23 086 39

Daimler разглобил Tesla под наем в търсене на идеи

Георги Касабов

Германският концерн Daimler изпадна в изключително конфузна ситуация в опита си да спести средства за изучаване на конкуренцията. Вместо да купят нова Tesla за тестове и обратно инженерство, немците взели Model X под наем, пише сп. Spiegel.

За никого в бранша не е тайна, че китайците не са единствените, които залягат под новите коли на автосалоните с рулетки и фотоапарати, за да изучават устройството на различните възли и агрегати. Оказва се обаче, че гиганти като Daimler използват още по-съмнителни методи за наваксване на изоставането си в областта на електрическата мобилност.

Историята започва, когато семейство Моника Киндлайн и Манфред ван Ринзум получило оферта от компанията за автомобили под наем Sixt да вземе под аренда една от трите им "тѐсли" за срок от седем седмици. Предложената сума била апетитна и двойката се съгласила.

Единственото, което смутило Манфред, било желанието на клиента да знае точно каква версия на управляващия софтуер е инсталирана на електромобила и в какво състояние се намира системата за автономно управление. Толкова специфична информация рядко интересувала някого и собственикът решил да се застрахова, като включил в договора за наем клауза, че колата не може да се ползва за тестове и експлоатация в екстремни условия. Уговорен бил и максимален пробег - 1 500 км.

Не след дълго обаче Манфред получил уведомление от "тѐслата", че се намира недалеч от... Барселона, доста по-далеч от договорените 1 500 км. Тогава собственикът започнал да следи постоянно местоположението на електромобила и правел екранни снимки на телефона си. Оказало се, че семейният Model X посещава най-неочаквани дестинации като планински пътища и състезателни писти.

Когато от Sixt най-сетне върнали електрически кросоувър на собствениците, се оказало, че по каросерията и салона има множество щети. Вратата на багажника не се затваряла, интериорните кори били прикрепени с тиксо или просто се търкаляли по пода, боята била издрана на места, а в жабката имало квитанция за неправилно паркиране от... Техническия център на Mercedes-Benz в Зинделфинген.

Моника и Манфред заснели всички щети и закарали колата за експертен оглед в Мюнхен, където оценили причинените вреди на €15 674. Семейството обаче не се задоволило със застрахователната компенсация, тъй като за времето на ремонта не можели да отдават електромобила под наем. Освен това според експертизата многострадалният Model X бил разглобяван и сглобен небрежно, а по панелите на каросерията имало следи от прикрепване на измервателни уреди.

Собствениците предявили финансови претенции към Sixt да ги овъзмезди за пропуснатите ползи, докато трае ремонтът. От компанията за коли под наем се съгласили на неустойка за тестовете на изпитателен полигон, проведената техническа експертиза и понесените морални щети в размер на €1 000 на ден, с което общата компенсация достигнала €99 393.

Копие от документацията било изпратено до съвета на директорите на Daimler AG. Юридическият отдел на концерна бързо отговорил, че претенциите на собствениците ще бъдат разгледани в спешен порядък и най-вероятно ще бъдат удовлетворени. Малко по-късно от Sixt обявили, че въпросът със загубите, амортизацията на превозното средство и експертната оценка е решен изцяло.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • коки
    Отговор
    1 17:08  04.12.17
    че те тази компенсация дето са я платили по-добре да си бяха купили нова

    Коментиран от #24

  • 2 17:27  04.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • мушмурока
    Отговор
    3 17:45  04.12.17
    Теслата май си прави реклама.....Сравнява се с най-големите пък тя една проста тесличка......
  • цък цък
    Отговор
    4 17:48  04.12.17
    подозирам, че в мерцедес вече работят балкански експерти ;)))

    Коментиран от #17


  • вижся
    Отговор
    5 17:53  04.12.17
    бързо лесно вкусно, кво толкова
  • смях и сълзи
    Отговор
    6 19:20  04.12.17
    мерцедес, най-голямата марка, копират и от китайци. Неслучайно пенционерските им коли приличат на кенефи!
  • гост
    Отговор
    7 19:41  04.12.17
    В BMW и Порше също имат разглобени Тесли и то не една а няколко а по стените на в е-отделите им има сравнителни анализи на моторите и батерии им- все пак трябва да наваксват..

