3 Ноември, 2017 10:15 19 074 51

Рекордни загуби за Tesla

  • tesla-
  • загуби-
  • финансов отчет

Компанията Tesla публикува финансов отчет за периода юни - септември 2017 година, от който става ясно, че търпи огромни загуби. За това време Tesla е загубила колосална сума в размер на $671.16 млн. Така загубите и от началото на годината стават $1.28 млрд.

За периода юни - септември 2017-а Tesla е построила 126 нови зарядни станции, като общия им брой вече е 1 032. Освен това, от планираните за същия период 1 500 автомобила от бюджетния модел Model 3, компанията е успяла да направи едва 260 екземпляра.

От Tesla видимо не се притесняват от огромните загуби, които търпят и заявяват, че изоставането от плана за производство на Model 3 се дължи на сложности в производствения процес, които обаче ще бъдат изчистени. Загубите се обясняват и с първоначалните инвестиции в зарядни станции.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 $$$

    52 14 Отговор
    Фараона продължава да надува балона.....продължаваме напред, продължавме напред !!!!
  • 2 Шаран БГ

    16 4 Отговор
    Пол,ин милионче ми требеше, ама нема......
  • 3 гост

    38 7 Отговор
    Няма как да изчезнат. Като последен вариант китайците ще ги купят и тогава наистина ще станат масов производител за отрицателно време.

    Коментиран от #5

  • 4 ТОДОР СТОЯНОВ

    27 25 Отговор
    ТЕСЛА-ХРОНИКА НА ЕДИН ПРЕДИЗВЕСТЕН ПРОВАЛ.ТРУДНО ДА НЕ КАЖА ПОЧТИ ВЪЗМОЖНО Е ДА СЪЩЕСТВУВА АБСОЛЮТНО АВТОНОМЕН ЕЛЕКТРОМОБИЛ.ХИБРИД МАЙ Е РЕШЕНИЕТО!
  • 5 ГОСТ

    25 6 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Китайците не им трябва тесла - те си произвеждат електрички на корем - и то дооооста

    Коментиран от #8

  • 6 Нема Бира

    17 8 Отговор
    Чиста схема на Понци!

    Коментиран от #21

  • 7 Язе

    22 9 Отговор
    Няма страшно,сега ще осъдят другите автопроизводители,че не продават едиколко си електрички и с парите ще наваксат.Ако не стигнат държавата ще налее още няколко млр.$ и работата е готова.Това е бизнес.

    Коментиран от #9

  • 8 Гост

    13 16 Отговор

    До коментар #5 от "ГОСТ":

    Те и бензинови си правят много ама виж какво направиха с Волво. От фаливало нищо ги направиха конкуренция на немския премиум.
  • 9 жмуц

    12 7 Отговор

    До коментар #7 от "Язе":

    Ти се притеснявай повече България в какво налива пари. Видимо по стандарта Сащ си знаят.
  • 10 Мартин

    30 13 Отговор
    И как по-точно ще си върнат инвестициите от зарядните станции при положение, че продължават да раздават безплатен ток на собствениците на модел S и X? А от модел 3 имат произведени 3 бройки? И какво, да не би да смятат да таксуват собствениците на модел 3 в троен размер от за услугите на сюпърчарджърите?!? Че кой бедняк-псевдоприродозащитник едвам покриващ си вноските по лизинга на модел 3 ще се вясне на сюпърчарджър тогава? Лъжат и мажат, опитват се да прикрият големината на кратера, в който се намират, за да не загубят текущи и потенциални клиенти.

    Коментиран от #22

  • 11 Гост

    23 13 Отговор
    Каква смешна статия - Загубите се обясняват и с първоначалните инвестиции в зарядни станции. А защо тези разходи които са инвестиция ги пишете за загуба. Мислете какво точно пишете
  • 12 Denis

    11 27 Отговор
    Тези коментари, които пишете означават само едно, че сте на заплата и нямате никакви , абсолютно никаква идея как се създава бизнес или по -точно да се каже стабилен "бранд" ,които да откликва и покрива критериите на хора като вас капризни и хленчещи непрекъснато.
    Изискват се много, страшно усилия и се поемат огромни рискове за да се осигури печалба не за утре или за следващата седмица, а за след 10 години. Тесла постига целите си, това е най-иновативната компния днешно време.

    Коментиран от #13

  • 13 Антиелектрошок

    24 7 Отговор

    До коментар #12 от "Denis":

    И какво точно е иновативното и невижданото? Хайде обясни ми! Големият инвестиционен разбирач.
  • 14 БМВ

    14 9 Отговор
    Вие нормални ли сте, какви схеми, какви китайци бе ? Какво ви разбират главите че да коментирате ?

