7 236 30

Продава се Nissan 300ZX, вдигнал 422 км/ч през 91-ва

Георги Касабов

Японската аукционна съща BH Auction организира търг за продажбата на един от най-бързите автомобили от 90-те години на миналия век. През 1991 г. Jun Bonneville Nissan 300ZX поставя рекорд за скорост на соленото езеро Боневил в щата Юта, развивайки 261.932 мили/ч (421.536 км/ч).

Автомобилът не изглежда драстично по-различен от заводския оригинал, но има изключително дълги предавки, което го прави много труден за каране с ниска скорост в градски условия. 3.1-литровият VG30DETT под предния капак развива 900 к.с. с налягане на двата турбокомпресора KKK от 1.8 кг/см2 и 1 000 к.с. - с налягане 2.0 кг/см2.

Колата се намира в отлично за възрастта си състояние и има сертификат за движение по цивилната пътна мрежа. Прогнозната цена е между 8 000 000 и 11 000 000 йени (€59 600-€81 900).



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • ....за тесла (гост)
    Отговор
    1 13:22  22.12.17
    Когато колите бяха коли а не сашуари

    Коментиран от #3, #6

  • гост (гост)
    Отговор
    2 13:26  22.12.17
    Като космически кораб е. По същото време пък немците вадеха от 2 л. мотори по 60 коня и имаха ускорение, като на куца хлебарка.

    Коментиран от #5, #8, #11

  • ГОСТ (гост)
    Отговор
    3 13:46  22.12.17

    До коментар #1 от "....за тесла":

    няма как ако беше немска имаше да я възхваляват
    ма японска и няма как:(
    майстора пред блока е казал
    от немското по добро няма :(
    принципно е прав
    в социализма само руски коли и шкода
    идва тука опел сенатор мерцедес
    и човека какво да каже ?
    освен от немското......
    е види ли японско друга песен ще запее:)

    Коментиран от #4

  • ДДД (гост)
    Отговор
    4 13:55  22.12.17

    До коментар #3 от "ГОСТ":

    няма да запее монтьор е
    да седи без работа ли?
  • Ярослав Станчев (потребител)
    Отговор
    5 14:12  22.12.17

    До коментар #2 от "гост":

    За да не останеш необразован да ти споделя под секрет един интересен факт.На 28 януари 1938 Рудолф Карачиола и Бернд Роземайер развиват на аутобан в Германия с автомобилите си (Мерцедс-Бенц и Ауто Юнион) скорости от порядъка на 432 км/ч.И до ден днешен това е най-високата скорост развита от човек и машина по стандартна пътна мрежа.Колите са върха на тогавашната технология,12 цилиндъра с компресори и над 500 коня.Я сега сподели с каква скорост са се движели през 1938 г. японските коли и кое е космически кораб в сравнение с Мерцедеса и Ауто Юниона на германците по това време?
    Не оставай с впечатлението,че не харесвам Нисан 300 ЗХ.Напротив,това е култова машина,която малко хора могат да оценят,а още по-малко могат да притежават и да и се радват.
    Смешни сравнения разбира се можем правим,но е несериозно.И германците и японците имат машини,с които да се гордеят.Една от тези машини,с които японците могат да се наредят в челните редици е точно 300 ЗХ.

    Коментиран от #14, #18, #23, #24

  • Елон Пръцк (гост)
    Отговор
    6 14:19  22.12.17

    До коментар #1 от "....за тесла":

    Ама как така! Моя автомобил набира много! И май е екологичен, след 20тата година употреба!
  • Цар Навуходоносор (гост)
    Отговор
    7 15:21  22.12.17
    През 91 е направена кола, която развива 421 km/h ?!?!?! ТОВА според мен е истинско постижение, а не колите по-нови с 25 години и развиващи с толкова километра повече.
  • объркал се (гост)
    Отговор
    8 16:02  22.12.17

    До коментар #2 от "гост":

    Башка си се объркал,справка гугъл...
  • село (гост)
    Отговор
    9 16:59  22.12.17
    Супер машина втората ми кола беше нисан силвиа с12 и си беше самолетче. Но да не плюем немските автомобили, бмв още 80-те години изцеждат от 1500 кубика 1500 коня в формула-1 блока на двигателя си е заводски м10
  • Никой (гост)
    Отговор
    10 17:57  22.12.17
    Нисанчето изглежда страхотно. Спорете колкото си искате, но трудното никога не е било да вдигнеш 400. Трудно е да ги прави кола, която става и за ежедневна употреба.
  • Нафарфорий (гост)
    Отговор
    11 19:04  22.12.17

    До коментар #2 от "гост":

    Мисля, че да сравняваш заводски седан за ежедневни нужди с напомпан до пръсване автомобил е меко казано просташко!

