23 Ноември, 2017 15:49 28 535 79

1.1 млн км с такси Skoda Octavia

  • такси-
  • skoda-
  • octavia-
  • 1.6 mpi-
  • украйна

Неведнъж сме ви разказвали за автомобили с огромен пробег, но това се случва или в западните страни на Европа, или в САЩ. А сега ще стане дума за още един автомобил "милионник", който обаче е изминал над милион километра, но като такси при това по доста разбитите пътища на Украйна.

Шофьорът на такси от Украйна управлява Skoda Octavia и без особени проблеми изминава по 200 000 километра годишно. В момента неговата кола е на 1.1 млн. километра и все още не и е правен генерален ремонт. В какво се крие издръжливостта на чешката кола?

Оказва се, че няма някакъв особен секрет. Водачът споделя, че никога не тръгва преди двигателят да загрее, много рядко вкарва оборотомерът в червената зона и полза само качествени масла и консумативи. Автомобилът е с бензинов двигател 1.6 MPI и не е снабден с газова уредба.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 калекс

    51 53 Отговор
    шкода фабия 1.4 тди - чести и скъпи ремонти след 100 000 км, не го препоръчвам, втори път шкода - не!

    Коментиран от #3, #5, #34, #46

  • 2 фонзи

    31 32 Отговор
    Публикувано във факти.бг: качествени масла и консумативи

    В Украйна - ахахах мечти мечти

    Коментиран от #37

  • 3 до калекс

    67 7 Отговор

    До коментар #1 от "калекс":

    Не са скъпи ремонтите ами ти си шушлек и си броиш стотинките ... :)
    И тия горублянски 100 000 нищо чудно да са с още една нула отзад като на шкодата от статията ...

    Коментиран от #16

  • 4 Бойко Тиквата

    42 43 Отговор
    Същата имах, само че 2.0 TDI. Не излезна от сервиза. За гаранцията от 2 години до 100 000км сменяха горивни маркучи, дюза, помпа на съединител. Продадох я на 140 000 и вече турбото се чуваше. Шкода вече - Не. Плащаш фолксваген, караш нешо неопределено...
  • 5 тадд

    36 5 Отговор

    До коментар #1 от "калекс":

    то така е до 600 000 км., после се отваря и нямаш грижи до 1,6 млн. ;)
  • 6 Гост

    67 22 Отговор
    Публикувано във факти.бг: икога не тръгва преди двигателят да загрее

    Що за простотия е това! Във всяка книжка на кола, която съм имал пише, че щом запалиш- потегляш. Освен икономически нерентабилно, подгряването на съвременния автомобил е и технически неефективно. Освен това на място колата не може да подгрее качествено... Простотии само! Караш лекичко и без да даваш зор докато достигне нормална работна температура. Туй то! Какво щя подгрявам с палети, свещи ще й паля, с родопско одяло ще я завивам. Простотия! Ако седи в гараж и я палиш на +10 градуса, а не на -10 на улицата е друго!

    Коментиран от #21, #29, #49, #50

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 OOF

    58 0 Отговор
    И после на Дупница на 120 000км - като нова!
  • 9 dmxl

    57 21 Отговор
    ето ви ключа от бараката: не е снабден с газова уредба.

    Коментиран от #15, #75

  • 10 Наско

    41 8 Отговор
    Баща ми имаше 2002 година чисто нова Фабия 1.9 SDI 64 коня. навъртя и 150 000 км за 3г. без нито един проблем или ремонт буквално. Този двигател е изключително здрав и икономиче.
  • 11 Kostadin

    10 9 Отговор
    Imam 2013 godina Octavia predposlednata maska imam navartqni pochti 200 000 km zasega samo problem sas skorostnata kutiq koqto e avtomatichna na 1.6 dsg tdi 105 konq

    Коментиран от #17

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Тони

    17 30 Отговор
    Преди няколко години нов румстер, купен от дилъра, с около 120 хил.км. предимно градско, беше пред разпад двигателя и колата. Говоря за пазен автомобил. Пак шкода не!
    Забелязалили сте че единствено собственици на шкода викат тя, е фолксваген, как пък вдин път някой с vw или ауди не каза то си е шкода. Вие си отговорете защо.

