29 574 25

В Румъния удрят пазара на коли на старо

Данъчните са засекли, че стотици румънци са търгували с коли втора ръка, без да плащат налози

Венцислав Михайлов

Правителството в Румъния обмисля строги регулации на пазара на коли на старо, съобщават местни медии.

Употребяваните автомобили, внесени от чужбина, ще бъдат търгувани само от фирми, а физическите лица ще могат да купуват такъв автомобил само веднъж на две години, предвижда законопроект.

Данъчните са засекли, че стотици румънци са търгували с коли втора ръка, без да плащат налози.

Мерките се определят като по-сурови от правилата, чрез които правителството иска да обезсърчи лицата, които купуват много коли "втора ръка" от чужбина и ги продават в Румъния, без да плащат данък, коментират анализатори.

Румънците продължават да купуват коли втора ръка от Европа. За първите осем месеца на 2017 г. в страната са регистрирани 340 000 коли втора употреба. 71% от тях са над 10 години.

Румъния


Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 18:26  02.11.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Марио (гост)
    Отговор
    2 19:08  02.11.17
    Е не това вече е голяма наглост.Как ще ми казват,че не мога да си сменям колата повече от един път на две години.Аз съм от хората,които си сменят колите често.Не карам кола повече от 4 години максимум.Ами ако я ударя или ми я откраднат няма да си купя 2 години кола ли.Егати тъпите закони.Как изобщо може да ги измислят.Всичко е пак за пари.Някой да си напълни гушата
    Какви глупости са тия закони с колите!!!!!!!!!🙁😦😭😦

    Коментиран от #3, #17, #19

  • СМЕШНИКА (гост)
    Отговор
    3 20:00  02.11.17

    До коментар #2 от "Марио":

    Напротив!!! Ако Румънците въведат тези мерки, ние в БГ ще купуваме по-евтино и ще имаме по-голям избор(на стари коли естествено)!
    Не, че новите Дачии са много стока, ама щом така са решили- БРАВО!!!
  • всички (гост)
    Отговор
    4 20:22  02.11.17
    пишат закони и не мислят,като бг политиците.Основно правило на ЕС свободно движение на стоки и капитали....

    Коментиран от #13

  • Гост (гост)
    Отговор
    5 20:43  02.11.17
    Лошото е ,че ако го въведат в Румъния. Наште идиоти да не останат по назад , ще го приложат и тук. А ,че е пълна глупост това няма спор. Но пак да одарим обикновенния потребител , кокошкарите . Големите играчи и фирми който завличат хазната с милиарди , тях никой не ги гони.
  • Гост (гост)
    Отговор
    6 20:45  02.11.17
    Лошото е ,че ако го въведат в Румъния. Наште идиоти да не останат по назад , ще го приложат и тук. А ,че е пълна глупост това няма спор. Но пак да одарим обикновенния потребител , кокошкарите . Големите играчи и фирми който завличат хазната с милиарди , тях никой не ги гони.
  • Мераклията (гост)
    Отговор
    7 22:35  02.11.17
    Не на две години да си купите, а да внесете бе умници
  • Автоджамбазина .... (гост)
    Отговор
    8 22:36  02.11.17
    Не на две години да си купите, а да внесете бе умници
  • Расулюлах (гост)
    Отговор
    9 23:04  02.11.17
    Ами за да завличат милиардите трябва да има кокшкари за да ги дават тез пари и така се събират и после политическата шайка ги краде и така
  • Киро (гост)
    Отговор
    10 01:55  03.11.17
    И като го копират и нашите к'во правим, аз. Не съм карал една и съща кола повече от 6 месеца- почва да се чупи продавам и си вкарвам друга.

