК
    Отговор
    6 16:52  31.10.17
    "Публикувано във факти.бг: Продукцията на Московския автомобилен завод може да се похвали с всичко друго освен с качество" Напротив, имахме такъв Москвич! На колко места ни е карал и колкото товар е пренесъл, само той си знае! Да, налагаше се да му се правят ремонти от време на време, но на мой автомобил не се налага? Никъде не ни е оставял на пътя, закъсвали сме, поправяли сме го с подръчни средства и пак сме се прибирали! И така 24 години! 24 години този автомобил ни служеше вярно и преданно! Същото не може да се каже за колите десета ръка в Дупница и Горубляне! Подлъгах се да се купя стар автомобил от Горубляне, проблеми постоянно! Писна ми и си купих нов автомобил на лизинг! Така поне знаеш, че караш нов автомобил, а не трошка, която те изненадва ежедневно с проблеми!

    Коментиран от #8

  • MMM
    Отговор
    7 17:05  31.10.17
    Абе, добре ли сте, бе? Води се кола, а не трактор. На нашия му навъртяхме триста хиляди км. Само двигателя не сме отваряли. Всеки месец оправяме спирачките и обезвъздушаваме. Тези на Гурубляне са боклуци, ама са на 500 хил. км., така че сравненията са неадекватни. По-голям боклук от това е, може би, само запорожецът. И такова съм карал. А руснака, по-горе да не ми говори за майстори, защото мога да го разглобя и сглобя за една Неделя. Истинска кошница. Знаете ли, че широчината на предницата е по-голяма от тази на задницата? Няма такова недоразумение...

    Коментиран от #18, #21, #61

  • Пенчо
    Отговор
    8 17:08  31.10.17

    До коментар #6 от "ЕПК":

    Колко километра изминахте за тези 24 години?
  • Мигел
    Отговор
    9 17:18  31.10.17
    Навремето имахме такава-пълен боклук!Трета скорост се разваляше всяка седмица и баща ми беше принуден да е автомонтьор и да сваля и ремонтира скоростна кутия-ремонт не познат за западните автомобили от онова време.Като гледам коментарите и ми става ясно,че за миналото въздишат само некадърниците,за който през комунизма се намираше работа на която да ходят и цял ден да дремят и да чакат заплатата,а сега на 40 живеят в хола на родителите си,нямат работа и единствения контакт със света е компютъра и там имат поле да въздишат по "светлото минало дето имаше всичко за всички",всички останали нормални,средно интелигентни хора си гледаме живота и се забавляваме с хора който нямат два грама мозък в главата си и си мислят ,че държавата им е длъжна нещо!

    Коментиран от #53, #86

  • Delqn
    Отговор
    10 17:21  31.10.17
    Имам Сандеро, от първите 1.4 бензин. Вече са му навъртял 370 000 км. Сложена му е газ, не фабрична. По тази кола нищо не се е счупило за сега. Сменил съм съединител и дискове на 260 000 км, свещи през 60 000 км, накладки 80 000 км и толкова. АЗЛЪК-а като го взе баща ми иоще на първата година ръждяса. През две години се мажеше отдолу. Ремонти постоянно, делкото, чукчето и наковалнята, карбуратора, клапаните, съединителя, постоянно.Абсолютна антикола. Факта че бългърите го имат за кола обяснява защо не произвеждаме никакви автомобили.
  • Пазарен Либерализатор
    Отговор
    11 17:42  31.10.17
    Абсолютен трошляк, два дни караш, седмица ремонтираш. Никакви удобства, и парното му е скапано и се слагаше от лада, иначе загрява в купето след 20 км. Като нямаше избор бяхме принудени да караме руски боклуци, само по годината на производство направете сравнение какви автомобили са карали хората по белия капиталистически свят.

