Last news in Fakti

5 Януари, 2018 14:10 15 173 91

4600 км със $100

  • tesla-
  • model 3-
  • рекорд
4600 км със $100 - 1

Редакторът от изданието Drive Алекс Рой и един от първите собственици на нискобюджетната tesla Model 3 Даниел Зорила, направиха нов рекорд за електромобили.

Те преминаха класическото трасе Cannonball Run от Ню Йорк до Лос Анжелис за 50.16.23 часа. Cannonball Run е с дължина 4 603 километра.

4600 км със 0

Постижение в рамките на 50 часа се счита за много добро, дори и за кола с двигател с вътрешно горене. При електромобилите проблем е зареждането, което отнема доста повече време.

Средната скорост на електромобила по време на постижението е 91.57 км/ч, а сумата, която е била необходима за зареждане възлиза на $100.95.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 ХХХ

    36 13 Отговор
    Част от бъдещето!

    Коментиран от #4

  • 4 гост

    28 8 Отговор

    До коментар #3 от "ХХХ":

    Ами аз като гледам по-голямо НАСТОЯЩЕ от това , здраве му кажи !!!
  • 5 гост

    70 7 Отговор
    И само да отбележа , че след като се върне обратно в Лос Анжелес , цялото удоволствие ще е струвало 200 долара за 10 000 км , което е о-малко от смяната на масло с филтри , което ще е необходимо на ДВГ за тоя пробег , а за гориво даже не отваряме дума !!!

    Коментиран от #8

  • 6 гост

    57 13 Отговор
    На Запад вече си ги карат в ежедневието и седната класа може да си позволи електрички, който желае ествественно. Както се вижда е три пъти по-евтино да се кара електричка. Хората живеят бъдещето, ние само по вестниците ги плюем, че били глупави да си дават парите за такава кола като може да си купет някой голям джип с бензинов двигател.

    Коментиран от #29

  • 7 Алфа Ромео

    55 21 Отговор
    Тази технология с тежките и пълни с отрова батерии е от миналото а не от бъдещето, единствената разлика е малко по-големия пробег. Никола Тесла е искал да ни покаже едно по-добро бъдеще, но са го смачкали монополите производители на ток и петролните компании, защото с неговите нови технологии спират да печелят. Които се е интересувал знае за какво говоря.
  • 8 гост

    12 5 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    И това е цена на бърза зарядна станция , демек най-скъпия вариант , която при зареждане в къщи или на споделено място може да падне до нула !!
    https://fakti.bg/technozone/117111-sobstvenici-na-tesla-shte-si-spodelat-toka%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20class=
  • 9 Driving pleasure

    30 61 Отговор
    КЕФ ЦЕНА НЯМА!!!
    Не да платя 100 долара - на мен да ми ги плащат пак ще избера бензинов двигател щото ватман няма да ставам!!!

    Коментиран от #10, #14, #16

  • 10 гост

    32 8 Отговор

    До коментар #9 от "Driving pleasure":

    Не си карал електричка и няма как да знаеш дали е приятно или не. Според мен тишината и въртящият момент са качествата на тези коли. Все пак в колите с ДВГ се търси (критикува) точно това, а електричката е с ускорение и доускорение на спортна кола, като в същото време е много тиха и много евтина за употреба. Нали се търси подобрение, ето го. Когато имам възможност бих опитал такава кола. Представи си, че караш митсубиши ево, само че без звук, само ускорение.

    Коментиран от #15

  • 11 ключаря

    23 36 Отговор
    Ако разделим 180 лв. на 4600 и умножим по 100 ще получим 3.91 лв на сто километра - и това ми било евтино!
    Това е ЛУДОСТ ! Разполагам с 6-местна Фиат Мултипла, която гори 6.40 лв на 100 км. на цена на метана 1,25 лв. за килограм!И това с измисления акциз!
    А сега си представете, е сте в "западнала" Русия, където равностойността на метана в лева е 0.37 лв за килограм.
    Излиза, че на то е много, ама МНОГО скъпо.

    Коментиран от #56

  • 12 ключаря

    6 13 Отговор
    Публикувано във факти.бг:
    ключаря
    (гост)

    Неутрално
    11 15:12 05.01.18 ОТГОВОР Ако разделим 180 лв. на 4600 и умножим по 100 ще получим 3.91 лв на сто километра - и това ми било евтино!
    Това е ЛУДОСТ ! Разполагам с 6-местна Фиат Мултипла, която гори 6.40 лв на 100 км. на цена на метана 1,25 лв. за килограм!И това с измисления акциз!
    А сега си представете, е сте в "западнала" Русия, където равностойността на метана в лева е 0.37 лв за килограм.
    Излиза, че на ток е много, ама МНОГО скъпо.
  • 13 Driving pleasure

    36 22 Отговор
    Значи да видим, едно Subaru WRX гори 10/100 демек при цени от около 0.9 долара за литър (3.20 е за галон) удоволствието ще ни ствува около 900 долара за тия 10 000 км с електричката 200 - разлика 700 долара...
    Субаруто чисто ново струва 26 000 долара таз електрошитня струва 42 000 (субсидиите скоро отиват в историята). демек имаме 16 000 долара ценово предимство разделяме ги на тия 700 долара разлика за 10 хил км и виждаме, че що се касае до гориво електрошитнята ще се изравни по разходи с добрия стар двигател чак след 230 000 км!!!!
    Ако си го взел нов от магазина след 230 000 км отдавна вече няма да си собственик на това Субару, и КЕФА ЩЕ ТИ Е ИЗЛЯЗАЛ МНОГО АМА МНОГО ПО-ЕВТИНО

    P.S. смяната ма масло е 50 долара, може и по-евтинно - т.е. това са едни 1000 и нещо долара или вместо 230 хил км ще са 215 хил същата работа!!!! Моля задръжте си бъдещето мен лично настоящето си ме урежда великолепно!!!

    Коментиран от #20, #47, #89

  • 14 Електрика

    22 9 Отговор

    До коментар #9 от "Driving pleasure":

    Удоволствието зависи от гледната точка. За каращият електрически автомобил е удоволствие да изпреварва напомпаните НА ВЪНШЕН ВИД спортни автомобили, които си мислят, че колкото повече бръмчи толкова повече върви. Засега ги изпреварват по кръстовищата и пътищата, а съвсем скоро и по пистите.

    Както казах, удоволствието е въпрос на гледна точка. Ако цялото удоволствие от шофирането ти се изразява в шума от двигателя, електромобилите определено не са твоя избор.

