2 744 14

Renault показа автономна лимузина

Георги Касабов

Най-големият френски производител направи заявка за включване в клуба на компаниите, които разработват безпилотни автомобили. Прототипът Renault Symbioz представлява демонстрационна платформа за технологични решения в областта на автономното управление, електрическата мобилност и комуникациите.

Новият френски концепт е интегриран в системата на "умния" дом, има автопилот от четвърто поколение и предлага на пътниците виртуална реалност. От Renault отбелязват, че дизайнът преосмисля понятията за пространство. Остъклената площ е огромна, а прозрачността на стъкления покрив може да се регулира.

Symbioz е дълъг 4 920, широк 1 920 и висок 1440 мм, а междуосието е 3 070 милиметра. В задната част на автомобила са монтирани два електромотора с обща мощност 680 к.с. и 660 Нм. Захранва ги акумулатор с капацитет 72 кВтч, който може да се зареди на 80% за по-малко от 30 мин. Ускорението от 0 до 100 става за 6 секунди.

Водачът може да избира между три режима на движение: стандартен, спортен и автономен, при който пространството в салона се оптимизира за повече комфорт. Воланът и приборният панел се прибират с 12 мм назад, а креслата заемат положение "Нулева гравитация", при който натоварването се разпределя равномерно по тялото.

В автономен режим се включва и системата за виртуална реалност. С помощта на VR-шлем водачът и пътниците могат да променят напълно света около колата, като електрониката синхронизира пейзажа със скоростта, траекторията и позицията на автомобила.

Symbioz може да обменя информация със системите, управляващи "умните" домове, като изпраща съобщения до телевизора, смартфона или умния часовник. Така собственикът е винаги в течение на планираните пътувания, времето по маршрута, задръстванията, търговските обекти и заряда на батерията.

Автономният прототип на Renault идентифицира пътниците по смартфоните и настройва седалките, климатика и мултимедийната система в съответствие с предпочитанията им. На арматурното табло има L-образен дисплей LG, който се състои от три отделни панела с органични светодиоди. На него може да се изведе изображение от камерите вкъщи или съдържанието на хладилника.

Това е вторият прототип на Renault с името Symbioz. Първата версия на концепта бе показана през септември на салона във Франкфурт.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • ВАГ
    Отговор
    1 16:45  09.12.17
    Типично за Рено ,отвън нещо неопределено грозно ,вътре е опоскана като Жигула .... евтинджок , левчето при автопроизводителите.
  • Preium
    Отговор
    2 17:38  09.12.17
    Не знам за какво пишете "минуси" на колегата ВАГ, та той доста скромно е описал жалката действителност на рендетата - гнусни урудливи недоразумения - това са еФтините рендета, нищо повече, нищо по-малко, само грозота и урудливост!
  • Д фен
    Отговор
    3 18:01  09.12.17
    Кога немчугите ще направят нещо приблизително на това ренде -никога защото не могат а много им се иска.Това даже не могат и да го видят на сън.

    Коментиран от #8

  • оня с лимузината
    Отговор
    4 23:28  09.12.17
    Не е лимузина

  • вижся
    Отговор
    5 01:21  10.12.17
    изглежда като ситрон ди ес 5 ли какво беше тама ама ди ес 5 ако беше грозен един вид
  • Ауто DS
    Отговор
    6 09:02  10.12.17
    Колегите с немските кенефи да внимават да не се задавят от злоба. Хубаво плюете, ама хайде да поговорим за любимите ви вагове. Голф от 4 до 7 - никакво развитие. Само сменени едни грозни фарове и нищо повече. Пасат същата работа. За вановете и баничарките да не говорим. На моето куче къщичката има по иновационен вид. Дизелгейт - лъжи на килограм, за което си платиха, даже и затвора влезнаха някои. Шкода ги мина по продажби, хоп намаляне качество, типичната немска политика на мащехата. Позакъсаха я и хайде при китайчетата, та да влезе малко свежа азиатска кръв във вените на грозното, уродливо германче. Скоро на немските производители даже номера им няма да може да прочетете, толкова ще сте далеч зад тях.
  • Ауто DS
    Отговор
    7 09:15  10.12.17
    В последното изречение липсва част от текста, явно без да искам съм изтрил част от текста. То звучи така - в скоро време немските производители ще са толкова изостанали спрямо френските и японските, че даже номера им няма да могат да прочетат, толкова ще са далеч зад тях.
  • ДДД
    Отговор
    8 19:05  10.12.17

    До коментар #3 от "Д фен":

    че тия да не са го направили? а всички знаем че немците каквото обещаят ние даже не можем да си го представим

    Коментиран от #9

  • Д фен
    Отговор
    9 19:55  10.12.17

    До коментар #8 от "ДДД":

    Така е ниски емисии а после шефове в затвора и милиони обезщетения.Трябваше да си купя от техните лешове и сега можеше да не работя а само да получавам дивиденти
  • многопростнарод
    Отговор
    10 06:59  11.12.17
    Божеее,много просто народ.....перфектен е Рендака.
  • вижся
    Отговор
    11 10:40  11.12.17
    уау преизобретиха колелото от Рено.... халал да им е ... само че тия технологии ги има от години, да не му викат иноваторско
  • стоян
    Отговор
    12 18:49  11.12.17
    До злобарите които се друсат с ww или преведено -народна кола само че кое е народното на тези коли като са едни от най скъпите и цената не отговаря на качеството Точно затова Рено клио е с 15 % повече продажби а голф -8%

    Коментиран от #13

  • ВАГ
    Отговор
    13 19:47  11.12.17

    До коментар #12 от "стоян":

    Сиренето от 3лв се продава повече от това дето е 10лв . Всякаква кола бих си купил , но никога от Рено-груп. Няма по мизерни коли от Рено ,доказва го пазара -5годишни рендета за по 4-5 бона.
  • АБВ
    Отговор
    14 09:46  16.12.17
    VAG...кои са тези....аааа тези които преди години ги хванаха да подкупват АУТОБИЛД,а не...това са тези които лъгаха цял свят ,а същевременно ни тровеха нас и децата ни...нееее това са тези които излъгаха ,че във Франция са продали 800 000 вагини,и взеха приза за най-голям производител ,а те намериха/франсетата/че е лъжа и подправени данни..ТОВА СА ВАГ...

Напиши коментар:


Публикувай