    Коментиран от #85

  • Antimediator
    Отговор
    12 18:01  31.10.17
    Защо ни претоплят стари манджи !? Постоянно ни се подава някаква информация свързана с СССР-Русия. Опитват се да ни промиват мозъците. Защо някой професионално да напише нещо за съвременното руско автомобилостроене за да стане ясно , че такова няма. Не ме интересува какво се случва в Империята на злото и дали Путкин го боли зъб !
  • Шаран БГ
    Отговор
    13 18:14  31.10.17
    След още 30 години какво ли ще пишат тези, които сега се раждат, за сегашните ни тенекии ?? Всичко с времето си !! И с политиката, която е съпътствала страната и народа ни. Съветите обещаваха през далечната 1969 г., че ще ни заринат с Жигули-та,ама .....не стана.Чакаш 15 години и накрая купуваш Московец пъшкаш, псуваш и ....си вършиш работата. А някой помни ли "чаровния" Москвич - 403 ? Казваха, че ламарината му е от немските военни каски от войната. Търкаля се колкото си иска и като стъпи на гумите си ---- нищо не му личи!!
  • тракторист хулиган
    Отговор
    14 18:21  31.10.17
    българина стана мастор покрай тези трошляци кво лошо.баща ми пък стана химик да бърка бензин с някакви химии които махаха боята на държавния бензин че да идем на море или на клетва на някой братовчед е казармата.
  • на госта поста
    Отговор
    15 18:37  31.10.17
    Драйфа ми се от тази 'пумия" наречена Москвич ,за да не мислите че говоря просто така -имам достатъчно хиляди километри на тази анти кола. Никога не ни ги припомняйте дори и на снимки моля Ви.
  • Random
    Отговор
    16 18:39  31.10.17
    Супер е в този цвят, наистина добре изглежда. Калпавите майстори, които са ползвали части трета употреба или пък неща от кухнята си личат в коментарите.
  • Рандом
    Отговор
    17 18:42  31.10.17
    Мита за УЗАМ 412=М115(М10В15) е абсолютна глупост: https://www.drive2.ru/b/654430/
  • Random
    Отговор
    18 18:47  31.10.17

    До коментар #7 от "MMM":

    А знаеш ли че и W124 е с по-тясна задна следа? И тя ли е недоразумение бе келеш? Като не разбираш, не се обаждай. (124-ката я използвам за пример, може и да харесвам руското, но не отричам чуждото)
  • Мерцедес Бенц
    Отговор
    19 18:49  31.10.17
    Най-хубавото в москвича е акомулаторът Бош.

    Коментиран от #67

  • Различен
    Отговор
    20 18:52  31.10.17
    За времето си колата беше чудесна. Купих си такава 87 година. Навъртял съм и 200 000 само аз, и никога не ме е оставяла на пътя, за разлика от няКОЙ западни трошляци! В началото на 90-те, когато започвах бизнеса, съм минавал Шипка с 1 тон в колата и още 800 килограма в ремаркето, извън теглото на ремаркето! На две педи сняг! А жената се побъркваше по нощите, дали ще се прибера, жив и здрав! Хубава си беше колцата, ЗА ВРЕМЕТО!
  • Random
    Отговор
    21 18:54  31.10.17

    До коментар #7 от "MMM":

    Виж ти, поразтърсих се и се оказа че 123,124,140,220,210, 211, 201(190),202, 203, и даже новата C-класа са с по-тясна предна следа отколкото задна. Ти да видиш. Мерцедес не могат да правят коли ли?
  • Бай Иван
    Отговор
    22 19:10  31.10.17
    Много хубава кола
  • BOSCHMEN
    Отговор
    23 19:15  31.10.17
    НАЙ ХУБАВОТО В ТОЯ МОСКВИЧ Е АКУМУЛАТОРА - BOSCH

    Коментиран от #25

  • Спиро
    Отговор
    24 19:18  31.10.17
    Спомням си навремето баща ми (Бог да го прости) имаше два такива в различни времена.... Бог да ги прости! Непрекъснато се правеше нещо по тях - реглажи, смяна накладки, чукче и наковалня в делкото, дистрибуторна капачка.... Наистина, прави се и на път като закъсаш, но не мисля, че такава трябва да бъде една кола, която за онези години може да ти е единствената в живота. Ако ще се ходи на море, то задължително преди това една седмица е в "интензивното". На път като си, половината багажник е резервни части. БЛАГОДАРЯ! Нищо " сделано" не любя, тача и милея. Хубаво е че са само спомени.

