5 550 2

Какво търси G-Klasse в музея на Porsche?

Георги Касабов

Първата половина на 80-те години на миналия век е тежка за производителите на спортни автомобили и Porsche не прави изключение. Немската компания се опитва да изплува след петролната криза и в Щутгарт решават, че най-големи възможности за това дава рали спортът.

Резултатът от работата на германските е рали версия на 959, с която през 1986 г. Porsche печели Париж-Дакар. Преди триумфа в пустинния маратон обаче компанията се пробва силите си друго подобно състезание - "Ралито на фараоните" в Египет.

Състезателното 959 има нужда от достатъчно бърз и проходим "помощник", с който да се придвижва техническият екип и да се превозват нужните резервни части. От Porsche не се колебаят дълго и скоро отборът се сдобива с нов Mercedes-Benz 280 G, с какъвто по ирония на съдбата Джаки Икс печели Париж-Дакар три години по-рано.

В Щутгарт обаче имат по-мащабни планове за G-класата. Редовият шестцилиндровият двигател отстъпва мястото си на V8 от Porsche 928, чиито 320 к.с. позволяват на всъдехода да развива скорост от 180 км/ч и да смогне на състезателното темпо на 959.

Сервизният 280 G обслужва трите автомобила на Porsche по време на победния Париж-Дакар '86, когато сред пилотите е същият Джаки Икс. Оскоро всъдеходът може да бъде разгледан в експозицията на Porsche Museum след дълги години по складовете на компанията.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • маняче (гост)
    Отговор
    1 12:38  23.12.17
    Porsche 959 е култов автомобил от 80-те ! Характеристиките му за него време дори и в момента са впечатляващи и би разплакал много расови суперкари и сега - 30 години по късно . Цената му на вторичния пазар расте само нагоре ,като запазени екземпляри от модела достигат 2 милиона евро !
  • Гошо (гост)
    Отговор
    2 23:10  23.12.17
    Щяха да минат мноого по-тънко, ако бяха взели една УАЗка, така и така са сменили мотора а купето на УАЗ и G класата са едни и същи

Напиши коментар:


Публикувай