5 159 44

VW иска ограничение на скоростта по аутобаните

Георги Касабов

Шефът на Volkswagen Матиас Мюлер се обяви за въвеждане на ограничение на скоростта по немските магистрали. В интервю за Handelsblatt той и колегата му от Съвета за устойчиво развитие към компанията Георг Кел изразяват мнение, че участъците от аутобаните, където всеки може да кара според възможностите на автомобила си, трябва да бъдат премахнати.

Двамата мениджъри имат разминавания само за сроковете, в които трябва да се въведат ограничения навсякъде. Мюлер смята, че това надали ще стане скоро, докато Кел предлага по-решителни действия в тази посока във възможно най-кратки срокове.

"Това е чувствителна тема. Още не сме я обсъждали на консултативен съвет, но съм убеден, че положението ще се промени до няколко години. Да не се залъгваме - на повечето магистрали съществуват ограничения и в момента", казва Кел.

Позицията на шефовете от VW за налагане на повсеместни ограничения на скоростта по аутобаните не е първото повдигане на въпроса. Преди няколко години в германското общество започна дискусия по същата тема. През март 2011 г. германски съд обяви шофьор, карал с над 200 км/ч в участък без ограничение, за виновен за катастрофа, въпреки че не е формалният причинител.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Morgoth
    Отговор
    1 16:54  11.12.17
    Одъртял е и вече не му се кара бързо, ама на всички са като него. Скоростта по аутобаните на Германия ще се намали когато се премахнат шофьорите. Не можеш на немеца да му вземеш скоростта, особено след като жертвите им са на половина на нашите.
  • Stan
    Отговор
    2 17:04  11.12.17
    Това няма как да стане :) Не си ли четат статистиките тези хора... Немеца знае как да кара, и доказва че проблема не е в скороста а в безобразното каране на повечето хора !

    Коментиран от #4

  • вагини
    Отговор
    3 17:15  11.12.17
    Страх ги е че новите ваг машини, ще започнат да се разпадат от високата скорост поради новото "немско качество" постигнато от новия внос "инженери" на Меркел !

    Коментиран от #11

  • гост
    Отговор
    4 17:22  11.12.17

    До коментар #2 от "Stan":

    Не само ще стане , а и ще е преди 2020 г ! И то и в момента по над половината има , така че просто ще го разширят за всички и то по немски , с пълно покритие с камери , които ще са и за новата им ТОЛ система !

  • Санкция
    Отговор
    5 17:49  11.12.17
    След, като БМВ и Мерцедес показаха луксозни седани вървящи с по-висока скорост от повечето Поршета, а Фолксвагените даже не се и доближават , ще трябва чрез ограничения да се борят с конкуренцията 😉

    Коментиран от #10

  • Марио
    Отговор
    6 17:51  11.12.17
    Това е пълна простотия.Най-ной хубавите пътища където няма ограничение да се влачиш.Нали са направени за на се карат а ни да бутаме.
  • Алфа Ромео
    Отговор
    7 19:33  11.12.17
    150-160 са напълно достатъчни за движение по цивилна магистрала, който казва че се влачи с подобна скорост значи е психо, на нашите криви магистрали даже им стига 120-130.

    Коментиран от #8, #9

  • Петър
    Отговор
    8 20:02  11.12.17

    До коментар #7 от "Алфа Ромео":

    Евала, много си прав и дано те разберат повече тапири
  • гост
    Отговор
    9 20:18  11.12.17

    До коментар #7 от "Алфа Ромео":

    Значи не си карал добър магистрлен автомобил! За градски автомобил си прав. На тях и 150 им е много.

    Коментиран от #12

  • Антон
    Отговор
    10 20:27  11.12.17

    До коментар #5 от "Санкция":

    Добре мислиш. VW няма как да се доближава до мерц и бмв, това е посредствената марка на концерна, а еднодневките шкода и сеат няма какво да се коментират. Всеки който мисли обратното трябва да се прегледа и може спокойно да бъде обявен за тъпанар номер 1.