    Когато става въпрос за 50 часа пътуване и 4600 километра, лично аз бих избрал да пътувам в тишина и спокойствие, но по никакъв начин не те критикувам твоя избор и го уважавам.

    Коментиран от #17, #23, #40

  • 15 Driving pleasure

    14 18 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    За къв дявол ми е ЕВО без звук бе човече? 50% от тръпката е звука! Кеф мога да имам с един V8-мак даже като го карам с 5 км/ч излизайки от паркинга достатъчно ми е да чувам как бумти сърцето!
    Нема начин, за въртящ момент има дизеляк и той ще се върже на по-добри пари с обезценката и стойността на колата спрямо електричката.
    В общи линии е супер тъпо, че електричките ги рекламират по всевъзможни критерии, но не и като екологични или евтини - имало ускорение - за тва ли взимаш електрика или да спасяваш полерните мечки?
  • 16 sss

    10 5 Отговор

    До коментар #9 от "Driving pleasure":

    но магия не станааа
    вместо батман
    станах ватман
  • 17 Driving pleasure

    14 12 Отговор

    До коментар #14 от "Електрика":

    1во, колко пъти ти се налага да правиш 4600 км преход на един дъх? Хвани самолет ще ти е по-бързо и безшумно и удобно. В града се кажи на градския транспорт, а като излезеш да си покараш да знаеш че караш нещо, което си заслужава!

    2ро ти можеда уважаваш позицията ми, но като цяло електролюбителите налагат електричките като задължителни така, че аз не мога да уважавам любителите на тока, които ми отнемат удоволствието заради своето собствено. Ако не се натягаше толлкова за убиването на ДВГ никой ама никой няма да се занимава с вас (събирателно) карайте какво ви воля ако искате и платна им сложете на колите си. Но да заставате на позиция, че трябвало да съм като вас - е сори ама ще се инатя!

    Коментиран от #18

  • 18 Електрика

    19 7 Отговор

    До коментар #17 от "Driving pleasure":

    Не се притеснявай, поне до 2050 година ще може да си караш бензиновите автомобили, а в България и по-късно. Все пак от 2040 година просто ще спрат да продават нови бензинови и дизелови автомобили, но няма да спират от движение вече закупените, докато желаеш да ги караш.

    Хубаво си сметнал за Щатите, но нека сметнем разходите за нашата родина.

    Разходи за субаруто само за гориво са 46 хиляди лв за 230000 км.

    Като сложиш и данъците, за колкото си избереш години, плюс масла филтри ангренажни, ремъци, съединител, накладки спирачни дискове, без да се разваля абсолютно нищо по двигателя.

    За ток на нощна тарифа ще дадеш 4 600 - точно 10 пъти по-малко пари, без да имаш никакви други разходи освен за гуми и чистачки.

    Така че евтиното засега го имаме, което повишава удоволствието от шофирането и стимулира изминаването на повече километри.

    Спокойно можеш да идеш да пиеш кафе от София в Пловдив, като кафето ще ти струва повече, отколкото транспортните разходи.

    6лв спрямо 60 със субарото, на мен ми звучи като допълнително удоволствие от шофирането!

    Коментиран от #21, #24

  • 19 Plovdiv

    5 3 Отговор
    Чакам коментара на Оня с коня!
  • 20 гост

    13 3 Отговор

    До коментар #13 от "Driving pleasure":

    Сега от тези 16х.долара махни 7500 долара субсидия. Помисли, че тази кола се предлага с малко по-малък пробег за 35х.долара, а не за 42. След това помисли, че в САЩ никой сервиз няма да ти смени и обслужи ВРХ за 50 долара, а по-скоро за 250-400долара на всеки 10х.км. Само обслужването ти унищожава разликата в цената. Като платиш 10 долара за час паркинг с ВРХ и няколко стотин долара данък и къде ти отиде сметката.
    Не отричам удоволствието от звук, двигател и др., но плюс има към електричката и да си ги купуват тези, които ги харесват, не е задължително да ги харесвате. Просто си имат позитиви.

    Коментиран от #22

  • 21 Driving pleasure

    15 9 Отговор

    До коментар #18 от "Електрика":

    Да, но забравяш, че тази тесла ще ми е струвала двойно над субаруто - тоест тия тия 60 лева ще си ги платил в цената на колата при покупката.

    освен това забравяш остатъчната стойност - 1во скъпита коли винаги се обезценяват повече а модел 3 като ценоео равнище е близко до луксозен мерцедес. 2ро и по-важно - след 8 години като изтече гаранцията риска от покупка на електричка с евентуална ужасяващо скъпа смяна на батерия ще срине цените им на вторичния пазар - не гледай сега какво. Още повече Тесла "прехвърля" ограничена гаранция при по-ранна продажба - дават ти 2 год или 160 хил км и то само ако продажбата е през техните структури.

    Нещата не са толкова прости и електричките не са толкова евтини. И преди съм го казвал - не ги отричам, но ако са малки градски бълхи с малки 15тина кВ батерии за 100 км пробег колкото за големия град - ето тва е екологична и смислена кола.
    5 метра туч с 500 коня не се вписва никъде!
    В тоя ред на мисли Елончо тотално опорочи идеята за ЕКО-автомобил щото неговите са всичко друго но не и ЕКО, той даже не ги и рекламира като такива.

    Коментиран от #26

  • 22 Driving pleasure

    7 7 Отговор

    До коментар #20 от "гост":

    както казах субсидиите скоро ще спрат, за всяка компания си има лимит и за Тесла скоро ще свърши. Това касае и за данъчните облекчения, все някой трябва да плаща данъци! Въобще мисленето че електричките трябва да са освободени от данък е супер изкривено и показа поредната политическа простотия

    данъка, който плащаш е за поддържане на пътя, а ЕВ (electric vehicle) в общия случай тежи и разрушава повече. Това че е с "нулеви" емисии е нерелевантно. ДВГ го плаща като акциз в горивото, докато електричката нищо не плаща, че в най-добрия случай 50% от тока и е произведен от някой ТЕЦ бълващ много повече отрови.

    А и забравяш, че ползвателя поне на въпросното субару е пич с достатъчно бензин в кръвта, че да си смени сам маслото и да му излезе под 50 кинта :)
  • 23 Несериозно

    8 9 Отговор

    До коментар #14 от "Електрика":

    1. Ти някога карал ли си някога нормална кола с над 100 км/ч???
    Не се чува двигателят само гумите бучат дори и да со от най-безшмните. Да не говорим с нископрофилни гуми с голям борд!!!
    2.Ти карал ли си на писта 2,5тона кола на писта тази кола така те дърпа към загражденията че 100 пъти се изпотяваш.
    3.Ти карал ли си нормален бензин, от 50км/ч нагоре няма спиране единствен недостатък е на ниски обороти тоест евентуално на светофара в града.