    Коментиран от #27

  • 25 19:18  31.10.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Станкев
    Отговор
    26 19:35  31.10.17
    А вие разбирачи на какво сте се учили да карате преди да почнете да летите😀
  • Спиро
    Отговор
    27 19:39  31.10.17

    До коментар #24 от "Спиро":

    Виждам колко минусчета ми цъкате, но явно нямате намерение да слагате коментари. Искам да видя нещо смислено насреща. Някой, който да ме убеди, че би си купил пак Москвич, но видите ли, в момента карал Опел (например), защото за мускала трябва да чака доставка.... Дори в Русия няма толкова "освидетелствани идиоти-фенове", колкото тук в този сайт. Иначе още да го произвеждат. Потърсете съвет от специалист:))

    Коментиран от #30, #49

  • Радо
    Отговор
    28 19:39  31.10.17
    Първата ми кола през 92-ра г., на 4 г. беше на 110Ккм., желязна машина - никакви оплаквания, сам съм сменял съединител, спирачна помпа, радиатор на парно и т.н., но центровка сам не съм правил, и смяна на чукче и наковалня....събрали се пред блока специалистите, и всеки дава акъл, ползвали ли са стробоскоп?..ей тъй на ухо, и въпреки всичко е палила машината!!..врътнах и 130К км. за 8 години и я продадох, бяхме млади и щастливи...а сега на 48г. дъстъри-мъстъри....кел-файда!
  • Иванов
    Отговор
    29 19:51  31.10.17
    Страхотна кола. 24 години я карах. Винаги съм могъл да си купя западна кола но не го правех. Имаше дребни ремонти. По важна е поддръжката. Тя е важна за всеки автомобил. Няма източен , няма западен. На новите коли само конете им са повече и какво от това, като скоростта и сега е ограничена до 80-90 километра. После глобите са ужасни. Някой нещо да противопостави. Чакам.
  • Random
    Отговор
    30 19:55  31.10.17

    До коментар #27 от "Спиро":

    Какво смислено искаш? Маслата и резервните части са били смотани. Междувременно във "великия" запад(Великобритания) - ония са произвеждали напудрена кола от 40-те(Morris Marina), коли които са по-дълги от едната страна(Rover SD1) и двигатели, които главите ги имат за консуматив(Triumph) . Та искаш да ми кажеш че руснаците са били по-зле? Нещо бъркаш.

    Коментиран от #38, #84, #87

  • СССР фен
    Отговор
    31 19:57  31.10.17
    Советский автопром самый лучший он !
  • Зъ гъзъ
    Отговор
    32 20:02  31.10.17
    Малееееее, в един такъв на времето що п....и прекарах, бяха хубави години. Тогава пиехме алкохол, пушехме цигари, слушахме чалга и яко бройкахме момичетата. Сегашните се друсат с наркотици, слушат хаос и се съвъкупляват еднополово.
  • Данчо Данчо
    Отговор
    33 20:11  31.10.17
    Каво двигател може да се сложи бага по бързо москвич

    Коментиран от #37

  • filo
    Отговор
    34 20:13  31.10.17
    Когато баща ми преди 40 години си купил чисто нов москвич, още пред магазина му е отказала 2 ра скорост, като същевременно е имало и теч на масло от мптора. Аз го попитах, защо не е взел кола без течове, а той ми каза, че не е имало такава. Изобщо, за да сравняваш тоя боклук с коя са е западна кола, трябва да си завършен идиот.
  • Бат Мишо
    Отговор
    35 20:14  31.10.17
    до спиро 1 не си купувам москвич щото стария още си въри и го държа вътре в гаража а БМВ то пред вратата да не гепят москвича щото Е ПО СКЪП вече от строшените бмв на бг пазара туй първо ВТОРО строшените ви москвичи дет са ръждясвали бързо и ТРОШИЛИ СКОРОСТИ -особенно хапактерна РАЗЛИКА НЕ СА ПРАЕНИ В Русия в Москва А В ЛОВЕЧ наш ли га ордживалдъ москвич ще счупи ТОЧНО СКОРОСТИ НИКОГА и ТОЧНО ДЕФОРСАКА 412 Д кат му сложа 4 та в Сф я изключвам в разградското си село ЩОТО Е С ДЪЛГИ ПРЕДАВКИ И БАВЕН ДИФ