    Коментиран от #27

  • Патриот
    Отговор
    11 20:34  11.12.17

    До коментар #3 от "вагини":

    То това качество не е само за ФВ, ами и за Опел, и за БМВ, и за МБ. Не е само за автомобили - телефони, телевизори и т.н. Всичко гони стандартите заложени едно вреем от руският автопром. Това, че една марка се води премиум и доставя луксовни возила не означава, че са качествени.
  • Петър
    Отговор
    12 20:45  11.12.17

    До коментар #9 от "гост":

    За колко метра ще спре един магистрален автомобил от 250кмч до 0кмч

    Коментиран от #17

  • Истината
    Отговор
    13 21:03  11.12.17
    Тоя тъпанар да си дава оставката...има свободни зони но който е карал в германия има на представа...и често се слагат камери на безмислени места..и тея са като нашите измекяри чудят се как да щавят народа
  • Дашовеца
    Отговор
    14 21:57  11.12.17
    Аз смятам че, еко печките им не могат да влязът в еко нормите и затова искат да падне скороста.
  • мнение
    Отговор
    15 23:43  11.12.17
    За хората които никога не са сядали да карат 500+ кс премиум автомобил по магистрала: Просто не знаете какви глупости плещите.. Да се движиш с кола 500-700кс с 160км/ч е еквивалент на градска кола с 80.. Дори и да не подаваш гас пак се движиш с 160-180 или 200 :Д Просто тези коли са направени да се катрат бързо. И пак да обясня тези автомобили ускоряват от 100-200 по бързо от вашите бангии от 50-90.. И следващия път когато изпревариш два тира и ти идва автобус отсреща, се замисли не ти ли трябват едни 200-300кс горница да не се претрепеш...

    Коментиран от #16

  • Петър
    Отговор
    16 01:33  12.12.17

    До коментар #15 от "мнение":

    Голем разбор си направил, ама е пълен с ненужни простотии
  • Знаещ
    Отговор
    17 02:57  12.12.17

    До коментар #12 от "Петър":

    За толкова колкото спира нисък клас автомобил от 150 до 0. Не е лошо нали? Между другото говоря от личен опит.

    Коментиран от #18, #19, #21

  • Петър
    Отговор
    18 08:09  12.12.17

    До коментар #17 от "Знаещ":

    Стига с тия простотии,нисък,висок или среден клас,спортен автомобил и още куп глупости,живеем в България и 90% от хората знаем на какъв хал са,а другите 10% можещи да си позволят такива измишльотини като спортна кола с 638 конски сили знаем що за "хора"са

    Коментиран от #20, #30, #31

  • гост
    Отговор
    19 10:32  12.12.17

    До коментар #17 от "Знаещ":

    Даже и да е така , защо така "срамежливо" премълчаваш ЦИФРАТА ?? Или е неудобничка ??
  • гост
    Отговор
    20 10:42  12.12.17

    До коментар #18 от "Петър":

    Нека все пак да обясним на хората , че независимо от "класа" , спирачния път се увеличава пропорционално два пъти по отношение на скоростта ! Тоест дори за "класните" автомобили , ако за спиране от 100 км/ч е някъде 34-35 м , за 200 км/ч е 140 м , а за 250 км/ч е 280 (не е грешка ДВЕСТА И ОСЕМДЕСЕТ МЕТРА , набийте си го в закърнелите "джигитските" глави ) !!!

