14 608 21

Първи тест на Volkswagen T-Roc

Радослав Славчев

Лисабон, Португалия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Няколко години след като сегмента на субкомпактните кросоувъри беше "отворен", Volkswagen също реши да се включи в него. Моделът T-Roc беше показан статично по-рано през годината, а сега германците направиха първите му динамични тестове. Те се състояха в Португалия, където беше и екип на mobile.bg. Ето и първоначалните ни впечатления от малкия кросоувър Volkswagen T-Roc.

Екстериор

T-Roc е позициониран под Tiguan, но що се касае до габарити той е сходен с предходното поколение на по-големия си брат. Първият Tiguan е дълъг 4 426 мм, вторият - 4 486 мм, а дължината на T-Roc е 4 234 мм. Широчината му е 1 820, а височината - 1 573 мм. Всичко това, наред с модерните форми го прави да изглежда като типичен кросоувър, който се отличава от генетичния си родител Golf не само с по-висок клиренс, а и със значително по-волни дизайнерски изпълнения.

Фирмената идентичност е запазена, но наред с това са налице интересна триизмерна радиаторна решетка, нова форма на фаровете и леко раздути задни калници. Двуцветната окраска пък прави колата още по-дизайнерска, като по този показател T-Roc спокойно може да спори с лифтбека Arteon за званието "Най-дизайнерско VW".

Интериор

Салонът, подобно на останалите нови модели на марката, е освежен и доста модерен. На очи се набиват контрастни елементи, които са решени с екстериорния цвят на автомобила, както и големите мултимедийни дисплеи, които в зависимост от оборудването са с диагонал от 6.6 до 8.0 инча. Мултимедията се характеризира с наличието на всички съвременни функции, в това число естествено и Apple CarPlay и Android Auto.

Вариантите на изпълнение са два - Style и Sport. Отличават се с характерни декорации на седалките. Самите те не са големи, но са ергономични и удобни. Приборният панел може да е изцяло електронен или пък за по-консервативно настроените - компилация от аналогови циферблати и електронни дисплеи. Отзад мястото за краката на пасажерите не е голямо, но не е и малко или с други думи - оптималното за този клас автомобили.

Багажникът обаче е голям. Обемът му е 445 литра, а при нужда той може да нарасне до 1 290 литра. Един от малкото недостатъци е свързан с материалите в салона. Те изглеждат добре, сглобката е на високо ниво, но на пипане са твърди. По-конкретно става дума за арматурното табло, централната конзола и вътрешната облицовка на вратите. С изключение на това салонът е приятен, комфортен и достатъчно просторен.

Двигател и ходови характеристики

Клиентите на T-Roc имат огромен избор от двигатели. Те са шест на брой и всички са известни от други модели на VW. Бензиновите са 1.0 TSI (115 к.с.), 1.5 TSI (150 к.с.) и 2.0 TSI (190 к.с.), а дизеловите - 1.6 TDI (115 к.с.) и 2.0 TDI (150 или 190 к.с.). Малките агрегати работят съвместно с механични трансмисии, а по-мощните със седемстепенната роботизирана DSG кутия. Аналогично е и разделението на фирмената 4Motion система. С 4х4 са оборудвани версиите с по-мощните мотори със 150 и със 190 к.с

4х4 и механична скоростна кутия е възможно само при дизеловите версии. От всички агрегати най-много ни допаднаха най-мощните. И при дизела и при бензина не се усеща липса на тяга, изключително динамични са и в същото време - сравнително икономични. Най-динамичен е 2.0 TSI, така, че ако сте фен на по-екстремната езда, то непременно му обърнете внимание. Ако пък искате по-спокоен и икономичен агрегат, който в същото време да разполага с прилична динамика, то най-новия за концерна 1.5 TSI (150 к.с.) е това, което търсите.

Що се отнася до возията, тя е мека за подобен род автомобили, но същевременно колата е много стабилна, дори и в завои с по-висока скорост. Клиренсът от 18 см е много приличен, а многодисковата муфа, задвижваща и задните колела е една от най-добрите в този клас. С други думи с T-Roc получавате и градски, и извънградски комфорт, а в пресечена местност няма да изпитвате затруднения (става дума за 4х4 версиите).



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Вагини (гост)
    Отговор
    1 10:33  12.11.17
    Да не ти е в къщата това ! Отзад и отстрани дори не са се опитали да го направят по-различно от роднинския му ауди паркетник
  • Бесен Язовец (гост)
    Отговор
    2 10:50  12.11.17
    А ве, бомба си е фолксвагенчето, цели 6 двигатела по избор, кеф ти риба, кеф ти паламуд..) Кучета си лаят, вагокервана си върви !
  • Кофти (гост)
    Отговор
    3 10:59  12.11.17
    Това Ауди Q3 ли трябва да е? Вече не мога да им хвана спатиите, кое на кой модел се равнява от събратята си...

