Редакторът от изданието Drive Алекс Рой и един от първите собственици на нискобюджетната tesla Model 3 Даниел Зорила, направиха нов рекорд за електромобили.
Те преминаха класическото трасе Cannonball Run от Ню Йорк до Лос Анжелис за 50.16.23 часа. Cannonball Run е с дължина 4 603 километра.
Постижение в рамките на 50 часа се счита за много добро, дори и за кола с двигател с вътрешно горене. При електромобилите проблем е зареждането, което отнема доста повече време.
Средната скорост на електромобила по време на постижението е 91.57 км/ч, а сумата, която е била необходима за зареждане възлиза на $100.95.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 ХХХ
Коментиран от #4
14:27 05.01.2018
4 гост
До коментар #3 от "ХХХ":
Ами аз като гледам по-голямо НАСТОЯЩЕ от това , здраве му кажи !!!14:43 05.01.2018
5 гост
Коментиран от #8
14:49 05.01.2018
6 гост
Коментиран от #29
14:52 05.01.2018
7 Алфа Ромео
14:55 05.01.2018
8 гост
До коментар #5 от "гост":
И това е цена на бърза зарядна станция , демек най-скъпия вариант , която при зареждане в къщи или на споделено място може да падне до нула !!https://fakti.bg/technozone/117111-sobstvenici-na-tesla-shte-si-spodelat-toka%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20class=
14:57 05.01.2018
9 Driving pleasure
Не да платя 100 долара - на мен да ми ги плащат пак ще избера бензинов двигател щото ватман няма да ставам!!!
Коментиран от #10, #14, #16
15:01 05.01.2018
10 гост
До коментар #9 от "Driving pleasure":
Не си карал електричка и няма как да знаеш дали е приятно или не. Според мен тишината и въртящият момент са качествата на тези коли. Все пак в колите с ДВГ се търси (критикува) точно това, а електричката е с ускорение и доускорение на спортна кола, като в същото време е много тиха и много евтина за употреба. Нали се търси подобрение, ето го. Когато имам възможност бих опитал такава кола. Представи си, че караш митсубиши ево, само че без звук, само ускорение.Коментиран от #15
15:09 05.01.2018
11 ключаря
Това е ЛУДОСТ ! Разполагам с 6-местна Фиат Мултипла, която гори 6.40 лв на 100 км. на цена на метана 1,25 лв. за килограм!И това с измисления акциз!
А сега си представете, е сте в "западнала" Русия, където равностойността на метана в лева е 0.37 лв за килограм.
Излиза, че на то е много, ама МНОГО скъпо.
Коментиран от #56
15:12 05.01.2018
12 ключаря
ключаря
(гост)
Неутрално
11 15:12 05.01.18 ОТГОВОР Ако разделим 180 лв. на 4600 и умножим по 100 ще получим 3.91 лв на сто километра - и това ми било евтино!
Това е ЛУДОСТ ! Разполагам с 6-местна Фиат Мултипла, която гори 6.40 лв на 100 км. на цена на метана 1,25 лв. за килограм!И това с измисления акциз!
А сега си представете, е сте в "западнала" Русия, където равностойността на метана в лева е 0.37 лв за килограм.
Излиза, че на ток е много, ама МНОГО скъпо.
15:14 05.01.2018
13 Driving pleasure
Субаруто чисто ново струва 26 000 долара таз електрошитня струва 42 000 (субсидиите скоро отиват в историята). демек имаме 16 000 долара ценово предимство разделяме ги на тия 700 долара разлика за 10 хил км и виждаме, че що се касае до гориво електрошитнята ще се изравни по разходи с добрия стар двигател чак след 230 000 км!!!!
Ако си го взел нов от магазина след 230 000 км отдавна вече няма да си собственик на това Субару, и КЕФА ЩЕ ТИ Е ИЗЛЯЗАЛ МНОГО АМА МНОГО ПО-ЕВТИНО
P.S. смяната ма масло е 50 долара, може и по-евтинно - т.е. това са едни 1000 и нещо долара или вместо 230 хил км ще са 215 хил същата работа!!!! Моля задръжте си бъдещето мен лично настоящето си ме урежда великолепно!!!
Коментиран от #20, #47, #89
15:18 05.01.2018
14 Електрика
До коментар #9 от "Driving pleasure":
Удоволствието зависи от гледната точка. За каращият електрически автомобил е удоволствие да изпреварва напомпаните НА ВЪНШЕН ВИД спортни автомобили, които си мислят, че колкото повече бръмчи толкова повече върви. Засега ги изпреварват по кръстовищата и пътищата, а съвсем скоро и по пистите.Както казах, удоволствието е въпрос на гледна точка. Ако цялото удоволствие от шофирането ти се изразява в шума от двигателя, електромобилите определено не са твоя избор.
Когато става въпрос за 50 часа пътуване и 4600 километра, лично аз бих избрал да пътувам в тишина и спокойствие, но по никакъв начин не те критикувам твоя избор и го уважавам.
Коментиран от #17, #23, #40
15:23 05.01.2018
15 Driving pleasure
До коментар #10 от "гост":
За къв дявол ми е ЕВО без звук бе човече? 50% от тръпката е звука! Кеф мога да имам с един V8-мак даже като го карам с 5 км/ч излизайки от паркинга достатъчно ми е да чувам как бумти сърцето!Нема начин, за въртящ момент има дизеляк и той ще се върже на по-добри пари с обезценката и стойността на колата спрямо електричката.
В общи линии е супер тъпо, че електричките ги рекламират по всевъзможни критерии, но не и като екологични или евтини - имало ускорение - за тва ли взимаш електрика или да спасяваш полерните мечки?