    Коментиран от #40

  • Дедо Гошо
    Отговор
    36 20:15  31.10.17
    Я имах таков дзвер навремето.До 120000 км единствения сериозен ремонт беше смена на съединител.Но всичко с времето си.
  • Коко
    Отговор
    37 20:19  31.10.17

    До коментар #33 от "Данчо Данчо":

    Абе ей паткан научи се да пишеш първо и тогава коментирай
  • Спиро
    Отговор
    38 20:20  31.10.17

    До коментар #30 от "Random":

    Може и да бъркам, но как да знае човек. Да не би по стандартния ред да можеше да се купи нещо по-различно от руска каруца? Не ми давай примери с полски фиат, шкодичките или гедерейските произведения? Беше си омагьпсан кръг. Нямаш избор. А ти сега ми вадиш като алтернатива Морис Марина??? Като че ли цяла Англия това е карала. По онези времена англичаните само са имали марки автомобили в пъти повече от руснаците, без да имат амбиции че са космическа държава. Имало е фирми, които са вадили 1 -2 модела и са фалирали. Така че примери можеш повече да ми дадеш. Но пък са имали избор. Да си купят немска, шведска... италианска, френска.... Ако москвоча се правеше на запад, и той щеше да фалира. Кой ще го купува такъв?? Но пък той си имаше гарантиран по политически причини пазар в половин Европа. Умря, след като хората (включително и в Бг) започнаха да си купуват (трошляците на Запада) и разбраха, че дори и втора ръка са за предпочитане. Москвич щеше да оцелее дори ако го купуваха в родината му. Но и там не върви. Руснаците не са толкова прости.... колкото между впрочем някои индивиди тук
  • filo
    Отговор
    39 20:24  31.10.17
    Толкова е хубав москвича, че фалира, защото беше пълно с кандидати да го купят. Аман от съветски подлоги, които сами не си вярват на глупостите в защита на колхозното производство, което те знаят, че боклук, но по политически причини не искат да си признаят.

    Коментиран от #80

  • Петкан дивака
    Отговор
    40 20:27  31.10.17

    До коментар #35 от "Бат Мишо":

    Аман от разбирачи.

    Коментиран от #42

  • Vulpes
    Отговор
    41 20:33  31.10.17
    Не съм карал Москвич,защото сме имали само Лади,но истината е,че всички които израстнахме в онова време и минах ме през казармата (също) 95% от всичките,можем да ремонтираме и да поправяме,защото живота ни научи. Да,карах ме трошки,но бях ме сплотени! Отвори капака на колата пред блока и 5човека ще дойдат я акъл да ти дадат,я да ти помогнат. Какво е сега? Завист! Защо той кара скъпа кола,а аз Не! Както и да е. Спомняй те си с хубаво за времето,защото хубаво или лошо....няма как да върнем младините. А иначе се посмях на доста коментари ха ха ха
  • айтозлия
    Отговор
    42 21:00  31.10.17

    До коментар #40 от "Петкан дивака":

    алооо разбирачиии имахме м 412 от първите модел 1970година .баща ми и майка ми са обиколили целия соц. лагер с нея-румъния чехия словакия полша украйна-молдова.през 1981 година през бивша югославия -в италия до рим-италия.там присъствах и аз на тази екскурзия .няма лоши коли има лоши стопани.
  • гостенин
    Отговор
    43 21:34  31.10.17
    За времето,в което е проектиран и използван е съвсем приличен автомобил.Не говоря за "Мерцедес"-те винаги са били,са и ще бъдат на светлинни години пред всички останали.По отношение на руското автомобилостроене в момента: сглобява се лекотоварната гама на "Мерцедес", сглобява се тежкотоварната гама на "Скания" и "Волво",прави се лицензно производство на "Континентал" и т.н..... А ние какво произвеждаме в момента(изключвам производството на неграмотност,престъпност,корупция и мизерия)?! Май е време да се помисли за БЪЛГАРСКИ ценности и интереси,а не за евроатлантически демократични идиотски словоизлияния,предназначени за замазване на престъпления и разграбване на цялата държава.

