Принципно, голяма част от хората, които харесват големи 4х4 автомобили, искат колата им да е голяма, лъскава и възможно най-скъпо изглеждаща. Сега обаче ще си говорим за едни съвсем различни всъдеходи, на които мнозина гледат с пренебрежение, но и които са любими на всички ловджии, риболовци и фенове на офроуда. Те са руски, евтини и наистина високопроходими. Става дума за Lada Niva и УАЗ 469.
Lada Niva
Абсолютно безкомпромисна, добрата стара Lada Niva e абсолютния фаворит на всеки ловджия. Тя е брутално евтина и се справя с почти всичко, което се изправи на пътя й. Частите за поддръжката на джипката пък са изключително достъпни, дори закупени от официалните представителства. Проблемът е, че повечето екземпляри от модела са сериозно изгнили. Това е и причината цените да започват от малко над 1000 лв., но за джипове с изгнило шаси и под, които стават само за части. По-запазена Нива може да се намери за около 2500 лв., което пак звучи като доста добра сделка.
УАЗ 469
Друг хитов офроудър от Русия. УАЗ 469 е символ за високопроходима машина, която презира асфалта и боготвори калта, чакъла, наклоните и високата трева. Пред УАЗ 469 Lada Niva изглежда като Maybach. Едва ли има нещо по-спартанско и издръжливо, което може да си купите на пазара. Предлага се и в кабрио версия с гюрук, което го прави удобен за пренасяне на големи товари (например глигани), а почистването на интериора се извършва лесно - с маркуч.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
Коментиран от #5
09:54 29.12.2017
2 onq s konq
Коментиран от #6, #22, #54
09:58 29.12.2017
3 Gost
Коментиран от #42
10:03 29.12.2017
4 Guest10
10:07 29.12.2017
5 куку руку ку
До коментар #1 от "Гост":
Части за тях под път и над път. И то за без пари. А който не може да кара... да се вози.10:10 29.12.2017
6 куку руку ку
До коментар #2 от "onq s konq":
С Х5-цата ще те е страх да излезеш и в банкета край пътя, да не би да я одраскаш.10:13 29.12.2017
7 коки
10:24 29.12.2017
8 Бесен Язовец
10:25 29.12.2017
9 Роки
11:01 29.12.2017
10 Сузуки
12:07 29.12.2017
11 альоша путкарьов
Коментиран от #68
12:32 29.12.2017
12 Франс
12:43 29.12.2017
13 Прост от село
12:57 29.12.2017
14 Лада Нива
Като цяло съм много доволен и наистина има евтина поддръжка.
Коментиран от #65
13:54 29.12.2017
15 Вики
14:22 29.12.2017
16 Франс
14:26 29.12.2017
17 Ронин
14:38 29.12.2017
18 Бат Мишо
до тея легенди наредена
на Х 5 цата моге да и викаш недвижимо имущество
когат са говори за оф
14:54 29.12.2017
19 ииииииииииииии
15:15 29.12.2017
20 веско
.....МЕЧТА!
Коментиран от #27
15:21 29.12.2017
21 goncho
Коментиран от #36
15:41 29.12.2017
22 Николай
До коментар #2 от "onq s konq":
Човек гарантирам ти че х5 цата не може да стигне там където ще мине уаза.х5 има предимство само на асвалта ама темата е джипки за гора.Не за пътя16:29 29.12.2017
23 От село
16:45 29.12.2017
24 Иван
Коментиран от #26
16:51 29.12.2017
25 Нива 86 г.
Но морално остаряла. На шега я пуснах за 1000 кинта и я взеха същия ден, все пак беше 30 годишна. В гората прави чудеса но за дълго не става. Вадил съм фронтера и витата от 1м сняг и сравнение не може да става.
17:14 29.12.2017
26 Разбирача
До коментар #24 от "Иван":
Омръзна ми да давате акъл за руски автомобили без дори да сте се возили в такъв!И в прочел вече руски автомобили няма,освен истинските УАЗкиКоментиран от #28
17:18 29.12.2017
27 ТАС
До коментар #20 от "веско":
определено мечта за трактористите дето ще платиш да те вадят като затънеш с тая автоматична трансмисия.С тоя автоматик си е жива лачена асфалтова машина за гъзари.
17:20 29.12.2017
28 Иван
До коментар #26 от "Разбирача":
Не само съм се возил,но и карал.А колко съм бутал.......17:35 29.12.2017
29 Руските кенефи
Само мазохист пияница би си купил такова.
За проходимост може и да е проходимо, ако изобщо стигне до там до където е тръгнало без да се разпадне...
За мрънкалата дето веднага ще кажат вий знайте ли от де може да мине този раждилник, ще им отговоря а вий пък знаете ли с едни хубави туристически обувки от 300лв ще минете от дето мина аз с руския ръждилник ама друг път!
18:02 29.12.2017
30 Неутрален
18:10 29.12.2017
31 САП
Започнах на да се уча да карам на руски коли. Курсовете за водач ги изкарах на ЗИЛ 130 на 17 години(професионални тогава беше възможно). През годините съм карал почти всички руски машини ЗИЛ 130, 131, 156, Уаз различните им модификации, жигули, лада, нива, ГАЗ 66, 63, 56, Краз, МАЗ, Урал. От Товарните най-човечен за каране беше Урал. Другите влизаха в категорията отмъщение на конструктора.
В момента карам западни коли и леки и товарни, като комфорт са много по добре, но 90% са асфалтови машини. При тях проблема е, че има твърде много неща които да се повреждат и могат да те оставят на пътя.