    Има една максима, която важи на 90% от случаите, колкото малко коне - толкоз по-дълъг живот на двигателя. Даунсайзингът, за който говориш всеки може да го направи, ма по-умните от тебе са решили, че не е удачно и става само за състезания, защото никой не иска кола, която се чупи на всеки 10км!!!!!!!!!!!!!!!
  • фен (гост)
    Отговор
    12 19:13  22.12.17
    За да се избегнат споровете за колите Японците направили това Немците онова , и другите глупави сравнения с този нисан и настоящите супер кари . По-горе нисана НЕ е заводска кола и не е пусната в сериено производство т.е тя е претърпяла ТУНИНГ за да достигне тези параметри и заради това НЯМА база за сравнение . Ако искате да сравните колко е напреднала технологията за скорост и мощност от когато е направен този нисен ето ви един пример : Има тунинговани коли или по точно Драгстери които мощноста и достига над 7000кс и развиват в рамките на 400м повече от 400км/ч и достигат тази скорост в порядъка на 3-4 сек (не са с ракетни двигатели или прочие) ,
  • Милен (гост)
    Отговор
    13 19:30  22.12.17
    Този кола е мечта. И е евтина. Имам Селика от 91 г. и Мерцедес 2006 г. И повярвйте японците са с 20 г. пред немците! Спор тук няма!
  • Недей да говориш глупости (гост)
    Отговор
    14 19:45  22.12.17

    До коментар #5 от "Ярослав Станчев":

    Рекорда беше победен от Кьонигзег. Разпространяваш неистини.

    Коментиран от #15, #17

  • Гост (гост)
    Отговор
    15 23:10  22.12.17

    До коментар #14 от "Недей да говориш глупости":

    Той не говори за сегашен рекорд а за от преди 20 години и повече когато Кьонигсег не е съществувала. Ти продължавай да коментираш без да четеш

    Коментиран от #16

  • Недей да говориш глупости (гост)
    Отговор
    16 23:21  22.12.17

    До коментар #15 от "Гост":

    "И до ден днешен това е най-високата скорост развита от човек и машина по стандартна пътна мрежа."

    Поне четете какво е писал, преди да ми удряте минусчета.
  • Ярослав Станчев (потребител)
    Отговор
    17 09:35  23.12.17

    До коментар #14 от "Недей да говориш глупости":

    Прав си.На 4.11.2017 г. Кьонигсег биха рекорда на "Сребърните стрели" с цели 12,9 км/ч на участък от път за общо ползване в Невада.Това разбира се не омаловажава рекорда на немците от 1938 г.,а напротив,доказва колко е трудно дори за съвременен автомобил с 1300 к.с. да постигне същия резултат.
  • ГогатА (гост)
    Отговор
    18 09:37  23.12.17

    До коментар #5 от "Ярослав Станчев":

    Абе Ярославе, това са скорости разити с тогавашни болиди от формула 1.Що си толкова заблуден.

    Коментиран от #19

  • Ярослав Станчев (потребител)
    Отговор
    19 13:30  23.12.17

    До коментар #18 от "ГогатА":

    Абе Гога,дори и да са болиди от Ф1 пак е огромно постижение да вдигнеш 430 км/ч на бетонен аутобан през 1938 г.Къде са японските болиди от това време?С каква скорост са се движели?Колко състезания са спечелили през 30-те години на 20-ти век?Това беше коментара ми,вие го изопачихте,защото не ви отърва отговора.Факта,че немците тогава са имали върховни технологии,а японците са сгъвали оригами не може да се отрече.Пак започвате да носите вода от 10 кладенеца,само да излезе,че японците са най-велики.Ми не са.Добри са,но не са най-големите.Това е истината.

