Last news in Fakti

24 Май, 2008 15:19 1 912 1

Френска практика

  • renault-
  • kangoo-
  • kangoo express

Симпатичните “баничарки” все повече се налагат като универсално семейно возило, удобно за ежедневно ползване в града, както и за дълги екскурзии. Предложението на Renault в това поприще се нарича Kangoo. С дебюта си през 1997 година игриво изглеждащият и практичен Kangoo направи своеобразен бум в класа на многофункционалните автомобили, удобни както за работа, така и за приятно прекарване на свободното време. Доказателство за успеха му са реализираните над 2,2 млн. продажби. Сега на ход е новото поколение на този автомобил, предлаган в пътническа и в товарна версия. Дебютът му беше по време на миналогодишното изложение във Франкфурт а от броени дни този практичен автомобил е и на българския пазар. Екипът ни има възможност да направи обстоен тест-драйв и на двете разновидности - пътническата Kangoo и товарната Kangoo Express.

Акцентът ни обаче сега пада върху супер практичния пасажерски вариант, оборудван с 1.5-литров дизелов агрегат и средно ниво на екипировка.

Екстериор

Още от пръв поглед се вижда, че новото предложение на французите е запазило “миловидните“ си форми. Отново заоблени черти, но все пак доста промемени. Промяната прави Kangoo още по-симпатичен, като главна заслуга за това имат новите предни светлини. Те впечатляват с ефектни неправилни биоформи и пасват идеално на цялостния облик. Въпреки че умишлено е лишен от агресивен външен вид, Kangoo вече е видимо по-солиден. Това се дължи на нарасналите габарити. Дължината на Renault Kangoo се е повишила с 18 сантиметра, тъй като новият модел вече се прави на платформата на Scenic. Идеята на предната част, която е скосена и същевременно заоблена, е заимствана от концепцията за новата Laguna и ще се прилага на почти всички нови модели на марката. Формата е изработена така, че при евентуален сблъсък на автомобила с пешеходец, последният да получи възможно най-малко наранявания. От допълнителното оборудване внимание заслужават рейките на покрива. Те са надлъжно разположени, но при нужда от тях се вадят дублиращи рейки, които посредством интересен шарнирен механизъм за секунди се трансформират в напречни. Като цяло външният вид може да се определи като хармоничен, игрив и обтекаем.

Интериор

Удължаването на купето със 180 мм се е отразило най-вече на пространството в салона, в който има предостатъчно място за петима пътници плюс 660 л багаж. По отношение на интериора новото Kangoo може спокойно да съперничи с модерните напоследък автомобили от MPV сегмента. Седалките са достатъчно големи, нормално твърди и с добра странична поддръжка. Водачът и пасажерите няма да се изморят дори и при по-дълги пътувания. Мястото за краката също е много голямо, а остъклената част от салона допълва усещането за простор и свобода. Що се отнася до багажния отсек, едва ли има нужда да ви убеждаваме във функционалността му. Все пак трябва да се отбележи ефектното решение задната кора да е твърда и да се позиционира в различни равнини. По този начин тя може да служи както за покривало на товарите, така и за разделителна лавица между тях. Задната седалка е разделена в съотношение 60:40 и облегалката й се сваля лесно само с едно движение, за да се формира товарно пространство с плосък под. В някои от версиите на автомобила по същия начин се сваля и облегалката на предната дясна седалка и така обемът на нараства от 660 литра на 2.8 кубически метра. Още една иновация е наличието на ергономичен рафт, намиращ се над главите на водача и пасажера до него. Уредите са предимно аналогови, но има и дигитални. Именно последните се явяват единственият минус по отношение на интериор. Видимостта им при силно слънце не е достатъчно добра. Иначе шумоизолацията в купето е на доста прилично ниво, като по този показател Kangoo превъзхожда пряката конкуренция.

Двигател и ходови характеристики

Неведнъж сме говорили за 1.5-литровия дизелов мотор на Renault. Той е един от най-добрите що се отнася до съотношение между динамика и икономичност. Изключително пъргава, прилично безшумен и притежава едни от най-ниските експлоатационни разходи. Разновидностите му са три в зависимост от мощността - 70, 85 и 105 к.с. Както вече стана ясно тестваният от нас модел бе оборудван със средния по мощност дизел. Именно това е оптималният агрегат за този автомобил. Но все пак избор има. Що се касае до возията, тя също е добре оптимизирана. Не е нито твърда, нито мека, но за сметка на това стабилността в завои е доста добра за толкова висок автомобил. Дисковите спирачки на четирите колела, както и наличието на ABS в стандартното оборудване, са още едно от преимуществата на Kangoo пред конкуренцията. С други думи новото Kangoo е много добър вариант за многофункционална и непретенциозна кола и по отношение на ходови характеристики.

Цена

Тя е доста сходна с останалите предложения на нашия пазар, но това, с което Renault превъзхожда конкуренцията, е по-богато базово оборудване. Освен това качеството на сглобката и самите материали са с високо качество, двигателят е икономичен, а опциите в допълнителното оборудване са на много атрактивни цени.

Радослав Славчев


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ivo

    0 0 Отговор
    fen sum na reno nonie poslednite godini e na poslednite mesta