Last news in Fakti

20 Ноември, 2017 10:15 6 077 45

Защо Tesla Roadster е по-добра от Bugatti Chiron

  • tesla-
  • roadster-
  • bugatti-
  • chiron

Съвсем скоро и съвсем неочаквано Илон Мъск представи пред широката общественост новата версия на своя електрически спорткар. Новата Tesla Roadster разполага с умопомрачаващи динамични характеристики, които впечатляват дори и най-негативно настроените към електромобилите.

Това е и най-скъпата Tesla, която ще се появи на пазара. Тя все още не е готова за серийно производство, но от компанията обещават тя да се появи по магазините през 2020 година. Ако всичко, което бе казано по време на представянето на Tesla Roadster се окаже вярно, то новата спортна Tesla ще е значително по-добра от вездесъщия хиперкар Chiron. Защо? Вижте в сравнителната таблица.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Електрика

    18 4 Отговор
    "Ако всичко, което бе казано по време на представянето на Tesla Roadster се окаже вярно, то новата спортна Tesla ще е значително по-добра от вездесъщия хиперкар Tesla Roadster. Защо? "

    Толкова добра че може да се сравнява само със себе си (;
  • 2 Сергей от Москва

    33 3 Отговор
    Имате ли подобно сравнение между Лада Калина и Лада Веста, че съм харесал една Веста а сега имам Калина и се чудя дали да я сменя?
  • 3 незнайко

    16 8 Отговор
    Тази таблица, особено последния ред показва, колко много ама наистина много е надута цената на Bugatti Chiron ! Така е и с много други автомобили - спорткари . Просто не мога да повярвам !

    Коментиран от #7

  • 4 незнайко

    2 0 Отговор
    Грешката е поправена в статията, за което се пише в пост номер едно.
  • 5 Електрика

    21 3 Отговор
    Напротив, показва колко евтино е производството на мощни електрически автомобили.
    Разправят че въпреки високата цена, Бугати се продава на загуба и е имиджов продукт.
  • 6 Зорлем

    21 18 Отговор
    "Защо Tesla Roadster е по-добра от Bugatti Chiron"

    Защото е само на картинка!
  • 7 ГОСТ

    20 1 Отговор

    До коментар #3 от "незнайко":

    Всъщност не е така. Бугатито го разработваш така да се каже от нулата - има си двигател който е създаден за него.

    При електриката пак имаш уникален мотор но развойната дейност е доста по евтина.

    Изобщо това е много важен аспект - ДВГ е доста по-скъп за проектиране, изработване, поддръжка спрямо електромотора. И пак е с двойно по ниско КПД.

    Преди 20 години колега завършил инженер специалност ДВГ казваше - ако днес трябва да изобретяваме ДВГ никой няма да даде пари за подобна инвестиция ако знае че крайния продукт ще е с КПД 35%

    Коментиран от #45

  • 8 Славчев

    5 20 Отговор
    Много си зле омбре. За да си купиш Бугати, трябва голяма пишка. Ма Вие с малките, не знаете.

    Коментиран от #37

  • 9 Зорлем

    5 10 Отговор
    А, и да не забравя да напомня на електричарите да не бързат да ме пращат към онова едниствено видео на журналиста дето го били возили във въпросния Роудстър. Споко, гледахме го и то нищо не променя!

    Коментиран от #12

  • 10 Бензин

    1 10 Отговор
    От двигателя с вътрешно горене нема
  • 11 Driving pleasure

    12 16 Отговор
    а кой подяволите казва че Т'слата е по-добра!
    Ако имам парите веднага ще ги дам за Бугатито първо да мога да слушам сладкия звук на 16те цилиндъра когато го запаля сутри и второ, защото от чисто техническа и инженерна гледна точка е шедьовър. В Теслата няма нищо революционно в технически аспект, а дизайна е копие на седаните и е бозав.

    А в крайна сметка аз бих се радвал на една Мазда 3 много повече отколкото на една Тесла просто защото удоволствието от шофирането не е от 0-100 удоволствието е в завоите. Дори и при тези данни Т'слата не може да бие адреналина от скок с бънджи а той е много по-евтин...

    Коментиран от #13, #14

  • 12 Електрика

    13 3 Отговор

    До коментар #9 от "Зорлем":

    За кой от всичките журналисти и фенове говориш? Roadster няколко часа вози хора и прави ускорение след ускорение, без да се налага да зарежда.

    Ускорението до 70 мили в час отнемаше две секунди, а линиите в тунела ставаха едно цяло при преминаване с такава скорост. При това някой системи все още не работеха. Чуваше се как превъртат гумите при старт.

