21 727 79

1.1 млн км с такси Skoda Octavia

Радослав Славчев

Неведнъж сме ви разказвали за автомобили с огромен пробег, но това се случва или в западните страни на Европа, или в САЩ. А сега ще стане дума за още един автомобил "милионник", който обаче е изминал над милион километра, но като такси при това по доста разбитите пътища на Украйна.

Шофьорът на такси от Украйна управлява Skoda Octavia и без особени проблеми изминава по 200 000 километра годишно. В момента неговата кола е на 1.1 млн. километра и все още не и е правен генерален ремонт. В какво се крие издръжливостта на чешката кола?

Оказва се, че няма някакъв особен секрет. Водачът споделя, че никога не тръгва преди двигателят да загрее, много рядко вкарва оборотомерът в червената зона и полза само качествени масла и консумативи. Автомобилът е с бензинов двигател 1.6 MPI и не е снабден с газова уредба.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • калекс
    Отговор
    1 15:58  23.11.17
    шкода фабия 1.4 тди - чести и скъпи ремонти след 100 000 км, не го препоръчвам, втори път шкода - не!

    Коментиран от #3, #5, #34, #46

  • фонзи
    Отговор
    2 16:01  23.11.17
    Публикувано във факти.бг: качествени масла и консумативи В Украйна - ахахах мечти мечти

    Коментиран от #37

  • до калекс
    Отговор
    3 16:01  23.11.17

    До коментар #1 от "калекс":

    Не са скъпи ремонтите ами ти си шушлек и си броиш стотинките ... :) И тия горублянски 100 000 нищо чудно да са с още една нула отзад като на шкодата от статията ...

    Коментиран от #16

  • Бойко Тиквата
    Отговор
    4 16:02  23.11.17
    Същата имах, само че 2.0 TDI. Не излезна от сервиза. За гаранцията от 2 години до 100 000км сменяха горивни маркучи, дюза, помпа на съединител. Продадох я на 140 000 и вече турбото се чуваше. Шкода вече - Не. Плащаш фолксваген, караш нешо неопределено...

  • тадд
    Отговор
    5 16:03  23.11.17

    До коментар #1 от "калекс":

    то така е до 600 000 км., после се отваря и нямаш грижи до 1,6 млн. ;)
  • Гост
    Отговор
    6 16:05  23.11.17
    Публикувано във факти.бг: икога не тръгва преди двигателят да загрее Що за простотия е това! Във всяка книжка на кола, която съм имал пише, че щом запалиш- потегляш. Освен икономически нерентабилно, подгряването на съвременния автомобил е и технически неефективно. Освен това на място колата не може да подгрее качествено... Простотии само! Караш лекичко и без да даваш зор докато достигне нормална работна температура. Туй то! Какво щя подгрявам с палети, свещи ще й паля, с родопско одяло ще я завивам. Простотия! Ако седи в гараж и я палиш на +10 градуса, а не на -10 на улицата е друго!

    Коментиран от #21, #29, #49, #50

  • 7 16:15  23.11.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • OOF
    Отговор
    8 16:19  23.11.17
    И после на Дупница на 120 000км - като нова!
  • dmxl
    Отговор
    9 16:27  23.11.17
    ето ви ключа от бараката: не е снабден с газова уредба.

    Коментиран от #15, #75

  • Наско
    Отговор
    10 16:29  23.11.17
    Баща ми имаше 2002 година чисто нова Фабия 1.9 SDI 64 коня. навъртя и 150 000 км за 3г. без нито един проблем или ремонт буквално. Този двигател е изключително здрав и икономиче.
  • Kostadin
    Отговор
    11 16:36  23.11.17
    Imam 2013 godina Octavia predposlednata maska imam navartqni pochti 200 000 km zasega samo problem sas skorostnata kutiq koqto e avtomatichna na 1.6 dsg tdi 105 konq

    Коментиран от #17

  • 12 16:44  23.11.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Тони
    Отговор
    13 17:57  23.11.17
    Преди няколко години нов румстер, купен от дилъра, с около 120 хил.км. предимно градско, беше пред разпад двигателя и колата. Говоря за пазен автомобил. Пак шкода не! Забелязалили сте че единствено собственици на шкода викат тя, е фолксваген, как пък вдин път някой с vw или ауди не каза то си е шкода. Вие си отговорете защо.