    Амазон знаете ли колко време не е на печалба ?
  • 15 Гошо

    15 24 Отговор
    Ааааахахаха, Ганьовците обсъждат Тесла и бизнеса с електромобили. Ако им падне една Модел С, ще намерят начин да и сложат газова уредба, но иначе са тробадури на световния бизнес. Пичове с Москвичове, щяхте да сте смешни, ако не бяхте жалки.
  • 16 Мартин

    32 11 Отговор
    Иновативното е, че като влезеш в Тесла, все едно влизаш в къщата на Бай Брадър "Mobile Edition". Чичо Илън и правителството знаят, че до полунощ висиш в кръчмата, а след полунощ обикаляш бардаците. С лекота подслушват разговорите ти и винаги знаят накъде си тръгнал. Освен това дистанционно диагностицират и контролират мобилната ти къща. Накратко - знаят какво направи миналото лято. Да притежаваш Тесла означава да пожертваш неприкосновеността на личния си живот. А ако имаш и Айфон - направо удряш джакпота! Ако това не е иновация в автомобилния свят - не знам какво е!

    Коментиран от #18

  • 17 Колега на Илон

    23 9 Отговор
    Тази година направихме завод за хляб за един милион лева. Миналата седмица го пуснахме и до края на месеца успяхме да направим 10 000 хляба. Все още сме на загуба от 999 000лв за годината, което прави по 100лв. загуба за всеки произведен хляб!

    Питам се колко ще ни е загубата ако произвеждаме 5 000 хляба дневно. При 100лв загуба на всеки хляб , значи половин милион загуба според форумните разбирачи!
  • 18 Генади

    10 18 Отговор

    До коментар #16 от "Мартин":

    Пич, разместила ти се е шапката от алуминиево фолио, и май пак ти говорят от космоса. Пий ги тези хапчета, че ильоминатите пак са се наговорили да те мъчат и рептилоидите май ще ти бъркат в ануса за нови проби. Дишай дълбоко, но не много, че кемтрейлс има днес.
  • 19 tost

    17 4 Отговор
    Тесла таман щеше да залее света с електрички и ще вземе да фалира.
  • 20 Иван Господинов

    13 8 Отговор
    Никакъв фалит не се очертава. Инвестират в производствени мощности и зарядни станции. Гига фабриката скоро ще бъде завършена и моментално почват със строежа на още две. Свед това вече няма да има кой да ги бутне. А до тогава държавата ще ги финансира с колкото си пожелаят.
  • 21 daмм

    7 13 Отговор

    До коментар #6 от "Нема Бира":

    Много е интересно как хора с финансовата култура и познания в инвестирането, колкото да си изпразнят дебитната карта, дават характеристика за Понци схема. Запознайте се първо с борда на директорите на Тесла и кой я управлява и кои я притежават, за да видите, че е, меко-казано, нелогично твърдение.

    Ако желаете да блеснете със знания по корпоративно инвестиане, учебниците са доста по-дебели от нечии модерен блог, в който се тиражира простата концепция на Понци.

    Коментиран от #37

  • 22 гост

    9 14 Отговор

    До коментар #10 от "Мартин":

    Търсенето на пазара е сложно нещо. Мъск знае как да го породи. Както и Епъл. Реално на хората не им трябват такива коли или телефони и не са единственните, които ги произвеждат. Но те създават усещане в потребителя, че на него му трябва точно таква кола или телефон, защото е най-бързата, с най-голямата батерия за цената си, най-желана като дизайн. И хоп, ето ги половин милион потребители. Зарядните станции ще се финансират с пари от всички модели, защото от 2018 всяка кола ще плаща, произведените до 2018 ще останат с безплатен заряд. А щом започнат да се заплащат ще започнат да предлагат и адаптори за всички други марки, има ги вече на пазара.
    Не го мислете Мъск. Той се занимава с толкова много новаторски неща и пробива на утвърдените пазари, че не му трябват форумни съвети или анализи на компанията му. Факт, че колите му са надеждни и с дълга гаранция, която се спазва. Факт, че имат безплатен заряд. Факт, че обслужването им е много по-добро от другите. Факт, че предлагат комплексни системи от ФВ, батерия, домашна зарядна и колата. Скъпо е, но е основателно скъпо, а не без покритие. Апропо: Спейс Х намали тройно цената на изстрелване на сателит за клиента. Пей Пал предоставя парични трансфери без да взима комисионна. Тунелите му трябва да помогнат на големите градове. За колите му се редят стотици хиляди. Дали е зле, Мъск.