    Егати картинката! Някои направо платиха цялата сума още там.
  • 13 гост

    10 7 Отговор

    До коментар #11 от "Driving pleasure":

    Карал ли си Тесла, за да знаеш, че няма удоволствие в завоите? Аз не съм карал, но съм говорил със собственник на модел С. Колата върви като по релси, тежка е, но при каране не се усеща, в завоите има малък крен и има много сцепление. Та защо да не е приятно и това, с удоволствие бих изпробвал при възможност. Просто са различни, не се базират на стари и престари разработки, които се подобряват на 5г. ведън в малки детайли.
  • 14 Електрика

    12 5 Отговор

    До коментар #11 от "Driving pleasure":

    Като те слушам какви са ти очакванията за автомобил, ще пожелаеш един и същи автомобил да ти задоволи всичките удоволствия и потребности. След малко да не питаш къде да и закачиш теглича?

    А Bugatti може ли да прави свирки? Дори да може, на околовръстното ще ти излезе по евтино.

    Като не ти харесва Тесла, ами не си купувай, защо ни занимаваш с личните си проблеми и терзания?

    Коментиран от #15

  • 15 Driving pleasure

    10 12 Отговор

    До коментар #14 от "Електрика":

    Защото еко-терористите искате да забраните това което аз искам! Не ме бърка, че си давате парите за малоумни таралясници като тесла - ваши са си харчете си ги както искате - ама не ми казвайте че трябвало и аз да го правя! А вие точно това правите - принуждавате останалата част от света да се съобразява с простотията ви!

    Коментиран от #19, #21, #23

  • 16 Зорлем

    5 3 Отговор
    "Егати картинката! Някои направо платиха цялата сума още там."

    Някои хора дават много повече пари за картини на Пикасо, Рембранд и др., така че не виждам това какъв аргумент може да бъде.
  • 17 гост

    6 3 Отговор
    Пропуснали сте "прословутото" тегло в което толкова се кълнат "ДВГ" феновете , при това най-вероятно ще е ПО_ГОЛЯМО от Роадстера !
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 гост

    9 7 Отговор

    До коментар #15 от "Driving pleasure":

    Това което ТИ искаш е опасно и вредно за околните , също като пушенето в заведение , така че бъди така добър да го вършиш на специално "изградени" за това места и да не очакваш някой да си съсипва здравето заради твоя кеф , а още по-малко да те насърчава ! А колко фирми пък ще ИСКАТ да произвеждат коли на загуба заради кефа ти е съвсем отделен въпрос !

    Коментиран от #20

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Електрика

    7 3 Отговор

    До коментар #15 от "Driving pleasure":

    Да си чул от мен нещо такова?

    Винаги съм твърдял, че преминаването на електромобили ще е естествен процес следствие по-ниските производствени цени.

    Не съм против субсидиите обаче, защото това ще ускори процеса.

    Никога не съм давал предимство на екологията при избора си на автомобил. Предвид мощността дори е обратното.

    Харесва ми концепцията на електричките с това, че предоставят по-добро удоволствие от шофирането на по-ниска цена. Включително плащането на данъци, които много хора подценяват. Попитайте някой с мощна кола над 500 коня колко му е данъкът?

    В удоволствието от шофирането никога не съм включвал каквито и да било шумове в критериите си, дори обратното.

    Един път пътувах с SL65 кабрио до морето и не бих повторил. Половин час след пристигането, ушите ми пищяха! За возия да не говорим! Единственото удоволствие беше ускорението. И спомена за скорост 300км/ч за няколко секунди, един единствен път, когато нямаше нито завои нито други автомобили пред нас. Това също не бих го повторил! Може би в Германия.
  • 22 гост

    6 5 Отговор

    До коментар #20 от "Driving pleasure":

    А кво стана с "за пет минути минавам 8-900 км" , а ??? Кой сега е с ПОВЕЧЕ ОТ ДВА ПЪТИ по-голям пробег ??? И като стане същото и с масовите модели , какво ще ревем тогава ??? Охххх , какво ни дойде на главата , божеее , а пък Евро 7 и то идва , ясна тя работата !
  • 23 гост

    5 6 Отговор

    До коментар #15 от "Driving pleasure":

    Кво стана с "теглото" бе фен , чакам обстойно обяснение защо Широна с 2 ТОНА и кусур и 2 ПЪТИ по-висок център на тежестта е "мноооого" по-стабилен и пъргав , раишш ???

