14 223 40

Audi се отказва от малките дизели

Георги Касабов

Най-малките модели в гамата на Audi повече няма да се оборудват с дизелови двигатели, твърди германското сп. Auto Motor und Sport. Първият автомобил с четири кръга на радиаторната решетка без нафтов мотор ще стане следващото поколение на дребосъка A1, което се очаква в края на следващата година.

Отпадането на дизеловите версии от гамата на най-малкото Audi вероятно е първата стъпка към пълен отказ от нафтата. В немската преса вече се прокрадват предположения, че следващият по веригата ще бъде A3, а основната причина за решението са колосалните разходи, които изисква привеждането на двигателите в съответствие с нормите на екологичния стандарт Евро-7.

Техническият шеф на Audi Петер Мертенс обаче отказва да отпише дизела окончателно. Според него 48-волтовата технология в новите модели на марката и по-ефективната обработка на отработените газове оставят някакъв шанс за бъдещето на нафтовите мотори.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • вагини
    Отговор
    1 21:17  06.12.17
    Всички Душегуби в Надин !

    Коментиран от #10

  • Марио
    Отговор
    2 21:17  06.12.17
    Този ход да спрат дизела за мен е грешка.Ако те се отказват от производството може и да се противопоставят на законите и идеите за отстраняване на дизела.

    Коментиран от #3

  • Shmeker
    Отговор
    3 21:49  06.12.17

    До коментар #2 от "Марио":

    Ще има модели със заводска газова/метанова уредба вместо дизели..

    Коментиран от #4, #23

  • Марио
    Отговор
    4 21:53  06.12.17

    До коментар #3 от "Shmeker":

    Ново е вариант макар, че пак не виждам защо толкова искат да спират дизела.Тези които предлагат законите имат някаква изгода някакви пари ще вземат,но производителите защо им се дават.

    Коментиран от #5, #11


  • Shmeker
    Отговор
    5 22:12  06.12.17

    До коментар #4 от "Марио":

    И аз не мога да си го обясня, при положение, че строят завод за е-дизелово гориво в Швейцария

    Коментиран от #12

  • Ловеца на поршета
    Отговор
    6 22:18  06.12.17
    Да я закриват тая марка и да се свършат мъките и.

    Коментиран от #8, #17

  • Драгомир Драганов
    Отговор
    7 22:37  06.12.17
    Господин Касабов, нафтата не е гориво за дизелови автомобили. Не въвеждайте читателите в заблуда.
  • Shmeker
    Отговор
    8 22:41  06.12.17

    До коментар #6 от "Ловеца на поршета":

    Ще я закрият ако я купиш.
  • smeh
    Отговор
    9 22:53  06.12.17
    По-малко дизели в ЕС => понижено търсене на дизелово гориво => по-ниска цена. По-високи еко изисквания за дизелови автомобили в ЕС => понижени цени на вторичния пазар за НЕ-Евро7 дизели => по-ниска цена на Евро 5,6 дизелчета в БГ. Аз освен предимства друго не виждам ?

    Коментиран от #13, #39

  • Dani
    Отговор
    10 23:14  06.12.17

    До коментар #1 от "вагини":

    Топ коментара, за тази статия :)
  • гост
    Отговор
    11 23:29  06.12.17

    До коментар #4 от "Марио":

    Aнaлиз нa Вlооmbеrg пoĸaзвa, чe пpeз 2017 г. цeнaтa нa бaтepиитe e нaмaлялa c 24%, cпpямo пpeдxoднaтa гoдинa. И ce oчaĸвa тaзи тeндeнция дa ce зaпaзи. Cпopeд aнaлизaтopът Maт Финч oт Еnеrgу аnd Сlіmаtе Іntеllіgеnсе Unіt във Beлиĸoбpитaния пpoдaжбитe нa eлeĸтpoмoбили нa Ocтpoвa мoжe дa нaдминaт тeзи нa дизeлoви aвтoмoбили oщe пpeз мaй 2019 г. !!!
  • гост
    Отговор
    12 23:34  06.12.17

    До коментар #5 от "Shmeker":

    Bъв Beлиĸoбpитaния, CAЩ и Япoния eлeĸтpичecĸитe aвтoмoбили вeчe ca пo-eвтини зa зaĸyпyвaнe и yпoтpeбa oт тeзи в ĸoнвeнциoнaлни двигaтeли c вътpeшнo гopeнe, пoĸaзвa нoвo изcлeдвaнe, цитиpaнo oт Тhе Guаrdіаn. Сега изясни ли ти се ?? Да не говорим , че измисления ти завод ако въобще тръгне преди да забранят дизела изобщо , ще произвежда за има няма 1000 автомобила , а за друг не си и мечтай !