    Коментиран от #47

  • вижся
    Отговор
    44 21:35  31.10.17
    Горбачов едишън
  • Yafa
    Отговор
    45 21:43  31.10.17
    За 77 г. и за цената си - нов и поддръжка, даже беше перфектен. Не забравяйте, че ние си ги правехме в Ловеч - ако нещо не е работело сме си били виновни ние.
  • Васил
    Отговор
    46 21:43  31.10.17
    Много добър автомобил за времето си! Казвам го чисто професионално - първите ремонти съм правил именно на такъв отпреди тридесет и косур години - та до сега. Москвичът изискваше /междо другото като всеки един автомобил/ елементарни грижи - обслужване на запалителната уредба на няколко месеца и почистване на карбуратора. Първото е задължително за автомобилите включително и западните някъде до 1998г. Второто е причина от горивата по онова време. Найстина имаше недостатъци - лошо парно, по обикновенна напицерия и по-муден двигател /в сравнение с Ладите и Фиатите/, но имаше отлична стабилност зимата и можеше да носи теглото си на гръб, а черните пътища му бяха като магистрала. Това бе първата ми кола /и първата която блъснах - на 13г. на заден в един стълб, докато си правихме рали/ имал съм Лада, Фиат, а западните и източните не ги броя. Но е факт че в момента имам един Москвич 21412 който пазя в гаража /макар и бракуван/, а другите ми коли - две рена, едно деу, една дачия дъстър и една кордоба стоят на улицата и са омазани с лай**та на гларусите. Дето се казва "Всеки луд с номера си"
  • Vulpes
    Отговор
    47 21:55  31.10.17

    До коментар #43 от "гостенин":

    Отговарям ти веднага. Във Варна през 90те години се правеше Ровер,части,сглобки и пр...,но по интересното в случая беше,че всеки който работи в завода,ако му отвориш гаража или мазата ще намериш части за още 2 ХА ХА ХА
  • СМЯХ
    Отговор
    48 22:08  31.10.17
    Абе хора вие наистина ли си мислите че това нещо е било автомобил!!!Като чета колко фенове има това недорузамение на автоиндустриата не се изненадвам колко хора хвърлят парите и златата си през терасите!!!!Нема такава държава!

    Коментиран от #51

  • Дони
    Отговор
    49 22:11  31.10.17

    До коментар #27 от "Спиро":

    Напълно съм съгласен с теб.
  • ддД
    Отговор
    50 22:29  31.10.17
    ама бяхме щастливи а?
  • filo
    Отговор
    51 22:31  31.10.17

    До коментар #48 от "СМЯХ":

    Напълно подкрепям.
  • Шампиона
    Отговор
    52 22:42  31.10.17
    Нормално е всички социалистически хейтъри да плюят.. Но колата за времето си беше прекрасна..Нашият единствено страдаше от токовете..Баща ми го кара първо като такси, а после го ползваше за камион, след което го преквалифицира в тир и накрая завърши за скрап, но помня, че когато излезнехме на магистралата си пълнеше километража от 160...Дори един път един друг участник от движението караше плътно до нас да види с колко се движи московеца и беше удивен..Дори да аварираш някъде с чук, каечен ключ и отверка му правиш основен ремонт и продължаваш..
  • Антон 1
    Отговор
    53 22:47  31.10.17

    До коментар #9 от "Мигел":