    Коментиран от #14, #24

  • Хахаха
    Отговор
    14 18:19  23.11.17

    До коментар #13 от "Тони":

    Тончо,шушинка, рева ахахаххх. Малко се стегни мъжкарче и малко прочети - Шкода е собственост на VW а не обратното - за това никой с VW не казва, че е шкода йахахахаха.

    Коментиран от #22

  • Язе
    Отговор
    15 18:30  23.11.17

    До коментар #9 от "dmxl":

    Това въобще не е ключа от бараката.Почети малко повече как работи газовата уредба(АГУ)и след това пиши.
  • Пешо
    Отговор
    16 18:30  23.11.17

    До коментар #3 от "до калекс":

    Като пък не са горублянски,та ще светнеш. Явно нищо не разбираш от коли - колата е до състояние,а не откъде е. Впрочем да те светна,че търговците на коли в България често дори нямат нужда да връщат километража,защото колегите им в Западна Европа вече са направили това.

    Коментиран от #42

  • Пешо
    Отговор
    17 18:34  23.11.17

    До коментар #11 от "Kostadin":

    "Само" ... :) Че то по-голям проблем е само двигателя. Има коли на половин милион, на които автоматика не е мръднал, но ,разбира се, това са коли на по над 15 години. Новите ги правят,за да се развалят,така че наистина 200 000 на нов боклук да изкара автоматика си е геройство.
  • fabia n
    Отговор
    18 18:39  23.11.17
    Много са си хубави шкодите колкото и да ги плюете,по пътищата си се движат доста бройки.Аз лично имам фабия 1 и съм си доволен.
  • Фабия
    Отговор
    19 18:43  23.11.17
    Карам от14 години фабия 1.9 sdi и е на 740 000 км и то такси никакви проблеми смених кутия и серво апарат другото са консумативи
  • Свободен
    Отговор
    20 19:00  23.11.17
    Като навърти още 100-200 000, някой джамбазин от горубляни ще я вземе и ще каже, че е на 50 000 и някоя баба от швейцария е ходила в петък до старческия дом.
  • 21 19:19  23.11.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Яхахахах
    Отговор
    22 19:30  23.11.17

    До коментар #14 от "Хахаха":

    Йохохохохо Мислиш ли че не знам? Просто ви се иска да карате нещо по-така и по тази причина се самозаблуждавате че било vw. А шкодата си в евтина бюджетна еднодневка от която не може да се очаква нищо повече както и от великата стена , Дачия, Сеат и други подобни. Хахахахаахх

    Коментиран от #31

  • до 1
    Отговор
    23 19:35  23.11.17
    Пич явно си си купил яко превърта кола.или ако е била нова явно не знаеш какво е разработка или просто си никадърен шофьор.карах такава от нова до 330000 кмет. Нито турбина хвърлих нито съединител сменях. Единствено леки ремонт чета по окачването.

    Коментиран от #51, #65

  • В.И
    Отговор
    24 20:35  23.11.17

    До коментар #13 от "Тони":

    Щото ако баща ти е Иванов , на теб ти викат тоя е от Иванови , ама на вашите не викат че са от Тони, ако можеш да разбереш какво съм ти написал ще разбереш и защо на Шкодата викат че си е VW
  • boreto2
    Отговор
    25 20:40  23.11.17
    Публикувано във факти.бг: Шофьорът на такси от Украйна управлява Skoda Octavia и без особени проблеми изминава по 200 000 километра годишно. Като разделя на 365дена: тоя шофьор да не е робот. Нали прави гуми, зарежда, не е писано за сменник. Тоя не спи ли, не яде ли.????????
  • Пазарен Либерализатор
    Отговор
    26 20:41  23.11.17
    Преди да тръгна пускам печката в джипа, като се кача двг е топъл, имам парно, паля, чакам 2-3 мин да си разбие маслото и потеглям. Да, печката яде дизел, но пък е гадно в колата да е ледник.
  • Антон 1
    Отговор
    27 20:49  23.11.17
    Абе сякаш новия Супърб -добър ! Бяло комби , дизел , автомат ,4х4 ,Laurin end Klement с панорамен покрив !
  • Я.Петров
    Отговор
    28 21:50  23.11.17
    Имам си Фабия 1,4тд на 100 000 и смених съединител , задни накладки и цилиндърчета, предни дискове с накладки, нa 120 000 комплект ремъци.Не че имаше нужда, но си я карам предимно градско. Сега е на 145000 - биалеки и прахоуловители на задни амортисьори.Колицата си е супер. Вдига 185 , подържа тихо140-150, харчи малко. Супер си е колицата. сервизите ето е 2 пъти по евтино от wv. Пазя си и гофа 2 Гти, но той е друга бира. Не е докосвал газ - 300000 и си е ок. Шкодето и то си е стегнато. Караш и поддържаш. И те туй то.
  • qqqqq
    Отговор
    29 21:56  23.11.17