    Коментиран от #20

  • 8 19:42  04.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • hmhmhm
    Отговор
    9 19:52  04.12.17
    Много съмнително даваш кола под наем после искаш да ти я върнат по добре от преди. Много странно. Ако някой иска да разгледа колата по добре да си я купи и готово. Ще я копира и готово. Малко стил балкански манталитет вкарват при положение че колата се знае къде се намира всеки един момент. А като я разглобят и видят как работи какво от това ако направят същото копие другата фирма ще ги съди за патентите които са за колата. Не може да си шеф на голяма компания и това да не го знаеш и да не го обсъдиш с колегите си.
  • Иванов
    Отговор
    10 20:53  04.12.17
    Пълни глупости Ако решат ще си купят и поточната линия. Колко години и все още Мерцедес е номер 1. Евтина реклама за тесла....... Най големия конкурент за Мерцедес е Лексус. Другите могат само да си мечтаят.

    Коментиран от #21

  • Въиййй
    Отговор
    11 22:01  04.12.17
    По - голяма тъпотия не бях чел в последно време ....пък и мерцедес пък и под наем пък и тайно разгобяване и иии да ....поне някое бугарче да бяхте вкарали в интригата за правдоподобност.
  • Я. Петров
    Отговор
    12 22:06  04.12.17
    Бла бла- нямаше да я върнат в такова състояние.... Щяха да си я купят. Китайците си ги купуват отдавна .
  • гост
    Отговор
    13 22:39  04.12.17
    Така , ако вече всички си изредиха изцепките да ви кажа , че новината е от Der Spiegel и е абсолютно достоверна , да не говорим че това важи за всички "стогодишни" и повечето даже не го крият !!! И това при положение , че Тесла е освободила всички патенти и пак не могат да я изкопират !!! Обаче по интересното е , че никой никъде не е видял Тесла да разглобява друг автомобил ,за да го "разучава " !!! А и като се замислиш , КАКВО точно да разучава , че там има само боклуци за музея !!!!

    Коментиран от #31

  • Qwerty
    Отговор
    14 22:40  04.12.17

    До коментар #8 от "Мемфис":

    Вие явно сте завършил германска гимназия?
  • ГГГГГ
    Отговор
    15 22:43  04.12.17
    Я, в Германия "няма" писти и планински пътища та ще ходят в Испания!?! Нещо намирисва това да е истина.

    Коментиран от #16

  • гост
    Отговор
    16 23:00  04.12.17

    До коментар #15 от "ГГГГГ":

    Не , в Германия няма писти където редовно е над 40 градуса , детективе , да не кажем и над 50 лятото за когато става въпрос ! Да не говорим , че никой не казва , че е била на ПИСТА в Барселона , особено ако виждаш снимката и знаеш къде е пистата там !
  • Gost
    Отговор
    17 23:45  04.12.17

    До коментар #4 от "цък цък":

    Mai mai
  • пешо
    Отговор
    18 00:29  05.12.17
    Да я бяха блъснали по силничко и така да я върнат......
  • Име (като гост): Гошо Варварина
    Отговор
    19 00:50  05.12.17
    Не вярвах, че такава голямя фирма може да направи такав мизерия. Да я купят, да си я разглобят и тестват на спокойствие и после да я продадат ако искат да пестят. Кое му е сложното ?
  • Гост гост
    Отговор
    20 02:39  05.12.17

    До коментар #7 от "гост":

    Определенно ххах... но,електричките са доста скучни и далеч от това което ме кефи :/ надуването му е майката ! Да живеят японците 😆😆
  • Определенно
    Отговор
    21 02:43  05.12.17

    До коментар #10 от "Иванов":

    Да се види едно реално изказване тук !!! Е богу еваларка ! Стига са ги хвали ли толкоз :/
  • Кларксън
    Отговор
    22 02:44  05.12.17
    Аз бях бе, признавам си. Разглобих я с теслата (хихи), сглобих я с чука.
  • Определенно
    Отговор
    23 02:47  05.12.17
    И да... не раелнно и малко смешно изглежда ... (писаното за тесЛата) 😂
  • Мерцедес
    Отговор
    24 06:06  05.12.17

    До коментар #1 от "коки":