    Тия сега на 40 не са работили по време на комунизма !! :):):): ! С много малко изключения !
  • Руснака
    Отговор
    54 22:49  31.10.17
    Абе глупаци демократични,кво разбирате вие от коли бе?!?99% от вас един болт и една гайка неможете да развиете,пък пред мониторите се мислите за инженери....Имам 2140Д точно 1984 година на 162 хиляди двигателя не е отварян никога!Единственно капака на клапаните е свалян съответно за реглаж на клапани.Скоростната кутия не е пипана и е безупречна,единственно щангите съм регулирал и скоростите влизат много леко и мазно и лоста няма луфтове.Спирачките от както са сменени спирачни цилиндри,маркучи и накладки не са бутани вече 15 хиляди километра и са чук.С механичен карб ДААЗ 2106 1107010 ускорява и върви идеално,с лекота ги манава 160км/ч напълно стоков двигател,с дългия диф 3.9,заводско от 1982 слагат само такива,а до преди това на форсаците 80 коня са слагали 4.22.Добавих 2 допълнителни листа на ресорите от УАЗ задницата стана твърда като камък,возия и стабилност идеални,единственно има нужда от стабилизаторна щанга на задния мост от ВАЗ и заспива,както и 5 степенна кутия и кардан от ВАЗ,но това е въпрос на избор.От 10 години се занимавам с АЗЛК и ВАЗ и смея да твърдя,че са в пъти по добри от западните ви бараки 1005-та употреба!Никога СОЦ автомобил не ме е оставял на пътя,за разлика от западни!Другото голямо предимство на соц автомобилите са липсата на електроника,всичко е максимално опростено и здраво и лесно за обсужване и ремонт,цените на частите са в пъти по ниски.

    Коментиран от #55, #57, #76

  • Антон 1
    Отговор
    55 23:00  31.10.17

    До коментар #54 от "Руснака":

    И на какви разстояния пътуваш и колко често , че така ти е комфортно ? Иначе и аз изпитвам носталгия , ама най -вероятно по младостта !
  • Алфа Ромео
    Отговор
    56 23:02  31.10.17
    Като видя такъв Москвич и винаги се чудя, как може да направи някой такава кола, с навирена предница и почти отвесно предно стъкло.Абе хора за аеродинамика поне малко не сте ли чували бе, ква е тая сбъркана кола.
  • Vulpes
    Отговор
    57 23:04  31.10.17

    До коментар #54 от "Руснака":

    Задължително е в колата да имаш: -крик,гаечен ключ както и ключета:8/10,10/12 И 17/19,права и крастата отвертка,чук,клещи и задължително ТЕЛ!!! Непризнаваш пътна помощ,сам го ремонтираш на пътя. Руските коли са правени за степи,тундри и пресечени местности където освен "помогни си сам" няма кой да ти помогне.

    Коментиран от #64

  • стоян георгиев
    Отговор
    58 23:08  31.10.17
    тук като зацикли дискусията и се помества новина за поредния съветски таралясник и страстите на путинуидите се развихрят!сега се води дискусия колко хубава кола бил москвича!!!!щом е толкова хубав само москвичи да карате убавци мамини ненагледни!
  • Финдли
    Отговор
    59 23:33  31.10.17
    Знаеше се,че ако закъсаш на пътя,трябва да спреш "Москвич",защото мъченикът вътре има преносима работилница и всякакви инструменти.Построен с много ентусиазъм и малко технически познания.
  • c4r
    Отговор
    60 23:36  31.10.17
    тъй мрели, тъй ги ровели .. такава била епохата-соц , такова било качеството .. колата си беше предимство и малък лукс.. да сме благодарни че и това не ни забраняваха ш..ните социалисти-комунисти .. който не го е живял-няма да ме разбере
  • Уффффф
    Отговор
    61 23:46  31.10.17

    До коментар #7 от "MMM":

