Компанията Tesla публикува финансов отчет за периода юни - септември 2017 година, от който става ясно, че търпи огромни загуби. За това време Tesla е загубила колосална сума в размер на $671.16 млн. Така загубите и от началото на годината стават $1.28 млрд.
За периода юни - септември 2017-а Tesla е построила 126 нови зарядни станции, като общия им брой вече е 1 032. Освен това, от планираните за същия период 1 500 автомобила от бюджетния модел Model 3, компанията е успяла да направи едва 260 екземпляра.
От Tesla видимо не се притесняват от огромните загуби, които търпят и заявяват, че изоставането от плана за производство на Model 3 се дължи на сложности в производствения процес, които обаче ще бъдат изчистени. Загубите се обясняват и с първоначалните инвестиции в зарядни станции.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 $$$
10:20 03.11.2017
2 Шаран БГ
10:32 03.11.2017
3 гост
Коментиран от #5
10:45 03.11.2017
4 ТОДОР СТОЯНОВ
10:46 03.11.2017
5 ГОСТ
До коментар #3 от "гост":
Китайците не им трябва тесла - те си произвеждат електрички на корем - и то доооостаКоментиран от #8
10:51 03.11.2017
6 Нема Бира
Коментиран от #21
10:52 03.11.2017
7 Язе
Коментиран от #9
10:57 03.11.2017
8 Гост
До коментар #5 от "ГОСТ":
Те и бензинови си правят много ама виж какво направиха с Волво. От фаливало нищо ги направиха конкуренция на немския премиум.10:58 03.11.2017
9 жмуц
До коментар #7 от "Язе":
Ти се притеснявай повече България в какво налива пари. Видимо по стандарта Сащ си знаят.11:01 03.11.2017
10 Мартин
Коментиран от #22
11:02 03.11.2017
11 Гост
12:05 03.11.2017
12 Denis
Изискват се много, страшно усилия и се поемат огромни рискове за да се осигури печалба не за утре или за следващата седмица, а за след 10 години. Тесла постига целите си, това е най-иновативната компния днешно време.
Коментиран от #13
12:06 03.11.2017
13 Антиелектрошок
До коментар #12 от "Denis":
И какво точно е иновативното и невижданото? Хайде обясни ми! Големият инвестиционен разбирач.12:20 03.11.2017
14 БМВ
Амазон знаете ли колко време не е на печалба ?
12:22 03.11.2017
15 Гошо
12:33 03.11.2017
16 Мартин
Коментиран от #18
12:35 03.11.2017
17 Колега на Илон
Питам се колко ще ни е загубата ако произвеждаме 5 000 хляба дневно. При 100лв загуба на всеки хляб , значи половин милион загуба според форумните разбирачи!
12:59 03.11.2017
18 Генади
До коментар #16 от "Мартин":
Пич, разместила ти се е шапката от алуминиево фолио, и май пак ти говорят от космоса. Пий ги тези хапчета, че ильоминатите пак са се наговорили да те мъчат и рептилоидите май ще ти бъркат в ануса за нови проби. Дишай дълбоко, но не много, че кемтрейлс има днес.13:00 03.11.2017
19 tost
14:00 03.11.2017
20 Иван Господинов
14:08 03.11.2017
21 daмм
До коментар #6 от "Нема Бира":
Много е интересно как хора с финансовата култура и познания в инвестирането, колкото да си изпразнят дебитната карта, дават характеристика за Понци схема. Запознайте се първо с борда на директорите на Тесла и кой я управлява и кои я притежават, за да видите, че е, меко-казано, нелогично твърдение.Ако желаете да блеснете със знания по корпоративно инвестиане, учебниците са доста по-дебели от нечии модерен блог, в който се тиражира простата концепция на Понци.
