4 Януари, 2018 10:43 30 117 33

Кои автомобили се обезценяват най-малко?

  • остатъчна стойност-
  • покупка-
  • продажба-
  • коли втора употреба-
  • нови автомобили
Кои автомобили се обезценяват най-малко? - 1

Отговор на този въпрос ни дават германците от Focus online и Bähr& FessForecasts, които публикуваха интересна статистика за обезценката на новите автомобили. Добре известен факт е, че когато една нова кола напусне магазина, то цената и пада средно с около 30%. Има автомобили обаче, които за три години се обезценяват много, но има и такива, които след същия срок могат да се препродадат с минимални загуби. Немските аналитици ни показват колко ще се обезцени една кола през 2021 година ако бъде купена сега.

Според Focus online и Bähr& FessForecasts, лидерите с най-голяма остатъчна стойност през 2021 година ще са следните: в клас супермини - Opel Karl 1.0, който за три години ще се обезцени с 53%. В класа на субкомпактните возила печели Volkswagen Polo 1.0 (- 56,5%), а в т.нар. Голфов клас - Mini Clubman 1.5 (-57%). В средния клас с най-малка обезценка ще са колите Audi A5 2.0 TFSI Sportback (-55%), а в класа на бизнес седаните - Mercedes-Benz E 200Т (-51,5%). При премиум колите най-изгодна за препродажба след три години ще е хибридната Panamera 4 (-49,5%).

При купетата с най-малка обезценка е BMW 218i (-56%), а при спортните автомобили - Porsche 718 Boxster (-57%). В един от най-бързо разрастващите се класове - този на компактните SUV-та лидер по обезценка Mini. Става дума за Mini One Countryman (-60,5%). При средноразмерните SUV-та лидер е Porsche Macan (-60%), при пълноразмерните SUV-та - Mercedes-Benz G 350 D (-51%), при минивановете - Mercedes-Benz B 160 (-53%), при кабриолетите - Mini Cooper (-58%), а при електромобилите - Opel Ampera-e (-45%).

До тук ставаше въпрос за процентна обезценка, но германските специалисти са направили и изчисления, показващи остатъчната стойност в евро. По този показател лидерите са: в А-клас - Citroen C1 1.0 VTi68 (-4409 евро), в В-клас - Dacia Sandero 1.0 SCe (-3654 евро), в Голфовия клас - Citroen C-Elysee 1.2 (-7060 евро), в D сегмента - Opel Insignia 1.5 DIT Grand Sport (-13 125 евро), в бизнес класа - Mercedes-Benz E 200 (- 21 217 евро), а в класа на премиум колите - Mercedes-Benz S 350 D (-46 179 евро).

При автомобилите тип купе най-малко пари губи BMW 218i (-13 051 евро), сред спортните автомобили - Nissan 370 Z (-18 935 евро), мини SUV-тата - Suzuki Vitara 1.6 VVT (-8104 евро), сред компактните кросоувъри - Dacia Duster 1.6 ScE (-5066 евро), сред средноразмерните SUV-та - Hyundai Santa Fe 2.4 GDI (-17 878 евро). Що се отнася до функционалните миниванове, то най-малко пари ще загубят тези, които през тази година си купят Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI (-9730 евро). При кабриолетите своеобразният победител е Mini One Convertible (-9675 евро) и при електромобилите - Renault Zoe (-15 108 евро).


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 киро си е киро

    56 45 Отговор
    Една от най-бавно обезценяващата се кола (ако не и най-малко обезценяващата се) е грозната хонда джаз. Държи цена и след 10 години е за сума, за която купуваш друга 10 годишна кола, която като нова е струвала два че дори и три пъти по-скъпа от тъпата, грозна и противна хонда. Нито хонда джаз е най-красивата, нито най-здравата. Една от най-практичните е (че може да си натовариш боклуците в нея) и до тук. Идиотска работа. Но пазара се саморегулира, търсенето определя предлагането. Докато има идиоти, които плащат, ще има и хиени, които ще държат високи цените.

    Коментиран от #2, #4, #23

  • 2 Карачо

    65 32 Отговор

    До коментар #1 от "киро си е киро":

    Киро си е киртак и товяа е истината.
    Карай си "красивия" Гоуф и не се мъчи да разсъждаваш, защото няма с какво да
    го правиш! Хонда Джаз, а и всички Хонди, както и Тойоти и Субарута не се обезценяват толкова бързо, защото са абсолютно безпроблемни и здрави автомобили. Хората, които поне малко разбират от коли знаят, че по-добре да дадат повече пари за не
    що японско и да са спокойни, че няма да има изненади отколкото да дадат по-малко пари за немски трошляк, който излиза като нов с дефекти а какво остава след 3 г.