    Коментиран от #24

  • 23 рашка

    7 4 Отговор
    я я още веднъж как се казва тая кола?ми те са си я кръстили хората кво се чудите... бива ли я не я ли бива.. тесла брат.. кво да я бива..
  • 24 Икономист

    2 13 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    Една проста сметка показва, че след година-две, когато има кой да плаща за зареждане на зарядните станции на Тесла, приходите ще са огромни.

    Ако на всяка от 10 000, а дотогава може и повече зарядни станции се зарежда платено средно по пет часа на денонощие, приходите ще са по милион за 24 часа. Значи над 365 милиона годишно. Тези пари в момента се раздават на клиентите!

    Друга сметка показва, че на този етап се пада изградена по една бърза зарядна станция Тесла, на всеки 40 произведени автомобила. До края на годината трябва да станат по една на всеки 30 автомобила.

    Колко ли струват само тези 2400 зарядни станции, които са изградени досега?

    Колко ли струват батериите и фотоволтаиците които изпратиха в Пуерто Рико и дали са им платени или са на минус в отчетите?

    Колко струва 100+ мегаватовата батерия, която в момента изграждат в Австралия и ще им бъде платена, ако или когато я завършат навреме?

    Другите автомобилни производители са приготвили едни десетки милиарди за разработване на електромобили. Тесла вече ги е дала, което засега се води на минус. Включително разработка на електрически камион, който очакваме най-после да бъде представен.

    Ако започнат и неговото производство, Смятайте за какви "загуби" ще слушаме и занапред.

    Коментиран от #25, #30

  • 25 Знайко

    9 1 Отговор

    До коментар #24 от "Икономист":

    Икономист, икономист колко да си икономист?
    Щом The Economist и Bloomberg казват че има проблем значи нещата не са много цветущи.
    Никой все още не говори за фалит но проблеми има, много малко компании могат да си позволят повече от 5 години да са на загуба!!
    И по лошото е че Мъск вече е кеширал няколко фючърси за които тепърва трябва да се изръси. И нестига това и иска да се занимава и с други тепърва започващи бизнеси които изискват също разходи.

    Това които повечето икономисти смятат че ако не си укроти малко фантазията или много хора ще изгорят или той самият. Да не забравяме че има доста лични пари от където може да финансира някои от компаниите си което не е препоръчително но е възможно.
  • 26 Икономист

    5 16 Отговор
    Ако трябва с две думи да се охарактеризира Илон Мъск, бих използвал "нестандартно мислене" (out-of-the-box thinking)

    Това че 90% от "специалистите" по цял свят са му казвали, че не може да успее в нещо, никога не го е спирало и Слава Богу. Обикновено успява, макар и рядко в сроковете които си е поставил първоначално.

    Той не се вписва в стандарти, а ги създава! Да се опиташ да го опишеш със съществуващите сега стандарти е безсмислено.

    Коментиран от #27

  • 27 Господ

    15 2 Отговор

    До коментар #26 от "Икономист":

    Алелуя, новият месия дойде нека да се поклоним :).
    И ние си имахме такъв гении Цветанчо ама де го сега?
  • 28 Кьосе

    14 2 Отговор
    Видя се, че без щедрите финансови инжекции от правителствата, електричките са обречени

    Коментиран от #29

  • 29 Икономист

    1 8 Отговор

    До коментар #28 от "Кьосе":

    Модел 3 никога не е замислен да ползва субсидии. Както виждаш обявената цена е 35 хиляди долара. За тези които ползват субсидии може да падне до 25 хиляди долара.

    Също така обещаният пробег е 310 мили. При сертифицирането от ЕРА, реалността се е оказала друга, но от Тесла са помолили да си остане 310 мили защото така са обещали и е по-близо до реалният пробег.

    После някой да обяснява как Илон Мъск не си спазвал обещанията. Каквото обеща преди пет години, си го спази.

    Така или иначе излизането на модел 3 беше обещано за средата или края на 2018 година, така че все още не е изостанал със срока!

    Много ми е любопитно, останалите като Обещаха автомобили с много по-ниски параметри като пробег и мощност за 2020 година, дали ще успеят да си спазят обещанията или ще стане като обещаните 400 зарядни станции до края на годината. И тях ги отложиха за 2020 година.

    400 станции за три години от всички големи производители заедно. Само тази година Тесла ще направи поне 3000.