    Коментиран от #25, #49

  • 24 Автомонтьор

    3 6 Отговор

    До коментар #18 от "Електрика":

    100000 пъти ти се казва че цената на тока и горивата са конюктурни, това не е реалната им цена ето сега понеже патриотите се натискат за власт не дават увеличение на тока за бита но за бизнеса скача а НЕК е с милиони загуба заради субсидирането на тока + Козлодуй който си заминава ето ти евтин ток. От другата страна първо акциз после данък върху цена+акциз за горивата а като видиш по света цената на тока и бензина разликата навсякъде е от земята до небето. Това са стоки от първостепенно значение и цената не се образува по пазарен принцип а е политика.
    Отделно тежката кола има по големи гуми и се плащат голеи пари за тях същи и накладки за спирачките. Какво ми броиш антифриз, масло, филтри които са примерно 300 лева на година това пари ли са само данакът ти е повече.
    Двигателите на нормална не форсирана кола на практика е вечен ходовата част на по тежка кола е по застрашена така че теслата отново е на минус.
    Единственото огромно предимство е трансмисията като цяло, ако има нещо което мразя в колата това е трансмисията толкова много проблеми понякога че и на мен ми се приисква една тесла понякога :).

    Коментиран от #27, #31

  • 25 Напишете кода от картинката

    14 4 Отговор

    До коментар #23 от "Несериозно":

    Не можеш да спреш гората да се разлисти! За $100 кой няма да иска да мине през цяла Америка и то в лукс и с 3 сек 0-100? Тия глупости за звука са ала-бала, Теслите се продават като топъл хляб и има 500 000 чакащи за модел 3. Пък и със или без Тесла, китайците вече сериозно са се заели с електрификация, така че ако другите марки не се заемат ще излязат нацяло от играта..
  • 26 Електрика

    8 4 Отговор

    До коментар #21 от "Driving pleasure":

    Както казах винаги зависи от гледната точка. Няма едно единствено правилно решение. Ако имаш бензин в кръвта, дори с пистолет на челото не могат да те накарат да си купиш електричка.

    Обаче ако имаш фирма, която изисква 2 курса до Пловдив всеки един работен ден, само спестените от гориво разходи ще се равняват на поне 40 000лв годишно, което ще рече че само след две години, този автомобил ще е без пари спрямо дизелов автомобил.

    Дори 5 на 100 да гори, 600км са 2600лв месечно за гориво. За тези пари може да си вземеш не една, а две Тесла модел 3 на лизинг и пак ще ти излезе по-евтино отколкото някой да ти е подарил един дизелов автомобил.

    Коментиран от #28

  • 27 Напишете кода от картинката

    10 5 Отговор

    До коментар #24 от "Автомонтьор":

    "Публикувано във факти.бг: Двигателите на нормална не форсирана кола на практика е вечен"

    Хахахахаа - момче ти лека кола виждало ли си?

    "Публикувано във факти.бг: Отделно тежката кола има по големи гуми и се плащат голеи пари за тях същи и накладки за спирачките."

    Ел. колата не е по-тежка от бензиновата - все пак няма двигател и скоростна кутия. И накладките никога не се сменят защото спира 99% само с двигателя. Ама ти как да ги научиш тези неща в училище..

    Коментиран от #30

  • 28 Driving pleasure

    3 4 Отговор

    До коментар #26 от "Електрика":

    Съгласен съм за Фирмата, ама кво правим, ако трябва да навърта от София до Бургас 2 курса :)

    И пак, при него ще се върже, щото ще навърти голям километраж надхвърляш споменатите 200 тина хил км много бързо, но за частник тия 200 хил км са 5 годишна химера и надценката е неоправдана

    но пък ми е интересно и ква ще е тая фирма дето ще разкарва кола и шофьор за 3ма пътника :)
    И не, не е нужно да ми опират пистолет в главата за да карам електричка, в градски условия един електрически Смарт ще ми е удоволствие ако мога да си го позволя като втора кола!
  • 29 ГОСТ

    5 3 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    ма ни сме комплексари
    защото сме бедни и прости
    ако си пиеш ракията и салатата
    имаш жена готова на всичко
    работиш 4 дни седмично
    дреме ти на.....
    съседа КАКВО КАРА
    питаите някои наистина богат
    знае ли изобщо комшията с каква кола е?
  • 30 Автомонтьор

    4 7 Отговор

    До коментар #27 от "Напишете кода от картинката":

    1.За разлика от теб не само съм виждал ами и съм карал кола, досега двигател не съм чупел!!!!!! Ти ако си купил някаква изпилена 20+ годишна бегачка и я караш в лютеницата си е твой проблем малоу..ици бол ти си само поредният.
    2.Ел. колата била по лека дооообре потвърждение на първата ми констатация.
    3.Ти си поредният ма.....ик който по байра кара на свободна още едно потвърждение на първата ми констатация, първо научи как работи ДВГ после ми казвай кой как може да спира.

    Коментиран от #38

  • 31 Електрика

    9 5 Отговор

    До коментар #24 от "Автомонтьор":

    Специално за тебе ще дам още малко изчисления към предишния си пост.

    600 километра дневен пробег се равняват на 156 000км годишен пробег за пет дневна работна седмица. Това са 1 250 000 километра за 8-годишната гаранция на Тесла за батерията и двигателната част с трансмисията. Би ли повторил онова за почти вечният двигател с вътрешно горене за такъв пробег?

    За тези години, всяка фирма сменя няколко от "евтините" автомобили, веднага след като им изтече гаранционният пробег. Дали им излиза по-евтино?

    Освен пари за автомобили, само за гориво ще са дали минимум 125 000лв.

    Поправи ме ако греша, но смяната на масло антифриз филтри и ремъци за тези 300лв не се ли правеше на пробег, а не на години? За тези осем години трябва да се направят 100 смени, по 300 лв по твои сметки с допълнителни 30 000 лв

    Коментиран от #32, #33

  • 32 Автомонтьор

    3 2 Отговор

    До коментар #31 от "Електрика":

    Добре бе човек ето казвам без да правя сметки прав си не обичам дребнотенето ако съм собственик на логистична фирма бих ги правил но сега не, колкото толкова +/- 500 на година не ме събарят.
    По ми е важна екологията за нея бих подкарал един ЛИИФ.
  • 33 Driving pleasure

    2 4 Отговор

    До коментар #31 от "Електрика":

    Айде и аз да направя "изчисления" една умна фирма си сменя колите поради 2 причини: 1во защото при ранната смяна има по-висока остатъчна стойност; 2ро защото за тия 1.25 млн километра ще ти сдадат всички възможни периферни агрегати и в крайна сметка карайки "евтино" електричката накрая ще си с 0 остатъчна сойност и тя ще е за скраб.

