12 968 35

Бъдещето на Subaru е застрашено

Радослав Славчев

Около компанията Subaru се разгоря нов скандал. Регулаторни органи са я заподозрели в измами, свързани с отчитането на разход на гориво. Това се отнася за някои от моделите на марката. Ако информацията бъде потвърдена, то Subaru може да последва съдбата на Mitsubishi, която не можа да се вдигне на крака след аналогичен скандал и изгуби своята независимост.

Скандалите около японската марка започнаха още през септември тази година, когато стана ясно, че финалните тестове на автомобилите се правят от неквалифицирани кадри, при това практиката датира от много време насам. По непотвърдена информация, сигналите за последните скандални разкрития, свързани със занижен разход на гориво са подадени от Toyota.

Японците от Toyota са били възмутени и провокирани от факта, че съвместният им със Subaru модел GT86/BRZ не отчита правилно разходът на гориво. По същия сценарий се разви и скандала с Mitsubishi. Nissan, за която "трите диаманта" правеха някои модели, се усъмниха в показанията за разход на гориво и когато машинациите бяха разкрити Mitsubishi се оказаха в ръцете на френско-японския алианс.

Експерти в бранша предвиждат и подобно развитие на нещата със Subaru, защото апетитите на Toyota към Subaru не са от вчера. Към момента обаче нищо все още не е доказано, а от Subaru не признават доброволно. Независимо от това акциите на Subaru на Токийската фондова борса паднаха с 8.5% и достигнаха рекордно ниски нива.



Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • гост (гост)
    Отговор
    1 11:38  21.12.17
    Ауууу , къде е големия фен на Субару да ни обясни за "рекордния ръст" на продажбите и за "светлото" бъдеще на марка нежелаеща да прозре , че ДВГ отива в музея ??

    Коментиран от #18, #29

  • Пепо (гост)
    Отговор
    2 11:40  21.12.17
    Обявеният разход - на извънградско съм достигал с много галене, мах 80 кмч и използване на инерцията ама за такова шофиране трябва да си в особено настроение.
  • Никой (гост)
    Отговор
    3 11:41  21.12.17
    Жалко е сегашното положение на японските автопроизводители. Цъкайте ми колкото си искате минуси, но искам само да изразя съжаление от истиността на това твърдение. Фен съм на старите японски коли от началото на века, а и от по-рано. Не съм хейтър без причина и не може да не сравняваш преди 15-20 години колко велики японски коли е имало и колко се продават сега. Нисан - собственост на Рено, Митсубиши и Субару залагат на стара слава без наследник, който да върне надеждата в тях. Тойота са най-големият производител, защото продават коли на хора, които ги виждат само като превоз от А до Б. Надеждността е хубаво нещо, но е единственото качество на повечето съвременни японски коли.
  • japan hi end (гост)
    Отговор
    4 11:45  21.12.17
    Добре че имам едно EVO10 в гаража
  • Зоро (гост)
    Отговор
    5 11:46  21.12.17
    В семейството си имаме две Субарута,Аутбек и импреза.Разхода ни е най малкия проблем.Сигурност и стабилност на пътя
  • турбо (гост)
    Отговор
    6 12:15  21.12.17
    Субару с супер надеждна кола и баш ме брига колко харчи.
  • Субару фен (гост)
    Отговор
    7 12:25  21.12.17
    Абсолютно споделям по-горните постове...хич не ми пука колко харчи...за еазхода знаех доста преди да купя колата и е съжалявам за нито една стотинка хвърлена по колата...даже ей сегичка отивам да я почерпя пресен супер 100 до горе
  • гост (гост)
    Отговор
    8 13:09  21.12.17
    Май всички тука се правите зорлем на луди или не вдявате за какво става въпрос ! Дали вас ви бърка или не разхода няма ама НИКАКВО значение ! Има закони и стандарти и един от тях е , че сегашното производство на Субару трябва да има емисии средно за цялата моделна гама под 120 г/км ! Тоест неверните данни за разход (които естествено са за по-малък , а не по-голям ) дават директно един умален "Дизелгейт" с всички произтичащи последици !! И това е пряка последица от отказа на Субару дори от хибриди , да не говорим за електрички ! Което пък ще доведе до това което е написано в статията , изкупуване от Тойота (като главен потърпевш) и още следващата година "Субару" Приус и по-нататък ЕЛЕКТРОМОДЕЛИ !!!
  • Д фен (гост)
    Отговор
    9 13:11  21.12.17
    После дачия не била кола сега вижте колко сте прецакани.
  • геле (гост)
    Отговор
    10 13:16  21.12.17
    имам Subaru и само се воза и грам не ми дреме колко харчи защото ми харесва
  • Импреза (гост)
    Отговор
    11 13:17  21.12.17
    С Импреза 3-та генерация съм. За сравнение преди карах хонда сивик 1.4 с малко подобрения- към 100-на кончета. Разход във Варна при каране в задръстванията - лятото 9, зимата 13:) Импрезата е 2.0 R 150 кончета на същото каране даже и по зле заради ремонтите по пътищата е на 14 литра на сто километра. При извънградско работата е друга - 7.5-8 на импрезата. Е издуханата хонда беше на 13 зимата, субаруто на 15 при много по -голяма мощност и 4x4:) Наливам и не ми пука. А до колегата със 100-те октана - има една добавка на Бардал - сипват се 50 мл на един резервоар, слагаш обикновен бензин плюс добавката и стъпваш на педала:) става 110 октана:)
  • Проклятието (гост)
    Отговор
    12 13:35  21.12.17
    Знаех си, че тея от Toyota са големи хиени! Може ли такава алчност!
    Дано да направят сервизна акция на всичките си коли, дано!
  • Plovdiv (гост)
    Отговор
    13 13:48  21.12.17
    Май и японският казан в ада няма пазач, не само българският.
  • 14 13:50  21.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Йото (гост)
    Отговор
    15 14:01  21.12.17
    Много субаруджии бе, как са стават ли за каране?
    Не съм имал до сега, изпуснал ли съм много, а??
  • 16 14:15  21.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • гост (гост)
    Отговор
    17 14:36  21.12.17