    Коментиран от #16

  • гост
    Отговор
    13 23:40  06.12.17

    До коментар #9 от "smeh":

    Πpeз нoeмвpи пpoдaжбитe нa нoви aвтoмoбили нa Ocтpoвa нaмaлявa зa ocми пopeдeн мeceц, coчaт пocлeднитe дaнни. Дocтaвĸитe ca ce cpинaли c 11,2 пpoцeнтa дo 163 451 aвтoмoбилa. Индycтpиятa мoжe дa зaпишe пъpвaтa гoдинa нa cпaд oт 2011 г. нacaм, пocoчвa Тhе Guаrdіаn. Πpoдaжбитe нa нoви aвтoмoбили пpeз пъpвитe 11 мeceцa нa 2017 г. нaмaлявaт c oбщo 5 пpoцeнтa дo 2,39 милиoнa. Pязъĸ cпaд c 30,6% зaпиcвaт мoдeлитe c дизeлoв двигaтeл. Teзи c бeнзинoв aгpeгaт ce тъpcят c 5% пoвeчe, a c aлтepнaтивни гopивa (вĸлючитeлнo eлeĸтpичecĸи) - c 33% пoвeчe. Само да те светна , рафинерия която може да работи с под 80% натоварване НЯМА !!!! Включително бургаската , дето против всички закони от 20 години е на загуба , ама с ниско натоварване , тцццц , не става !!!!!
  • От глупав по
    Отговор
    14 00:19  07.12.17
    Люйд Кристмас към Мери Суонсън: - Какъв е шансът да се омъжиш за мен? - 1 на милион... - YES! Значи има шааанс! И Инглощадците и те така за нафтата : D
  • Vasik Atanasova
    Отговор
    15 03:38  07.12.17
    ауди има най добрия дизел

    Коментиран от #26

  • 1.9 TDI
    Отговор
    16 07:08  07.12.17

    До коментар #12 от "гост":

    Личи си че не си карал дизелово ауди хейтърче.
  • гощо
    Отговор
    17 07:49  07.12.17

    До коментар #6 от "Ловеца на поршета":

    Е какво ще караме ако закрият единствената по читава марка?!?!? БМВ ли или Мерцедес да висим по сервизите като прани гащи?!?!? Или може би някакви японски таралясници ни предлагаш!?!? Карай си там счупеното Рено и не се обаждай!!!

    Коментиран от #20

  • Знайко
    Отговор
    18 08:13  07.12.17
    Не виждам нищо фатално да е станало. Нямаше никаква логика да се слагат дизели на сапунерките, слагаха ги само заради рекламата на дизела преди в Европа.На малка кола дизел не и трябва виж ако на Q7 спрат дизелите(на този етап) тогава ще се самоубият.
  • Ranngell
    Отговор
    19 08:54  07.12.17
    До знйко,много точен си.
  • Shmeker
    Отговор
    20 09:07  07.12.17

    До коментар #17 от "гощо":

    Ауди е единствената премиум марка, която все още предлага премиум модели с поддръжка, разход на гориво, маневреност и практичност на Голф.

    Коментиран от #21, #22

  • Ловеца на поршета
    Отговор
    21 09:42  07.12.17

    До коментар #20 от "Shmeker":

    Премиум е BMW. Audi е просто Фолксваген с претенции.

    Коментиран от #25

  • Антон
    Отговор
    22 18:17  07.12.17

    До коментар #20 от "Shmeker":

    “Ауди е единствената премиум марка, която все още предлага премиум модели с поддръжка, разход на гориво, маневреност и практичност на Голф.” - няма как премиум кола да бъде с поддръжка като на бюджетен автомобил. - няма как премиум модел, само поради теглото и мощността да бъде с разход на гориво като на бюджетен автомобил. - голфа не е еталон за маневреност. Просто е един от многото автомобили. В нормалните държави голф си купуват бедните бачкатори. Само тука си мислите че голф е нещо велико. Спрямо какво е по-маневрен с опел астра или пежо триста и нещо., или спрямо влекач. Да те светна че колите се сравняват по класове. - практичност като на голф? За каква практичност говориш - багажник, бр. врати или какво? Говориш за премиум моделите на ауди , предполагам имаш предвид 7,8 , q7, r8, как така ги сравняваш с гошф? В а3 или q3 няма нищо премиум освен цената. От такава гледна точка написаното от теб е пълна глупост и безсмислие .