    Ма верно нищо не вдяваш. По-широката предница прави възможно завиването с по-малък радиус на завоя. Примерът с Мерца е съвсем удачен. Онези старите Ситроени са също с такава база, даже с видимо по-изразена разлика в следите. Имах такъв Москал, само че "чиста" 12-ка. Пълнеше километража. Малко съм си играл с карбуратора и в резултат хем бягаше като луд, хем правеше разход под 7.5/100. Имаше три "детски болести": 1. Течеше масло от оста на зъбния блок за задна скорост. Някой умник я е забил в блока на кутията така, че да се показва навън, без никакво уплътнение. За сметка на това пък кутията е брутално здрава. Моята като я взех, се оказа, че съм минал над 1000 км без масло в кутията. Напълних я със смес от масло и грес и така кара няколко години, преди да я продам. С парите от Москала си купих Опел :) Между другото, някои със съвсем лека преработка слагаха кутия от БМВ, дето им викаха "акула". Там вече вървежът беше наистина брутален. 2. Бензиновата помпа често хвърляше платно. Проблемът се решаваше лесно с помпа от Жигули. 3. Резервоарът имаше склонност да ръждясва в горния си край, ако по някакъв начин в багажника влиза вода. Моя го заварих и проблеми след това не съм имал. А по какви черни пътища съм минавал с него в сняг и кал... Джипове са чупили картер по съшия маршрут. Може да е сделана колата, но в никакъв случай не е боклук. Една зима на магистрала Хемус беше станало задръстване между тунелите "Витиня" и "Ечемишка". Буксуваха ТИР-ове, автоб

    Коментиран от #62

  • Random
    Отговор
    62 23:50  31.10.17

    До коментар #61 от "Уффффф":

    Хич не е малка модификацията с кутия от бмв. Частта която се хваща към двигателя се реже почти на половина. След това се допълва с част от кутия на Москвич. Причината е че двигателите нямат нищо общо.

    Коментиран от #63

  • Руснака
    Отговор
    63 01:33  01.11.17

    До коментар #62 от "Random":

    За да се сложат скорости от бмв,а точния модел скорости е гетраг 240 от е30 с двигател м10б16/18,трябва да се среже кожуха на кутията и да се завари Москвичовия кожух,а той принципно при стандартна сглобка като се вадят скоростите,си остава на двигателя.Нужен е също феродов диск от бмв,защото шлиците на оригиналния не съвпадат.Реже се и тунела на купето,защото кутията е по обемна и няма как да се събере,преправя се и захващането на гредичката на кутията в задната част,слага се ладов кардан заедно с фланеца и гуменото каре на кутията,пробиват се и дупки в купето за захващането на опорния лагер.Това е като цяло цялата разправия,естествено има и други дреболии.Аз на моя щях да му слагам кутия от бмв гетраг 240 и разполагах с почти всичко необходимо за слагането и,но се отказах понеже не искам да усакатявам купето защото е адски здраво без гнило и кърпежи и реших да си бъде оригинал!С оригиналната кутия и дългия диф 3.9 си поддържа спокойно 120-130,а тази скорост си ме устройва.Единственно напред в времето мисля да му бодна една турбина,да се разтовари малко мотора.
  • Геро
    Отговор
    64 02:33  01.11.17

    До коментар #57 от "Vulpes":

    Браво:) Пропусна комплекта за вулканизиране на гумата като се пукне:) А помните ли да сте виждали Москвич с прави джанти? Винаги подмятаха
  • Българин
    Отговор
    65 03:10  01.11.17
    Що ги продадохте като бяха прекрасни и си накупихте западни таралясници.
  • mukovski
    Отговор
    66 07:59  01.11.17
    Те братушките в какво ли не срещат трудности. Само в оръжейната си инду стрия май, защото все за война се готвят и все бълнуват, че някой ги напада.

    Коментиран от #69

  • до Мерцедес Бенц
    Отговор
    67 09:32  01.11.17

    До коментар #19 от "Мерцедес Бенц":

    Изобщо не си прав ! Това е ЕДИНСТВЕНОТО хубаво нещо в тази кола :)
  • 68 10:50  01.11.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Аз съм
    Отговор
    69 10:50  01.11.17

    До коментар #66 от "mukovski":

    Бълнуват?Имената Наполеон и Хитлер нищо ли не ти говорят?