    Коментиран от #24, #25

  • 24 Знайко

    1 1 Отговор

    До коментар #23 от "гост":

    Теглото никога не е било проблем за драг!!!!!!!!
    Важно е отношение тегло/мощност тоест голямо тегло винаги може да се компенсира с голяма мощност.
    Одеве питах питам и сега някои знае ли какво е теглото на тази кола???
    Защо на една нормална кола са и нужни 10 000 Нм?? Това не означава ли че теглото ще бъде доооооста голямо тоест ще бъде досущ като Бугати кола за магистрала където обаче в повечето места имаш ограничения до 150.

    Коментиран от #27, #29

  • 25 Driving pleasure

    4 6 Отговор

    До коментар #23 от "гост":

    какво за теглото бе? само батериите на тая ш.тня ще тежат 1 тон 830 кила е теоретичения минимум, като говорим за тегло какво ще кажеш за Пагани или Кьонигсег?
    То и сега има коли с ДВГ, които правят 100 за под 2 секунди само че обикновено са със сликове, така ли ще ви е обута теслата?

    а на широна пробега е 650 км 400 мили ако сравняваме с Теслата Мъск даде тия 620 при извънградско. И пак ще мина 1000 км по-бърозо да не говорим, че теслата ако я емнеш по германския аутобан е умряла щото след 2 минути поддържане на 200 батериите ще прегреят и ще препищи и ще те резне

    Карайте си ги тия дръгели, никой не ви спира - просто не ми обяснявайте че и аз трябвало да съм толкова тъп!

    Коментиран от #34

  • 26 гост

    5 3 Отговор
    Добре , че ВАГ избързаха миналата година с поръчките за "великия " Широн , че оттук нататък ще е голяяяма мъка ! Направо не 3 милиона , ами подаръци трябва да правят , че и шейховете взеха курс за минаване на фотоволтаици , къде сега ще търсиме 500 "рапъри" и чалгари да си платим барем материала , че тя "разработката" отиде отдавна при оня "еднолитровия" дето му искахме 200 000 евра , пък тя тая Тесла взе че гори колкото него , ама вдига 100 за под 2 секунди , а той ги вдига за 20 !!!
  • 27 гост

    0 2 Отговор

    До коментар #24 от "Знайко":

    Вероятно ще е към 2,5 тона. Три електромотора, 200квч батерия и 2+2 купе се е доста тегло при електроавтомобил. Само че без високото тегло тази кола с огромен въртящ момент няма да може да тръгне от място, затова е важно да е тежка, за да има сцепление, което е необходимо за пренос на тяхата до пътната настилка.

    Коментиран от #30

  • 28 Електрика

    2 2 Отговор
    Аз залагам на тегло под 2 тона. Със сигурност имат скрит коз в ръкава както винаги. Не могат физически да съберат два пъти по-голям обем батерии от model S в по-малка кола. Батерията ще е по-лека или равна на теглото на батерията на model S

    А колко е максималния въртящ момент на гумите на Бугати? Какво толкова се чудите как ще го предаде Тесла?
  • 29 гост

    3 4 Отговор

    До коментар #24 от "Знайко":

    Такаааа , явно пак трябва да просвещаваме заблудените ! Има нужда от такъв въртящ момент , защото няма ТРАНСМИСИЯ !!! И защото редукторите са сметнати за над 450 км/ч , тоест предавателното число е по-малко , а това значи при старт е нужен голям въртящ момент ! Лично според мен скорости над 250 км/ч са абсолютно безсмислени и даже трябва да са забранени , ама заради някои заблудени "фенове" производителите са принудени да ги осъществяват ! И плюс това го има защото МОЖЕ , при това лесно и евтино !! Що го няма любимия ти пушилник ? Щото тогава ще тежи , гори и струва толкова , че ще го забранят със закон !!! Да виждаш с нещо да се отразява на разхода на Тесла , същия е като на Модел С !И накрая , за твое най-голямо съжаление , не , изобщо НЯМА да се отрази на теглото , Роадстера ще тежи ПО-МАЛКО от Модел 3 ! Ако не вярваш погледни теглото на Модел С с 60 квч батерия и с 100 квч и ДВА мотора , разликата е под 150 кг , при положение , че само втория мотор с редуктора и полуоските е почти толкова !! След три години 200 квч батерия ще тежи колкото 100 квч сега ! Друго за обясняване ? А Широна ще е по-тежък от Роадстера , гаранция !

    Коментиран от #32

  • 30 Знайко

    1 4 Отговор

    До коментар #27 от "гост":

    Ти сериозно ли ги говориш тея неща, ако ми кажеш че си и инженер ще се самоубия!!!!
    Правиш тежка кола за да може да се похвалиш че си сложил двигатели със сумарен момент от 10000 Нм???
    1. Има си методи за увеличаване на сцеплението без да товариш колата с излишно тегло.
    2.Има си лаунч контрол за тази работа да следи колко мощност да се подават на колелата да не превъртат.

