7 823 6

5-те най-значими автомобила от изложението в Лос Анжелис

Радослав Славчев

Ако сте пропуснали да се разходите до автомобилното изложение в Лос Анжелис, то не се притеснявайте, няма нищо страшно. Премиерите не бяха малко, но най-значимите са едва пет. Ето ги.

Infiniti QX50


Луксозната марка на Nissan представи новото поколение на QX50. Кросоувърът е първият сериен модел с двигател с променлива степен на сгъстяване и от Infiniti го определят като "най-важния автомобил, който компанията е пускала в продажба". Двигателят е разположен напречно и задвижва предните колела (досега моторът бе надлъжен, а предаването - задно). Четирицилиндровият бензинов агрегат VC-Turbo, чиято степен на сгъстяване варира между 8.0:1 и 14.0:1, развива 268 к.с. и 380 Нм. Ускорението от 0 до 100 отнема 6.3 сек., а максималната скорост е ограничена на 230 км/ч.

Saleen S1


Американското ателие Saleen, което вече е част от китайската компания Jiangsu Saleen Automotive Technologies Group (JSAT), представи средномоторния спорткар S1. Двувратото купе е изпълнено в стил Artega GT, но по-интересното е, че е оборудвано с турбомотор, който е собствена разработка. Двигателят е 2.5-литров четирицилиндров, като благодарение на високотехнологичен турбокомпресор достига мощност от 457 конски сили. Максималният въртящ момент е 475 Нм. Saleen S1 е снабден с шестстепенна механична скоростна кутия, като по-късно ще получи и автоматична трансмисия.

BMW i8 Roadster


Баварците представиха в Калифорния обновения си суперхибрид i8, който получи и версия кабриолет. Карбоновото 4х4 купе, вече ще се предлага и като роудстър с мек таван. Сваляемият покрив може да се прибира и отваря в движение до 50 км/ч. Той е мек и се сгъва и разгъва за 15 секунди. Дори и в прибрано положение остава багажно пространство с обем от 100 литра. За разлика от купето, вдигащите се врати на роудстъра са без рамки. Механизмът за сгъваемия покрив, както и допълнителните усилващи елементи за купето правят кабриото с 60 килограма по-тежко от купето.

Mercedes CLS


Базовата версия на модела CLS 350d ще се оборудва с 2.9-литров дизел с мощност 286 к.с. и максимален въртящ момент 600 Нм. Модификацията CLS 400d ще получи същия агрегат, но с 340 коня и 700 Нм. Трилитровият бензинов мотор ще развива 367 к.с. и 500 Нм. Благодарение на интегрирания стартер-генератор при интензивни ускорения максималният въртящ момент ще се увеличава за кратко до 750 Нм. Върховата модификация CLS 53 AMG ще получи хибридно задвижване на базата на 3.0-литровия шестак със сумарна мощност 503 к.с. Купето с четири врати ще се оборудва с деветстепенна автоматична трансмисия, която ще задвижва задните, а срещу допълнително заплащане - и четирите колела.

Jeep Wrangler


Дизайнерите на Jeep не са си позволили експерименти със стилистиката на легендата. Новият Wrangler е запазил кръглите фарове, разглобяемите панели на каросерията и подвижното предно стъкло. Двигателната гама е разнообразна и включва дизелови и бензинови мотори с четири- и шест цилиндъра. Каросериите са два вида - с три и с пет врати, а да не забравяме, че в скоро време ни очаква и появата на пикап.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • вижся
    Отговор
    1 12:50  10.12.17
    CLS-a е уникално нещо... тия които са си го измислили тоя сегмент коли тип спортни купета с 4 врати продължават да са на върха в него!

    Коментиран от #5

  • ......
    Отговор
    2 17:19  10.12.17
    Дайте го Jeep-a насам, баси дзверо...у него ше спим:)
  • 3 17:47  10.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • BMW
    Отговор
    4 18:11  10.12.17
    Не виждам нито 1 значима .
  • propov
    Отговор
    5 19:00  10.12.17

    До коментар #1 от "вижся":

    първия CLS изглеждаше като разтопена в микровълнова нормална кола. Вторият беше дебел и не пропорционален... ако не беше емблемата, щяхме да се чудим кого пак са опитали да имитират китайците. БМВ са правили истински спортни седани още през 80те. Мерц се опитват да ги конкурират, ама нещо не уцелват пропорциите и манджата не се получава.
  • я да го изясните
    Отговор
    6 19:43  10.12.17
    За втори път тук се пише че Saleen е китайско притежание. Други източници обаче не говорят за притежание, а за партньорство: -Saleen Automotive Inc. е базирана в САЩ корпорация, базирана в Корона, Калифорния с изпълнителен директор Стив Салейн, Jiangsu Saleen Automotive Technologies Group (JSAT) е нова, отделна автомобилна компания базирана в Китай, която ще произвежда и разпространява автомобили Saleen в Китай и в световен мащаб. -Според China Daily S1 ще бъде построен в Китай от Jiangsu Saleen Automotive Technology, СЪВМЕСТНО предприятие, създадено от Салейн и неговите китайски ПАРТНЬОРИ през 2009 г. -Малката спортна кола е ПРОЕКТИРАНА в САЩ и разполага с корпус от въглеродни влакна, монтиран на алуминиево шаси. - Jiangsu Saleen Automotive Technology ще поеме производството като част от СЪВМЕСТНОТО ПАРТНЬОРСТВО на Saleen с китайската компания. -Проектът възникна, когато Сайлън и неговият китайски ПАРТНЬОР Jiangsu Saleen Automotive Technology (JSAT) купиха правата върху спортния автомобил GT от несъществуващата германска марка Artega. -Saleen 1 е резултат от известния производител на автомобили и тунинг Стив Салеен, който се СДВОЯВА с китайската корпорация, известна като Jiangsu Saleen Automotive Technology Group.

Напиши коментар:


Публикувай