    Коментиран от #22, #32

  • гост
    Отговор
    21 10:53  12.12.17

    До коментар #17 от "Знаещ":

    Всъщност над 90% от "класните" ти автомобили в България са с УЖАСНО състояние на спирачната система , щото такива като теб може да дават хиляди за "чипосване" и "надуване" , ама спирачките са последни в списъка има с "екстри" !!! И е абсолютно сигурно , че не 280 , а 350 и даже 400 метра ще са РЕАЛНИЯ спирачен път !! Което означава , че ти на пътя си едно НЕКОНТРОЛИРУЕМО камикадзе и зависиш единствено от това , дали ще се появи ПРЕПЯТСТВИЕ !!! Което повечето от "приятелчетата" ти възприемат само като друг повод за "гордост" как са се "изпраскали" , докато им се случи за последно , обаче за съжаление на пътя има и други , НОРМАЛНИ хора , които няма да търпят подобни идиотщини !!!

    Коментиран от #38

  • Петър
    Отговор
    22 11:04  12.12.17

    До коментар #20 от "гост":

    Ама аз го знам това и нарочно не го написах за да им видя акъла на псевдо състезателите,нали знаеш как те смятат спирачния път-от 100 до 0кмч- около 40 метра и може да се види за всяка една марка автомобил,и тук идва интересното наречено 200кмч до 0кмч щом от 100 до 0кмч е 40 метра значи по неведоми пътища НЮТОНОВИ от 200кмч до 0кмч би трябвало спирачният път да е 80 метра-да ама не както казваше бай Петко Бочаров,имаш + от мен за пояснението за джигити
  • Никой
    Отговор
    23 11:20  12.12.17
    Ама вие какво намесвате България? За разлика от Германия, тук повечето пътища не са повече от 150-160, вече зависи от колата, но повечето от нас нито имат култура на пътя, нито имат хубави коли при които да можеш да се отпуснеш при 200. В Германия пътищата го позволяват, а и повечето там не карат 15 годишни астри с 3 различни размера гуми по тях. На такива места ако се движиш с 250 го правиш на своя отговорност и винаги си виновен в случай на катастрофа. Разликата е че не се опитват да печелят от това и да го направят на бизнес. Засега! Естествено някои хора имат изгода да има ограничения, че да се таксуват гражданите с нови Панамери, които нямат едно место където да си настъпят колата както трябва. И преди някой да ми е казал, че съм джигит, далеч съм от мисълта, че в бг трябва да има пътища без ограничение. Нито настилката, нито манталитета, нито автопарка като цяло не го позволяват.

    Коментиран от #24

  • гост
    Отговор
    24 11:52  12.12.17

    До коментар #23 от "Никой":

    Значи на "немската" магистрала ако с "хубав" автомобил караш с 250 , ще спреш след 100 м , а не след 280 м , така ли да го разбирам ??? Наистина ли смяташ хората за такива наивници ??? И докога ще си доказваме отдавна доказани неща ??? Хората които са казали , че безопасната скорост на магистрала е 120-140 км/ч в зависимост от магистралата , знаят ДЕСЕТКИ ПЪТИ повече от "форумни специалисти" , да не говорим , че ти даже НЕ ЗНАЕШ как се изчислява безопасна и средна скорост на път !!! Това за скоростта без ограничения е една дъвка останала от Хитлерово време , която 90% от самите германци не одобряват и съвсем закономерно скоро ще ИЗЧЕЗНЕ !

    Коментиран от #25

  • Никой
    Отговор
    25 12:16  12.12.17

    До коментар #24 от "гост":

    Всичко което виждам е злобен човечец, който го е яд, че хората имат правилно направена инфраструктура, където могат да се движат с 250 и в същото време статистиката им за катастрофи да е по-добра от нашата. Твоята логика е направо железна, айде направо да сложим 50км/ч ограничение на всякакъв път, да отречем прогреса на спирачни системи, гуми и настилка, и така ще си пъплим навсякъде без да се притесняваме, че ще Омрем. Или да зарежим пътища и коли и да се качваме на каруците, че тогава съвсем кратък спирачен път имаш.