    Те са искали да злепоставят теслата
  • Електрика
    Отговор
    25 08:29  05.12.17
    А да ви мина през ума, че редовно изследват ВСЯКА стара Тесла карана в реални условия, до която могат да се доберат? Тестват износване на батерии, накладки, окачване, лагери и т.н. Няма да се учудя, ако това не е първото "наемане" на този автомобил. Или по план да не е било последно. Това са съвсем реални неща и не виждам нищо странно или сензационно. Надали интереса е само към Тесла. Към всички марки е така.
  • 123
    Отговор
    26 09:02  05.12.17
    Аман от фейк нюз. Някакво семейство си купило 3 тесли. За какво са им на двама човека 3 тесли? Ако имат много пари и се чудят какво да ги правят е обяснимо, но ако това е вярно, едва ли ще си дават глезотиите за някакъв наем, пък колкото и да е добър. После Сикст наели кола от частен клиент, което е много странно, защото Сикст си имат автопарк. Ако има интерес за тесли, ще си поръчат, купят и ще си ги отдават под наем. Трето, ако бяха от Мерцедес едва ли щяха да ги закарат на собствените си полигони - и то автомобили, които са като телефони - можеш да ги проследиш навсякъде. Но в Мерцедес са много глупави и никой не се е сетил за този очевиден факт. Тази статия е от типа - каквато и да е реклама. Четвърто, в Мерцедес инженерите са толкова неграмотни, че дори са успели да сглобят правилно пластмасите, а са ги залепили с тиксо. Явно не са успели да разгадаят тази гениална сглобка на пластмасовите кори .... Пълни глупости, но важното е да се пише за смешните електрокари. Дори да приемем, че нещо подобно се е случило, вероятно наемателя е китайска фирма, която е ползвала полигоните на МБ в Европа.

    Коментиран от #28

  • гост
    Отговор
    27 09:30  05.12.17
    Ако Даймлер не са го направили, няма да си платят, а ще си задействат правистите и ще се започнат дела.
  • гост
    Отговор
    28 09:42  05.12.17

    До коментар #26 от "123":

    Тц , пак не позна , казах къде да четеш и пак свободни съчинения ! "Семейството " има три Тесла , защото ги дава под наем и това всъщност им е бизнеса ! Поради което освен другите щети са получили и 1000 евро на ден КОМПЕНСАЦИЯ. за дните през които заради ремонта не са могли да я отдават под наем . А Сикст за няколко дни или седмици НЕ МОЖЕ да си купи Тесла , щото хората са се записали и чакат близо 2 години !!!! Същото важи и за Даймлер между другото и само си ги представи в списъка с чакащи !!!!! Смеееех , голем при това !!! Да не говорим , че ако наистина искат да тестват 1 , 2 или 5 Тесла не им вършат работа и то трябва да са с различен пробег и години , така че това е един случай в който са ги хванали , а колко още има в които им се е разминало само те си знаят !
  • гост
    Отговор
    29 09:51  05.12.17
    Пак повтарям , искаш да ни убедиш , че Der Spiegel , този стожер на немската журналистика е тръгнал да срива "имиджа" на Даймлер и даже уточнява , че е сключено извънсъдебно споразумение и всички щети ВЕЧЕ са платени !!!
  • Бачо
    Отговор
    30 13:41  05.12.17
    Глупости
  • Язе
    Отговор
    31 16:28  05.12.17

    До коментар #13 от "гост":

    Чакай МБ да копират от тесла.Какво може да извади Мъск срещу S класа?Нищо.Срещу Е класа-пак нищо.Срещу Майбах-хептем нищо.При камионите пак нищо.Е какво копират?Най много да са я взели да се посмеят на "качествената"сглобка.Сигурно са я взели да видят как не се правят коли.

    Коментиран от #32

  • Електрика
    Отговор
    32 17:51  05.12.17

    До коментар #31 от "Язе":

    За да получиш правилен отговор, задължително условие е да поставиш правилния въпрос. Илон Мъск няма никаква нужда да се интересува от Е или S класа, защото не се интересува от производството на бензинови или дизелови автомобили. От друга страна, бъдещето на Mercedes е заложено на карта, ако няма успех с производството на електромобили. Та Въпросът е какво Мерцедес може да научи от Тесла. Очевидно е трудно да копират Tesla, дори когато са освободили всичките си патенти и те могат да се ползват от конкурентите им. Всички автомобилни производители имат патентите, имат от много години автомобили за копиране, но така и не успяват дори да обещаят, че ще направят подобен автомобил близките три четири години, дума да не става вече да са го направили. Сега случайно ли ти се вижда всичкия черен пиар който се изсипва, след като Илон Мъск обяви 1000 километра пробег за автомобилите си през 2020 година, което е една-две години преди останалите да започнат да правят обещаните 4-500 километра пробег?