15:23 05.01.2018
16 sss
До коментар #9 от "Driving pleasure":
но магия не станааавместо батман
станах ватман
15:27 05.01.2018
17 Driving pleasure
До коментар #14 от "Електрика":
1во, колко пъти ти се налага да правиш 4600 км преход на един дъх? Хвани самолет ще ти е по-бързо и безшумно и удобно. В града се кажи на градския транспорт, а като излезеш да си покараш да знаеш че караш нещо, което си заслужава!2ро ти можеда уважаваш позицията ми, но като цяло електролюбителите налагат електричките като задължителни така, че аз не мога да уважавам любителите на тока, които ми отнемат удоволствието заради своето собствено. Ако не се натягаше толлкова за убиването на ДВГ никой ама никой няма да се занимава с вас (събирателно) карайте какво ви воля ако искате и платна им сложете на колите си. Но да заставате на позиция, че трябвало да съм като вас - е сори ама ще се инатя!
Коментиран от #18
15:29 05.01.2018
18 Електрика
До коментар #17 от "Driving pleasure":
Не се притеснявай, поне до 2050 година ще може да си караш бензиновите автомобили, а в България и по-късно. Все пак от 2040 година просто ще спрат да продават нови бензинови и дизелови автомобили, но няма да спират от движение вече закупените, докато желаеш да ги караш.Хубаво си сметнал за Щатите, но нека сметнем разходите за нашата родина.
Разходи за субаруто само за гориво са 46 хиляди лв за 230000 км.
Като сложиш и данъците, за колкото си избереш години, плюс масла филтри ангренажни, ремъци, съединител, накладки спирачни дискове, без да се разваля абсолютно нищо по двигателя.
За ток на нощна тарифа ще дадеш 4 600 - точно 10 пъти по-малко пари, без да имаш никакви други разходи освен за гуми и чистачки.
Така че евтиното засега го имаме, което повишава удоволствието от шофирането и стимулира изминаването на повече километри.
Спокойно можеш да идеш да пиеш кафе от София в Пловдив, като кафето ще ти струва повече, отколкото транспортните разходи.
6лв спрямо 60 със субарото, на мен ми звучи като допълнително удоволствие от шофирането!
Коментиран от #21, #24
15:59 05.01.2018
19 Plovdiv
16:07 05.01.2018
20 гост
До коментар #13 от "Driving pleasure":
Сега от тези 16х.долара махни 7500 долара субсидия. Помисли, че тази кола се предлага с малко по-малък пробег за 35х.долара, а не за 42. След това помисли, че в САЩ никой сервиз няма да ти смени и обслужи ВРХ за 50 долара, а по-скоро за 250-400долара на всеки 10х.км. Само обслужването ти унищожава разликата в цената. Като платиш 10 долара за час паркинг с ВРХ и няколко стотин долара данък и къде ти отиде сметката.Не отричам удоволствието от звук, двигател и др., но плюс има към електричката и да си ги купуват тези, които ги харесват, не е задължително да ги харесвате. Просто си имат позитиви.
Коментиран от #22
16:14 05.01.2018
21 Driving pleasure
До коментар #18 от "Електрика":
Да, но забравяш, че тази тесла ще ми е струвала двойно над субаруто - тоест тия тия 60 лева ще си ги платил в цената на колата при покупката.освен това забравяш остатъчната стойност - 1во скъпита коли винаги се обезценяват повече а модел 3 като ценоео равнище е близко до луксозен мерцедес. 2ро и по-важно - след 8 години като изтече гаранцията риска от покупка на електричка с евентуална ужасяващо скъпа смяна на батерия ще срине цените им на вторичния пазар - не гледай сега какво. Още повече Тесла "прехвърля" ограничена гаранция при по-ранна продажба - дават ти 2 год или 160 хил км и то само ако продажбата е през техните структури.
Нещата не са толкова прости и електричките не са толкова евтини. И преди съм го казвал - не ги отричам, но ако са малки градски бълхи с малки 15тина кВ батерии за 100 км пробег колкото за големия град - ето тва е екологична и смислена кола.
5 метра туч с 500 коня не се вписва никъде!
В тоя ред на мисли Елончо тотално опорочи идеята за ЕКО-автомобил щото неговите са всичко друго но не и ЕКО, той даже не ги и рекламира като такива.
Коментиран от #26
16:20 05.01.2018
22 Driving pleasure
До коментар #20 от "гост":
както казах субсидиите скоро ще спрат, за всяка компания си има лимит и за Тесла скоро ще свърши. Това касае и за данъчните облекчения, все някой трябва да плаща данъци! Въобще мисленето че електричките трябва да са освободени от данък е супер изкривено и показа поредната политическа простотияданъка, който плащаш е за поддържане на пътя, а ЕВ (electric vehicle) в общия случай тежи и разрушава повече. Това че е с "нулеви" емисии е нерелевантно. ДВГ го плаща като акциз в горивото, докато електричката нищо не плаща, че в най-добрия случай 50% от тока и е произведен от някой ТЕЦ бълващ много повече отрови.
А и забравяш, че ползвателя поне на въпросното субару е пич с достатъчно бензин в кръвта, че да си смени сам маслото и да му излезе под 50 кинта :)
16:29 05.01.2018
23 Несериозно
До коментар #14 от "Електрика":
1. Ти някога карал ли си някога нормална кола с над 100 км/ч???Не се чува двигателят само гумите бучат дори и да со от най-безшмните. Да не говорим с нископрофилни гуми с голям борд!!!