    Коментиран от #12

  • гост (гост)
    Отговор
    11 07:27  03.11.17
    Браво, ясно е, че автоджмбазите са перални на пари без един лев платен данък върху печалбата. Повечето са богаташи и милионери. Мярката е адекватна, да излезе бизнеса на светло, чрез фирма, която е проследима колко оборот прави. Как Иван си купува билет за автобус, отива до Австрия и се връща с Ауди А5 за 20х.лв, продава го за 25х.лв, без каквато и да е отговорност и документ, че е минала през него, и си прибира 5х.лв, за които съседа му работи цяла година и плаща данък и осигуровки? А Иван от къде е взел 20х.лв като е безработен и няма и ден трудов стаж? Хайде да не сме на страната на далверите, измамите, сивия сектор и нелегалната търговия, моля. Инак всичко, което се случва в страната си е заслужено. Искате ли промяна или искате да сте мачкани и бити, насилвани и мамени?
  • ддд (гост)
    Отговор
    12 07:32  03.11.17

    До коментар #10 от "Киро":

    Никой не те ограничава колко коли да караш и сменяш, а ограничава физическо лице да внася повече от една кола на 2г. Юридическо лице, което е регистрирано и оборотите са му проследими, може да внася колкото си иска. Какво се фактурира е друго, но поне е проследимо и носи отговорност. Като си купиш кола от лице Х, което никъде не фигурира в процеса на прехвърляне на колата от чужбина до страната ти, каква отговорност, каква надежност и изрядност, камо ли пък оборот да му търсиш? Хайде по-скоро да го направят и у нас така.
  • Свободно (гост)
    Отговор
    13 08:46  03.11.17

    До коментар #4 от "всички":

    Свободно движение на стоки друг път ... виж как чрез не-ЕС санкции ни казват от кого какво да купуваме ... и другото му викали антидъмпингови мита ... т.е. нищо че всичко е от Китай, ЕС и сега си прибира повече такси за внос от Китай, отколкото струва самата стока от Китай.
  • Alex (гост)
    Отговор
    14 08:56  03.11.17
    Те имат производство на автомобили и има какво да пазят с него. Но иначе вноса на опасни стари автомобили след катастрофи трябва да се спре, не просто да се ограничи. И да се затегнат драконовски техническите прегледи. Не може да се карат коли, които са опасни и технически негодни. Но в Бг това е само мечта. Винаги ще може да се подкупва и да секарат кенефи по пътищата. Отделно че и шофьорите вече не си дават зор, нямат култура за движение по пътищата, пълни безхаберници, които правят катастрофи.

    Коментиран от #16, #18

  • Гост (гост)
    Отговор
    15 09:01  03.11.17
    Хората мислят за икономиката си и са прави! Така трябва, за да има по-голям контрол на паричните средства, а и купувачите ще бъдат защитени! Отделно, имат собствено производство, което искат да стимулират! Браво! А нашите "законотворци" пишат едни ялови закони, за които не е ясна целта, как ще се прилагат, как ще функционират, кой и как ще контролира спазването им!
  • гост (гост)
    Отговор
    16 09:15  03.11.17

    До коментар #14 от "Alex":

    У нас от КАТ спят, само се возят по пътищата. За 1км карах заедно с патрулката, пред нея по-точно и преминахме покрай 5 нарушения, а те не се мръднаха, да не говорим, че се изстреляха от една пресечка и спряха на средата на едното платно. Аз им соча кола, спряла пред лафка на 2м от знака, а те се хилят. Идиоти. Аз спирам на пешеходна, а до мен не спират и преминават пред децата и на полицаите пак не им пука. Нали сте гледали клипове в САЩ какво става, веднага се врътва сирената и патрулката си върши работата. У нас се возят, хилят се, какво като са им дали нови Кия. Как да има култура? Ако се хванат здраво да глобяват и да си събират парите от глоби то за 2-3 години ще имат милиард отгоре в бюджета, кеф им за заплати и добавки, кеф им за оборудване и патрулки. Но гарван гарвано око не вади, щом полицаят сам кара с тъмни стъкла отпред и детето му виси от прозореца, как да санкционира другите са същото нещо.
  • нЕИЗВЕСТЕН (гост)
    Отговор
    17 10:02  03.11.17