    Коментиран от #26, #28

  • Петър
    Отговор
    26 12:27  12.12.17

    До коментар #25 от "Никой":

    Защо да злобен човека?Мен също ме е яд и имам много приятели и познати които прокламират бързото каране и ме вбесява че не могат да разберат елементарни физични закони открити преди 300 години и учещи се в седми и осми клас, и ако бих "оправдал" за такова каране хептен млади хора за тия над 30 години не може да има никакво такова
  • Никой
    Отговор
    27 13:02  12.12.17

    До коментар #10 от "Антон":

    Верорно не си запознат с VAG затова пише глупости. Те са собственици освен на марките които си изброил също и на Porsche, Audi, Lamborghini, Bugatti, Bentley. Всичките са супер бързи коли. Ома интернет прочети не се излагай да пишеш глупости. Този дядка с бялата коса който гледеш е генерален директор на цялата VAG група не само на VW
  • гост
    Отговор
    28 13:21  12.12.17

    До коментар #25 от "Никой":

    Бих ти казал аз какво виждам зад "хората" като теб , ама за съжаление ще ме цензурират , въпреки че за вас не го правят ( що ли) , обаче важното е , че "мнението" можеш да си го запазиш за малобройната компания с "пичаги" , защото е ОТРЕЧЕНО в цял свят и "прогреса" много скоро ще се прояви именно с ИЗХВЪРЛЯНЕТО на човека от управление по обществените пътища , което завинаги ще ни освободи от такива малоумници !
  • Още едно мнение
    Отговор
    29 14:38  12.12.17
    Преди няколко години, когато карах джип Опел 120/130 км/ч беше висока скорост. Но се заложи да го смемя3 и си взех X5. Още на първото шофиране вдигнах 120 без да усетя на отсечката, където не съм карал с повече от 70 км/ч. Само мога да предполагам с новите коли от висок клас какво ли ще е. Иначе, докато живеем на една планета, ще трябва да се съобразяваме с всички - с бедни и богати, с можещи и неможещи, а участъците без ограничение на скоростта да си останат такива!
  • Знаещ
    Отговор
    30 15:25  12.12.17

    До коментар #18 от "Петър":

    Статията под която коментираме е за Германия. Аз знам много добре, че спирачния път на нова ЕС 63 амг с керамични дискове и с нови висок клас гуми от 250 до 0 е същия и даже по-малък от на 10 годишен Рено меган със среден клас гуми и спиране от 160 до 0. Аз съм карал и двата класа коли при описаните от мен условия условия, а ти? Но като ти чета глупостите явно отговора е, че ти не си и си говориш ей така без никакъв личен опит. Също така е факт, че въпреки 8000-те хиляди километра безлимитни магистрали в Германия там катастрофите процентно са два пъти по-малко от тези в България. Явно възпитанието на водачите и карането на по-нови коли е много по-важно от ограничаването на скоростта.

    Коментиран от #35, #37

  • Знаещ
    Отговор
    31 15:32  12.12.17

    До коментар #18 от "Петър":

    Ами спирачния път на десет годишно Рено меган от 160 до 0 с поизтъркани среден клас гуми карани 5 години е същия. Само, че никой не спира хората с подобен клас коли да карат със 160 в Германия.
  • Знаещ
    Отговор
    32 15:36  12.12.17

    До коментар #20 от "гост":

    Горния ми коментар всъщност беше за твоя пост.
  • Петър
    Отговор
    33 16:11  12.12.17
    Ма за какво ви е да карате с 200кмч,това са идиотски и налудничави гледни точки,българина за автомобили е болен-вкъщи може едно кранче да му капе от 10 години и няма да го пипне да го поправи,но ако на тъпата му барака наречена автомобил без значение дали е от 1000лв или 100 000лв МУ капнат две капки масло ще си даде и последните пари и даже и дупе само и само тия две капки да ги няма-автомонтьор съм и го казвам от опит с всякакви хора,има много болни на тема моят АВТОМОБИЛ и ВИСОКИ СКОРОСТИ,за съжаление болестта не се покрива от здравната каса