2.Ти карал ли си на писта 2,5тона кола на писта тази кола така те дърпа към загражденията че 100 пъти се изпотяваш.
3.Ти карал ли си нормален бензин, от 50км/ч нагоре няма спиране единствен недостатък е на ниски обороти тоест евентуално на светофара в града.
Коментиран от #25, #49
16:36 05.01.2018
24 Автомонтьор
До коментар #18 от "Електрика":
100000 пъти ти се казва че цената на тока и горивата са конюктурни, това не е реалната им цена ето сега понеже патриотите се натискат за власт не дават увеличение на тока за бита но за бизнеса скача а НЕК е с милиони загуба заради субсидирането на тока + Козлодуй който си заминава ето ти евтин ток. От другата страна първо акциз после данък върху цена+акциз за горивата а като видиш по света цената на тока и бензина разликата навсякъде е от земята до небето. Това са стоки от първостепенно значение и цената не се образува по пазарен принцип а е политика.Отделно тежката кола има по големи гуми и се плащат голеи пари за тях същи и накладки за спирачките. Какво ми броиш антифриз, масло, филтри които са примерно 300 лева на година това пари ли са само данакът ти е повече.
Двигателите на нормална не форсирана кола на практика е вечен ходовата част на по тежка кола е по застрашена така че теслата отново е на минус.
Единственото огромно предимство е трансмисията като цяло, ако има нещо което мразя в колата това е трансмисията толкова много проблеми понякога че и на мен ми се приисква една тесла понякога :).
Коментиран от #27, #31
16:49 05.01.2018
25 Напишете кода от картинката
До коментар #23 от "Несериозно":
Не можеш да спреш гората да се разлисти! За $100 кой няма да иска да мине през цяла Америка и то в лукс и с 3 сек 0-100? Тия глупости за звука са ала-бала, Теслите се продават като топъл хляб и има 500 000 чакащи за модел 3. Пък и със или без Тесла, китайците вече сериозно са се заели с електрификация, така че ако другите марки не се заемат ще излязат нацяло от играта..16:50 05.01.2018
26 Електрика
До коментар #21 от "Driving pleasure":
Както казах винаги зависи от гледната точка. Няма едно единствено правилно решение. Ако имаш бензин в кръвта, дори с пистолет на челото не могат да те накарат да си купиш електричка.Обаче ако имаш фирма, която изисква 2 курса до Пловдив всеки един работен ден, само спестените от гориво разходи ще се равняват на поне 40 000лв годишно, което ще рече че само след две години, този автомобил ще е без пари спрямо дизелов автомобил.
Дори 5 на 100 да гори, 600км са 2600лв месечно за гориво. За тези пари може да си вземеш не една, а две Тесла модел 3 на лизинг и пак ще ти излезе по-евтино отколкото някой да ти е подарил един дизелов автомобил.
Коментиран от #28
16:54 05.01.2018
27 Напишете кода от картинката
До коментар #24 от "Автомонтьор":
"Публикувано във факти.бг: Двигателите на нормална не форсирана кола на практика е вечен"Хахахахаа - момче ти лека кола виждало ли си?
"Публикувано във факти.бг: Отделно тежката кола има по големи гуми и се плащат голеи пари за тях същи и накладки за спирачките."
Ел. колата не е по-тежка от бензиновата - все пак няма двигател и скоростна кутия. И накладките никога не се сменят защото спира 99% само с двигателя. Ама ти как да ги научиш тези неща в училище..
Коментиран от #30
16:54 05.01.2018
28 Driving pleasure
До коментар #26 от "Електрика":
Съгласен съм за Фирмата, ама кво правим, ако трябва да навърта от София до Бургас 2 курса :)И пак, при него ще се върже, щото ще навърти голям километраж надхвърляш споменатите 200 тина хил км много бързо, но за частник тия 200 хил км са 5 годишна химера и надценката е неоправдана
но пък ми е интересно и ква ще е тая фирма дето ще разкарва кола и шофьор за 3ма пътника :)
И не, не е нужно да ми опират пистолет в главата за да карам електричка, в градски условия един електрически Смарт ще ми е удоволствие ако мога да си го позволя като втора кола!
17:07 05.01.2018
29 ГОСТ
До коментар #6 от "гост":
ма ни сме комплексаризащото сме бедни и прости
ако си пиеш ракията и салатата
имаш жена готова на всичко
работиш 4 дни седмично
дреме ти на.....
съседа КАКВО КАРА
питаите някои наистина богат
знае ли изобщо комшията с каква кола е?
17:10 05.01.2018
30 Автомонтьор
До коментар #27 от "Напишете кода от картинката":
1.За разлика от теб не само съм виждал ами и съм карал кола, досега двигател не съм чупел!!!!!! Ти ако си купил някаква изпилена 20+ годишна бегачка и я караш в лютеницата си е твой проблем малоу..ици бол ти си само поредният.2.Ел. колата била по лека дооообре потвърждение на първата ми констатация.
3.Ти си поредният ма.....ик който по байра кара на свободна още едно потвърждение на първата ми констатация, първо научи как работи ДВГ после ми казвай кой как може да спира.
Коментиран от #38
17:12 05.01.2018
31 Електрика
До коментар #24 от "Автомонтьор":
Специално за тебе ще дам още малко изчисления към предишния си пост.600 километра дневен пробег се равняват на 156 000км годишен пробег за пет дневна работна седмица. Това са 1 250 000 километра за 8-годишната гаранция на Тесла за батерията и двигателната част с трансмисията. Би ли повторил онова за почти вечният двигател с вътрешно горене за такъв пробег?