    Коментиран от #14, #24

  • 14 Хахаха

    18 8 Отговор

    До коментар #13 от "Тони":

    Тончо,шушинка, рева ахахаххх. Малко се стегни мъжкарче и малко прочети - Шкода е собственост на VW а не обратното - за това никой с VW не казва, че е шкода йахахахаха.

    Коментиран от #22

  • 15 Язе

    12 18 Отговор

    До коментар #9 от "dmxl":

    Това въобще не е ключа от бараката.Почети малко повече как работи газовата уредба(АГУ)и след това пиши.
  • 16 Пешо

    16 3 Отговор

    До коментар #3 от "до калекс":

    Като пък не са горублянски,та ще светнеш. Явно нищо не разбираш от коли - колата е до състояние,а не откъде е. Впрочем да те светна,че търговците на коли в България често дори нямат нужда да връщат километража,защото колегите им в Западна Европа вече са направили това.

    Коментиран от #42

  • 17 Пешо

    16 1 Отговор

    До коментар #11 от "Kostadin":

    "Само" ... :) Че то по-голям проблем е само двигателя. Има коли на половин милион, на които автоматика не е мръднал, но ,разбира се, това са коли на по над 15 години. Новите ги правят,за да се развалят,така че наистина 200 000 на нов боклук да изкара автоматика си е геройство.
  • 18 fabia n

    27 5 Отговор
    Много са си хубави шкодите колкото и да ги плюете,по пътищата си се движат доста бройки.Аз лично имам фабия 1 и съм си доволен.
  • 19 Фабия

    31 4 Отговор
    Карам от14 години фабия 1.9 sdi и е на 740 000 км и то такси никакви проблеми смених кутия и серво апарат другото са консумативи
  • 20 Свободен

    17 6 Отговор
    Като навърти още 100-200 000, някой джамбазин от горубляни ще я вземе и ще каже, че е на 50 000 и някоя баба от швейцария е ходила в петък до старческия дом.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Яхахахах

    11 21 Отговор

    До коментар #14 от "Хахаха":

    Йохохохохо
    Мислиш ли че не знам?
    Просто ви се иска да карате нещо по-така и по тази причина се самозаблуждавате че било vw.
    А шкодата си в евтина бюджетна еднодневка от която не може да се очаква нищо повече както и от великата стена , Дачия, Сеат и други подобни.
    Хахахахаахх

    Коментиран от #31

  • 23 до 1

    9 3 Отговор
    Пич явно си си купил яко превърта кола.или ако е била нова явно не знаеш какво е разработка или просто си никадърен шофьор.карах такава от нова до 330000 кмет. Нито турбина хвърлих нито съединител сменях. Единствено леки ремонт чета по окачването.

    Коментиран от #51, #65

  • 24 В.И

    4 3 Отговор

    До коментар #13 от "Тони":

    Щото ако баща ти е Иванов , на теб ти викат тоя е от Иванови , ама на вашите не викат че са от Тони, ако можеш да разбереш какво съм ти написал ще разбереш и защо на Шкодата викат че си е VW
  • 25 boreto2

    17 3 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Шофьорът на такси от Украйна управлява Skoda Octavia и без особени проблеми изминава по 200 000 километра годишно. Като разделя на 365дена: тоя шофьор да не е робот. Нали прави гуми, зарежда, не е писано за сменник. Тоя не спи ли, не яде ли.????????
  • 26 Пазарен Либерализатор

    13 2 Отговор
    Преди да тръгна пускам печката в джипа, като се кача двг е топъл, имам парно, паля, чакам 2-3 мин да си разбие маслото и потеглям. Да, печката яде дизел, но пък е гадно в колата да е ледник.
  • 27 Антон 1