    Коментиран от #36

  • Петър
    Отговор
    34 16:20  12.12.17
    Има много фенове на карането с 200 или 300кмч дето употребяват култовата фраза:Автомобилът ми е гига мега сигурен и ми позволява да карам с 200кмч,теоритично и мозъкът ви позволява да решавате квадратни уравнения ама не го правите
  • Хиперзнаещ
    Отговор
    35 16:22  12.12.17

    До коментар #30 от "Знаещ":

    Нищо не знаеш, катастрофите не са непременно свързани с културата на водача макар че има значение. Ако в българия построят Хемус, един проход като хората, Черно море и още някой друг път с мантинела между платната жертвите ще станат много по-малко. За съжеление все ревете асфалт не се ядял, да не се яде ама спасява човешки живот.
  • гост
    Отговор
    36 16:37  12.12.17

    До коментар #33 от "Петър":

    Болестта си има име и се казва тежък комплекс за малоценност в добавка със селски манталитет , защото притежаващите го много държат да го практикуват именно по обществени пътища , където освен безплатно е и гарантирано с публика , щото ако няма на кой да се присмиват , че карал "бавно" (демек не със 200) , няма как да си внушават собствената си "уникалност" и "умения" ! Като добавиш "увлечението" по голеееми ДВГ-та със "звук" и диагнозата става патологична и както всички психични отклонения , болния НИКОГА няма да я приеме !
  • Петър
    Отговор
    37 16:47  12.12.17

    До коментар #30 от "Знаещ":

    Опит имам и то по голям от твоя със сигурност,имам 100 000 навъртени километра(сто хиляди) на мотоциклет,а на камионите и автобусите и леките автомобили няма да ги броя,и тия тъпотии ес63,премиум,спортен автомобил,пи3,14,фейсовата шестица са смешни и не бих си затормозявал главата да ги мисля какво точно са,дали е нещо за ядене или е картина от Ван Гог

    Коментиран от #41

  • Санкция
    Отговор
    38 18:03  12.12.17

    До коментар #21 от "гост":

    Чети внимателно - става въпрос за немските аутобани, а не за българските разорани полета.

    Коментиран от #39, #40

  • Петър
    Отговор
    39 18:21  12.12.17

    До коментар #38 от "Санкция":

    Стига с тия немски аутобани, в една държава от двеста и косур има някакво недоразумение, знаеш ли в Бутан какви са правилата за движение по пътищата
  • гост
    Отговор
    40 19:26  12.12.17

    До коментар #38 от "Санкция":

    Чети внимателно коментар 24 !!!!

    Коментиран от #42


  • Знаещ
    Отговор
    41 22:02  12.12.17

    До коментар #37 от "Петър":

    Само не разбрах колко километра си минал с Мерцедес s63 amg или подобен клас автомобил? Защото ако не си няма как да разбереш за какво ти говоря. Камиони, мотори и други подобни нямат нищо общо. Това е все едно аз да съм карал 50 кубиков смотан модел скутер, а ти примерно Ямаха r1 1000 кубика и аз да твърдя, че знам как спират моторите. Където не разбирам не се обаждам.
  • Знаещ
    Отговор
    42 22:06  12.12.17

    До коментар #40 от "гост":

    Чети още по-внимателно коментар номер 30.
  • papur
    Отговор
    43 08:40  14.12.17
    ТОВА Е ДИРЕКТНА ОБИДА КЪМ ГРАД ПЕРНИК не мога да слушам тия приказки аз излазам
  • Някой си
    Отговор
    44 22:36  14.12.17
    Само глупости пишете. Ограничения има на много участъци по немските магистрали. Проблема със скоростта е наистина подложен на голямо обсъждане. Нормално, аз съм шофьор по тези пътища и виждам какво става. Караш си ти мерцедеса с 220 и отпред виждаш някъв тираджия, решил да изпревари друг, щото се движи не с 85 а с 90 км/ч и ти да видиш. Много камиони , ама наистина много.

Напиши коментар:


Публикувай