За тези години, всяка фирма сменя няколко от "евтините" автомобили, веднага след като им изтече гаранционният пробег. Дали им излиза по-евтино?
Освен пари за автомобили, само за гориво ще са дали минимум 125 000лв.
Поправи ме ако греша, но смяната на масло антифриз филтри и ремъци за тези 300лв не се ли правеше на пробег, а не на години? За тези осем години трябва да се направят 100 смени, по 300 лв по твои сметки с допълнителни 30 000 лв
Коментиран от #32, #33
17:20 05.01.2018
32 Автомонтьор
До коментар #31 от "Електрика":
Добре бе човек ето казвам без да правя сметки прав си не обичам дребнотенето ако съм собственик на логистична фирма бих ги правил но сега не, колкото толкова +/- 500 на година не ме събарят.По ми е важна екологията за нея бих подкарал един ЛИИФ.
17:25 05.01.2018
33 Driving pleasure
До коментар #31 от "Електрика":
Айде и аз да направя "изчисления" една умна фирма си сменя колите поради 2 причини: 1во защото при ранната смяна има по-висока остатъчна стойност; 2ро защото за тия 1.25 млн километра ще ти сдадат всички възможни периферни агрегати и в крайна сметка карайки "евтино" електричката накрая ще си с 0 остатъчна сойност и тя ще е за скраб.Второ при презумпцията ти с фирмата е, че подобен транспорт се извършва обикновено от по-големи превозни средства - поне бус и то поне с 8 места. и тук отново имаме няколко точки. Тоя бус щее дизел, а за поддържан дизел тоя милион км не са особен проблем, освен това смяната на ремък при съвремените мотори е на 120-160 хил км, а вероятността дизеловия бус да е с верига е огромна и там вече при правилна поддръжка може и да не сменяме или поне да сменим на 500-600 хил км. Същото е и за маслото на-малко на 20 хил км са предписанията за новите коли а това сваля на половина тия разходи дето толкова те плашат.
Коментиран от #36
17:31 05.01.2018
34 Гост
17:45 05.01.2018
35 Електрика
Видяхме, че годишно се пестят едни 40 000 лв от дизел. Ако решим с тях да да наредим малко фотоволтаични панели на покрива на офиса, ще може да изградим 20 киловата фотоволтаична централа.
Годишният добив от един киловат за България е около 1250 киловатчаса. Следователно за година добивът ще е 25 000 киловатчаса.
Средният разход на модел 3 е 160 ватчаса за километър. Следователно само електроенергия добита от слънцето, ще могат да се изминат 25 000/0,16= 156 250 - О чудо, точно колкото ни трябват. Значи само със спестеното за една година от гориво, могат да се осигурят 25 години безплатно и чисто зареждане на електромобил!
Има само една уловка и тя е, че това е най-ниската цена за изграждане на фотоволтаична централа миналата година. В България Тя е почти два пъти по-висока, но пада с всяка една година. Това обаче е без значение, защото само от спестената от две години може да се изгради фотоволтаична централа още днес.
17:59 05.01.2018
36 Електрика
До коментар #33 от "Driving pleasure":
Ще ми посочиш ли, кои са тези "всички възможни периферни агрегати", в един електромобил които ще се скапят за 8 години по магистралата?Защо смяташ, че задължително трябва да се возят хора? Ще се учудиш фирмите за какви глупости въртят по над 100 хиляди километра годишно. Като се почне от доставка на резервни части, минеш през няколко курса на ден само заради няколко подписа, та стигнеш до разнасяне на кръвни проби между лабораториите. Неслучайно фирмите са най-големите клиенти на чисто нови автомобили.
Относно остатъчната стойност на един електромобил, тя е и винаги ще бъде по-висока от автомобил с ДВГ. Това е заради батериите, които още при проектирането на батерийните модули, са предвидени за вторична употреба в устройства за съхранение на енергия.
След като изтече гаранцията на батерията, тя ще има поне 80% от първоначалния си капацитет, защото това е гарантирано в гаранционните условия, ако капацитетът е паднал преди тези 8 години гаранция, батерията трябва да е сменена с нова.
Това отговаря на въпроса който неминуемо някой ще ми зададе, как зареждаме електромобилите с електроенергия произведена от слънцето, когато то не пече.
Това са реални сценарии които вече се изпълняват на запад, а не са плод на мои разсъждения и фантазии. Неслучайно вече има толкова поръчки за електрическите камиони. По този начин фирмите стават независими и имат много точно прогнозируеми транспортни разходи за десетки години напред, които не зависят от прищев
Коментиран от #37
18:14 05.01.2018
37 Driving pleasure
До коментар #36 от "Електрика":
предлагам ти да внесеш 2 теслячета от америка и ще правиш по 100 бимки на година далеч преди всички други да са се усетили. Даже и на кредит при добър бизнес план всяка банка ще ти даде. Слагаш и панелите на покрива (това може и по програмата за енергийна ефективност) и до 5 години си милионер :)Коментиран от #39
18:29 05.01.2018
38 Напишете кода от картинката
До коментар #30 от "Автомонтьор":
Ти на спирачка ли караш по баира бе разбирач??Казах ти - ел колите спират с мотора, а не с накладки - кое точно не разбра???
Ел колите нямат ДВГ и скоростна - кое не разбра???
За чупенето няма какво да се коментира - празен сервиз няма в цяла България ама само твойта не се чупи - хахахаха пълен психар
Коментиран от #41
18:32 05.01.2018
39 Електрика
До коментар #37 от "Driving pleasure":
Фирмените ми автомобилен не въртят достатъчно километри, за да си заслужава. Дори не си заслужава да са нови и гаранционни, за 10~15 хиляди километра годишно.Енергопотреблението също не е голямо, за да има смисъл да слагам фотоволтаици.