    6 6 Отговор
    Абе сякаш новия Супърб -добър !
    Бяло комби , дизел , автомат ,4х4 ,Laurin end Klement с панорамен покрив !
  • 28 Я.Петров

    14 2 Отговор
    Имам си Фабия 1,4тд на 100 000 и смених съединител , задни накладки и цилиндърчета, предни дискове с накладки, нa 120 000 комплект ремъци.Не че имаше нужда, но си я карам предимно градско. Сега е на 145000 - биалеки и прахоуловители на задни амортисьори.Колицата си е супер. Вдига 185 , подържа тихо140-150, харчи малко. Супер си е колицата. сервизите ето е 2 пъти по евтино от wv. Пазя си и гофа 2 Гти, но той е друга бира. Не е докосвал газ - 300000 и си е ок. Шкодето и то си е стегнато. Караш и поддържаш. И те туй то.
  • 29 qqqqq

    7 0 Отговор

    До коментар #6 от "Гост":

    Имаш ли си и най малка идея за ДВГ. Не коментирай факти които не разбираш.
  • 30 Scania R580

    3 4 Отговор
    Е какво толкова невероятно ти се струва,че навърта по около 550 км на ден, особенно за такси.Аз дето ходя до работа и да взема жената само на ден правя по 70-90 км.,че и отгоре.
  • 31 фабия н

    3 0 Отговор

    До коментар #22 от "Яхахахах":

    до ахахах Каква кола караш ве ,много сме любопитни?

    Коментиран от #44

  • 32 ВАГ

    6 11 Отговор
    Хах ,факт след факт ... кога Хонда ,Тойота ,Мазда или друга турска помивка с японско име на тези км.
  • 33 тойота

    20 14 Отговор
    Тойота и хонда са на светлини години пред умрелия ти ВАГ.Наскоро имаше тойота на 1.6 млн км и на собсвеника му дадоха нова.Това от ВАГ незнаят какво е ,да дадат нещо те само взимат.Марката която най-много набляга на резеервни части .Защо ли ?!?!

    Коментиран от #35, #36, #55

  • 34 Готин

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "калекс":

    3 целиндровия мотор ли е
  • 35 ВАГ

    10 4 Отговор

    До коментар #33 от "тойота":

    Това ,че си поправял 20 и кусур годишен ФВ е нормално .Резервните части са за България след като дойдат тук по автокъщите с оригиналните части на по милион км. А Тойотата е нещо като Пежо сглобено в Турция ,нищо японско освен името.
  • 36 ВАГ

    13 10 Отговор

    До коментар #33 от "тойота":

    На човека са му дали нова Тойота защото това е единичен случай ,чудо.Ако започнат да дават нови фолксвагени за всеки който е навъртял 1,5млн ще фалират.
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Сталин

    5 12 Отговор
    Не е имала газова уредба.Като караш на бензин мотора има мазане и докато при газта няма.Скъпото излиза евтино хората са я измислили да караш на бензин .Бях чел че ако навърташ до 12-15 хиляди километра годишно е излишно да слагаш газ .

    Коментиран от #64

  • 39 baruta

    9 1 Отговор
    Май повечето от тук пишещите никога не са се качвали в нов автомобил!!!
  • 40 Някой

    8 15 Отговор
    Аз пък карам Субару:) Препоръчвам го ма всеки. Преди тва имах две хонди, монтьорите ми и те карат японки. Разликата е, че бюджетен японски издържа на повече бой отколкото среден, че и висок клас евеопейски автомобил. А за момента частите за японски са по-евтини. Като стъпя на педала и остават някъде назад, даже на кръстовище са ме питали с какъв двигател съм:) Но всеки автомобил се чупи рано или късно, няма смисъл от това заяждане. Седнали тук някви да ми хвалят шкода...смешно е просто:)

    Коментиран от #56

  • 41 Светльо Чернев

    6 8 Отговор
    Шкода Октавия III. Единственото нещо, което ме успокоява е, че ще я продам бързо. Единственото хубаво нещо в тази кола е големия багажник и наистина ниската цена.
  • 42 Casil