    До коментар #16 от "Японеца":

    Какви рекорди те тресат не разбрах ? Видя една статистика за един месец и то само за Европа и то с ръст около статистическата грешка и вече рекорди ти се привидяха ! Айде изчакай поне годишната статистика и то за света и тогава ги обявявай "рекордите" !
  • Антиелектрика (гост)
    Отговор
    18 15:36  21.12.17

    До коментар #1 от "гост":

    Нещо искаш да ми кажеш ли?
    Ти освен заглавието, май друго не си успял да прочетеш?
    Или викаш нямат ръст на продажби всяка година в САЩ? Та чак ДВГ в музея пак видя.
    Утре ако завали сняг, пак ще бълнуваш музеи за ДВГ - не мога да си обясня що за комплекси избиваш?
    А ако си беше направил труда да прочетеш статията, щеше да видиш, че става въпрос САМО ЗА BRZ - СЪВМЕСТЕН МОДЕЛ С ТОЙОТА!

    Коментиран от #19

  • гост (гост)
    Отговор
    19 16:08  21.12.17

    До коментар #18 от "Антиелектрика":

    Искам да ти кажа , че Субару ще бъде новото Дайхацу и то по-скоро отколкото си представяш , а ако ти не го виждаш си е твой проблем !

    Коментиран от #20

  • Антиелектрика (гост)
    Отговор
    20 17:38  21.12.17

    До коментар #19 от "гост":

    Това го бръщолевиш от няколко години, а като гледам Субару продават все повече коли!
    Не знам ти какво виждаш, но на всички ни писна от гадателствата ти!
    Тази статия няма нищо общо с лъжите ти за музеи и ДВГ, но как не можа да се стърпиш, без да я оспамиш?!
  • СССР (гост)
    Отговор
    21 17:49  21.12.17
    ЕДНА ПЛАСТМАСОВА БРАКМА ПО-МАЛКО!
  • Obay (гост)
    Отговор
    22 17:52  21.12.17
    За кво ми изтри поста бе....
    Вземи се в ръце и стига приписвай глупости,ами прочети...От където трябва и каквото трябва...
    Измислени псевдо журналисчета...
  • Subaru (гост)
    Отговор
    23 19:00  21.12.17
    Субару карам...няма аналог тая кола...на пазара е единствена в тоя сегмент изключая А6 оллроуд,но мисля,че няма смисъл да коментираме разликите.Няма как да изчезне.
  • Шампиона (гост)
    Отговор
    24 21:15  21.12.17
    И без това само боклуци правят..Да проходими са, но не може на 100 000 км, да правя основен ремонт на двигателя..