    Коментиран от #73

  • Данаил
    Отговор
    70 11:11  01.11.17
    На много малко километри,много повреди.Това говори за качеството.
  • Русчуклия
    Отговор
    71 13:08  01.11.17
    Уникален музеен експонат!
  • Ярослав Станчев
    Отговор
    72 15:09  01.11.17
    Комшията дядо Тодор,Бог да го прости,построи триетажен блок с такъв космич.То не беше цимент,тухли,цигли,греди,то не беше чудо.И как пък нищо не му се счупи на московеца?Е,накрая гореше по 1 литър масло на 1000 км. ама сегашните боклуци от завода са така.Дядо ми,лека му пръст и на него имаше осмак.И понеже беше горски ходеше по горите с него.Зиме,лете нямаше спиране тоя звер.И не се чупеше постоянно,както се мъчат да го изкарат някой всезнайковци,дето не са виждали Москвич.Що дърва и материал е премъкнал с космича,газка не можеше да носи толкова.Верно,никакво удобство и практичност нямаше,за безопасност и технологии да не говорим,ама беше железен,здрав като чук.Ма то трябва да си го видял с очите си,а не да си чул от тоя или оня.
  • Ярослав Станчев
    Отговор
    73 15:14  01.11.17

    До коментар #69 от "Аз съм":

    Те на него нищо не му говорят,ама на французи и германци още им държи влага.
  • незнайко
    Отговор
    74 17:59  01.11.17

    До коментар #3 от "MMM":

    Лежали сте защото сте били пишман майстори. Москвич попаднал в ръцете на добър водач и майстор е ненадминат за времето си. Сега сигурно сами си правите ремонта на "ТУРБИНАТА" или помпата на дизела !!! Най лесно е да се пишат заучените фрази !!!
  • Ввв
    Отговор
    75 18:36  01.11.17
    Истински "шедьовър"
  • filo
    Отговор
    76 19:59  01.11.17

    До коментар #54 от "Руснака":

    Карай си ги бе дядка какво ми обясняваш, какви коли са тия дръгели.

    Коментиран от #79

  • старши
    Отговор
    77 20:22  01.11.17
    карах 25 години Москвич дефорсиран и съм ходил по планините дето сега ходят с джеп! после още 15 години сваляше дърва от планината!!
  • Гостенин
    Отговор
    78 21:09  01.11.17
    Стига глупости сте писали.Карахте това което имаше с вноска за кола се чакаше повече от 10 години.Една Лада 6000 лева Московеца 4500 и по бързо излиза номера.Таралясници още като нови ама като няма други.
  • Руснака
    Отговор
    79 23:30  01.11.17

    До коментар #76 от "filo":

    Дядка си ти на 23 години съм и имам 100 пъти повече опит и знания от тебе спрял!

    Коментиран от #81, #82

  • 80 00:50  02.11.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • filo
    Отговор
    81 18:31  03.11.17

    До коментар #79 от "Руснака":

    Личи си, щом харесваш москвич. Наистина страхотни познания имаш.
  • filo
    Отговор
    82 18:37  03.11.17

    До коментар #79 от "Руснака":

    Защо ника ти е Руснака? Дали защото не ставаш за нищо или защото си алкохолик. Питам понеже се знае, че това са руските добродетели.
  • ВАГ
    Отговор
    83 17:55  04.11.17
    Няма по-голям гурел от това на снимките .... руснаците даже и шайби не могат да правят,криви им са :) (предпоследната снимка).

  • БЕЛЯТА
    Отговор
    84 22:25  04.11.17

    До коментар #30 от "Random":

    АБЕ Ряпо съветска Къде сравняваш руско автомобилостроене с англииско такова. Само да изброиме марки MG, Ягуар, Лотус минаваме през ширпотреби Форд, Волксхол и Ровер и отидем на суперавтомобили като Астън Мартин, Ролс Ройс и Бентли. Я сложи една най обикновена Сиера от началото на 80те до тоя кенеф и да сравняваме... здравина ли, разход ли мощност ли... Два три пъти съм карал такова съветско недоразумение и винаги съм се чудил как е възможно да продължават да го произвеждат тоя боклук
  • Пешо Китай
    Отговор
    85 08:13  13.11.17

    До коментар #11 от "Пазарен Либерализатор":

    А сега какво караме?Боклуците дето си изхвърлят германците и италианците.
  • 86 23:20  02.06.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Иво
    Отговор
    87 09:45  22.07.18

    До коментар #30 от "Random":

    Британците винаги са били зле с автомобилостроенето мн.прехвалени пълни боклуци

Напиши коментар:


Публикувай