Обаче имам приятел с склад за замразени храни. Целият му склад е покрит с фотоволтаици. По подразбиране изразходва най-много електроенергия, точно когато пече най-много слънце. Още на петата година вече беше на печалба, въпреки че тогава фотоволтаиците бяха адски скъпи.
В същото време имам приятел който си сложи значително по-ефективни но по-евтини фотоволтаици на къщата, включително акумулатори. Още при инсталацията му сметнах, че дори след 20 години няма да е на печалба. Оказах се прав.
Нито фотоволтаиците нито електромобилите са гаранция за бърза възвръщаемост. Всичко е строго индивидуално.
Дори най-обикновен слънчев колектор за загряване на топла вода, в едно семейство ще си върне парите за 4 години, а при друго никога, при една и съща система.
Всичко зависи от количеството и времето на консумацията на топла вода, а не само от системата.
18:56 05.01.2018
40 Антон 1
До коментар #14 от "Електрика":
Возил съм се и съм шофирал в Гермния електрически BMW 2 er I Mini , както и Тесла !Материалите в интериора на Теслата са много “добри “! Не знам след тия километри дали ще е тихо в купето !
Колата вътре изглежда доста по - евтина за парите си ,а при затваряне на вратите направо се чудиш Тойота Айго ли чуваш или скъпа Тесла !
Американска работа , ама сносна европейска бих си купил !
То най -вероятно живота ще ме принуди !
Иначе 6 цилиндров ,редови ,атмосферен е най - големия кеф !! На кола със задно разбира се и да не е американска или японска !:):):):):)
19:48 05.01.2018
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 kolarimuse
20:44 05.01.2018
43 гост
"Tpи мeждyнapoдни ĸoмпaнии пpoявявaт интepec дa пpoизвeждaт eлeĸтpичecĸи aвтoмoбили в Бългapия. Πpeгoвopитe c дpyжecтвaтa, зaявили интepec, тpябвa дa зaпoчнaт oщe тoзи мeceц.
Toвa cтaнa яcнo oт интepвю нa миниcтъpa нa иĸoнoмиĸaтa Eмил Kapaниĸoлoв пpeд "24 чaca". Πo дyмитe мy eдин oт eвeнтyaлнитe инвecтитopи e eвpoпeйcĸи, a ocтaнaлитe двaмa ca oт дъpжaви извън cъюзa. "
https://money.bg/investments/3-chuzhdestranni-kompanii-iskat-da-proizvezhdat-elektromobili-v-balgariya.html
21:07 05.01.2018
44 Мордор
До коментар #41 от "Автомонтьор":
Ей, ако си "автомонтьор", надали някой влиза в "сервиза" ти!!!21:07 05.01.2018
45 kolarimuse
Коментиран от #46
21:39 05.01.2018
46 Антиелектрика
До коментар #45 от "kolarimuse":
Ооо, ама разбира се, че метанът замърсява, те за това всички ТЕЦ-ове в Западна Европа произвеждат електричество с горене на природен газ, което си е чист метан, г-н еколог. Пък зареждането на електричките все още става именно с такова електричество.За разлика от дизела и бензина, метанът гори без да изхвърля токсични вещества.
Да не говорим за "екологично" чистите литиево-йонни батерии.
Май е по-лесно да пише, вместо да се чете?!
22:00 05.01.2018
47 Антиелектрика
До коментар #13 от "Driving pleasure":
Субаруто е по-бързо, има отлична 4х4 система и е повече автомобил във всяко отношение.Лошото е, че у нас и двете коли са над 100 000 лева и напълно обезсмисля изтъкването на някаква икономия. Кой ще даде 100 000 лева за кола и ще гледа колко му харчи?
22:06 05.01.2018
48 Напишете кода от картинката
https://electrek.co/2018/01/05/henrik-fisker-unveils-electric-car-emotion/#jp-carousel-59434
Коментиран от #52
22:09 05.01.2018
49 Антиелектрика
До коментар #23 от "Несериозно":
Ами то електрофилите се чудят какви псевдо доводи да изтъкват.Ако някой чува звука на двигателя си при скорост от над 90 км/ч, да ходи да си ремонтира колата по-добре. При такова завихряне и шум от гумите при тази скорост, последното нещо, което се чува, е звукът на двигателя
Коментиран от #50
22:09 05.01.2018
50 гост
До коментар #49 от "Антиелектрика":
А тоя довод забравили го ? :Според професор Юха Пирьонен, преподавател в университета в Лапенранта, надеждността на Model S не е изненада, като се има предвид колко висококачествени могат да бъдат електрическите двигатели.
„Трайността на електродвигателите е доста различна в сравнение с тези с вътрешно горене. Обикновено електродвигателите имат работен капацитет от около 100 000 часа. За това време автомобилът може да измине приблизително 10 млн. километра“, обяснява Пирьонен.
По време на премиерата на Tesla Model 3 миналия месец, шефът на компания Илон Мъск съобщи, че задвижващата система на новия модел може да бъде използвана над 1,6 млн. километра преди да бъде проверена и евентуално ремонтирана.
И това без "обслужване" и "консумативи" !!!!!
Коментиран от #51
22:28 05.01.2018
51 Антиелектрика
До коментар #50 от "гост":
Бъркаш ме с някой друг. Такива доводи никъде не съм излагал.Моите доводи са, че батериите са все още твърде опасни и запалими. Също така и че все още не е добре проучено силното електромагнитно поле върху човешкото здраве, за да се налага по диктаторски начин електричката.