    До коментар #6 от "Гост":

    Имаш ли си и най малка идея за ДВГ. Не коментирай факти които не разбираш.
  • Scania R580
    Отговор
    30 21:58  23.11.17
    Е какво толкова невероятно ти се струва,че навърта по около 550 км на ден, особенно за такси.Аз дето ходя до работа и да взема жената само на ден правя по 70-90 км.,че и отгоре.
  • фабия н
    Отговор
    31 22:00  23.11.17

    До коментар #22 от "Яхахахах":

    до ахахах Каква кола караш ве ,много сме любопитни?

    Коментиран от #44

  • ВАГ
    Отговор
    32 22:06  23.11.17
    Хах ,факт след факт ... кога Хонда ,Тойота ,Мазда или друга турска помивка с японско име на тези км.
  • тойота
    Отговор
    33 22:13  23.11.17
    Тойота и хонда са на светлини години пред умрелия ти ВАГ.Наскоро имаше тойота на 1.6 млн км и на собсвеника му дадоха нова.Това от ВАГ незнаят какво е ,да дадат нещо те само взимат.Марката която най-много набляга на резеервни части .Защо ли ?!?!

    Коментиран от #35, #36, #55

  • Готин
    Отговор
    34 22:21  23.11.17

    До коментар #1 от "калекс":

    3 целиндровия мотор ли е
  • ВАГ
    Отговор
    35 22:21  23.11.17

    До коментар #33 от "тойота":

    Това ,че си поправял 20 и кусур годишен ФВ е нормално .Резервните части са за България след като дойдат тук по автокъщите с оригиналните части на по милион км. А Тойотата е нещо като Пежо сглобено в Турция ,нищо японско освен името.
  • ВАГ
    Отговор
    36 22:25  23.11.17

    До коментар #33 от "тойота":

    На човека са му дали нова Тойота защото това е единичен случай ,чудо.Ако започнат да дават нови фолксвагени за всеки който е навъртял 1,5млн ще фалират.
  • 37 22:30  23.11.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Сталин
    Отговор
    38 22:43  23.11.17
    Не е имала газова уредба.Като караш на бензин мотора има мазане и докато при газта няма.Скъпото излиза евтино хората са я измислили да караш на бензин .Бях чел че ако навърташ до 12-15 хиляди километра годишно е излишно да слагаш газ .

    Коментиран от #64

  • baruta
    Отговор
    39 23:07  23.11.17
    Май повечето от тук пишещите никога не са се качвали в нов автомобил!!!
  • Някой
    Отговор
    40 00:19  24.11.17
    Аз пък карам Субару:) Препоръчвам го ма всеки. Преди тва имах две хонди, монтьорите ми и те карат японки. Разликата е, че бюджетен японски издържа на повече бой отколкото среден, че и висок клас евеопейски автомобил. А за момента частите за японски са по-евтини. Като стъпя на педала и остават някъде назад, даже на кръстовище са ме питали с какъв двигател съм:) Но всеки автомобил се чупи рано или късно, няма смисъл от това заяждане. Седнали тук някви да ми хвалят шкода...смешно е просто:)

    Коментиран от #56

  • Светльо Чернев
    Отговор
    41 00:22  24.11.17
    Шкода Октавия III. Единственото нещо, което ме успокоява е, че ще я продам бързо. Единственото хубаво нещо в тази кола е големия багажник и наистина ниската цена.
  • Casil
    Отговор
    42 00:25  24.11.17