Ако трябва да стигна от точка А до точка Б в участък без възможност да повикам помощ, без да се замисля, ще избера руските, колкото и да ги мразя.
В България реално участъци без възможност да извикаш помощ няма. При нас интернет има и при вълците. Както се изразиха някой хора.
18:13 29.12.2017
32 Гост 7
18:53 29.12.2017
33 Гост
19:15 29.12.2017
34 селянин от обеля
19:18 29.12.2017
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Франс
До коментар #21 от "goncho":
Разбира се ако ти прави кеф да я правиш.Други коли не се налага почти нищо да им ремонтираш или се случва на повече километри.Основното във възникналите спорове е че “братята”Вместо да подобрят тези легендарни и наистина проходими и лесни за обслужване коли направиха точно обратното,а могат да са направо трепач.Ако ги продават на части да си я сглобиш няма да имат равни20:02 29.12.2017
37 Дългия
20:06 29.12.2017
38 Франс
20:13 29.12.2017
39 ТОЙОТА ленд круизер4.2 атмосферен дизел
20:18 29.12.2017
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 эээ
Коментиран от #60
20:35 29.12.2017
42 Коментар
До коментар #3 от "Gost":
Руснаците го казват "ремонтопригодна"Може да се разпадне във всеки момент, но можеш да си я ремонтираш сам. Докато при по-сложните съвременни возила....
20:48 29.12.2017
43 Рашънтехник
20:57 29.12.2017
44 Оня с косата
21:10 29.12.2017
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Волга
22:12 29.12.2017
47 СссереМ
Коментиран от #48
01:59 30.12.2017
48 Скоч
До коментар #47 от "СссереМ":
И казваш, че Г класата е евтин автомобил 😂😂😂😂02:41 30.12.2017
49 Киро
То ако искаш да караш оф роуд доста трябва да потърсиш ,за да си намериш трасе за това. Едни белгийци искаха да снимат клип за Jeep Grand Cherokee , та им се наложи да ангажират трасе в Люксембург.
Така че, който иска истинска оф роуд машина да търси от фирмите ,които държат пазарите с лоши пътища в Африка, Ю. Америка . Toyota и Jeep предлагат по сериозни SUV. Европейските производители -не. Просто в Европа няма нужда от подобни коли.
09:55 30.12.2017
50 Киро
10:09 30.12.2017
51 Я. Петров
11:34 30.12.2017
52 нагазаки
15:10 30.12.2017
53 Кракра
Коментиран от #55
15:16 30.12.2017
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Зетор
До коментар #53 от "Кракра":
Колкото е по хубав офроудъра,толкова повече вървиш да търсиш трактор...08:39 31.12.2017
56 qwerty
Толкова за BMW X5
18:08 31.12.2017
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 мотора
До коментар #57 от "Иван Мръвката":
Така е Иване големи го..а са нивите.Аз карам Опел Фронтера.Коментиран от #59
19:36 31.12.2017
59 кристо
До коментар #58 от "мотора":
Колега Фронтерите са боклуци.19:57 31.12.2017
60 бмв е34
До коментар #41 от "эээ":
Е та колега теса горе долу същите кофи ама западни има много малко джипове за офроуд ама и не са ефтини г класата е на първи място после рейндж ровер и после всичко друго но гегата си е машината особено 6х6 като е за такива като теб без пари пишман гъзари има фронтери патроли и т.н09:06 01.01.2018
61 ЛОВЕЦ
Коментиран от #62
10:01 01.01.2018
62 Офроудър с опит
До коментар #61 от "ЛОВЕЦ":
С 4.2 двигател на тойотата минавам на трета бавна през 40 см. Сняг дърпайки прехвалената г класа и закачена за нея нива която наистина над 15 см. Сняг спира. Имам и клипове.Коментиран от #63
14:51 01.01.2018
63 ЛОВЕЦ
До коментар #62 от "Офроудър с опит":
Сигурно е така , братле...но аз говоря за място в Балкана, на което ЗИЛ 131 - триос едва излиза празен ! !Коментиран от #64
15:12 01.01.2018
64 Офроудър с опит
До коментар #63 от "ЛОВЕЦ":
И аз ще изляза оттам дори и пълен, защото тойотата е с независимо окачване с амортесьори фокс на азот и гуми 44 ки. Като прибавим и редукторите би трябвало да си обясниш лесно защо зил 131 едва излиза празен а тойотата ще излезе без проблем и на бързи 4 х 4. Жалко че няма как да ти пратя снимки как тегля виетнамка в кал по баир.17:09 01.01.2018
65 ники
До коментар #14 от "Лада Нива":
Явно си извадил голям късмет.2004г. купихме чисто нова Нива. Голям боклук - разстроен карбуратор (тогава още бяха с карбуратори). Страшен харч ~20/100. Блокира раздатката, запъна насред шосето - пренесохме я на ръце до банкета. Вътре скърца, тропа, копчетата за вентилатора не работеха. Шофьорската седалка не е пред кормилото, а около 3 см вляво. В резултат след 100км командировка започва да те боли гърба.
Шефа искаше да я връща в НАР, ама се оказа, че тая работа така не става.
За поляните нямаше грешка, където трябваше минаваше.
11:56 02.01.2018
66 Гошо
Защо тогава G-класата е 1:1 с УАЗ?
16:58 02.01.2018
67 Дидо
14:56 03.01.2018
68 Този коментар е премахнат от модератор.