Спорове за надеждност, пробег, масла и т.н. не ме вълнуват на този етап.
Коментиран от #54, #57, #63
22:35 05.01.2018
52 Автомонтьор
До коментар #48 от "Напишете кода от картинката":
Тази кола ходи си я карай ти У село смешко. Ние караме нормални коли а не такива дето разперват крила като чайка.Когато на някой не му стига образованието и е ходил на училище до 5 клас няма аз как да му обясня какво означава при ДВГ Engine Braking той просто си е неандерталец.
22:38 05.01.2018
53 Йордан
23:09 05.01.2018
54 Електрика
До коментар #51 от "Антиелектрика":
Хайде спри се с това електромагнитно поле. Колко пъти да ти се обяснява, че такова при електромобилите почти няма!Ако не беше избягал от предишния диалог, вече щеше да знаеш че е така! Имам неопровержими доказателства, които сам ще сметнеш на ум!
"Публикувано във факти.бг: Колко ли ти е трудно да проумееш какво е реактивната съставка на променливото магнитно поле?
Два кабела се неутрализирали - чутовна небивалица!!!"
Би ли ми отговорил на два елементарни конкретни въпроса, относно небивалицата?
1. Захранили сме консуматор от монофазен контакт с двужилен кабел. Токът през фазовия кабел е 10А. Колко е токът през нулевия кабел?
2. Същия пример, но с трифазен четири жилен кабел. Свързали сме три от същите консуматори между нулевия и всяка от фазите в звезда. Токът на всяка фаза съответно отново е 10А. Колко е токът през нулевия кабел?
Дори не ти трябва калкулатор! Ще те помоля да си спестиш епитетите и да отговориш с две конкретни числа!
Коментиран от #55
23:48 05.01.2018
55 Електрика
До коментар #54 от "Електрика":
Предния път съм допуснал неточност, която сега копирах. Става въпрос за нулев и фазов проводник, а не кабел.23:52 05.01.2018
56 ????
До коментар #11 от "ключаря":
Почему х100 бе товарищ ,"математик",моята сметка покзв 0.021.Коментиран от #61
23:55 05.01.2018
57 мдааа
До коментар #51 от "Антиелектрика":
Публикувано във факти.бг: Също така и че все още не е добре проучено силното електромагнитно поле върху човешкото здраве...За това пък е перфектно проучено въздействието на канцерогенните сажди, азотния оксид и целия коктейл, който излиза от ауспуха на аДВГ и то точно там където е концентрирана човешката популация - в градовете!
Коментиран от #67
00:34 06.01.2018
58 echo
07:55 06.01.2018
59 Кореаца
А нееееее......аман от лаптопи и телефони.хората вече така си общуват а и с колите ще станем така.то и секса някой ден ще ни го отнемат-само инвитро без контакти и джиджи биджи...НЕ по добре да спира този свят...
08:40 06.01.2018
60 Кореаца
А нееееее......аман от лаптопи и телефони.хората вече така си общуват а и с колите ще станем така.то и секса някой ден ще ни го отнемат-само инвитро без контакти и джиджи биджи...НЕ по добре да спира този свят...
08:41 06.01.2018
61 ключаря
До коментар #56 от "????":
Простото си е просто - за да получим разход за 100 км.Коментиран от #62, #65, #66
11:32 06.01.2018
62 Рос
До коментар #61 от "ключаря":
2,17 долара за 100км13:11 06.01.2018
63 Електрика
До коментар #51 от "Антиелектрика":
Какво стана със сметките за стойността на електромагнитното излъчване? Да не те затрудниха? Нали зависеше от Амперите по кабела? Чакам!13:24 06.01.2018
64 гост
15:18 06.01.2018
65 гост
До коментар #61 от "ключаря":
коментар 64 се отнася за теб16:18 06.01.2018
66 гост
До коментар #61 от "ключаря":
Също така можеш да сравниш българските цени от 15 кв х 0,11 лв = 1,65 ЛЕВА и разхода ти от 6,40 на извънградско , щото Теслата на градско "гори" по-малко , ако и това не знаеш ! И пак повтарям , това е ЕДИНСТВЕНИЯ и разход за целия живот на колата !!!! И ако не си ходил да ти кажа , че в Европа метана се движи от 1,2 до 1,8 ЕВРО !!!!! И то при доставни цени по-ниски от българските !!16:26 06.01.2018
67 Гост
До коментар #57 от "мдааа":
Я кажи какви сажди и азотни окиси има от един ДВГ на газ?А знаеш ли, че ДВГ може да гори водород и да излиза единствено вода от ауспуха?
По-екологично от това, здраве му кажи.
Ако има начин, аз такова бих карал, но засега технологиите не го позволяват.
А залитането по крайности, никога не води до добри неща.
Коментиран от #68
17:24 06.01.2018
68 гост
До коментар #67 от "Гост":
Я кажи , скоро излезе забрана за движение на каруци в София , сигурно си против , щото ограничава "свободата на избора" , а !!!Коментиран от #69, #71
18:28 06.01.2018
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 Чичо
Коментиран от #73
02:19 07.01.2018
71 Гост
До коментар #68 от "гост":
Честно казано не разбрах защо ми беше изтрит коментарът?Но мисля, че имам право на отговор към теб.
Примерът ти е напълно несъстоятелен, защото забраната за каруци е нормална и продиктувана от това, че каруците нямат право да се движат по пътищата от републиканската пътна мрежа!
Каруците нито плащат данъци, нито водачите им имат СУМПС, така че
не виждам що за пример е това?!