    До коментар #16 от "Пешо":

    Кои колеги- някой смрадлив Албанец или румънец ли, щото друг няма кой да ти върне километража в Европа!
  • SubaruVarna
    Отговор
    43 00:52  24.11.17
    Съвсем нормално бензинов - атмосферен и съвсем обикновен ретро мотор - 1.6 л. 75 коня бензин с ръчна ск.кутия при положение че се слага масло навреме и според производителя и не се вкарва в червената зона да издържи 1 милион. - 2.0 тди 140 коня обаче с ДСГ - не издържа повече от 150 000 км. и 6 г. без скъп ремонт за над 2500 лв. с частите и труда в Бош сервиз Варна-Пловдив!

    Коментиран от #68

  • Ахахахах
    Отговор
    44 01:30  24.11.17

    До коментар #31 от "фабия н":

    шофирам порше 2017, за забавление имам гтр. Това обаче не означава че нямам мнение за служебните коли които сме купили във офиса. Доволен ли си?

    Коментиран от #52, #53

  • Iron Maiden
    Отговор
    45 02:10  24.11.17
    Номерът е, че колата работи почти през цялото време. То не знам дали мотора може да изтине като хората преди следващото му палене.
  • Гого
    Отговор
    46 02:15  24.11.17

    До коментар #1 от "калекс":

    Имам такъв автомобил, карам го като такси,вече е на 309 000 и никакви проблеми,освен ходова част,но това е нормално за нашите пътища.
  • Спиро
    Отговор
    47 06:32  24.11.17
    Този модел, но с двигател 1.9tdi/105к.с..... бях очарован. Никакви техн.проблеми, икономичен и бърз. "Сбогуваха" ме с него на 200+ х.км. Имаше и чип за проследяване но така и не я намериха. Силно препоръчвам комбито.
  • 123
    Отговор
    48 07:15  24.11.17
    Двигателя на кой е, не е ли на VW? Същия който се слагаше и на Голф 5 и Ауди А3?
  • Гост
    Отговор
    49 08:10  24.11.17

    До коментар #6 от "Гост":

    Съмнявам се ди си чел/имал книжка на кола. Ти си престъпно невеж.
  • Гого
    Отговор
    50 08:14  24.11.17

    До коментар #6 от "Гост":

    Имаш ли си представа от коли изобщо ?

    Коментиран от #57

  • Механикът
    Отговор
    51 08:16  24.11.17

    До коментар #23 от "до 1":

    Това да не е москвич да го разработваш.На нещо друто качвал ли си се?
  • 123
    Отговор
    52 08:59  24.11.17

    До коментар #44 от "Ахахахах":

    Добре, браво. Сега бързо ставай, обличай се и на работа, че в трамвайното депо се чудят къде е ватмана на трамвай № 7 и защо не е вече на тръстиката. А ако искаш да се изказваш за Шкода, в обедната почивка отскочи до някой шоурум и покарай някой модел, ама преди това се изтупай, че може да не те пуснат в магазина.

    Коментиран от #54

  • ХОХО
    Отговор
    53 09:14  24.11.17

    До коментар #44 от "Ахахахах":

    Малко елементарна психология. От правописа ти и това, което си скалъпил като текст съдя, че в най-добрия случай работиш като шофьор във фирма, в чийто парк има Порше, което може би си карал, но по-вероятно е да го гледал само отвън. А за забавление - тоест личната ти кола е - GT-R в най-добрия случай модела до 2002 г., която си купил издухана 8-ма ръка от Европа и трудно ти стига заплатата да я поддържаш. Та за забавление основно лежиш под нея и я поправяш, вместо да я караш. Като гледам по кое време си се добрал до компютъра, явно шефът ти те държи до късно да го чакаш пред ресторанта, в който вечеря. Та, съветът ми е - мани го тоя Нисан и си вземи една Шкода и ще ти остава повече време да я караш, вместо да ремонтираш.
  • Ахахахах
    Отговор
    54 09:40  24.11.17

    До коментар #52 от "123":

    Братче питаш ме, отговарям ти какви коли притежавам. Разбираш ли. Не ти пиша за бугати и макларън. Ако искаш вервай. Искам да го светна онзи другия палячо, че нисана е р35,2017 , купен нов, като цената му при вносителя е по-евтина от нова базова ес класа. Сега застани на някой голям булевард в София и виж колко нови ес класи и поршета се карат. И ще си отговориш че подобна играчка може да притежават много хора.Говоря ти модели 2016-2017. И смешника явно като чуе гтр си представя някакъв хипер кар, който видиш ли няма как да е истински.

