4 773 9

Спасителят на Lada

Радослав Славчев

Чешкият режисьор Пьотр Хорки засне документален филм, посветен на работата на шведа Бу Андерсон в АвтоВАЗ. В описанието на филма се казва: "Заводът Lada, който е построен през 1960 година в град Толиати, е имал за цел да покаже на западния свят чудото на съветския просперитет.

Съвършена утопия, в който обаче никой не се осмелява да се усъмни. 50 години по-късно постепенно разпадащият се завод продължава да губи милиарди рубли годишно. И никой не се осмелява да се заеме с оправянето му. Докато не идва един шведски супер мениджър, който иска да пренесе капиталистическия бизнес модел в социалистическата фабрика.

Бу Инге Андерсон - бивш войник, който възкреси най-големия руски автомобилен производител, идва в Толиати с малък екип, но с голяма цел. Той е първият чуждестранен президент на АвтоВАЗ, но въпреки това никой не смее да му се противопостави. Андерсън разбива на пух и прах "съветската мечта", но резултатите са видими."

Лентата, наречена The Russian Job (Руска работа) все още не е излязла по кината, но от трейлъра, който ви показваме по-долу, се вижда, че филмът наистина си заслужава гледането. Особено за хората, интересуващи се от автомобили.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • stefko 88
    Отговор
    1 11:26  01.12.17
    Забележете идва от вън като всичко в русия което става за нещо а самите те да дали нищо на света класиците им са от смесени бракове, културата взета от Франция и гъ главно(императорска русия) технологиите....пак, дори и комунистите им ги докараха ... Както има една реплика актьорът играеш сталин във филма вътрешен кръг....ние и една машина за прожекции ли не можем качествено да копираме? Е за това не ги обичам защото знаят само чашката

    Коментиран от #3

  • пп76
    Отговор
    2 11:29  01.12.17
    Заводът в Толиати е построен 1970 г. и до 1990 г. работи с пълна пара. Средногодишно произвежда по около 660 000 автомобила (при капацитет 600 хил.). Погромът започва с либералните реформи и приватизацията му от Гайдар и кохортата икономически гении около пияндурника Елцин. Сегашният възход на Автоваз започна, когато държавната Rostec взе контрола над компанията.
  • тасс
    Отговор
    3 11:31  01.12.17

    До коментар #1 от "stefko 88":

    По просташки коментар от твоя надали ще има.
  • stefko 88
    Отговор
    4 11:51  01.12.17
    Лъжа ли? Моля те с руска филология съм

  • stefko 88
    Отговор
    5 11:53  01.12.17
    Е Рено какво са купили тогава?

    Коментиран от #6

  • К.К.
    Отговор
    6 12:40  01.12.17

    До коментар #5 от "stefko 88":

    Fiat 164 от 1966г с дизайнерски промени през следващите 40 години, правени от дизайнер с резачка и ренде.
  • стоян георгиев
    Отговор
    7 14:16  01.12.17
    кво е спасил че нещо не разбрах?лада си остава в положението каца без дъно.нисан се махна тази година именно щото му писна да губи пари там.
  • Иван
    Отговор
    8 23:51  01.12.17
    Онзи ден я пробвах ,горе долу бива ,има и въздушни еърбези.Такива хората произвеждаха 20-25г назад.А като се има на предвид ,че руснак я е сглобявал ,се иска смелост да я купиш.
  • Учуден
    Отговор
    9 07:53  02.12.17
    Не знам спасяват ли Лада или не, но знам че са прекалено здрави старите Лади. Лада Нива се продава в цял свят. Дизайнат и е от 40год. и още е на мода. Това че у нас от 1990 спряхме да внасяме руски автомобили си е наш проблем.

Напиши коментар:


Публикувай