Коментиран от #74
10:17 07.01.2018
72 gxf
Коментиран от #76
11:01 07.01.2018
73 гост
До коментар #70 от "Чичо":
Не знам чичо ли си или товарищ , ама като лъжеш не си мисли , че в България вярваме на всичко дето го каже "бащицата" ! Акциза в България е 0,64 лв/л за дизел и 0,71 лв/л за бензин ! ДДС върху акциза е съответно 0,13 и 0,14 лева и това е ВСИЧКО което влиза в държавата ! Всичко останало заминава в Лукойл , а оттам директно в Москва ! И цялото това "удоволствие" коства на България над 8 МИЛИАРДА лева годишно , безследно излезли и ЗАГУБЕНИ за България !!! Само за сведение за две-три години това е едно Белене , въпреки че въобще не съм фен на АЕЦ , но в сравнвние с петрола е направо цвете !!!12:45 07.01.2018
74 гост
До коментар #71 от "Гост":
Примерът ми е напълно състоятелен , защото каруците може да пречат на движението , но поне не тровят никого , докато ДВГ го правят дори като нови , а да не говорим стари като у нас ! Така , че претенциите ти за "право на избор" важат точно толкова , колкото правото на каруцарите или пушачите , дето не пушат в къщи щото жена им ще ги изгони задето омирисват къщата , ама много държат , че "имали право" да го правят на обществени места !Коментиран от #75
12:54 07.01.2018
75 Гост
До коментар #74 от "гост":
Навлизаме в безсмислени спорове. По-екологично от горене а водорода няма!Да забраним електричките, защото батериите са токсични - какво ще кажеш, г-н диктатор?
13:28 07.01.2018
76 Електрика
До коментар #72 от "gxf":
Това го обясни на Антиелектрика, който е "висшист със специалност електротехника" ... ако можеш!Трудно е да убедиш някого, който ВЯРВА в гледната си точка за вредата от електромагнитното и магнитното поле, радиацията и рентгеновото излъчване от електромобилите. Както повечето вяри, и тази не се основава на научни доказателства.
Коментиран от #77
14:25 07.01.2018
77 Антиелектрика
До коментар #76 от "Електрика":
Човек, ти да не си опериран от чувство за такт?Не може ли да разбереш, че не ми се занимава с теб?
Примерът само онагледява незнанието ти. 10 ампера по фазата щели да се компенсират с 10 по нулата. Това реактивно несъвпадане на синусоидите, това съпротивление изобщо викаш не са свързани с науката?!
Пък да екранираш магнитно поле с ламарина е достойно за Нобелова награда, нищо, че дадох линкове и обяснения, че се екранира само с друг магнит.
Всичко в главата ти се случва на ниво 4-ти клас, защото няма как да разбереш по-сложни неща.
Карай електрички и не казвай аз какво да карам.
И за 1000-ен път ти казвам - НЕ МЕ ЗАНИМАВАЙ ПОВЕЧЕ!!!
15:54 07.01.2018
78 Електрика
Какъвто и да е фактор на мощността, за да се промени косинуса , а да се разминат синусоидите на токът и напрежението, те ще са еднакви за фазовия и нулевия проводник, но с противоположен знак и магнитните им полета ще се унищожат взаимно.
Всеки един десетокласник го знае, да не говорим за електротехник с практически опит.
Омръзна ми да повтарям, че само с Уикипедия не може да се образоваш.
Ако някога беше хващал амперклещи в ръка, щеше да знаеш колко големи глупости говориш.
Също ако знаеше защо в наредбите е забранено да захващаш един от проводниците с метална скоба или в метална тръба, но няма проблем да захванеш с нея целия кабел, въпреки че по него тече три пъти повече ток.
Кой ли беше Фуко, та не го спомена досега, наред с всички имена които изброи без никаква връзка с темата, за да изглеждаш по-интелигентен?
Амперклещите измерват токът, като измерват електромагнитното поле около проводник. Ето ти нагледен пример дали полетата се неутрализират :
https://youtu.be/z-KfZvbjyBY
Същото е и при прав ток.Това, че някой конструктори са решили да си спестят единият кабел и да ползват масата на автомобила вместо него, е много лесен за решение проблем. Както виждаш решен още с второто поколение на Приус. След онзи скандал в
Коментиран от #80
16:44 07.01.2018
79 Електрика
16:46 07.01.2018
80 Антиелектрика
До коментар #78 от "Електрика":
Ти явно не разбираш от български език!!!Нито пиша за теб, нито искам да ме квалифицираш точно ти!
Изобщо не ме вълнуват глупавите ти примери. Какво общо има магнитното поле на проводници с това на асинхронен двигател?
Ето за какво магнитно поле и сложни за теб неща стават в двигател на Тесла, гледай и се надявам повече да не ми пишеш по никакъв повод:
https://www.youtube.com/watch?v=8XF-11MQGQ0
18:29 07.01.2018
81 Реалист
00:57 08.01.2018
82 Чичо
Коментиран от #86, #87
07:38 08.01.2018
83 Електрика
Сега като вече знаеш, че електромагнитните полета в кабелите се неутрализират, прочети отново поста ми и си направи изводи какво се случва и с електромагнитните полета в електромотора, които също като в кабела са симетрични и следват токът и напрежението в кабелите, независимо от фактора на мощността и реактивната съставка.
Електрика
(потребител)
ОТГОВОР36 09:55 29.12.17
"Както каза в един спор, загубите в кабелите са минимални, КПД на електромотора също е около 90%. Загубите и от кабелите и от електродвигатели са 99% топлинна енергия, следователно някакви мижави 0,хх% или по-вероятно 0,0хх% от цялата потребена мощност, се излъчват като електромагнитни вълни.