    Второ при презумпцията ти с фирмата е, че подобен транспорт се извършва обикновено от по-големи превозни средства - поне бус и то поне с 8 места. и тук отново имаме няколко точки. Тоя бус щее дизел, а за поддържан дизел тоя милион км не са особен проблем, освен това смяната на ремък при съвремените мотори е на 120-160 хил км, а вероятността дизеловия бус да е с верига е огромна и там вече при правилна поддръжка може и да не сменяме или поне да сменим на 500-600 хил км. Същото е и за маслото на-малко на 20 хил км са предписанията за новите коли а това сваля на половина тия разходи дето толкова те плашат.

    Коментиран от #36

  • 34 Гост

    6 0 Отговор
    Големи сме хитреци, хабим си енергията в спорове, вместо да погледнем напред и направим нещо смислено :)
  • 35 Електрика

    4 4 Отговор
    Виждам че и цената на тока те притеснява. Продължавам със сметките от същия пример.

    Видяхме, че годишно се пестят едни 40 000 лв от дизел. Ако решим с тях да да наредим малко фотоволтаични панели на покрива на офиса, ще може да изградим 20 киловата фотоволтаична централа.

    Годишният добив от един киловат за България е около 1250 киловатчаса. Следователно за година добивът ще е 25 000 киловатчаса.

    Средният разход на модел 3 е 160 ватчаса за километър. Следователно само електроенергия добита от слънцето, ще могат да се изминат 25 000/0,16= 156 250 - О чудо, точно колкото ни трябват. Значи само със спестеното за една година от гориво, могат да се осигурят 25 години безплатно и чисто зареждане на електромобил!
    Има само една уловка и тя е, че това е най-ниската цена за изграждане на фотоволтаична централа миналата година. В България Тя е почти два пъти по-висока, но пада с всяка една година. Това обаче е без значение, защото само от спестената от две години може да се изгради фотоволтаична централа още днес.
  • 36 Електрика

    3 3 Отговор

    До коментар #33 от "Driving pleasure":

    Ще ми посочиш ли, кои са тези "всички възможни периферни агрегати", в един електромобил които ще се скапят за 8 години по магистралата?

    Защо смяташ, че задължително трябва да се возят хора? Ще се учудиш фирмите за какви глупости въртят по над 100 хиляди километра годишно. Като се почне от доставка на резервни части, минеш през няколко курса на ден само заради няколко подписа, та стигнеш до разнасяне на кръвни проби между лабораториите. Неслучайно фирмите са най-големите клиенти на чисто нови автомобили.

    Относно остатъчната стойност на един електромобил, тя е и винаги ще бъде по-висока от автомобил с ДВГ. Това е заради батериите, които още при проектирането на батерийните модули, са предвидени за вторична употреба в устройства за съхранение на енергия.

    След като изтече гаранцията на батерията, тя ще има поне 80% от първоначалния си капацитет, защото това е гарантирано в гаранционните условия, ако капацитетът е паднал преди тези 8 години гаранция, батерията трябва да е сменена с нова.

    Това отговаря на въпроса който неминуемо някой ще ми зададе, как зареждаме електромобилите с електроенергия произведена от слънцето, когато то не пече.

    Това са реални сценарии които вече се изпълняват на запад, а не са плод на мои разсъждения и фантазии. Неслучайно вече има толкова поръчки за електрическите камиони. По този начин фирмите стават независими и имат много точно прогнозируеми транспортни разходи за десетки години напред, които не зависят от прищев

    Коментиран от #37

  • 37 Driving pleasure

    3 4 Отговор

    До коментар #36 от "Електрика":

    предлагам ти да внесеш 2 теслячета от америка и ще правиш по 100 бимки на година далеч преди всички други да са се усетили. Даже и на кредит при добър бизнес план всяка банка ще ти даде. Слагаш и панелите на покрива (това може и по програмата за енергийна ефективност) и до 5 години си милионер :)

    Коментиран от #39

  • 38 Напишете кода от картинката

    9 3 Отговор

    До коментар #30 от "Автомонтьор":

    Ти на спирачка ли караш по баира бе разбирач??
    Казах ти - ел колите спират с мотора, а не с накладки - кое точно не разбра???
    Ел колите нямат ДВГ и скоростна - кое не разбра???
    За чупенето няма какво да се коментира - празен сервиз няма в цяла България ама само твойта не се чупи - хахахаха пълен психар

    Коментиран от #41

  • 39 Електрика

    5 1 Отговор

    До коментар #37 от "Driving pleasure":

    Фирмените ми автомобилен не въртят достатъчно километри, за да си заслужава. Дори не си заслужава да са нови и гаранционни, за 10~15 хиляди километра годишно.

    Енергопотреблението също не е голямо, за да има смисъл да слагам фотоволтаици.

    Обаче имам приятел с склад за замразени храни. Целият му склад е покрит с фотоволтаици. По подразбиране изразходва най-много електроенергия, точно когато пече най-много слънце. Още на петата година вече беше на печалба, въпреки че тогава фотоволтаиците бяха адски скъпи.

    В същото време имам приятел който си сложи значително по-ефективни но по-евтини фотоволтаици на къщата, включително акумулатори. Още при инсталацията му сметнах, че дори след 20 години няма да е на печалба. Оказах се прав.

    Нито фотоволтаиците нито електромобилите са гаранция за бърза възвръщаемост. Всичко е строго индивидуално.

    Дори най-обикновен слънчев колектор за загряване на топла вода, в едно семейство ще си върне парите за 4 години, а при друго никога, при една и съща система.