    Моето мнение без да ангажирам никого е че отново има сгрешена концепция само да се направи реклама за баламите.

    Само погледни Alfa Romeo 4C Spider така изглежда един истински съвременен роудстър не много мощен но с малко тегло, мъничък с удоволствие да го караш. Какво пречеше да не се слага тази голяма мощност и да се направи колата 1500 кг? , с ел. задвижване щеше да избие конкуренцията??

    Коментиран от #31

  • 31 гост

    0 3 Отговор

    До коментар #30 от "Знайко":

    Тоя коментар е от друг човек , няма никакво излишно тегло , Роадстера ще е по-лек поне 100-150 кила от Широна ! Понеже сигурно пак ще ти е сложно , ще го кажа така , представи си , че Широна стартира на 8 скорост и трябва да стигне на нея до 400 и кусур км/ч , колко време ще му трябва с тоя мотор ?? Да ти кажа сигурно и някой "наточен" голф ще го бие !

    Коментиран от #33

  • 32 Знайко

    2 4 Отговор

    До коментар #29 от "гост":

    ХаХа това в кристалната си топка ли го видя, къде са ти официалните данни??
    Може ли аз да хвърля една торба пари без да знам най-важните параметри а дааа може ако съм баровец.

    Единственото което се цели Мъск е реклама и да покаже как ускорява по-бързо от Кирона което не е проблем да се направи и с ДВГ стига да имаш подходящи гуми. За смисълът питам аз за смисълът, какво е посланието на тази кола???

    Правя го защото мога???

    Киронът не ми е любимец, възхищавам се на коли които се изправят в истински състезания с правила и ги печелят има ли състезание улична гонка???
  • 33 Знайко

    0 0 Отговор

    До коментар #31 от "гост":

    Що да тръгвам на 8 бе брат нали ел. колите имат макс. момент от 0 обороти??
    Големият момент ще ти трябва когато отидеш на висока скорост и тогава трябва да смениш редуктора но това говорим примерно над 250 на кой нормален човек му е нужно това, и дори тогава ако колата е лека 1/4 от този момент ще ти стигне.

    Коментиран от #35, #36

  • 34 гост

    4 1 Отговор

    До коментар #25 от "Driving pleasure":

    Не бъркай мечтите си с реалността , няма и няма да има батерия в лек автомобил Тесла по-тежка от 700 кг ! Това , че се вдига капацитета се постига с по-голяма енергийна плътност , а не с увеличаване на размери и тегло , колкото и да ти е неприятно ! И досега винаги са постигали над 20% годишно , така че след три години масовите им ще са 170-190 квч , тази няма да е по-различна !
    А относно 400 мили за Широна , пак обърка мерните единици , в километри може и да стане , ама с "икономично шофиране" , иначе най-много половината !
  • 35 гост

    0 2 Отговор

    До коментар #33 от "Знайко":

    Защото Тесла има една скорост бе , брат и тя е най-високата за да развие на нея максималната скорост , все едно Широна да тръгва и да кара постоянно на най-високата си скорост , ако ще да е 8 , 10 или 16 , все тая ! Само че мотора на Тесла го компенсира именно с въртящия момент на всички обороти !

    Коментиран от #39

  • 36 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #33 от "Знайко":

    Даже и 1/4 от тоя въртящ момент е АБСОЛЮТНО НЕПОСТИЖИМ за ДВГ в лек автомобил ! Най-добрите постижения в момента са около 200 нм от литър , демек за 2500 нм ти трябва 12,5 л обем с не знам колко турбини , как ти се вижда в лека кола и за какво тегло ще си говорим тогава , нали ти е ясно поне , че това е мотор за ТИР ?

    Коментиран от #38

  • 37 Гошо

    1 1 Отговор

    До коментар #8 от "Славчев":

    Ти трябва да го знаеш най-добре. Все пак ги лапаш, тези големите, размер Бугати.
  • 38 Знайко

    3 1 Отговор

    До коментар #36 от "гост":

    Знаеш ли какво гост сега си направих труда да прочета по-подробно за този Роадстер и видях как ви заблуждават а дали е умишлено ти сам прецени, а ето и истината:

    They said the torque at wheels will be 10,000 N·m предполагам се досещаш вече ама да кажа за тези които не разбират Английски този момент е на КОЛЕЛАТА!!!!!
    Всеки автомобилен производител два данни за двигателят а не на колелата!!!!!!!!!!
    И сега се сещам за великата мисъл на архимед дайте ми опорна точка...... е аз ще го перефразирам дайте ми подходящ редуктор и аз ще изкарам на колелата не 10 000 НМ а 10 милиона Нм!!!!!!!!!!
    Защо ли еми какво прави редукторът той просто умножава момента за сметка на оборотите.
    Та реално при какви обороти на колелата ще изкара този момент на колелата би ли ми казал????