    Коментиран от #69, #70

  • 55 09:46  24.11.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Европеец
    Отговор
    56 09:55  24.11.17

    До коментар #40 от "Някой":

    Може би се състезаваш с таксита, защото всяко немско V6 дизел 4х4 от ново поколение ще ти развали настроението! Ходи на тестдрайв, пробвай, ще ти стане ясно..
  • Гост 1
    Отговор
    57 10:27  24.11.17

    До коментар #50 от "Гого":

    Разбирам как да си купя натокана бегачка! Такива като тебе дето разбирате ми правите колата по 2-3 в официалния сервиз, а когато аз плащам заплатите ви ти стоиш в халето отзад !!!
  • вече с новия супърб
    Отговор
    58 10:40  24.11.17
    Факти от личния ми опит. трета Шкода карам вече, първо взех фабия комби, купена в Б-я, на 5 г. с 1,4 бензин двг с верига - продадох я на един приятел, в момента е на 365 хил. км. и си върви без някакви ремонти по двг - освен нов термостат, всичко друго - консумативи. После Октавия 1, с 1,6 бензин 101 к.с. от шоурума - върнах им я на 180 хил.км. - почти 8 години, имах смяна на 2 датчика, единия беше за нивото на масло, другия не помня - щета окол 180 лв и накрая - смяна на кабелите към свещите - супърба е на почти 2 години - без 4 месеца, 43 хил.км. 1,4 TSI- нищо не е правено. Имам опит само с бензинови мотори на VW - за тези 13 години вече с Шкода и да искам, не мога да се оплача. (Имам от 7 години Хонда ЦРВ, 2000 м3 140 к.с. бензин - не съм имал грижи с джипчето, ама си е дърво, не е особено удоволствие да го шофираш, за разлика от Супърба:-))

    Коментиран от #61

  • Гост 2 оригинала
    Отговор
    59 10:46  24.11.17
    Значи и ФВ можел да прави двигатели издържащи милиони! Бравос!
  • Груйо
    Отговор
    60 10:49  24.11.17
    Е какво сега ще ме агитирате да си купя Шкода? Не ща!
  • Леле
    Отговор
    61 11:02  24.11.17

    До коментар #58 от "вече с новия супърб":

    Стига бе, това е перверзия - размера на суперб с 1.4 двигател. Да сравняваш джипчето на хонда със суперб е нелепо. По добре сравнявай шкодата с акорд или легенд.

    Коментиран от #62

  • вече с новия супърб
    Отговор
    62 11:10  24.11.17

    До коментар #61 от "Леле":

    така е колега, и на мен ми се вижда перверзия 1,4 двг за над 1,5 т. кола, ама 150 к.с. са си наред, върви много добре колата, въобще не мога да се оплача - а иначе сравнявам това, което съм карал и имам личен опит (преди да купя супърба един приятел ми даде 5-цата си за няколко дена (дизел 2010, сега не мога да кажа колко коня беше, но знам, че ще ме разпердушинят феновете на бмв, но като усещане возенето и шофирането на супърба ми хареса повече - sorry:-)

    Коментиран от #63

  • Йото
    Отговор
    63 11:41  24.11.17

    До коментар #62 от "вече с новия супърб":

    Новия Супърб е много добър, ако имаш пари за 2.0 дизел 190 коня си заслужава. Без да се обиждат японските фенчета, но за едната недоказана надеждност да карам леген с гадно пътно поведение и скопена динамика няма как да стане. Плащам си, ремонтирам каквото трябва, но си гледам кефа и съм седнал на удобна седалка и стискам красив волан. Със здраве.
  • ония там
    Отговор
    64 11:47  24.11.17

    До коментар #38 от "Сталин":

    При ДВГ с газова уредба мазането и по - добро, зящото горивото постъпва в газообразна фаза и не отмива масления филм по цилиндъра.