    Коментиран от #9, #21

  • 3 Кики

    20 10 Отговор
    Стига де значи аз се прецаках че си купих чисто нов японски автомобил.
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Ловеца на поршета

    12 33 Отговор
    Моето BMW е най- малко обезценяващото се.
    То е безценно!

    Коментиран от #7

  • 6 filo

    8 34 Отговор
    Отговорът на този въпрос е много прост. Най-малко се обезценяват премиум марките. Това го знаят и малките деца и няма как да е обект на дискусия.
  • 7 съСипвача на бе ен ве-та

    13 4 Отговор

    До коментар #5 от "Ловеца на поршета":

    Недвижима собственост ти е викаш, безценна хаха
    Поне едно порше да беше хванало, ама нейсе ;)
  • 8 Японеца

    86 7 Отговор
    Оле, оле, в държава със средна заплата 800лв. в София 1300лв. се говори само за премиуми, БМВ, Мерц, Кайени, Панамери и Ауди.
    Първо си купете апартамент, не да живеете при мама и тате!

    Коментиран от #22

  • 9 Гошо

    16 35 Отговор

    До коментар #2 от "Карачо":

    А след тези 3 години японските консерви са изгнили напълно
  • 10 киро си е киро

    18 20 Отговор
    Да да, мита за неразвалящата се японска кола, чувал съм го. Затова всички специализирани морги за японски коли просперират и печелят луди пари от части втора ръка. Защо ли?
  • 11 filo

    61 2 Отговор
    Що за простотия е да се конфронтират хората за това дали японския или немски автомобил е по-добър. Истината е, че и двете са отлични, а на старо е индивидуално, зависи на какво ще попаднеш.
  • 12 Чичу Ади

    54 6 Отговор
    Значи пак сте чели, но не сте разбрали статията. За 3 години нормално премиум автомобилите да се обезценяват най-малко в проценти, защото още не са излезли новите им модели. Защо не проверите обезценяването след 6-7 години. Една S-class нова излиза 100К евра. След 6-7 години вече е под 15К, или обезценяване 85%. Просто това е кола с много скъпа поддръжка, макар и морално остаряла. Само гай Баньо си я купува и после тегли кредит да й смени маслото и филтрите. Най-малко се обезценяват точно ширпотребата, защото една нова Сандеро струва 7-8К ойро, и след 10 години губи само 5-6К ойро от стойността си. А след още 10 години не е загубила повече от още 200 евра. В световен мащаб хората отдавна разбраха, че пилеенето на пари за скъпи коли е фалш и все повече се набляга на малки и евтини коли, които се сменят по-често с по-малко загуба. Премиум седани и джипки след 15-ата година не се обезценяват много, но разликата идва в поддръжката, която Ганя не брои поради липса на акъл в тиквата. Едно обслужване на Алуди А6 от 2001-ва струва колкото цялостен ремонт на Дачия Сандеро, в някой случаи самият ремонт на Алудито е по-скъп от Дачията.

    Коментиран от #16

  • 13 Просто питам

    13 1 Отговор
    Това с автокъщата неква скрита реклама на Нес кафе ли е ?
  • 14 Антон 1

    16 9 Отговор
    Я вижте Шкода Супърб !
    Даже може да сравните цената на нови в БГ и втора употреба при същите параметри в Германия !
    Супърба е най -бавно обезценяващата кола в сигмента си !
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Наивник

    8 2 Отговор

    До коментар #12 от "Чичу Ади":

    Обезценяването за всички коли е еднакво ако го погледнеш процентно. В абсолютна стоиност няма смисъл понеже тогава класацията се изкривява и най-евтиното се обезценява най-малко.
    По години обезценяването не е правопропорционално в смисъл първите години е най-много.
    Премиум автомобил е пазарен трик за наивници като теб, вече и голфовете и логаните са премиум така че да се радваш че караш премиум кола.
  • 17 Ghost13

    20 0 Отговор
    Най-бавно обезценяващата се кола е Ferrari 250 GTO!!! Даже се наблюдава покачване на цената. :-)
  • 18 левче

    10 6 Отговор
    Преди точно 10 години купих Ситроен Саксо 1.1 за 3500 лева ...днес струва 500 лева ... САМИ ОЦЕНЕТЕ ОБЕЗЦЕНЯВАНЕТО ... ама на мен ми е келипир - щото съм го карал за под левче на ден (3000 лева обезценени за 3650 дни)

    Коментиран от #20

  • 19 Бай Ганьо

    5 4 Отговор
    Бай ганьо си знае своето не гледа процентно а като абсолютна стойност.
    А ако си вземеш москвоч от 1979 за 300 лева след 20 госини ще го продадеш пак за толкова но за скраб и ще си най на далавера.А иначе обезценяването ти е 85%.
  • 20 Емил

    10 2 Отговор

    До коментар #18 от "левче":

    Ако си беше купил велосипед, щеше да си по на кяр!