    3 2 Отговор

    До коментар #16 от "Пешо":

    Кои колеги- някой смрадлив Албанец или румънец ли, щото друг няма кой да ти върне километража в Европа!
  • 43 SubaruVarna

    6 5 Отговор
    Съвсем нормално бензинов - атмосферен и съвсем обикновен ретро мотор - 1.6 л. 75 коня бензин с ръчна ск.кутия при положение че се слага масло навреме и според производителя и не се вкарва в червената зона да издържи 1 милион. - 2.0 тди 140 коня обаче с ДСГ - не издържа повече от 150 000 км. и 6 г. без скъп ремонт за над 2500 лв. с частите и труда в Бош сервиз Варна-Пловдив!

    Коментиран от #68

  • 44 Ахахахах

    2 5 Отговор

    До коментар #31 от "фабия н":

    шофирам порше 2017, за забавление имам гтр.
    Това обаче не означава че нямам мнение за служебните коли които сме купили във офиса.
    Доволен ли си?

    Коментиран от #52, #53

  • 45 Iron Maiden

    11 0 Отговор
    Номерът е, че колата работи почти през цялото време. То не знам дали мотора може да изтине като хората преди следващото му палене.
  • 46 Гого

    6 0 Отговор

    До коментар #1 от "калекс":

    Имам такъв автомобил, карам го като такси,вече е на 309 000 и никакви проблеми,освен ходова част,но това е нормално за нашите пътища.
  • 47 Спиро

    6 0 Отговор
    Този модел, но с двигател 1.9tdi/105к.с..... бях очарован. Никакви техн.проблеми, икономичен и бърз.
    "Сбогуваха" ме с него на 200+ х.км. Имаше и чип за проследяване но така и не я намериха.
    Силно препоръчвам комбито.
  • 48 123

    2 0 Отговор
    Двигателя на кой е, не е ли на VW? Същия който се слагаше и на Голф 5 и Ауди А3?
  • 49 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #6 от "Гост":

    Съмнявам се ди си чел/имал книжка на кола. Ти си престъпно невеж.
  • 50 Гого

    2 1 Отговор

    До коментар #6 от "Гост":

    Имаш ли си представа от коли изобщо ?

    Коментиран от #57

  • 51 Механикът

    2 0 Отговор

    До коментар #23 от "до 1":

    Това да не е москвич да го разработваш.На нещо друто качвал ли си се?
  • 52 123

    12 0 Отговор

    До коментар #44 от "Ахахахах":

    Добре, браво. Сега бързо ставай, обличай се и на работа, че в трамвайното депо се чудят къде е ватмана на трамвай № 7 и защо не е вече на тръстиката. А ако искаш да се изказваш за Шкода, в обедната почивка отскочи до някой шоурум и покарай някой модел, ама преди това се изтупай, че може да не те пуснат в магазина.

    Коментиран от #54

  • 53 ХОХО

    14 0 Отговор

    До коментар #44 от "Ахахахах":

    Малко елементарна психология. От правописа ти и това, което си скалъпил като текст съдя, че в най-добрия случай работиш като шофьор във фирма, в чийто парк има Порше, което може би си карал, но по-вероятно е да го гледал само отвън. А за забавление - тоест личната ти кола е - GT-R в най-добрия случай модела до 2002 г., която си купил издухана 8-ма ръка от Европа и трудно ти стига заплатата да я поддържаш. Та за забавление основно лежиш под нея и я поправяш, вместо да я караш. Като гледам по кое време си се добрал до компютъра, явно шефът ти те държи до късно да го чакаш пред ресторанта, в който вечеря. Та, съветът ми е - мани го тоя Нисан и си вземи една Шкода и ще ти остава повече време да я караш, вместо да ремонтираш.
  • 54 Ахахахах

    1 8 Отговор

    До коментар #52 от "123":

    Братче питаш ме, отговарям ти какви коли притежавам. Разбираш ли. Не ти пиша за бугати и макларън. Ако искаш вервай.
    Искам да го светна онзи другия палячо, че нисана е р35,2017 , купен нов, като цената му при вносителя е по-евтина от нова базова ес класа. Сега застани на някой голям булевард в София и виж колко нови ес класи и поршета се карат. И ще си отговориш че подобна играчка може да притежават много хора.Говоря ти модели 2016-2017.
    И смешника явно като чуе гтр си представя някакъв хипер кар, който видиш ли няма как да е истински.