    Коментиран от #25

  • Шампоана (гост)
    Отговор
    25 23:09  21.12.17

    До коментар #24 от "Шампиона":

    Тази глупост у кръчмата ли я казаха?
    Ти на колко двигателя на Субару направи основен ремонт след 100 000 км?
    Я си цъкай на NFS и не се прави на пълнолетен.
  • Чичо Ангел (гост)
    Отговор
    26 01:01  22.12.17
    И в моманта тойота са собственици на част от капитала на субару. Не си спомням колко , мисля , че около 20%.
    даже ги водят като една група производители: тойота, лексус, дайхатцу и субару.

    Коментиран от #27

  • Spec b (гост)
    Отговор
    27 19:00  22.12.17

    До коментар #26 от "Чичо Ангел":

    Да и субару не се дава на тойота... Но след тоя спретнат с тяхна помощ бензин гейт ще гепят за без пари субару и ще ги обезличат и затрият каткто се случи с сааб на времето .. Времето на колите с характер свърши всичко е масовка:(
  • Густо Майна (гост)
    Отговор
    28 20:51  22.12.17
    Заповядайте в Пловдив с какъвто и да е автомобил. След това като си прекалкулирате разхода от "на час" в на л/100 км, може направо да се отчаете! Пригответе си храна, напитки и евентуално аудио-видео забавление за нескончаемото висене в тоталното задръстване!
  • Zlobil007 (гост)
    Отговор
    29 21:19  22.12.17

    До коментар #1 от "гост":

    Не ДВГ-то на Субару ми харесва, а усещането да го караш, а и цялата сигурност, която предоствя. Това лято се нагледах на BMW-та със горящи двигатели, незнам и ти ли си от тази група на пожарогасителите?
  • japbest (гост)
    Отговор
    30 10:23  23.12.17
    Колеги, бях на гости на приятел в Канада, и ви казвам че Subaru там е почти всяка 2 кола, повече са от американските джогани, нещо като ВАГ в Европа. Така че само продажбите в Канада и северна Америка могат да подържат марката жива. Но си мисля че ако Тойота ги купи няма да е лошо, защото Subaru се идъни жестоко с дизелите и са на тъмно с хибридите и електричките, а виждаме, че това е бъдещето.
  • Алабала (гост)
    Отговор
    31 10:54  24.12.17
    Японските коли вече нямат нищо общо с легендите за тях, което го казвам от опит, при това доста голям. След 3 Хонди и 2 Тойоти в рамките на около 12 години, закупени нови, всичко се сгромоляса с тътен. Хонда CR-V, абсурден автомобил, особено за парите си, в последните 3 години е изяла около 8-9 000 лв за ремонти, буквално през 2 месеца е в бокса, комфорта вътре е ужасен, всичко е много твърдо и дрънчи на кухо, ергономия за тюлени, абсурдни дизайнерски решения. Хонда Jazz, 90 конски сили и вариатор, ергономията е болезнена, вътре красива но нефункционална, динамика на трабант, от 90 коня явно поне 40 са умрели. Хонда HR-V е като сглобена от събери чаркове, еърбега леко отворен от ден първи, динамиката абсурдна, при изпреварване първо се теглят няколко молитви, 4х4 работи неадекватно. Тойота Авенсис, комфорт добър, но качество никакво, вътре и вън от ден първи се разпада, на 240 000 мотора запече, Тойота HIACE, вероятно най-добрата от всички изброени до тук, но уви гние като хартия, седалките се разпадат, за товарно муле е недопустимо, а дори няма 70 000 км. За Субару от това което виждам от познати, явно картинката е подобна.

    Коментиран от #32

  • 32 14:04  24.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Алабала (гост)
    Отговор
    33 15:12  24.12.17

    До коментар #32 от "Хорацио":

    Обидните квалификации обикновено сочат за доста нисък умствен капацитет и непознаване на материята. Колкото до това, да набиваш пари, или набиваш, или колата остава на "трупчета", а когато си зависим от нея няма много мегдан за размисъл, това е цената на японското.

    Коментиран от #34

  • Spec b (гост)
    Отговор
    34 16:23  24.12.17

    До коментар #33 от "Алабала":

    Колега явно хонда и тойота пестят от интериор доста яко, моя леген легаси 2005 няма чук и трак в салона и е доста здрав за годините си?!:)) виж, лаковото покритие и боята на субару не искам да ги коментирам, че ми става тъжно... Моята ще ми е второто пребоядисано субару в живота:D
  • хирохито (гост)
    Отговор
    35 16:27  24.12.17
    Че те СУБАРУ са на ТОЙОТА отдавна бе хора

Напиши коментар:


Публикувай