    Коментиран от #29

  • 21 Японска рЪжда

    10 8 Отговор

    До коментар #2 от "Карачо":

    Тииииии вярваш ли сиииии?
    Елементарните неща по-трудно се чупят (претопени два болта на кръст)
    но трудно се развиват.
    Японски комплексарчета ходете да работите в някой сервиз да проумеете истината.
  • 22 Темида

    4 5 Отговор

    До коментар #8 от "Японеца":

    Апартамента ...панацеята на БГ щастието. Няма пък ще си карам Mazda MX5цата и ще живея на квартира.
  • 23 Съпричастен

    3 2 Отговор

    До коментар #1 от "киро си е киро":

    Просто щото наистина е тъпа грозна и тв никой не си я е купил като нова и затова всички 2746 бр продадени в европа (примерно) са на малко км защото рано или късно купувачите са се осъзнавали и ги е хванало срам да карат тоя боклук

    Коментиран от #24

  • 24 Електрика

    2 1 Отговор

    До коментар #23 от "Съпричастен":

    И какво стана, противно на мнозинството мнения тук, най-малко се обезценяват електромобилите:

    Opel Ampera-e (-45%).
    Всички останали автомобили губят повече от половината от цената си за три години.

    Нали електромобилите няма ли да се продават втора употреба, защото след 5 години можело да ги продадеш само за 10% от първоначалната цена?

    Челният сблъсък с реалността боли май!

    Коментиран от #26

  • 25 брей,брей

    11 6 Отговор
    В момента съм с е61. Т.е.-BMW 530xd .Минаха през мене много коли -кеф ти френски,кеф ти италиянки.Жигулаторите не ги броя... .По едно време ударих дъното с мохер...е..."Алеко" .От японските машини съм имал само две -Мицу Лансер(някакво подобие на свръх грозно комби) и Тойота Авенсис (мисля че беше модел 2000г)която я взех от чиляк дето имаше да ми дава кинти и човека ми я предложи .След това минах на немско...Нещо и двете япончета не ме изкефиха...Возиш се ама...тояги...
    Та - стигнах до извода че 10г. Мерцедес е по-добре от 10г.жълтур.Така че - всеки да си кара каквото му е на сърце и айде безавариина Новата година!!!
  • 26 X5ца

    1 0 Отговор

    До коментар #24 от "Електрика":

    За 3 години половината от цената си, къде я видя тази кола дай ми еда X5 ще я взема веднага.
    Amperata като нова не я искат ти ми говориш 10 годишна не ставай смешен.

    Коментиран от #31

  • 27 ТМВ

    12 4 Отговор
    Аз съм почти на 50г.мислих умувах и на края ми падна на сърцето Lancia Thesis 3.0! Влюбих се в нея както в жената като бях млад,и е по млада от нея!!Хич не ми пука че няма кой да я купи,пък и няма за кога..!!
  • 28 Гошо

    3 5 Отговор
    Opel Astra G - Преди 10 години за по 6-7хил бяха сега са по 2,3 даже и някой по 4 хиляди,здравите бараки държат цена ,докато френските ги купуваш за 30-40 и ги продаваш след 4 години за 10-12 хил -пример Рено Лагуна
  • 29 Будала

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "Емил":

    Хахаха,много яко, евала братле... много си прав...
  • 30 гост

    0 2 Отговор
    Всичко немско е на почит. Макар че подобни проценти бяха нормални за френски и корейски коли до 5тата година.
  • 31 Електрика

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "X5ца":

    Ами заповядай!

    И да публикуваш снимка с новото возило другата седмица!

    https://www.autoscout24.bg/rezultati?mmvmk0=13&mmvmd0=16406&mmvco=1&fregfrom=2014&powertype=kw&atype=C&ustate=N%2CU&sort=price&desc=0
  • 32 Айде бе

    1 1 Отговор

    До коментар #4 от "Стара баба":

    Продадох 25 год Мазда на 140 000 км /купена като нова/ , без грам ръжда и карана само от мен! Така че има и коли без върнат километраж!
  • 33 Айде бе

    1 1 Отговор
    Продадох 25 год Мазда на 140 000 км /купена като нова/ , без грам ръжда и карана само от мен! Така че има и коли без върнат километраж!