    Коментиран от #69, #70

  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Европеец

    5 1 Отговор

    До коментар #40 от "Някой":

    Може би се състезаваш с таксита, защото всяко немско V6 дизел 4х4 от ново поколение ще ти развали настроението! Ходи на тестдрайв, пробвай, ще ти стане ясно..
  • 57 Гост 1

    0 2 Отговор

    До коментар #50 от "Гого":

    Разбирам как да си купя натокана бегачка! Такива като тебе дето разбирате ми правите колата по 2-3 в официалния сервиз, а когато аз плащам заплатите ви ти стоиш в халето отзад !!!
  • 58 вече с новия супърб

    11 1 Отговор
    Факти от личния ми опит.
    трета Шкода карам вече, първо взех фабия комби, купена в Б-я, на 5 г. с 1,4 бензин двг с верига - продадох я на един приятел, в момента е на 365 хил. км. и си върви без някакви ремонти по двг - освен нов термостат, всичко друго - консумативи. После Октавия 1, с 1,6 бензин 101 к.с. от шоурума - върнах им я на 180 хил.км. - почти 8 години, имах смяна на 2 датчика, единия беше за нивото на масло, другия не помня - щета окол 180 лв и накрая - смяна на кабелите към свещите - супърба е на почти 2 години - без 4 месеца, 43 хил.км. 1,4 TSI- нищо не е правено. Имам опит само с бензинови мотори на VW - за тези 13 години вече с Шкода и да искам, не мога да се оплача. (Имам от 7 години Хонда ЦРВ, 2000 м3 140 к.с. бензин - не съм имал грижи с джипчето, ама си е дърво, не е особено удоволствие да го шофираш, за разлика от Супърба:-))

    Коментиран от #61

  • 59 Гост 2 оригинала

    2 0 Отговор
    Значи и ФВ можел да прави двигатели издържащи милиони! Бравос!
  • 60 Груйо

    2 6 Отговор
    Е какво сега ще ме агитирате да си купя Шкода? Не ща!
  • 61 Леле

    4 3 Отговор

    До коментар #58 от "вече с новия супърб":

    Стига бе, това е перверзия - размера на суперб с 1.4 двигател.
    Да сравняваш джипчето на хонда със суперб е нелепо. По добре сравнявай шкодата с акорд или легенд.

    Коментиран от #62

  • 62 вече с новия супърб

    5 1 Отговор

    До коментар #61 от "Леле":

    така е колега, и на мен ми се вижда перверзия 1,4 двг за над 1,5 т. кола, ама 150 к.с. са си наред, върви много добре колата, въобще не мога да се оплача - а иначе сравнявам това, което съм карал и имам личен опит (преди да купя супърба един приятел ми даде 5-цата си за няколко дена (дизел 2010, сега не мога да кажа колко коня беше, но знам, че ще ме разпердушинят феновете на бмв, но като усещане возенето и шофирането на супърба ми хареса повече - sorry:-)

    Коментиран от #63

  • 63 Йото

    10 1 Отговор

    До коментар #62 от "вече с новия супърб":

    Новия Супърб е много добър, ако имаш пари за 2.0 дизел 190 коня си заслужава. Без да се обиждат японските фенчета, но за едната недоказана надеждност да карам леген с гадно пътно поведение и скопена динамика няма как да стане.
    Плащам си, ремонтирам каквото трябва, но си гледам кефа и съм седнал на удобна седалка и стискам красив волан. Със здраве.
  • 64 ония там

    3 7 Отговор

    До коментар #38 от "Сталин":

    При ДВГ с газова уредба мазането и по - добро, зящото горивото постъпва в газообразна фаза и не отмива масления филм по цилиндъра.

