6 192 10

Най-епичните драг надпревари на 2017-а

Георги Касабов

Състезанието на 402 метра си остава най-ефективният способ да бъдат сравнени два или повече бързи автомобила. За целта е необходима само празна отсечка и шофьори с достатъчно умения да не допуснат фалстарт. През изминалата година имаше немалко подобни състезания, които си струва да бъдат видени отново.

12 автомобила: всеки срещу всеки

Американското списание Motor Trend организира "Най-великата драг надпревара" всяка година. През 2017-а в съревнованието участваха Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, Aston Martin DB11, Chevrolet Camaro ZL1 1LE, Chevrolet Corvette Grand Sport, Ferrari 488 GTB, Lexus LC 500, McLaren 570GT, Mercedes Benz AMG GT R, Nissan GT-R Nismo, Porsche 718 Cayman S, Porsche 911 Turbo S и Tesla Model S P100D. Победителят изминава 402-та метра за 10.5 секунди, а скоростта на финала е 201 км/ч.

6 000 конски сили

Немското тунинг ателие Levella рекламира продукцията си със сражение между Lamborghini Aventador Pirelli Edition, Aston Martin Vantage, Lamborghini Huracan, Mercedes-AMG C63 S, Nissan GT-R, Audi RS6, Porsche 911 Turbo S, BMW M3, VW Golf R и дизелово Porsche Panamera, доработени от специалистите му. Дистанцията е половин миля (804.5 метра).

Четири M-ки една срещу друга

Сумарната мощност на M2, M4, M5 и M6 е почти 2 000 к.с. Двойката разполага с 370, четворката - с 431, петицата - с 600, а шестицата - с 560. В такъв старт всичко се решава от мощността, но въпреки това надпреварата е интересна.

Осемте най-бързи "сивика"

Motor Trend показва нагледно, че дори градски хечбек с предно предаване може да бъде страшилище на 402 метра. В надпреварата, организирана от списанието, участват осемте най-бързи Honda Civic в Щатите. Най-анемичният участник в старта има 430 к.с., а най-напомпаният развива 1 100 коня. Победителят обаче е друг.

Skyline GT-R срещу Multipla

Nissan с 663 к.с. за дрифт влиза в двубой с един от най-грозните автомобили на всички времена. Изходът изглежда предрешен, но "фичът" поне се опитва.

E 63 S срещу Logan

За да бъдат изравнени поне донякъде силите, най-бързото комби на "Нюрбургринг" потегля от място, а румънският му противник получава предимството на летящия старт. Целта на нелепото сравнение е да се провери дали десетократната разлика в цените е оправдана.

Битка между пет горещи хечбека

Audi RS3 (400 к.с.), Mercedes-AMG A45 (381 к.с.), Honda Civic Type R (315 к.с.), Volkswagen Golf R (310 к.с.) и Ford Focus RS (350 к.с.) влизат в сражение за короната сред най-бързите хечбекове.

Tesla срещу немците

771 електрически коня се изправят срещу бензиновата мощ на Mercedes-AMG E 63 S (612 к.с.), Audi RS6 performance (605 к.с.) и BMW M760Li xDrive (609 к.с.).



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 12345
    Отговор
    1 16:57  01.01.18
    Ех, тия Тесли яко дърпат.
  • И.К
    Отговор
    2 17:49  01.01.18
    Дърпат докато не падне батерията,а другите дърпат постоянно

    Коментиран от #3, #9

  • Ккккк
    Отговор
    3 19:54  01.01.18

    До коментар #2 от "И.К":

    Брей,голям гений излезна.Дали тока или бензина все нещо свършва.

    Коментиран от #4, #5, #6

  • 4 21:02  01.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор

  • Патриот
    Отговор
    5 21:35  01.01.18

    До коментар #3 от "Ккккк":

    Но при едното краят му е зад ъгъла при такива натоварвания, а на другото до следващият град. Едното се зарежда за от 3 до 10 минути, другото от един час та чак до 12 часа.
  • Тесла
    Отговор
    6 07:44  02.01.18

    До коментар #3 от "Ккккк":

    Ludicrous mode при тесла може да се включи само при загрята батерия и над определен капацитет, падне ли батерията примерно под 50% не можеш да го включиш. Тесла С е добра кола но е доста скъпа, това не е за нормален европеец.
  • Японеца
    Отговор
    7 09:45  02.01.18
    Tesla мачка, но фанатизираните немски фенове по-долу газ пикаят от яд!Много слаба Панамера! Какво прави тука клипа със силно модифицираните Сивици, без времена, няма никакъв смисъл?
  • Електрика
    Отговор
    8 10:17  02.01.18
    Ето малко факти: 1. Ludicrous mode работи при всякакъв процент заряд на батерията, но поради намаляване на напрежението при разредена батерия, мощността намалява малко. 2. Разликата във времената между пълна и 25% батерия е 1~2 десети от секундата. 3. Всеки старт в състезателни условия, изтощава батерията с около 2% 4. Разликата между пълен и 1/4 резервоар при спортните автомобили също дава разлика 1~2 десети от секундата, а при олекотени автомобили дори и повече. 5. Освен батериите, при състезания е препоръчително да се загреят и спирачните дискове и гумите, като двигателите с вътрешно горене не правят изключения, особено турбините. Да се изтъква като недостатък необходимостта от загряване на батерията преди да я натоварите на максимум е смешно. 6. Предвид точки 3 и 4, спортните автомобили с ДВГ имат много по-малък пробег с едно зареждане, защото ускорението е с по-голям приоритет.
  • Дръндрън
    Отговор
    9 21:47  02.01.18

    До коментар #2 от "И.К":

    Ти живееш с надеждата, че една глупост и неистина, повтаряна до безконечеие, ще стане истина, но не би! "Да, ама не!" - казваше големият Петко Бочаров А относно Tesla-та още преди години се закара до пистата, направи 28 последователни драг старта и се прибра след това. http://www.greenoptimistic.com/tesla-p85d-drag-races/
  • Електрика
    Отговор
    10 09:57  03.01.18
    Някои наистина вярват в поговорката, че ако повториш една лъжа 100 пъти тя ще стане истина. Един не спира да повтаря, че мощните електромобили излъчват радиация в околното пространство, после дава линкове колко били вредни рентгеновите лъчи, магнитните полета и електромагнитното излъчване, като трябва да повярваме само на думите му, че електромобилите наистина излъчват такива лъчи и полета . Други повтарят как нямало да стигне токът за зареждане на електромобили. Трети обясняват как токът щял да поскъпне, като не си правят сметката, че дори при тези цени някои хора биха си го произвеждали самостоятелно, а повишението на цените ще стимулира все повече хора да го направят, вместо да си го купят. Четвъртия без нямат как ще умреш от студ в електрически автомобил. Драстично намаляха тези които обясняват колко малки и бавни са електромобилите, но и такива не липсват. За щастие, реалността бавно и методично разбива всички тези митове. Всеки може да изгледа клипа от линка ти ли да види, че дори с малката батерия, след 28 старта от които 25 победи, на електромобила му е останал повече от половината заряд в батерията, въпреки че част от гонките са на фарове.

Напиши коментар:


Публикувай