    Коментиран от #31

  • 30 Патриот

    6 2 Отговор

    До коментар #24 от "Икономист":

    Че то зареждането на една Тесла идва по-скъпо от пълненето на един резервоар, а пробега цели 310 мили. Аз на моят неелектрически двигале правя поне дав пъти повече за половината сума.
    Значи вече сложиха на Т`слата дръжаката.

    Коментиран от #32

  • 31 гост

    2 7 Отговор

    До коментар #29 от "Икономист":

    Хайде и аз да те подкрепя, че регистрираният пробег е отчетен 334 мили, вместо обявените 310. Само за сравнение тези 24мили са предела на хибридите, които другите компании тепърва пускат. Мъск си го каза отдавна, че за него хибридите са излишно звено за преминаването към електричка, защото технологията на чистата електричка е на разположение.
  • 32 Икономист

    0 8 Отговор

    До коментар #30 от "Патриот":

    Да наистина е по-скъпо да се зарежда от бърза зарядна станция. За 16 долара изминаваш 500 километра.

    Ако ги закръглим на 30 лв, това са 15 литра гориво. Ти бая ламя трябва да караш за да имаш чак толкова голям разход! Цели 1,5 л/100км! Ако беше с по-малко коне, нещо от сорта на скромните 250 коня на Model 3, можеше и още да ти падне разхода!

    Идеята на бързите зарядни станции е да се зарежда на тях само когато си на дълъг път и не е целесъобразно да чакаш много време за зареждане.

    Ако заредиш в къщи на нощна тарифа, тези 500 литра ще ти струват 10 лв. - 5л. гориво.

    Ако 20 цента за киловатчас ти се струват много на зарядната станция на Тесла, изчакай да видиш каква ще е цената на 400-те зарядни станции, които ще изградят автомобилните концерни. Залагам на поне 50 евроцента за киловатчас. Нали все пак трябва да отказват хората от електромобилите! Дизела е по-чист и икономичен!
  • 33 Икономист

    2 7 Отговор
    "Ако заредиш в къщи на нощна тарифа, тези 500 литра ще ти струват 10 лв. - 5л. гориво."

    Да се чете:

    Ако заредиш в къщи на нощна тарифа, тези 500 километра, ще ти струват 10 лв. - 5л. гориво.
  • 34 Габ

    3 3 Отговор
    Какъвто сайта, такава и аудиторията и коментарите

    Коментиран от #35

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 123

    9 4 Отговор
    Винаги съм се чудел на хора, които толкова яросно защитават нещо, само защото е различно от масата. Така и с темата за Тесла.
    Защитават ги хора, които карат някои 20 годишен дизел, ама иначе са големи спецове по екология и финансови пазари. Смут и шок.

    Коментиран от #39, #40

  • 37 Зорлем

    9 0 Отговор

    До коментар #21 от "daмм":

    Като знаем кои бяха инвестирали във фондовете на Бръни Мейдоф, и кои до последно даваха рейтинг ААА на Лемън Брадърс, какво точно трябва да ме впечатли в управителния съвет на Тесла?
  • 38 Зорлем

    6 0 Отговор
    "Пей Пал предоставя парични трансфери без да взима комисионна."

    Опа, айде по-полека със залитането, че дори вече не е смешно!
  • 39 Гост

    3 7 Отговор

    До коментар #36 от "123":

    Винаги е било така!

    Още от времето на Галилей!

    Отдавна е доказано, че хората ГЛЕДАТ едно и също нещо, но всеки ВИЖДА различно нещо спрямо собствената си интерпретация. Оптимистите виждат възможности, а песимистите проблеми. Оптимистите виждат как може да стане, а песимистите ще ти кажат поне хиляда начина по които няма да стане.

    Абсолютно сигурно е че бъдещето е на електромобилите. Колкото по-рано го приемете, толкова по-добре за вас. Кога ще дойде времето да си купите личния си електромобил, вече е време на лична преценка и е строго индивидуално. Това е съвсем отделна тема.

    За да харесаш или подкрепяш нещо, въобще не е нужно да го притежаваш! Нямате ли си любим отбор? Кога смятате да го купите? Кога смятате да играете в него? А защо го коментирате и защитавате тогава?
  • 40 Антиелектрика

    9 4 Отговор

    До коментар #36 от "123":

    Нали виждаш за какъв индивид става въпрос?
    Няма смисъл да се спори, просто нещата ще се случат и пирамидата за "сигурното" бъдеще на миксерите, ще се сгромоляса!
  • 41 ДДД

    5 0 Отговор
    докато зареждането е безплатно
    няма да фалират
    ако ше да държът и по 50 км
    50 ама бедева
    ви ако имате безплатно такси пред вас на ден с 50 км лимит
    ще си купите ли кокла?