    Всичко зависи от количеството и времето на консумацията на топла вода, а не само от системата.
  • 40 Антон 1

    4 5 Отговор

    До коментар #14 от "Електрика":

    Возил съм се и съм шофирал в Гермния електрически BMW 2 er I Mini , както и Тесла !
    Материалите в интериора на Теслата са много “добри “! Не знам след тия километри дали ще е тихо в купето !
    Колата вътре изглежда доста по - евтина за парите си ,а при затваряне на вратите направо се чудиш Тойота Айго ли чуваш или скъпа Тесла !
    Американска работа , ама сносна европейска бих си купил !
    То най -вероятно живота ще ме принуди !
    Иначе 6 цилиндров ,редови ,атмосферен е най - големия кеф !! На кола със задно разбира се и да не е американска или японска !:):):):):)
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 kolarimuse

    3 3 Отговор
    "Ключар" и всички останали, ти да не се хвалиш, че като караш на метан/ газ и каквото си искаш с жълти стотинки си много велик. Карай си колата на ГАЗ и Метан, тук става за електромобил, никакво замърсяване. Докато ти бръмчиш и наливаш в бутилката- бомба отзад и замърсяваш, този автомобил не замърсява. После гледаш новините и руптаеш колко бил мръсен въздуха в София, в Горно Нанадолнище, тук говорим за най-важното- Опазване на околната среда, осъществяване на транспортна функция с не малка скорост с наистина никакви пари при заплата 2000 и нагоре долара. Ти с 600 заплата набиваш 7 лв за 100 км ще изразходваш 320 лв- при заплата 600. Той при заплата 2000 и нагоре ще е инабил 100 $. Май на повечето им бяга аритметиката, а да не говорим за опазването на околната среда....
  • 43 гост

    6 0 Отговор
    Само да те светна , че спориш с групичка , за която електромобила , особено американския е най-голямата заплаха за "просперитета" на Русия , така че всякакви технически и икономически доводи не ги вълнуват , но за тяхно съжаление промените идват много по бързо отколкото се надяват ! :
    "Tpи мeждyнapoдни ĸoмпaнии пpoявявaт интepec дa пpoизвeждaт eлeĸтpичecĸи aвтoмoбили в Бългapия. Πpeгoвopитe c дpyжecтвaтa, зaявили интepec, тpябвa дa зaпoчнaт oщe тoзи мeceц.
    Toвa cтaнa яcнo oт интepвю нa миниcтъpa нa иĸoнoмиĸaтa Eмил Kapaниĸoлoв пpeд "24 чaca". Πo дyмитe мy eдин oт eвeнтyaлнитe инвecтитopи e eвpoпeйcĸи, a ocтaнaлитe двaмa ca oт дъpжaви извън cъюзa. "
    https://money.bg/investments/3-chuzhdestranni-kompanii-iskat-da-proizvezhdat-elektromobili-v-balgariya.html
  • 44 Мордор

    5 1 Отговор

    До коментар #41 от "Автомонтьор":

    Ей, ако си "автомонтьор", надали някой влиза в "сервиза" ти!!!
  • 45 kolarimuse

    3 2 Отговор
    Поста ми беше специално към псевдоним " Ключар" , който видиш ли му излизало по- евтино на газ/ метан. Икономически не му излиза по-евтино и природосъобразно хич. Българина винаги гледа да оплюе някакво постижение, без да се замисли над това какво и докъде е стигнал самият той. Не съм чел другите излишни кментари, след като видях какви хора има тук- като " КЛЮЧАР"

    Коментиран от #46

  • 46 Антиелектрика

    4 3 Отговор

    До коментар #45 от "kolarimuse":

    Ооо, ама разбира се, че метанът замърсява, те за това всички ТЕЦ-ове в Западна Европа произвеждат електричество с горене на природен газ, което си е чист метан, г-н еколог. Пък зареждането на електричките все още става именно с такова електричество.
    За разлика от дизела и бензина, метанът гори без да изхвърля токсични вещества.
    Да не говорим за "екологично" чистите литиево-йонни батерии.
    Май е по-лесно да пише, вместо да се чете?!
  • 47 Антиелектрика

    5 1 Отговор

    До коментар #13 от "Driving pleasure":

    Субаруто е по-бързо, има отлична 4х4 система и е повече автомобил във всяко отношение.
    Лошото е, че у нас и двете коли са над 100 000 лева и напълно обезсмисля изтъкването на някаква икономия. Кой ще даде 100 000 лева за кола и ще гледа колко му харчи?
  • 48 Напишете кода от картинката

    4 4 Отговор
    Днес показаха новият Фискер на ток - прогреса си върви, а тука на някой хора не можеш даже да им обясниш разликата между спиране с ДВГ и ел. кола. Дано да са платени, иначе не ми се мисли просто..

    https://electrek.co/2018/01/05/henrik-fisker-unveils-electric-car-emotion/#jp-carousel-59434

    Коментиран от #52

  • 49 Антиелектрика

    4 4 Отговор

    До коментар #23 от "Несериозно":

    Ами то електрофилите се чудят какви псевдо доводи да изтъкват.
    Ако някой чува звука на двигателя си при скорост от над 90 км/ч, да ходи да си ремонтира колата по-добре. При такова завихряне и шум от гумите при тази скорост, последното нещо, което се чува, е звукът на двигателя

    Коментиран от #50

  • 50 гост

    5 2 Отговор

    До коментар #49 от "Антиелектрика":

    А тоя довод забравили го ? :
    Според професор Юха Пирьонен, преподавател в университета в Лапенранта, надеждността на Model S не е изненада, като се има предвид колко висококачествени могат да бъдат електрическите двигатели.

    „Трайността на електродвигателите е доста различна в сравнение с тези с вътрешно горене. Обикновено електродвигателите имат работен капацитет от около 100 000 часа. За това време автомобилът може да измине приблизително 10 млн. километра“, обяснява Пирьонен.
    По време на премиерата на Tesla Model 3 миналия месец, шефът на компания Илон Мъск съобщи, че задвижващата система на новия модел може да бъде използвана над 1,6 млн. километра преди да бъде проверена и евентуално ремонтирана.
    И това без "обслужване" и "консумативи" !!!!!

    Коментиран от #51

  • 51 Антиелектрика

    3 5 Отговор

    До коментар #50 от "гост":

    Бъркаш ме с някой друг. Такива доводи никъде не съм излагал.
    Моите доводи са, че батериите са все още твърде опасни и запалими. Също така и че все още не е добре проучено силното електромагнитно поле върху човешкото здраве, за да се налага по диктаторски начин електричката.
    Спорове за надеждност, пробег, масла и т.н. не ме вълнуват на този етап.

    Коментиран от #54, #57, #63

  • 52 Автомонтьор

    0 3 Отговор

    До коментар #48 от "Напишете кода от картинката":

    Тази кола ходи си я карай ти У село смешко. Ние караме нормални коли а не такива дето разперват крила като чайка.