Коментиран от #37
14:21 03.11.2017
22 гост
До коментар #10 от "Мартин":
Търсенето на пазара е сложно нещо. Мъск знае как да го породи. Както и Епъл. Реално на хората не им трябват такива коли или телефони и не са единственните, които ги произвеждат. Но те създават усещане в потребителя, че на него му трябва точно таква кола или телефон, защото е най-бързата, с най-голямата батерия за цената си, най-желана като дизайн. И хоп, ето ги половин милион потребители. Зарядните станции ще се финансират с пари от всички модели, защото от 2018 всяка кола ще плаща, произведените до 2018 ще останат с безплатен заряд. А щом започнат да се заплащат ще започнат да предлагат и адаптори за всички други марки, има ги вече на пазара.Не го мислете Мъск. Той се занимава с толкова много новаторски неща и пробива на утвърдените пазари, че не му трябват форумни съвети или анализи на компанията му. Факт, че колите му са надеждни и с дълга гаранция, която се спазва. Факт, че имат безплатен заряд. Факт, че обслужването им е много по-добро от другите. Факт, че предлагат комплексни системи от ФВ, батерия, домашна зарядна и колата. Скъпо е, но е основателно скъпо, а не без покритие. Апропо: Спейс Х намали тройно цената на изстрелване на сателит за клиента. Пей Пал предоставя парични трансфери без да взима комисионна. Тунелите му трябва да помогнат на големите градове. За колите му се редят стотици хиляди. Дали е зле, Мъск.
Коментиран от #24
14:25 03.11.2017
23 рашка
15:28 03.11.2017
24 Икономист
До коментар #22 от "гост":
Една проста сметка показва, че след година-две, когато има кой да плаща за зареждане на зарядните станции на Тесла, приходите ще са огромни.Ако на всяка от 10 000, а дотогава може и повече зарядни станции се зарежда платено средно по пет часа на денонощие, приходите ще са по милион за 24 часа. Значи над 365 милиона годишно. Тези пари в момента се раздават на клиентите!
Друга сметка показва, че на този етап се пада изградена по една бърза зарядна станция Тесла, на всеки 40 произведени автомобила. До края на годината трябва да станат по една на всеки 30 автомобила.
Колко ли струват само тези 2400 зарядни станции, които са изградени досега?
Колко ли струват батериите и фотоволтаиците които изпратиха в Пуерто Рико и дали са им платени или са на минус в отчетите?
Колко струва 100+ мегаватовата батерия, която в момента изграждат в Австралия и ще им бъде платена, ако или когато я завършат навреме?
Другите автомобилни производители са приготвили едни десетки милиарди за разработване на електромобили. Тесла вече ги е дала, което засега се води на минус. Включително разработка на електрически камион, който очакваме най-после да бъде представен.
Ако започнат и неговото производство, Смятайте за какви "загуби" ще слушаме и занапред.
Коментиран от #25, #30
15:33 03.11.2017
25 Знайко
До коментар #24 от "Икономист":
Икономист, икономист колко да си икономист?Щом The Economist и Bloomberg казват че има проблем значи нещата не са много цветущи.
Никой все още не говори за фалит но проблеми има, много малко компании могат да си позволят повече от 5 години да са на загуба!!
И по лошото е че Мъск вече е кеширал няколко фючърси за които тепърва трябва да се изръси. И нестига това и иска да се занимава и с други тепърва започващи бизнеси които изискват също разходи.
Това които повечето икономисти смятат че ако не си укроти малко фантазията или много хора ще изгорят или той самият. Да не забравяме че има доста лични пари от където може да финансира някои от компаниите си което не е препоръчително но е възможно.
16:16 03.11.2017
26 Икономист
Това че 90% от "специалистите" по цял свят са му казвали, че не може да успее в нещо, никога не го е спирало и Слава Богу. Обикновено успява, макар и рядко в сроковете които си е поставил първоначално.
Той не се вписва в стандарти, а ги създава! Да се опиташ да го опишеш със съществуващите сега стандарти е безсмислено.
Коментиран от #27
16:32 03.11.2017
27 Господ
До коментар #26 от "Икономист":
Алелуя, новият месия дойде нека да се поклоним :).И ние си имахме такъв гении Цветанчо ама де го сега?