    Коментиран от #4

  • гост (гост)
    Отговор
    4 12:16  12.11.17

    До коментар #3 от "Кофти":

    Q2 по-скоро

    Коментиран от #8

  • Караиванов (гост)
    Отговор
    5 12:17  12.11.17
    Супер е колата, по-хубава от карог на външен вид
  • За цените (гост)
    Отговор
    6 13:02  12.11.17
    Нищо не е написано сигурно са по лев брйката
  • Denis (гост)
    Отговор
    7 13:24  12.11.17
    Прилича на Лада Веста :D
  • Кофти (гост)
    Отговор
    8 15:32  12.11.17

    До коментар #4 от "гост":

    Забравих вече, че и такова имаше :D
  • Дядо Йоцо (гост)
    Отговор
    9 16:52  12.11.17
    Добре, защо пак виждам TDI ...???

    Коментиран от #10

  • Аудиййй (гост)
    Отговор
    10 18:41  12.11.17

    До коментар #9 от "Дядо Йоцо":

    "Душегуби" форевър, мазохистите нямат свършване затова !
  • Ккк (гост)
    Отговор
    11 19:26  12.11.17
    Много красив и привлекателен автомобил. Както винага каквото и да направят ФВ то винаги е най стилно в класа си.
  • Фен на wv (гост)
    Отговор
    12 20:07  12.11.17
    Чисто копи пейст на на Ситроен Кактус.....И Германците като китайците само копират....
  • ВАГ (гост)
    Отговор
    13 21:54  12.11.17
    Най-доброто при субкомпактните кросоувъри , другото е плямпане на БГ "разбирачи" с 10годишни Рена и Ситроени (понеже за без пари).

    Коментиран от #14

  • Смешка (гост)
    Отговор
    14 23:05  12.11.17

    До коментар #13 от "ВАГ":

    Как го разбра,че е най-доброто?Вече си го карал?Сега може да си го вземеш за около 60-70хил.понеже обичаш да даваш.Имам един пасат 90год.давай 3-4 хил.лв и е твой.Ей така да не кажеш,че караш евтина кола.
  • 15 23:20  12.11.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Ввв (гост)
    Отговор
    16 23:55  12.11.17
    Грозилище от класа,ама момент,то ВАГ-инов боклук...
  • onq s konq (гост)
    Отговор
    17 08:33  13.11.17
    Шарено великденско яйце с преобладаващо "жабешко зелено"за особен тип хора.А цената му едвали ще е по ниска от една БМВ Х-5 или Х-6 на 3-4 г,която на практика е неразличима от нова.А къде е отвратително тракащ 2 литров 4 цилиндров дв-л/говоря най-вече за дизела/ на това "нещо" със 190 коня/за по-маломощните да не говорим/,къде е 3,4 че и 5 литров 6-цилиндров дв- с равномерен ход и интериор и екстериор доста по-различен от МПС-то на снимката?!Ама тука повечето от вас си го харесват на макс.Лошо няма,само че същите тия "харесващи" имате само голо желание за покупка,но не и финансови възможности...което пък хич не топли производитела:)
  • гост (гост)
    Отговор
    18 11:27  13.11.17
    Е то при ФВ цената е проблем, а не какво предлагат. Като се има предвид, че това е в клас Каптур с входна цена от 12х.евро, а ФВ се предполага да са с входна цена от 20х.евро, всеки сам може да си направи сметката. Да, Каптур няма опция за 4х4, но дори по-голямата кола с 4х4, Каджар, е под 20х.евро. Пежо 3008, футуристично и качествено, пак е под тази цена. Имаше наскоро как изглежда едно поло базово ниво, не като на снимките, намерете го и го вижте, че е по-зле и от дачия. Това по снимките са най-воските нива с най-много екстри и ако стартовата цена е 20х.евро, то с добавени екстри отива на 30х.евро. Е за 30х.евро има една купчина коли превъзхождащи ФВ по лукс, дизайн, комфорт и др. критерии. Затова и потребителите се насочиха към Шкода.

    Коментиран от #19

  • Мартин (гост)
    Отговор
    19 13:12  13.11.17

    До коментар #18 от "гост":

    А кой притежава Шкода?!

    Коментиран от #20, #21

  • 123 (гост)
    Отговор
    20 17:28  13.11.17

    До коментар #19 от "Мартин":

    По-практичните притежават Шкода. Качеството е същото, че и по-добро. Дизайна, особено вътре е като на Карок. Цената на ФВ вероятно ще е по-висока с поне 5-10 %. Всъщност вместо ценовата разлика може спокойно да се вземе един Кодиак, който си е по-кола с голям багажник, че тия 400 литра ми се виждат малко. Обслужването е поне два-три пъти по-скъпо при ФВ. От по-високата цена и застраховката ще е по-скъпа.
  • гост (гост)
    Отговор
    21 11:02  14.11.17

    До коментар #19 от "Мартин":

    Мислиш, че не знам кой притежава Шкода ли? Факт, че продажбите на Шкода от последните 3 години растат много добре с последните модели особенно на Октавия. Затова ФВ ги сплашиха, че ще им затворят завод. Шкода си имат собствен развоен отдел, дизайн и пазарна политика макар и да са към ФВ концерна и да използват същите двигатели и платформи. И е факт, че потребителите харесват повече последните шкоди и съотношението между цена/качество е много по-добро.

Напиши коментар:


Публикувай