    Когато на някой не му стига образованието и е ходил на училище до 5 клас няма аз как да му обясня какво означава при ДВГ Engine Braking той просто си е неандерталец.
  • 53 Йордан

    0 4 Отговор
    Тия километри ги минавам с пасат Б6 на метан за 160 лева в България
  • 54 Електрика

    2 3 Отговор

    До коментар #51 от "Антиелектрика":

    Хайде спри се с това електромагнитно поле. Колко пъти да ти се обяснява, че такова при електромобилите почти няма!

    Ако не беше избягал от предишния диалог, вече щеше да знаеш че е така! Имам неопровержими доказателства, които сам ще сметнеш на ум!



    "Публикувано във факти.бг: Колко ли ти е трудно да проумееш какво е реактивната съставка на променливото магнитно поле?
    Два кабела се неутрализирали - чутовна небивалица!!!"

    Би ли ми отговорил на два елементарни конкретни въпроса, относно небивалицата?

    1. Захранили сме консуматор от монофазен контакт с двужилен кабел. Токът през фазовия кабел е 10А. Колко е токът през нулевия кабел?

    2. Същия пример, но с трифазен четири жилен кабел. Свързали сме три от същите консуматори между нулевия и всяка от фазите в звезда. Токът на всяка фаза съответно отново е 10А. Колко е токът през нулевия кабел?

    Дори не ти трябва калкулатор! Ще те помоля да си спестиш епитетите и да отговориш с две конкретни числа!

    Коментиран от #55

  • 55 Електрика

    2 3 Отговор

    До коментар #54 от "Електрика":

    Предния път съм допуснал неточност, която сега копирах. Става въпрос за нулев и фазов проводник, а не кабел.
  • 56 ????

    1 2 Отговор

    До коментар #11 от "ключаря":

    Почему х100 бе товарищ ,"математик",моята сметка покзв 0.021.

    Коментиран от #61

  • 57 мдааа

    2 1 Отговор

    До коментар #51 от "Антиелектрика":

    Публикувано във факти.бг: Също така и че все още не е добре проучено силното електромагнитно поле върху човешкото здраве...

    За това пък е перфектно проучено въздействието на канцерогенните сажди, азотния оксид и целия коктейл, който излиза от ауспуха на аДВГ и то точно там където е концентрирана човешката популация - в градовете!

    Коментиран от #67

  • 58 echo

    2 1 Отговор
    То и ДВГ като се появили хората протестирали, че плашат конете по улиците но след това.. та и вие се плашите от Ел, автомобили.. Там е бъдещето
  • 59 Кореаца

    0 0 Отговор
    Аз чакам да измислят ТЕЛЕПОТАЦИЯТА и тогава ще зарежа старите коли.то не се ли омажеш.не ти ли мирише.да легнеш под и над нея за да ядосваш жената.не даваш ли гас сутрин рано да будиш комшията .да те пцуват ..

    А нееееее......аман от лаптопи и телефони.хората вече така си общуват а и с колите ще станем така.то и секса някой ден ще ни го отнемат-само инвитро без контакти и джиджи биджи...НЕ по добре да спира този свят...
  • 60 Кореаца

    2 0 Отговор
    Аз чакам да измислят ТЕЛЕПОРТАЦИЯТА и тогава ще зарежа старите коли.то не се ли омажеш.не ти ли мирише.да легнеш под и над нея за да ядосваш жената.не даваш ли гас сутрин рано да будиш комшията .да те пцуват ..

    А нееееее......аман от лаптопи и телефони.хората вече така си общуват а и с колите ще станем така.то и секса някой ден ще ни го отнемат-само инвитро без контакти и джиджи биджи...НЕ по добре да спира този свят...
  • 61 ключаря

    0 0 Отговор

    До коментар #56 от "????":

    Простото си е просто - за да получим разход за 100 км.

    Коментиран от #62, #65, #66

  • 62 Рос

    1 0 Отговор

    До коментар #61 от "ключаря":

    2,17 долара за 100км
  • 63 Електрика

    1 2 Отговор

    До коментар #51 от "Антиелектрика":

    Какво стана със сметките за стойността на електромагнитното излъчване? Да не те затрудниха? Нали зависеше от Амперите по кабела? Чакам!
  • 64 гост

    1 1 Отговор
    Да , само че 2,17 долара са по-малко от 2 кг метан в САЩ и ако сравниш цените на тока и метана в Русия съотношението е същото , та недей да казваш само цените които ти изнасят !!! Да не говорим , че тока може да бъде много по-евтин и в САЩ и в Русия , ако го заредиш от друго място и в друго време и все пак не пропускай така "небрежно" колко ще "изкара" пословично "здравия" Мултипла и на каква ЦЕНА за части и труд !!!
  • 65 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #61 от "ключаря":

    коментар 64 се отнася за теб
  • 66 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #61 от "ключаря":

    Също така можеш да сравниш българските цени от 15 кв х 0,11 лв = 1,65 ЛЕВА и разхода ти от 6,40 на извънградско , щото Теслата на градско "гори" по-малко , ако и това не знаеш ! И пак повтарям , това е ЕДИНСТВЕНИЯ и разход за целия живот на колата !!!! И ако не си ходил да ти кажа , че в Европа метана се движи от 1,2 до 1,8 ЕВРО !!!!! И то при доставни цени по-ниски от българските !!
  • 67 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #57 от "мдааа":

    Я кажи какви сажди и азотни окиси има от един ДВГ на газ?
    А знаеш ли, че ДВГ може да гори водород и да излиза единствено вода от ауспуха?
    По-екологично от това, здраве му кажи.
    Ако има начин, аз такова бих карал, но засега технологиите не го позволяват.
    А залитането по крайности, никога не води до добри неща.

    Коментиран от #68

  • 68 гост

    0 2 Отговор

    До коментар #67 от "Гост":

    Я кажи , скоро излезе забрана за движение на каруци в София , сигурно си против , щото ограничава "свободата на избора" , а !!!

    Коментиран от #69, #71

  • 69 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 70 Чичо

    1 1 Отговор
    Бензин и дизел излизат от лукойл по 80 -90 ст. Това е без ддс и акциз. Ако някой ми обясни как държавата ще се откаже от това перо, значи е гений. Само знайте ще плащаме като на поп,за щяло и нещяло. А инъче не мисля че електриката е бъдещето, но и на това стъпало трябва да стъпим, по пътя на модернизацията. Припомнете си телефоните преди 20 години.

    Коментиран от #73

  • 71 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #68 от "гост":

    Честно казано не разбрах защо ми беше изтрит коментарът?
    Но мисля, че имам право на отговор към теб.
    Примерът ти е напълно несъстоятелен, защото забраната за каруци е нормална и продиктувана от това, че каруците нямат право да се движат по пътищата от републиканската пътна мрежа!
    Каруците нито плащат данъци, нито водачите им имат СУМПС, така че
    не виждам що за пример е това?!