16:35 03.11.2017
28 Кьосе
Коментиран от #29
17:30 03.11.2017
29 Икономист
До коментар #28 от "Кьосе":
Модел 3 никога не е замислен да ползва субсидии. Както виждаш обявената цена е 35 хиляди долара. За тези които ползват субсидии може да падне до 25 хиляди долара.Също така обещаният пробег е 310 мили. При сертифицирането от ЕРА, реалността се е оказала друга, но от Тесла са помолили да си остане 310 мили защото така са обещали и е по-близо до реалният пробег.
После някой да обяснява как Илон Мъск не си спазвал обещанията. Каквото обеща преди пет години, си го спази.
Така или иначе излизането на модел 3 беше обещано за средата или края на 2018 година, така че все още не е изостанал със срока!
Много ми е любопитно, останалите като Обещаха автомобили с много по-ниски параметри като пробег и мощност за 2020 година, дали ще успеят да си спазят обещанията или ще стане като обещаните 400 зарядни станции до края на годината. И тях ги отложиха за 2020 година.
400 станции за три години от всички големи производители заедно. Само тази година Тесла ще направи поне 3000.
Коментиран от #31
18:00 03.11.2017
30 Патриот
До коментар #24 от "Икономист":
Че то зареждането на една Тесла идва по-скъпо от пълненето на един резервоар, а пробега цели 310 мили. Аз на моят неелектрически двигале правя поне дав пъти повече за половината сума.Значи вече сложиха на Т`слата дръжаката.
Коментиран от #32
19:12 03.11.2017
31 гост
До коментар #29 от "Икономист":
Хайде и аз да те подкрепя, че регистрираният пробег е отчетен 334 мили, вместо обявените 310. Само за сравнение тези 24мили са предела на хибридите, които другите компании тепърва пускат. Мъск си го каза отдавна, че за него хибридите са излишно звено за преминаването към електричка, защото технологията на чистата електричка е на разположение.19:18 03.11.2017
32 Икономист
До коментар #30 от "Патриот":
Да наистина е по-скъпо да се зарежда от бърза зарядна станция. За 16 долара изминаваш 500 километра.Ако ги закръглим на 30 лв, това са 15 литра гориво. Ти бая ламя трябва да караш за да имаш чак толкова голям разход! Цели 1,5 л/100км! Ако беше с по-малко коне, нещо от сорта на скромните 250 коня на Model 3, можеше и още да ти падне разхода!
Идеята на бързите зарядни станции е да се зарежда на тях само когато си на дълъг път и не е целесъобразно да чакаш много време за зареждане.
Ако заредиш в къщи на нощна тарифа, тези 500 литра ще ти струват 10 лв. - 5л. гориво.
Ако 20 цента за киловатчас ти се струват много на зарядната станция на Тесла, изчакай да видиш каква ще е цената на 400-те зарядни станции, които ще изградят автомобилните концерни. Залагам на поне 50 евроцента за киловатчас. Нали все пак трябва да отказват хората от електромобилите! Дизела е по-чист и икономичен!
19:52 03.11.2017
33 Икономист
Да се чете:
Ако заредиш в къщи на нощна тарифа, тези 500 километра, ще ти струват 10 лв. - 5л. гориво.
19:54 03.11.2017
34 Габ
Коментиран от #35
20:02 03.11.2017
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 123
Защитават ги хора, които карат някои 20 годишен дизел, ама иначе са големи спецове по екология и финансови пазари. Смут и шок.
Коментиран от #39, #40
20:52 03.11.2017
37 Зорлем
До коментар #21 от "daмм":
Като знаем кои бяха инвестирали във фондовете на Бръни Мейдоф, и кои до последно даваха рейтинг ААА на Лемън Брадърс, какво точно трябва да ме впечатли в управителния съвет на Тесла?21:10 03.11.2017
38 Зорлем
Опа, айде по-полека със залитането, че дори вече не е смешно!
21:12 03.11.2017
39 Гост
До коментар #36 от "123":
Винаги е било така!Още от времето на Галилей!