Ако не си учил в училище, когато захранващите кабели са успоредни един на друг, излъчването е от тях електромагнитни вълни се неутрализират и енергията отново се отделя във вид на топлина. Именно затова в жилищните инсталации не е добре да се ползва общ кабел за нулата, а винаги нулевия и фазовия кабел вървят заедно.
Следователно в електромобилите остава да се екранират няколко мижави вата излъчвания сравними с мобилен телефон..."
Сега поне вече няма да ми
Коментиран от #85
09:23 08.01.2018
84 Електрика
"Колко ли ти е трудно да проумееш какво е реактивната съставка на променливото магнитно поле?
Два кабела се неутрализирали - чутовна небивалица!!!"
Точно същото се случва в електромотора, който при Тесла е обвит в дебела алуминиева обвивка, за разлика от най обикновен кабел. Прочети какво се случва в нея с електромагнитните вълни, заради токовете на Фуко.
Така или иначе вредата от електромагнитното поле е спорна, но в случая няма защо да я дискутираме, защото електромагнитно поле просто няма. Поне не такова, което е да е по-голямо от излъчването от един мобилен телефон.
Смятам темата за приключена, но обещавам да се включвам всеки път ако / когато загатнеш за нея.
09:24 08.01.2018
85 Антиелектрика
До коментар #83 от "Електрика":
Публикувано във факти.бг: Сега като вече знаеш, че електромагнитните полета в кабелите се неутрализират, прочети отново поста ми и си направи изводи какво се случва и с електромагнитните полета в електромотора, които също като в кабела са симетрични и следват токът и напрежението в кабелите, независимо от фактора на мощността и реактивната съставка.Симетрични полета в асинхронен двигател???
Човече, ти не си добре!
Моля те лекувай зависимостта си от водене на безсмислени спорове!
Аз бях до тук с отговорите към теб!
Коментиран от #88
10:47 08.01.2018
86 гост
До коментар #82 от "Чичо":
Съвет , първо води поне два месеца данъчно счетоводство по ДДС , после приказвай глупости ! ДДС-то съм го дал само за акциза , защото само за него не можеш да си извадиш насрещна данъчна фактура за разход , анадънмо ??? И това е реалноста в Лукойл от поне 15 години ! Според теб фирма която от поне толкова време е на загуба и отчита постоянно превишение на разходите над приходите , колко реално внася ДДС , счетоводителю ??? Ако още не вдяваш , именно ДДС-то върху акциза , което е неотменимо , всичко останало е покрито с насрещни разходни фактури и изпрано с отработените схеми , които дори съд не може да обори , а ако ти се прище данък печалба , о боже , ама ние сме на ЗАГУБА !!! И сега най-вероятно ще ми кажеш , ама дистрибуторите и те печелят ! Да , ама не , официалните им печалби и съответно данъци са на същото дередже , да не говорим за контрабандата !!! А сега да ми кажеш , как се КОНТРАБАНДИРА и скрива ПРОДАДЕН ток , произведен в България ???Коментиран от #90
11:36 08.01.2018
87 гост
До коментар #82 от "Чичо":
И какво има да питам Бойко , като в България не се произвежда петрол , а и да се произвеждаше , цената ще е подобна на международната , а далаверите почти същите разхода на ток и петрол (ако е включен добива и преработката) е 1:5 за една и съща работа и мощност , а далаверите с ток са поне десет пъти по-трудни , да не говорим , че всеки може да си го произведе в къщи и то доста евтино !!11:47 08.01.2018
88 Електрика
До коментар #85 от "Антиелектрика":
С тебе наистина се водят безсмислени спорове!Е как пък в един спор не излезе победител от десетки такива! Винаги ме пращаш да се лекувам, а винаги ти си от грешната страна.
Е как пък в някой спор не каза " да сгрешил съм, не съм бил прав" за едно "извинявай!" дори не съм си и мечтал!
Дори след нагледния пример че грешиш за :
"Два кабела се неутрализирали - чутовна небивалица!!!"
12:12 08.01.2018
89 Да да
До коментар #13 от "Driving pleasure":
Много си добър в сметките! А колко двигателя ще смениш на Ево-то за 2 млн.километра? Иначе си прав - до 200 000 км.ДВГ е на сметка. Но до 2 000 000 км. е много на загуба и ако ти караш само за удоволствие по 10 000 км.годишно.то много хора си вършат работа и навъртат по 100 000 км.годишно. Един прост американец който работи на 75 км.от дома си ,за година изминава 45 000 км. минимум,а вероятно дори над 60 000. Дори в БГ има хора които работят на 90-100 км.от домовете си,а сигурно си чувал за таксита и куриери!Коментиран от #91
23:07 08.01.2018
90 Чичо
До коментар #86 от "гост":
Само да питам, прочете ли статията? Ако не си прочетия. Пояснявам, чичкото е изхарчил по 3,75 лв. На 100 км. Ако го няма акциза и другите тежести, тогава малък дизел или бензин дето харчат около 4 литра по 1 левче. Сметката е около 4 лв. Така че всеки да си прави изводите и сметките.12:51 09.01.2018
91 КУРиер
До коментар #89 от "Да да":
Да чувал съм че всички куриери са със Мерцедес S клас при това АМГ.Също съм виждал таксита на 2 000 000 км където с удоволствие се возих понеже интериора им беше като нов миришеше на теменужки и целият беше увит в наилон.
07:48 10.01.2018