    Коментиран от #24

  • Дон Педро
    Отговор
    23 19:11  07.12.17

    До коментар #3 от "Shmeker":

    А уредба на въглища (кимур)
  • TDI
    Отговор
    24 20:28  07.12.17

    До коментар #22 от "Антон":

    Явно не си наясно с моделите на Ауди колега, много правилно го е написал Shmekera

    Коментиран от #27

  • Shmeker
    Отговор
    25 20:32  07.12.17

    До коментар #21 от "Ловеца на поршета":

    BMW е премиум, но е не особено по-различно от Мерцедес, докато Ауди е съвсем друга кола. Естествено, че Ауди с мотор от Голф е с поддръжка като на голф. Дори може и да е по-евтина, понеже качеството е по-добро.
  • Язе
    Отговор
    26 20:55  07.12.17

    До коментар #15 от "Vasik Atanasova":

    Я пак.Най пушещия и харчещ масло дизел е да...немския.Как да не чадят като харчат юасло повече от нафта.Иначе съм съгласен,че дизел на малка кола няма смисъл.
  • Антон
    Отговор
    27 21:30  07.12.17

    До коментар #24 от "TDI":

    Би ли ми пояснил с какво точно не съм наясно. Ауди е кола като кола, нито нещо уникална, нито нещо извънземна , нито пък значително превъзхождаща или изоставаща от преките й немски конкуренти. Въпрос на лични предпочитания. Само да ти отбележа че ауди е кола за горната средна класа в нормалните държави. Това че тука масово хората си купуват кола вкл.ауди трета употреба за да е ауди и то не отговаря на доходите им е друг въпрос. Всъщност в предишните постове ставаше дума за премиум ауди според Шмекер. За тези които не са наясно премиум ауди е модел 8,7 и т.н. искарани от магазина. Ауди на 10-15 год. Пък дори и 8 е далеч от премиум кола, по-скоро отива към бракуван трошляк. Подобен автомобил е на цената на комплект зимни или летни гуми с джанти за нова среден клас кола. Ти си отговори това дали отговоря на премиум автомобил.

    Коментиран от #28

  • Бедняк
    Отговор
    28 11:07  08.12.17

    До коментар #27 от "Антон":

    В началото пишеш празни приказки за извънземни коли които може и да ги спестиш. После разясняваш на нас земляните какво е премиум кола без да знаеш, че дори и 10 годишна премиум колата е стара премиум кола какво точно не разбираш?? Все едно аз да си купя лимузина и утре вече да стане компактна??? А стар ролс ройс какво е катафалка ли??? И накрая Ауди са хубави коли обаче няма да забравя един хубав ден се разхождам в мола и гледам едно АУДИ А4 и понеже съм от средната класа викам да погледна. И като видях цената му 101 000 лева????? А4 за 6 цифрена сума и се запитах абе купуват ли се тези аудита в България?

    Коментиран от #29

  • Антон
    Отговор
    29 11:37  08.12.17

    До коментар #28 от "Бедняк":

    Стара премиум кола на 10 год - е била премиум първите 4-5 год, когато собственика я е покарал доволно.след това въпросната кола става бракуван автомобил който се купува от някой източноевропеец с идеята да се чувства значим. Какво се учудващ за аудито и цената му, ако си немец с 7-8 -10 хил.евро заплата на месец кво ти пречи да даваш 1000 евро на месец за лизинг. Какво мислиш че в Германия бачкаторите за по 2-3 хил.евро на месец карат ново ауди от магазина. Или тука - ако си на заплата 10 хил.лв. На месец защо да не даваш по 1000 лв. за месечна вноска за лизнг. Тука проблема ви е че масово сте монтажници на дограма, склададжии и продавач консултанти, обаче гледате ауди, бмв или мерц. Не се интересувате от форд фокус, корола или далия или пододни, отговарящи ви на дохода, а се мятате на бракуване премиум.
  • Бедняк
    Отговор
    30 12:28  08.12.17
    5 годишна кола била бракувана, браво ето го новоизлюпеният Български тарикат живеещ в панелка с нова Дачия дъстър.

    Коментиран от #31, #32

  • Антон
    Отговор
    31 14:56  08.12.17

    До коментар #30 от "Бедняк":

    Кой ти говори за пет годишна кола? Нормалните хора си купуват нов автомобил според джоба като свърши лизинга, връщат старата и започват да карат новия модел следващите 3-5 год. И винаги с кола в гаранция. После нека европееца да е глупав а българина тарикат обикалящ автоморгите за части втора употреба за премиум колата си на вече 500 хил.км,която му е по-ценна и от жилището и от семейството му. Викаш яко е да караш ес класа на 10 год. и 700-800 хил.км. Откъде мислиш автокъщите са пълни с коли на 5-6 години, по разбиранията на джамбазите като нова от магазина. Сигурно от “глупаци” , “тарикати” върнали “новата” си кола и взели още по -нова. Всеки да е такъв глупак и тарикат.