    Коментиран от #74

  • 72 gxf

    0 1 Отговор
    чУвал съм, че през нулевия проводник течал същия ток като през фазовия а при трифазното там течал изравнителния. Какво е магнитното поле в колата - незнам, ама знам, че ако се сложи една ламарина се екранира и полето може и да не влияе, де да знам де, някой компетентен да каже по-точно, интересува ме за след няколко години.

    Коментиран от #76

  • 73 гост

    2 1 Отговор

    До коментар #70 от "Чичо":

    Не знам чичо ли си или товарищ , ама като лъжеш не си мисли , че в България вярваме на всичко дето го каже "бащицата" ! Акциза в България е 0,64 лв/л за дизел и 0,71 лв/л за бензин ! ДДС върху акциза е съответно 0,13 и 0,14 лева и това е ВСИЧКО което влиза в държавата ! Всичко останало заминава в Лукойл , а оттам директно в Москва ! И цялото това "удоволствие" коства на България над 8 МИЛИАРДА лева годишно , безследно излезли и ЗАГУБЕНИ за България !!! Само за сведение за две-три години това е едно Белене , въпреки че въобще не съм фен на АЕЦ , но в сравнвние с петрола е направо цвете !!!
  • 74 гост

    1 2 Отговор

    До коментар #71 от "Гост":

    Примерът ми е напълно състоятелен , защото каруците може да пречат на движението , но поне не тровят никого , докато ДВГ го правят дори като нови , а да не говорим стари като у нас ! Така , че претенциите ти за "право на избор" важат точно толкова , колкото правото на каруцарите или пушачите , дето не пушат в къщи щото жена им ще ги изгони задето омирисват къщата , ама много държат , че "имали право" да го правят на обществени места !

    Коментиран от #75

  • 75 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #74 от "гост":

    Навлизаме в безсмислени спорове. По-екологично от горене а водорода няма!
    Да забраним електричките, защото батериите са токсични - какво ще кажеш, г-н диктатор?
  • 76 Електрика

    0 0 Отговор

    До коментар #72 от "gxf":

    Това го обясни на Антиелектрика, който е "висшист със специалност електротехника" ... ако можеш!

    Трудно е да убедиш някого, който ВЯРВА в гледната си точка за вредата от електромагнитното и магнитното поле, радиацията и рентгеновото излъчване от електромобилите. Както повечето вяри, и тази не се основава на научни доказателства.

    Коментиран от #77

  • 77 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #76 от "Електрика":

    Човек, ти да не си опериран от чувство за такт?
    Не може ли да разбереш, че не ми се занимава с теб?
    Примерът само онагледява незнанието ти. 10 ампера по фазата щели да се компенсират с 10 по нулата. Това реактивно несъвпадане на синусоидите, това съпротивление изобщо викаш не са свързани с науката?!
    Пък да екранираш магнитно поле с ламарина е достойно за Нобелова награда, нищо, че дадох линкове и обяснения, че се екранира само с друг магнит.
    Всичко в главата ти се случва на ниво 4-ти клас, защото няма как да разбереш по-сложни неща.
    Карай електрички и не казвай аз какво да карам.
    И за 1000-ен път ти казвам - НЕ МЕ ЗАНИМАВАЙ ПОВЕЧЕ!!!
  • 78 Електрика

    0 0 Отговор
    Ще спра да те занимавам, когато ти спреш да ни занимаваш с параноята си относно какви ли не излъчвания от електромобилите! Когато престанеш да си измисляш и да лъжеш! Какво очакваш? Да си мълча ли?



    Какъвто и да е фактор на мощността, за да се промени косинуса , а да се разминат синусоидите на токът и напрежението, те ще са еднакви за фазовия и нулевия проводник, но с противоположен знак и магнитните им полета ще се унищожат взаимно.

    Всеки един десетокласник го знае, да не говорим за електротехник с практически опит.

    Омръзна ми да повтарям, че само с Уикипедия не може да се образоваш.

    Ако някога беше хващал амперклещи в ръка, щеше да знаеш колко големи глупости говориш.

    Също ако знаеше защо в наредбите е забранено да захващаш един от проводниците с метална скоба или в метална тръба, но няма проблем да захванеш с нея целия кабел, въпреки че по него тече три пъти повече ток.

    Кой ли беше Фуко, та не го спомена досега, наред с всички имена които изброи без никаква връзка с темата, за да изглеждаш по-интелигентен?


    Амперклещите измерват токът, като измерват електромагнитното поле около проводник. Ето ти нагледен пример дали полетата се неутрализират :

    https://youtu.be/z-KfZvbjyBY


    Същото е и при прав ток.Това, че някой конструктори са решили да си спестят единият кабел и да ползват масата на автомобила вместо него, е много лесен за решение проблем. Както виждаш решен още с второто поколение на Приус. След онзи скандал в

    Коментиран от #80

  • 79 Електрика

    0 0 Отговор
    След онзи скандал вече никой производител на електромобили не допуска тази грешка. Затова никой друг освен тебе не говори вече по темата, Защото това са били изолирани случаи на некомпетентни проектанти. Най-вероятно някой твой колега с диплома и никакви практически познания.
  • 80 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #78 от "Електрика":

    Ти явно не разбираш от български език!!!
    Нито пиша за теб, нито искам да ме квалифицираш точно ти!
    Изобщо не ме вълнуват глупавите ти примери. Какво общо има магнитното поле на проводници с това на асинхронен двигател?
    Ето за какво магнитно поле и сложни за теб неща стават в двигател на Тесла, гледай и се надявам повече да не ми пишеш по никакъв повод:
    https://www.youtube.com/watch?v=8XF-11MQGQ0
  • 81 Реалист

    3 2 Отговор
    Карам вече два китайски скутера на ток, като втория е туристически с 2.10см дължина(демек не малка кутийка). 50ст. На сто ток и наистина кефа от тишина е тотален. Кое му е готиното на едноцилиндров миксер и като спреш на място да те обгазява яката....само на Батко комплексар може да му е гот
  • 82 Чичо

    0 0 Отговор
    Към гост. Що само ддс върху акциза бе гост. Ддс то е върху цялата сума. Тя се образува от цена на продукта + надценка на производител +акциз + надценка на доставчик + надценка на продавач. Съвет - първо се чете, после се пише. А за тези пари ако са толкова много - питай Бойко все пак той управлява Бгто.