    Коментиран от #25, #29

  • lol (гост)
    Отговор
    20 16:55  23.12.17
    Колите произведени през 90’те са ИСТИНСКИ КОЛИ!!!
  • незнайко (гост)
    Отговор
    21 18:00  23.12.17
    А защо не се казва, че е с ръчна скоростна кутия ? Представяте ли си какво са можели още тогава японците ? Бугати Вейрон ряпа да яде !!! Тогава още не е бил роден.

    Коментиран от #22

  • Ярослав Станчев (потребител)
    Отговор
    22 20:40  23.12.17

    До коментар #21 от "незнайко":

    На 12.08.2012 г на Боневил един американец,Джеф Гърнър дава скорост 402 км/ч с Ауди S4 1992г.Колата е с двигател 2,2 литра,5 цилиндъра,една турбина и ръчни скорости.Естествено,че е силно модифицирана и вади 1100 к.с. на колелата.Е,явно и немските бангии стават за скоростни рекорди.
    Както този Нисан,така и Аудито,за което съм писал са много силно доработвани,иначе няма шанс да дадат такива резултати.Въпроса е,че стават за такива работи.Дали ще е немска,японска или американска колата няма голямо значение,важното е желанието и финансите на собственика.
  • онзи същия (гост)
    Отговор
    23 10:38  24.12.17

    До коментар #5 от "Ярослав Станчев":

    льольо я кажи кога са карали германците дериват на сериен автомобил по магистралите с 432км/ч че да се посмеем малко. Завирай си тъпите изказвания някъде
  • papur (гост)
    Отговор
    24 16:03  24.12.17

    До коментар #5 от "Ярослав Станчев":

    Извинявай говориш убедително като очевидец от 1938г.Къде го почете това.
  • papur (гост)
    Отговор
    25 16:12  24.12.17

    До коментар #19 от "Ярослав Станчев":

    Пак ша ма извиняваш ама ония години аеродинамика, устойчивост,гуми и бетонна писта нещо са не връзва както казал Гацо Бацо .Пък кво са правили Японите през ония години сега им пролича чак

    Коментиран от #26

  • Ярослав Станчев (потребител)
    Отговор
    26 17:36  24.12.17

    До коментар #25 от "papur":

    Как в Германия ремонтират аутобана
    Цък ей тук,за да разбереш как са направени германските аутобани и ще ти се навърже всичко.
    Приятно посрещане на празниците на всички списвачи и посетители на форума.

    Коментиран от #27

  • Ярослав Станчев (потребител)
    Отговор
    27 17:42  24.12.17

    До коментар #26 от "Ярослав Станчев":

    Направи си труда да погледнеш как изглежда Mercedes-Benz W125 Rekordwagen от 1938 г. и Auto Union Typ C и D и ще ти се навърже и аеродинамиката.Гумите,двигателите и пилотите оставям сам да си ги навържеш.Успех.

    Коментиран от #28

  • papur (гост)
    Отговор
    28 13:16  25.12.17

    До коментар #27 от "Ярослав Станчев":

    Утопия е френд недей вярва на всичко написано!Не е насочено към Вас не ви познавам хер.
  • Дейм (гост)
    Отговор
    29 17:16  25.12.17

    До коментар #19 от "Ярослав Станчев":

    Ти си в Европа и виждаш какво европееца постига.Това ,че Япония е в другия край на планетата не значи,че там не са се провеждали състезания и не са се поставяли рекорди.Дори и по онези времена Японците да не са били толкова добри в постигането на топ спийд рекорди,това не значи,че не са били по-добри в нещо друго за онези времена,което са смятали за по-важно. Още повече чест им носи това пък,ако много по-късно през годините са се включили в някоя надпревара и пак са настигнали нивото на тези,занимаващи се с това от много по-дълго време. Та,не говори за Японеца какви оригами бил правил,защото по акъл ,отношение и култура целия свят има да се учи от тях.За пример ти давам само шеф във нормален завод който всеки ден след края на работното време ,събира целия персонал и благодари и се покланя на всеки един работник по отделно, за това,че е дошъл да работи за него.Европееца има много да учи от подобен народ.

    Коментиран от #30

  • нагазаки (гост)
    Отговор
    30 08:13  26.12.17

    До коментар #29 от "Дейм":

    Особенно Харакири -то ни липсва тука бая народ трябваше да се самоизколи и щяхме да сме в космоса сега

Напиши коментар:


Публикувай