    Коментиран от #33, #40

  • Абе....
    Отговор
    32 16:05  08.12.17

    До коментар #30 от "Бедняк":

    Не е смешно да караш дачия и да живееш в панелка Смешно е да караш ауди 6 или 8 и да живееш в панелка Единия е разумен човек другия подражател на баровците но само подражател
  • Гост
    Отговор
    33 17:08  08.12.17

    До коментар #31 от "Антон":

    Такива професори като теб най-много ги "обичам"! Не давай акъл на хората какво да карат, защото не ти им даваш парите! Карай си новата Дачия и си мисли, че 10 годишен Фаетон е много зле - нищо, че умрялата ти нова кола, нито е по-сигурна, нито е по-комфортна, нито е по-мощна! Пък те европейците само нови коли карат, ША ЗНАЙШ - мисли малко преди да пишеш простотии! То се вижда кой е комплексара - за теб е важно колата да е нова, защото си мислиш, че си много значим и, че никой не е трябвало да ти оскверни скъпоценната седалка преди теб!

    Коментиран от #35

  • Niko
    Отговор
    34 18:18  08.12.17
    Ne samo audi se otkazvat ot naftata renault sashto sled godini iskat da zabranqt na dizeli da se dvijat vav parish dizela mnogo zamarsqva okolnata sreda
  • Антон
    Отговор
    35 19:35  08.12.17

    До коментар #33 от "Гост":

    Хехе Защо реши че карам Дачия? А ако ти караш фаетон жалко за теб -луксозна народна кола -как звучи само. И понеже нормален човек със стаус да си купи такава лимузина няма, то затова файтона е спрян от производство поради липса на продажби. Само как звучи - фолксваген народната кола с лимузина конкурираща ес класа, бмв 7, лексус лс и ауди 8. Същата работа все едно форд, рено или хюндай да пуснат. конкурент на ес класата. Очакваш ли да имат успех, същото е ис фолксвагена. Смях смях смях

    Коментиран от #36

  • Гост
    Отговор
    36 21:01  08.12.17

    До коментар #35 от "Антон":

    Я кажи какво караш. С глупавото си мнение затвърждаваш, че си комплексар, който робува на надписите на капака и годината на производство, вместо да гледа какво всъщност представлява колата. Фаетона, моето момче, е на базата на Бентли. Освен това една 10 годишна 7-ца ще е в пъти по-здрава, по-надеждна и по-мощна от новата ти коруба, която си я купил само от еснафщина да се биеш в гърдите, че караш нова кола!

  • Антон
    Отговор
    37 10:36  09.12.17
    Направих бърза справка в нашето мобиле. Файтоните започват на цена от 8000 лв. Масово около 15-20 хил.лв. Бмв 7 на 10 год. цени около 16 хил.лв. Би ли ми обяснил файтон за 8000 лв. какво може да преставлява? :) или подобно бмв топ модел за 16 хил.лв. После ми говори кой е комплексар и кой се интересува какво пише на капака. Май точно такива като тебе, купуващи подобни “премиум” бракми, впоследствие газифицирани и ремонтирани с части от автоморга. Пожелавам ти да си купиш наистина премиум кола но нова от магазин, тогава ще разбереш смисъла от израза топ модел.

    Коментиран от #38

  • Гост
    Отговор
    38 12:11  09.12.17

    До коментар #37 от "Антон":

    Мерси за пожеланията, но не всеки може да даде 200 000 лева за кола. Аз повече от 10-15 000 лева не давам за кола, без значение какво пише на капака. Но никога не бих си купил някакъв боклук, само защото е нов! Това е мое мнение и никой не може да ми дава наклон на к@.а и да ми говори за комплекси!!!
  • Шефа на боса на мафията
    Отговор
    39 14:45  09.12.17

    До коментар #9 от "smeh":

    Е айде по бърже да става, щот ми омръзна да сипвам толкова на газовите жипки.
  • guest
    Отговор
    40 20:22  09.12.17

    До коментар #31 от "Антон":

    Явно изобщо не знаеш какви коли карат нормалните хора на запад. Относно прехвалените супер изгодни лизинги на запад: напрактика човек не си купува нова кола, а я наема. При това има огромно ограничение на годишня пробег и като го надхвърлиш плащаш доста скъпо. Напрактика е по-изгодно човек да закупи нов автомобил без никви лизинги, но много малко хора могат да си го позволят(лекари, счетоводители, ИТ). Много хора на запад, които се возят в нови автомобили, всъщост ползват служебните си коли. Само че в този случай се плащат по-високи данъци на заплатата и човек пак е на@.ан.

Напиши коментар:


Публикувай