Отдавна е доказано, че хората ГЛЕДАТ едно и също нещо, но всеки ВИЖДА различно нещо спрямо собствената си интерпретация. Оптимистите виждат възможности, а песимистите проблеми. Оптимистите виждат как може да стане, а песимистите ще ти кажат поне хиляда начина по които няма да стане.
Абсолютно сигурно е че бъдещето е на електромобилите. Колкото по-рано го приемете, толкова по-добре за вас. Кога ще дойде времето да си купите личния си електромобил, вече е време на лична преценка и е строго индивидуално. Това е съвсем отделна тема.
За да харесаш или подкрепяш нещо, въобще не е нужно да го притежаваш! Нямате ли си любим отбор? Кога смятате да го купите? Кога смятате да играете в него? А защо го коментирате и защитавате тогава?
21:27 03.11.2017
40 Антиелектрика
До коментар #36 от "123":
Нали виждаш за какъв индивид става въпрос?Няма смисъл да се спори, просто нещата ще се случат и пирамидата за "сигурното" бъдеще на миксерите, ще се сгромоляса!
21:37 03.11.2017
41 ДДД
няма да фалират
ако ше да държът и по 50 км
50 ама бедева
ви ако имате безплатно такси пред вас на ден с 50 км лимит
ще си купите ли кокла?
Коментиран от #47
21:49 03.11.2017
42 хаха
Също така не казват, че самата Тесла струва около 50 хиляди долара, или с около 25 хиляди долара по скъпа от автомобил на бензин среден клас. Това е около 10 години безплатно гориво и няма да чакам по 2 часа да ми се зареди колата, а сипвам за 5 минути и карам 800 километра
Коментиран от #43
22:26 03.11.2017
43 Да, ама не!
До коментар #42 от "хаха":
А знаеш ли колко струват джантите на Бугати? Повече от батерията и се сменят много по-често ! Следователно да се кара бензинов автомобил е адски скъпо!Електромобила Модел 3 струва 35 000$ . Дали е възможно батерията му да струва 50 000$. Хайде измисляйте поне по реалистични опорки!
Винаги съм разбирал защо някой харесва нещо и го защитава, но никога не съм разбирал, как някой може безпричинно да мрази и доброволно да се зарежда с негативни емоции!
"Сега за ежегодните разходи по поддръжката. Да започнем от гумите. Това са специална изработка Michelin Pilot Sport 2, създадени само за Veyron. Цената на комплекта е около 28 000 евро. От Bugatti препоръчват гумите да се сменят на 4000 км, а на всеки 20 000 км е добре да се сменят и джантите, чиято цена е около 40 000 евро.
Така ако за една година изминете 20 000 км със своето Bugatti, ще трябва да смените комплекта гуми пет пъти, а джантите един път. Това струва към 180 000 евро. Това обаче не е всичко. Трябва да водите своето Bugatti на годишен преглед, чиято цена е около 16 000 евро и да се молите да няма причина за влизане в сервиза. "
23:07 03.11.2017
44 Нема оправяне
09:13 04.11.2017
45 Дедо Гошо
Коментиран от #48
09:31 04.11.2017
46 незнайко
11:13 04.11.2017
47 гост
До коментар #41 от "ДДД":
Ако ще говорим за 40-50 км , това винаги ще е безплатно , най_малко в моловете и хипермаркетите ще е задължително , ако искат клиентите им да не идват в съседния , където е така , а за повече има много други варианти , при всички случаи е много по_лесно от безплатна нафта !!!12:28 04.11.2017
48 Малък Гошо
До коментар #45 от "Дедо Гошо":
Ти нали се бръснеш на ръба на къщата, за какъв ти е зарядно?!?13:08 04.11.2017
49 EVfuture
Коментиран от #51
13:35 04.11.2017
50 тойота
23:58 04.11.2017
51 Онзи
До коментар #49 от "EVfuture":
Същите Goldman Sachs които са едни от виновниците за финансовата криза?Вервай им и инвестирай яко в тях.Даже вложи всичко което имаш при тях.12:03 05.11.2017