    Коментиран от #35

  • Дивуй
    Отговор
    33 22:10  05.12.17
    А с ракетите ко стана на бай Мъск ?
  • пепи
    Отговор
    34 23:38  05.12.17
    Аз обявявам че моите коли захранвани с водород,ще карат до луната и обратно.
  • Язе
    Отговор
    35 23:46  05.12.17

    До коментар #32 от "Електрика":

    Е тук вече нещо са те облъчили.Да си купя кола на цената на S класа а вътре като Деу тико.Голям праз,че се задвижва с ел.двигатели.Това,че до 2020год Мъск ти обещава 1000км.пробег,всеки го може.Всеки може да те излъже както си поиска.Как да държи интерес към колите си?Да ти каже,че ще е същия пробег ли?Мерцедес нямал бъдеще без ел.кола!!!!!Мерцедес ще има винаги и дори след като Тесла е в историята.Мъск пет коли не може да направи последните месеци пък щял да затрие МБ.Чакай но дали имаш толкова време.

    Коментиран от #37


  • Шаран БГ
    Отговор
    36 07:47  06.12.17
    Това, което Артър Хейли е написал в "Колела", не е творческа фантазия - истината от живота в автомобилната индустрия!!! Още по-вече като знаем, как писателя подхожда към всяка една нова книга........ Тук случаят е много по-брутален, че и просташки бих казал, от страна на "любопитните".
  • Електрика
    Отговор
    37 09:32  06.12.17

    До коментар #35 от "Язе":

    Не знам аз дали съм облъчен, но ти със сигурност си, ако смяташ че Мерцедес има бъдеще без електрически автомобили. Електрическите автомобили СА бъдещето. ДВГ при автомобилите, остава в миналото. Остава му пазарно превъзходство години колкото пръстите на ръцете ти, а в най-лошия случай и на краката, ако Тесла фалира. Някак не си ми разбрал мнението. Tesla не са фактор за бъдещето, електромобилите са. Tesla бяха фактор досега, защото са най напред с технологиите, а хората очевидно все повече предпочитат да си купят технологии, пред S класата на Мерцедес. За радост цената на технологиите пада, а цената на S класа ще се качва и пазара става все по лесен. За тези които не искат технологии, а гледат само цената, ще се погрижат китайците. Там вече се произвеждат електромобили на по-ниски цени от бензиновите при това в по-големи мащаби отколкото Тесла може да си мечтае. Бъдещето е електрическо, СВИКВАЙТЕ! Само след няколко години, на пазара ще има електромобил за всеки джоб и вкус. Ако от Мерцедес не предложат нещо електричко, просто ще бъдат изхвърлени от пазара. Те разбира се го знаят и няма да го допуснат. Доказателство са отчаяните им действия описани в тази статия.
  • Язе
    Отговор
    38 12:13  06.12.17
    След като след няколко години започнат да се сменяват батериите на сегашните и започнат да се чудят къде да ги закопават,ще видиш,че това "бъдеще"за което бленуваш(което ще трови и почвата и водата)е нещо като нищо.Тък не става въпрос за екология а за поредното източване на данъкоплатеца.
  • Електрика
    Отговор
    39 07:51  07.12.17
    Ако имаш злато, сребро, диаманти или поне платина и се чудиш къде да ги изхвърлиш, без да замърсиш природата, аз извършвам такива услуги. Само ще ми платиш пътните и ще почерпиш каквото решиш! Ти наистина ли си мислиш, че някой ще изхвърли толкова ценни метали и материали? 90% от сегашните акумулатори, се рециклират само заради евтиното олово, а ти ми говориш за изхвърляне на много по скъпи и рядки материали? Вярно си облъчен от глупави опорни точки и нямаш потенциала да помислиш самостоятелно! Батериите не свършват живота си в автомобила. След това продължават да се използват в системите за съхранение на енергия още поне толкова време, преди да се рециклират напълно. Тесла дава 10 години стандартна и 20 години удължена гаранция за стационарните батерии. ГАРАНЦИЯ, не живот!

Напиши коментар:


Публикувай