    Коментиран от #86, #87

  • 83 Електрика

    0 1 Отговор
    Ти май не разбираш български, като ти казвам че няма да те оставя да лъжеш останалите. На мен, както и на теб ти е пределно ясно, че не можеш да ме излъжеш, така че не съм си и помислял, че се обръщаш към мен с лъжите си, без значение дали вярваш в тях или преднамерено лъжеш останалите.

    Сега като вече знаеш, че електромагнитните полета в кабелите се неутрализират, прочети отново поста ми и си направи изводи какво се случва и с електромагнитните полета в електромотора, които също като в кабела са симетрични и следват токът и напрежението в кабелите, независимо от фактора на мощността и реактивната съставка.


    Електрика
    (потребител)
    ОТГОВОР36 09:55 29.12.17
    "Както каза в един спор, загубите в кабелите са минимални, КПД на електромотора също е около 90%. Загубите и от кабелите и от електродвигатели са 99% топлинна енергия, следователно някакви мижави 0,хх% или по-вероятно 0,0хх% от цялата потребена мощност, се излъчват като електромагнитни вълни.
    Ако не си учил в училище, когато захранващите кабели са успоредни един на друг, излъчването е от тях електромагнитни вълни се неутрализират и енергията отново се отделя във вид на топлина. Именно затова в жилищните инсталации не е добре да се ползва общ кабел за нулата, а винаги нулевия и фазовия кабел вървят заедно.
    Следователно в електромобилите остава да се екранират няколко мижави вата излъчвания сравними с мобилен телефон..."

    Сега поне вече няма да ми

    Коментиран от #85

  • 84 Електрика

    0 1 Отговор
    Сега поне вече няма да ми отговориш:


    "Колко ли ти е трудно да проумееш какво е реактивната съставка на променливото магнитно поле?
    Два кабела се неутрализирали - чутовна небивалица!!!"


    Точно същото се случва в електромотора, който при Тесла е обвит в дебела алуминиева обвивка, за разлика от най обикновен кабел. Прочети какво се случва в нея с електромагнитните вълни, заради токовете на Фуко.

    Така или иначе вредата от електромагнитното поле е спорна, но в случая няма защо да я дискутираме, защото електромагнитно поле просто няма. Поне не такова, което е да е по-голямо от излъчването от един мобилен телефон.

    Смятам темата за приключена, но обещавам да се включвам всеки път ако / когато загатнеш за нея.
  • 85 Антиелектрика

    1 0 Отговор

    До коментар #83 от "Електрика":

    Публикувано във факти.бг: Сега като вече знаеш, че електромагнитните полета в кабелите се неутрализират, прочети отново поста ми и си направи изводи какво се случва и с електромагнитните полета в електромотора, които също като в кабела са симетрични и следват токът и напрежението в кабелите, независимо от фактора на мощността и реактивната съставка.

    Симетрични полета в асинхронен двигател???
    Човече, ти не си добре!
    Моля те лекувай зависимостта си от водене на безсмислени спорове!
    Аз бях до тук с отговорите към теб!

    Коментиран от #88

  • 86 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #82 от "Чичо":

    Съвет , първо води поне два месеца данъчно счетоводство по ДДС , после приказвай глупости ! ДДС-то съм го дал само за акциза , защото само за него не можеш да си извадиш насрещна данъчна фактура за разход , анадънмо ??? И това е реалноста в Лукойл от поне 15 години ! Според теб фирма която от поне толкова време е на загуба и отчита постоянно превишение на разходите над приходите , колко реално внася ДДС , счетоводителю ??? Ако още не вдяваш , именно ДДС-то върху акциза , което е неотменимо , всичко останало е покрито с насрещни разходни фактури и изпрано с отработените схеми , които дори съд не може да обори , а ако ти се прище данък печалба , о боже , ама ние сме на ЗАГУБА !!! И сега най-вероятно ще ми кажеш , ама дистрибуторите и те печелят ! Да , ама не , официалните им печалби и съответно данъци са на същото дередже , да не говорим за контрабандата !!! А сега да ми кажеш , как се КОНТРАБАНДИРА и скрива ПРОДАДЕН ток , произведен в България ???

    Коментиран от #90

  • 87 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #82 от "Чичо":

    И какво има да питам Бойко , като в България не се произвежда петрол , а и да се произвеждаше , цената ще е подобна на международната , а далаверите почти същите разхода на ток и петрол (ако е включен добива и преработката) е 1:5 за една и съща работа и мощност , а далаверите с ток са поне десет пъти по-трудни , да не говорим , че всеки може да си го произведе в къщи и то доста евтино !!
  • 88 Електрика

    0 3 Отговор

    До коментар #85 от "Антиелектрика":

    С тебе наистина се водят безсмислени спорове!

    Е как пък в един спор не излезе победител от десетки такива! Винаги ме пращаш да се лекувам, а винаги ти си от грешната страна.


    Е как пък в някой спор не каза " да сгрешил съм, не съм бил прав" за едно "извинявай!" дори не съм си и мечтал!

    Дори след нагледния пример че грешиш за :

    "Два кабела се неутрализирали - чутовна небивалица!!!"
  • 89 Да да

    0 3 Отговор

    До коментар #13 от "Driving pleasure":

    Много си добър в сметките! А колко двигателя ще смениш на Ево-то за 2 млн.километра? Иначе си прав - до 200 000 км.ДВГ е на сметка. Но до 2 000 000 км. е много на загуба и ако ти караш само за удоволствие по 10 000 км.годишно.то много хора си вършат работа и навъртат по 100 000 км.годишно. Един прост американец който работи на 75 км.от дома си ,за година изминава 45 000 км. минимум,а вероятно дори над 60 000. Дори в БГ има хора които работят на 90-100 км.от домовете си,а сигурно си чувал за таксита и куриери!

    Коментиран от #91

  • 90 Чичо

    0 0 Отговор

    До коментар #86 от "гост":

    Само да питам, прочете ли статията? Ако не си прочетия. Пояснявам, чичкото е изхарчил по 3,75 лв. На 100 км. Ако го няма акциза и другите тежести, тогава малък дизел или бензин дето харчат около 4 литра по 1 левче. Сметката е около 4 лв. Така че всеки да си прави изводите и сметките.
  • 91 КУРиер

    0 0 Отговор

    До коментар #89 от "Да да":

    Да чувал съм че всички куриери са със Мерцедес S клас при това АМГ.
    Също съм виждал таксита на 2 000 000 км където с удоволствие се возих понеже интериора им беше като нов миришеше на теменужки и целият беше увит в наилон.