    Коментиран от #66, #76

  • Тошко
    Отговор
    65 15:50  24.11.17

    До коментар #23 от "до 1":

    Я обясни какво е разработка че да се понаучим.Ти май живееш още в ерата на жигули и москвич. Нормално е първите 1000 км да си внимателен докато разбереш че всичко е ОК.по колата,дори да е нова
  • Хомофоб
    Отговор
    66 16:08  24.11.17

    До коментар #64 от "ония там":

    Ходи почети малко за двигатели и пак пиши. Очевидно не си наясно как работи пълната инжекция.
  • sdi
    Отговор
    67 16:16  24.11.17
    Фабиа фейслифт 2006 с 1.9 SDI е най-железния автомобил през последните години. Карал съм служебна такава над 90 000 км и абсолютно нищо не и се развали, само консумативи. Оставих я на 297 хил. и продължава да си перка още.
  • filo
    Отговор
    68 16:23  24.11.17

    До коментар #43 от "SubaruVarna":

    1.6 MPI не е 75 коня, а е 105 коня съвременен двувалов бензинов мотор с 16 клапана. Това не е мотор от голф 2
  • 123
    Отговор
    69 17:03  24.11.17

    До коментар #54 от "Ахахахах":

    Не се обиждай, че не ти вярвам. Ама човек за да изкара пари за да си купи подобни автомобили трябва да е поне грамотен, какъвто ти не си. Грешките, които правиш показват, че си слушал активно в училище някъде до около 4-5 клас. Е има изключения, ама в този ред на мисли - трябва да си поне Азис, който печели по друг начин.
  • фабия
    Отговор
    70 17:21  24.11.17

    До коментар #54 от "Ахахахах":

    Не ги слушай трамвая е по -скъп от нисана!Май в реалния живот караш асансьора?

    Коментиран от #71

  • Ахахахаах
    Отговор
    71 20:34  24.11.17

    До коментар #70 от "фабия":

    И на двамата ви пожелавам да си купите по-хубави коли от мойте, или поне такива каквито са ви на сърце.

    Коментиран от #72

  • фабия
    Отговор
    72 21:15  24.11.17

    До коментар #71 от "Ахахахаах":

    Благодаря за пожеланието!
  • skoda
    Отговор
    73 23:17  24.11.17
    Карал съм 3 служебни шкоди , все чисто нови карани само от мен .Рапида е пълна скръб незнам как го сравнявате с тойота ,хонда или пежо изпбщо.Още преди 50к км здаде багажа.Фабията е същия боклук.И накрая шкода ОСТАВИ Я (octavia),за която се надявах че няма да е толкова зле все пак нова кола в началото бях доволен докато не я покарах малко и не започнаха и при нея проблеми.Ваг.ните си ги карайте вие.

    Коментиран от #74

  • фабия
    Отговор
    74 09:25  25.11.17

    До коментар #73 от "skoda":

    Ми то нали знаеш за служебната кола и чуждата жена -кокали няма
  • 75 17:50  25.11.17
    Този коментар е премахнат от модератор

  • Хост
    Отговор
    76 17:52  25.11.17

    До коментар #64 от "ония там":

    А иначе тече в цилиндъра като река и го къпе, чак коълен камън хваща.. стига глупости!
  • Автомат.
    Отговор
    77 13:09  14.12.17
    Страхотен мотор.Жалко че спряха да го правят за Европа.В Русия още правят и на новата Octavia с 1.6 и 6 степенен автомат.Е няма толкова здрава и готина кола!
  • Тиквата
    Отговор
    78 03:52  29.05.18
    Той ако я кара така кротко, тя може и още един милион да изкара!
  • Тиквата
    Отговор
    79 04:04  29.05.18
    И не се лъжете за Тойотите и за Пежотата, че били по-добри от Шкодите..... Ама друг път! Колегите непресъснато реват от служебните Короли, а жените им - от личните Пежота. Единствено хубавото на Пежотата е лесното паркиране..... А Королата - голяма работа, че са й удурдисали външността. Проблемите обаче - са много повече! Докато Шкодите - така си и останаха с малко проблеми!

Напиши коментар:


Публикувай