    Коментиран от #66, #76

  • 65 Тошко

    2 0 Отговор

    До коментар #23 от "до 1":

    Я обясни какво е разработка че да се понаучим.Ти май живееш още в ерата на жигули и москвич. Нормално е първите 1000 км да си внимателен докато разбереш че всичко е ОК.по колата,дори да е нова
  • 66 Хомофоб

    1 1 Отговор

    До коментар #64 от "ония там":

    Ходи почети малко за двигатели и пак пиши. Очевидно не си наясно как работи пълната инжекция.
  • 67 sdi

    2 1 Отговор
    Фабиа фейслифт 2006 с 1.9 SDI е най-железния автомобил през последните години. Карал съм служебна такава над 90 000 км и абсолютно нищо не и се развали, само консумативи. Оставих я на 297 хил. и продължава да си перка още.
  • 68 filo

    5 1 Отговор

    До коментар #43 от "SubaruVarna":

    1.6 MPI не е 75 коня, а е 105 коня съвременен двувалов бензинов мотор с 16 клапана. Това не е мотор от голф 2
  • 69 123

    3 0 Отговор

    До коментар #54 от "Ахахахах":

    Не се обиждай, че не ти вярвам. Ама човек за да изкара пари за да си купи подобни автомобили трябва да е поне грамотен, какъвто ти не си.
    Грешките, които правиш показват, че си слушал активно в училище някъде до около 4-5 клас.
    Е има изключения, ама в този ред на мисли - трябва да си поне Азис, който печели по друг начин.
  • 70 фабия

    2 0 Отговор

    До коментар #54 от "Ахахахах":

    Не ги слушай трамвая е по -скъп от нисана!Май в реалния живот караш асансьора?

    Коментиран от #71

  • 71 Ахахахаах

    3 1 Отговор

    До коментар #70 от "фабия":

    И на двамата ви пожелавам да си купите по-хубави коли от мойте, или поне такива каквито са ви на сърце.

    Коментиран от #72

  • 72 фабия

    2 0 Отговор

    До коментар #71 от "Ахахахаах":

    Благодаря за пожеланието!
  • 73 skoda

    2 8 Отговор
    Карал съм 3 служебни шкоди , все чисто нови карани само от мен .Рапида е пълна скръб незнам как го сравнявате с тойота ,хонда или пежо изпбщо.Още преди 50к км здаде багажа.Фабията е същия боклук.И накрая шкода ОСТАВИ Я (octavia),за която се надявах че няма да е толкова зле все пак нова кола в началото бях доволен докато не я покарах малко и не започнаха и при нея проблеми.Ваг.ните си ги карайте вие.

    Коментиран от #74

  • 74 фабия

    1 0 Отговор

    До коментар #73 от "skoda":

    Ми то нали знаеш за служебната кола и чуждата жена -кокали няма
  • 75 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 76 Хост

    0 1 Отговор

    До коментар #64 от "ония там":

    А иначе тече в цилиндъра като река и го къпе, чак коълен камън хваща.. стига глупости!
  • 77 Автомат.

    2 0 Отговор
    Страхотен мотор.Жалко че спряха да го правят за Европа.В Русия още правят и на новата Octavia с 1.6 и 6 степенен автомат.Е няма толкова здрава и готина кола!
  • 78 Тиквата

    0 0 Отговор
    Той ако я кара така кротко, тя може и още един милион да изкара!
  • 79 Тиквата

    2 0 Отговор
    И не се лъжете за Тойотите и за Пежотата, че били по-добри от Шкодите..... Ама друг път! Колегите непресъснато реват от служебните Короли, а жените им - от личните Пежота. Единствено хубавото на Пежотата е лесното паркиране..... А Королата - голяма работа, че са й удурдисали външността. Проблемите обаче - са много повече! Докато Шкодите - така си и останаха с малко проблеми!