    До коментар #2 от "Марио":

    Чети хубаво- 2 години не можеш да си купиш употребяван автомобил нов внос! Никъде не пише, че не можеш да си купиш автомобил от човек или нов автомобил...
  • 123.300д (гост)
    Отговор
    18 10:24  03.11.17

    До коментар #14 от "Alex":

    Ние нали също имаме производство в Ловеч,но се оплюват и отричат че били китайски и не стрували- една дачия да не е много по-добра от ловешките....и по европа катастрофирали коли се ремонтират и карат,но там има друго-в повечето случаи ударена кола се обявява за тотална щета защото е по изгодно да не я правят,защото ремонтите са голяма цифра

    Коментиран от #21

  • 123 (гост)
    Отговор
    19 11:55  03.11.17

    До коментар #2 от "Марио":

    Не сте много умни а?
    Идеята е да се ограничат физическите лица да търгуват с коли, защото не плащат и стотинка данък, както е и в България. Иначе от фирми може да си купувате всяка седмица - но тях си поверяват и те си плащат редовно явно.
    Браво на румънците, мислят как да си закърпят дупките в бюджета, а ние спим и караме трошляци, за които няма дори платени данъци.
    И другото сравнение - при 17-18 милиона население внасят 350 хил. трошляка, а ние при 6 милиона - към 250 хил. боклука.

    Коментиран от #24

  • Име като гост (гост)
    Отговор
    20 19:18  03.11.17
    Бре, какви коли втора употреба ви плашат, купувайте си нови! Няма вноски, няма чакане с години. А па за чупещите
    То-о, аз, да ричем, си карам мойта веки към седем-осем години, преди това друг я е карал към 15.
  • 123 (гост)
    Отговор
    21 21:13  03.11.17

    До коментар #18 от "123.300д":

    А продукцията от Ловеч на каква цена е? Хич ве е евтина да знаеш. Така че, споко....
  • Алфата (гост)
    Отговор
    22 21:16  03.11.17
    Т. е. ще намалят лееекинко печалбата на новорегистрираните автоджамбази - вече фирмаджии. Това искат да ни съобщят!
  • ивайло (гост)
    Отговор
    23 10:12  04.11.17
    Защо си мислите, че ще спрат да се купуват стари коли в Румъния след тези мерки? Тези мерки са за намаляване на конкуренцията.
    Дори след тях фирмите нама да плащат повече данъци, защото по фактура ще продават на цена близка до тази на, която са внесли автомобила.
  • Марио (гост)
    Отговор
    24 23:53  04.11.17

    До коментар #19 от "123":

    Много си найвен.Ако иска всеки може да прикрие или намиали част от данъците.Просто фирмата ще ти слага яка надценка и такива като теб ще плащат защото сте балъци.Ако искат да скрият част от данъците просто ще ти напишат по малко стойност на автомобила на фактурата това е

    Коментиран от #25

  • 123 (гост)
    Отговор
    25 12:00  06.11.17

    До коментар #24 от "Марио":

    Няма да си губя времето да ти обяснявам елементарни неща от счетоводството, но основното е, че мен не ме интересува колко ще платя, а това съответната част от сумата 20+10 % да влязат в държавата, а не в джоба на търговеца. А като ми напишат по-малка стойност фактура ще си платят данъка печалба и ДДС като попове, защото от 2007г. има ВИЕС и данъчните проверяват сделките в ЕС. Апропо - не бих си купил автомобил нов внос - всичко там е бомба със закъснител - от техническото състояние до измамните схеми. Предпочитам втора ръка от официален вносител на съответната марка. В процеса на ползване по-голямата инвестиция излиза доста по-евтино от новия внос. Но ти си доста умен - да не ти развалям имижда...

Напиши коментар:


Публикувай