    И пак искам да кажа това което винаги повтарям не мразя Тесла и харесвам ел. колите обаче направени с концепция.
    Спомням си глупавата надревара на GHz и количеството RAM за компютри които се използват за сърфиране в нета, също безмислената реклама на Порше дето можело да дърпа самолет, сега тази безмислица зщо е това?

    Коментиран от #40, #42

  • 39 Знайко

    5 0 Отговор

    До коментар #35 от "гост":

    Единствената причина ДВГ кола да тръгва на 1 а не на 6 примерно е че не му достига момент поради спецификата на ДВГ. Затова има СК да умножи момента за сметка на оборотите.
    Няма как така пряко да сравняваш ЕЛ. двигател с ДВГ понеже имат различни характеристики, те просто имат различна природа!!!
  • 40 гост

    2 1 Отговор

    До коментар #38 от "Знайко":

    Добре, Хонда НСХ като е хибрид и тези 1700кг защо е хвалена от тест пилотите като много добра и че теглото й не се усеща във времената на пистата макар че се състезава с коли, които са по-леки със стотици килограми от нея? Колата е с три двигателя, вероятно сходни с тези на модел С или няма да е с повече от 1000кс сумарно. Какъв е редуктора и как ще пренесат тази мощност, то се вижда от клиповете със доволните гости на представянето. Факт, че няма кола с подобни характеристики на такава цена. Мнозинството спортни коли няма да мине по-дълго разстояние, моята нормална кола не минава повече от 800км при нормално каране и пълен резервуар. Та добра си е колата.

    Коментиран от #41

  • 41 Знайко

    1 0 Отговор

    До коментар #40 от "гост":

    Хонда НСХ не става за писта(новата не говоря за старата легенда) не случайно не искат да я пускат на ринга. Защо я хвалят защото е реклама.
    Хората биле доволни първо това си е чиста реклама, а дори и да не едва ли им е даден хронометър да мерят времето, усещането е субективно за хора като мен и 4 сек. ще им се стори бързо за Хамилтън обаче едва ли.
    И друго нещо ми направи лошо впечатление че го обявяват като 4 местен???
    Първо класическият роадстер е 2 местен а дори и да го направят с 4 места едва ли има хора които да се возят в такава кола отзад така че е безмислено.
    Когато китикувам нещо не е защото не е добро а защото има и по-добро, моят пример за роадстер е Alfa Romeo 4C Spyder.
  • 42 Електрика

    1 1 Отговор

    До коментар #38 от "Знайко":

    Това беше първото което си помислих когато прочетох в заглавията за въртящия момент... докато не стигнах до максималната скорост.

    Който и да е редуктор, променя оборотите за сметка на въртящият момент.


    При определена мощност на входа на редуктора, можеш да получиш по-високи обороти отколкото на входа, но с по-малък въртящ момент, или по ниски обороти но с по-голям въртящ момент. Мощността не се променя.

    Ако от Тесла са направили това което казваш ти, означава да са жертвали максималната скорост. Това очевидно няма как да е вярно, при положение че обещават по-висока от 400 км/ч.
    Също е очевидно, че освен въртящ момент, трябва да очакваме и колосална мощност. Не ми се смята с колко оборота трябва да се върти гумата при скорост над 400 километра в час, но това няма как да стане с понижаваща оборотите предавка. А предавателното число при електромобилите е само едно, защото нямат скоростна кутия.

    Коментиран от #43

  • 43 Знайко

    0 0 Отговор

    До коментар #42 от "Електрика":

    Прочети поста ми в темата за Devel Sixteen там съм направил калкулацията.
  • 44 некойси

    5 3 Отговор
    Скъпи риятели (в това число и електро хейтърите) ... не е далече времето, когато не просто ще е нерентабилно да си купиш кола с ДВГ, но и ще бъде проява на лош вкус.
  • 45 Ninja

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "ГОСТ":

    Бил е икономически изгоден преди. Сега с новите технологии двг-то може да отсъпи с чиста съвест.
    А Илън не го мислете. Ще вземе пари от спейсекс, ще ги налее в тесла и готово