    Коментиран от #47

  • 42 хаха

    11 3 Отговор
    Големи сметки как струвало 3 лева на 100 километра, 2 лева на 100 километара, но не казвате, че една батерия за Тесла ЕС , струва 40 хиляди долара, и казват, че има живот между 8 и 10 години.
    Също така не казват, че самата Тесла струва около 50 хиляди долара, или с около 25 хиляди долара по скъпа от автомобил на бензин среден клас. Това е около 10 години безплатно гориво и няма да чакам по 2 часа да ми се зареди колата, а сипвам за 5 минути и карам 800 километра

    Коментиран от #43

  • 43 Да, ама не!

    7 4 Отговор

    До коментар #42 от "хаха":

    А знаеш ли колко струват джантите на Бугати? Повече от батерията и се сменят много по-често ! Следователно да се кара бензинов автомобил е адски скъпо!

    Електромобила Модел 3 струва 35 000$ . Дали е възможно батерията му да струва 50 000$. Хайде измисляйте поне по реалистични опорки!


    Винаги съм разбирал защо някой харесва нещо и го защитава, но никога не съм разбирал, как някой може безпричинно да мрази и доброволно да се зарежда с негативни емоции!

    "Сега за ежегодните разходи по поддръжката. Да започнем от гумите. Това са специална изработка Michelin Pilot Sport 2, създадени само за Veyron. Цената на комплекта е около 28 000 евро. От Bugatti препоръчват гумите да се сменят на 4000 км, а на всеки 20 000 км е добре да се сменят и джантите, чиято цена е около 40 000 евро.
    Така ако за една година изминете 20 000 км със своето Bugatti, ще трябва да смените комплекта гуми пет пъти, а джантите един път. Това струва към 180 000 евро. Това обаче не е всичко. Трябва да водите своето Bugatti на годишен преглед, чиято цена е около 16 000 евро и да се молите да няма причина за влизане в сервиза. "
  • 44 Нема оправяне

    4 3 Отговор
    Моля водачите на таратайки да не се притесняват за Илон. Тези зарядни станции не зареждат само Томахавки :)))))))). Има накрайници за всякакви пичи въшки,включително и китайски. Ако още не сте разбрали това са новите бензиностанции! Там ще има и водичка и манджичка и други екстри на "добри" цени. Ако мислите, че да се построи бензиностанция е по-евтино от суперчърджър,помислете пак
  • 45 Дедо Гошо

    3 1 Отговор
    А зарядно за електрическата ми самобръсначка ще има ли? Щото я си джиткам с нея.

    Коментиран от #48

  • 46 незнайко

    3 2 Отговор
    Когато се заговори за ТЕСЛА и Елън Мъск всички искат да се провали. Имали загуби . Разбира се, че ще има след като не е спрял да инвестира. Кой е забогатял изведнъж- никой ! Лошото е, че всички вече копират от неговите автомобили НАГОТОВО !
  • 47 гост

    2 2 Отговор

    До коментар #41 от "ДДД":

    Ако ще говорим за 40-50 км , това винаги ще е безплатно , най_малко в моловете и хипермаркетите ще е задължително , ако искат клиентите им да не идват в съседния , където е така , а за повече има много други варианти , при всички случаи е много по_лесно от безплатна нафта !!!
  • 48 Малък Гошо

    1 2 Отговор

    До коментар #45 от "Дедо Гошо":

    Ти нали се бръснеш на ръба на къщата, за какъв ти е зарядно?!?
  • 49 EVfuture

    2 4 Отговор
    За информация на хейтърите на Tesla/Elon Musk и електричките, в момента GMC-General Motors- иконата на американското автомобилостроене губи по 3.7 милиона на ДЕН, което е половината от загубите на Тесла с разликата че те произвеждат автомобили без бъдеще с изключение на Chevrolet Volt. Живял съм 20г. в Америка и ви казвам че щом ЕВРЕИН се захване с нещо толкова голямо, няма да пропадне, на ДВГ им се вижда краят, а Goldman Sachs вече прогнозираха че арабите ще изгубят до 50% от продажбите на нефт в следващите 10г.

    Коментиран от #51

  • 50 тойота

    0 2 Отговор
    имам тесла п85 и е адския барутник.не става просто.пълен американски боклук
  • 51 Онзи

    1 0 Отговор

    До коментар #49 от "EVfuture":

    Същите Goldman Sachs които са едни от виновниците за финансовата криза?Вервай им и инвестирай яко в тях.Даже вложи всичко което имаш при тях.